159 ratti ja keskiosan irroittaminen, kiitos jo valmiiksi!

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
walther
Viestit: 9
Liittynyt: 19 Marras 2009, 11:24
Paikkakunta: Porvoo

159 ratti ja keskiosan irroittaminen, kiitos jo valmiiksi!

Viesti Kirjoittaja walther »

Puritaanilla on ongelma. 159:n ratin koristemuovi (se hopeinen) on tummunut ja näyttää muutenkin pahalle. Haluaisin irrottaa sen, hioa, maalata ja lakata, mutta haaste iski.
Miten irtoaa ns. keskiosa eli torvi?

http://blog.seattlepi.com/microsoft/lib ... _159_3.JPG

Kuvassa näkyvä koristemuovi on kolmella tähtipääruuvilla kiinni, mutta lähteekö keskiosa vaan vetämällä?

Toivoisin tähän jeesiä, kiitos kovasti jo etukäteen kaikille!

Nautinnollisia vapun jälkeisiä ajokilometrejä!

Piruvie
Viestit: 138
Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:20
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Piruvie »

Varovasti sitten ettei airbagi laukee naamalle! tulee hinnakas koristelu pian :D
Ei riemulla rajaa kun Alfalla ajaa ;)

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

akku irti, odota 5 min, ei pitäisi airbagin räjähtää silmille missään nimessä...

Onko ratin takana reikiä joissa olisi ruuvit - tuntuu olevan "standarti" käytäntö noiden keskiosien kiinnityksessä. Saataa myös olla metallikehä joka väänttää pois kiinikkeiltä esim. pitkällä rukarilla...
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

seppo
Viestit: 1361
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja seppo »

Ei ole ruuveja, vaan irroitustyökalu on lattapäinen ruuvimeissele, joka on väännetty 90 ast. kulmaan, Sillä kääntämällä ratin alla olevista reijistä irtoaa tyyny, em. turvatoimenpiteet on syytä tehdä ennen irroitusta!

Avatar
walther
Viestit: 9
Liittynyt: 19 Marras 2009, 11:24
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja walther »

Kiitos herroille jeesistä. Tällä viikolla pitäisi äheltää toi valmiiksi.

Kivaa kevättä!

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

seppo kirjoitti:Ei ole ruuveja, vaan irroitustyökalu on lattapäinen ruuvimeissele, joka on väännetty 90 ast. kulmaan, Sillä kääntämällä ratin alla olevista reijistä irtoaa tyyny, em. turvatoimenpiteet on syytä tehdä ennen irroitusta!
Ai joo, sillä on sellanen metalli kehä... ärsyttävää onkimista, mutta oikealla työkalulla ei vie kauaan
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Vastaa Viestiin