elikkäs vuosimalli on 01 ja kone on 1,6 ts. 1) kone hirnahtaa käynnistäessä ilkeesti 2) nykii kylmänä pienillä kierroksilla ja vähän myös lämpöisenä 3) pohjapanssari rikki uusi tilattu kuinka vaikeaa vaihtaa? miten auto kannattaa laittaa pukeille? 4) auton etupäästä kuuluu kupissa outo kolaus ei mikään metallinen eikä muovinen.. asentaja sanoi ettei ole väljää tukivarsissa tai vastaavaa? kiitos jo etukäteen.
Jos silloin tällöin sahauttaa pitkään niin tuo hirnautus ja nykiminen vois olla kampiakselin/nokka-akselin asento anturi(t).. voin huomenna autodatasta tarkistaa niitten mittaus arvot...
Tai sitten startti rääkäisee, kun kone lähtee käyntiin? Eli pendixlaite kaipaisi ehkä puhdistusta. Tai sitten starttimoottorin laakeri risa.
En itse ainakaan ihan helpolla mieltäisi ajoituksenmuuntimen aiheuttamaa nakutusta hirnahtamiseksi.
120hv kyseessä niin ja tosiaan se kuulostaa enemmänkin hirnahdukselta olisko jostain hihnasta? onko kenelläkään kokemuksia? voisko olla ohjaustehostimesta tai vastaavasta?
Taitaa olla liian vaikeaa ihan tuolla "hirnahdus" -sanalla lähteä vikaa etsimään, tai ainakaan osia vaihtamaan?
Melkein kannattaisi käyttää jossain pajalla tai jos joku foorumilainen lähistöllä voisi kuunnella "ääninäytteen"?
Tai laita vaikka videonpätkä äänineen youtubeen ja linkki tänne, niin kuunnellaan lisää
Hei! vähän päivitystä asiaan eli ilmamassamittari tuli vaihdoin ja nykiminen kylmänä jatkuu. Tossa kun oli kevätsäätä sellaista +15 astetta niin kone ei nykinyt eikä "hirnahdellut" ollenkaan? Mitä veikkaatte?
ja tossa autotallissa kun vähän käytin autoa niin kuului selvästi jonkinsortin vinkuna ja autossa ei ole siis turboa.. huhhuh eka alfa ja taitaa jäädä viimeiseksi.
Katsastin tulpat ja niiden päältä löytyi öljyä sekä vettä runsaasti. Auto käyttäytyi pirteämmin mutta silti alakierroksilla nykiminen on säilynyt. Ja huomasimpa sellaisen ihmetyksen että autoon on lyöty kaksia erilaisia tulppia eli yksi elektrodisia sekä kaksi elektrodisia voisiko vika piillä tässä? pitänee hakea uusia maanantaina. Niin ja taas uusi ääni vainoharhaisen päähän lissää.. eli kun lyö virrat päälle autoon niin kuulu semmoinen räikän ääni... en ole aiemmin huomannut sellaista.. semmoinen sähköinen ääni.. huoh
Pasiman kirjoitti:... Niin ja taas uusi ääni vainoharhaisen päähän lissää.. eli kun lyö virrat päälle autoon niin kuulu semmoinen räikän ääni... en ole aiemmin huomannut sellaista.. semmoinen sähköinen ääni.. huoh
Nyt taitaa olla jo melko tarkalle viritetyt korvat... Voisikohan tämä olla ihan vain bensapumppu - se ujeltaa pienen hetken virtojen kytkemisen jälkeen. Sähköinen pumppu, sähköinen ääni.
Joo ehkä keskityn nyt vain tuohon nykimiseen sitten vasta muihin ongelmiin tosin iskarit pitäs vaihtaa tässä samalla onko niistä kenelläkään mitään suosituksia? mistä ja millä rahalla? eteen olis tarkoitus vaihtaa kun kolisee eikä ole väljää. mistäköhän mahtaa löytyä auton bensafiltteri? Tälläistä tämä on kun on tottunut baijerilaiseen ja on ollu tee se itse oppaan yms.
Ja nykimiseen palatakseni siis ei ole tulpat koska ei ole väliä vaikka on erimallisiatulppia sekasin? Ei ole ilmi koska se on vaihdettu. Ei ole lambda koska nykii vain kylmänä ja kylmällä ilmalla? liittyyköhän se käynnistyksen hirnahdus nyt sittenkin tähän.. piti ottaa vähän samplee tänään mutta oli kone lämmin niin ei se pitänyt sitä ääntä.. kone syö myös öljyä aika reippaasti ja bensaa? tuntuu että bensansyönti on lisääntynyt kokoaika eikä se johdu kaasujalasta
Pasiman kirjoitti:Ja nykimiseen palatakseni siis ei ole tulpat koska ei ole väliä vaikka on erimallisiatulppia sekasin?
Vaikea sanoa aiheuttaako se nykimistä, mutta kyllähän tulppien pitäisi olla samanlaiset joka sylinterissä. Tietty TS:ssä on neljä pientä ja neljä isoa tulppa, eli ne on keskenään erilaisia.
Ei tulpat ole poissuljettu vaihtoehto, onko niiden vaihtoajankohdasta mitään tietoa? Omissa laitteissa ainakin Briskin tuotteet ovat osittautuneet hinta/laatusuhteeltaan hyviksi. Onko moottorin vikavalo syttynyt Motor Control Failure-ilmoituksen kera? Vikakoodit kannattaa joka tapauksessa lukaista.
Tuo hirnahdus käynnistyksessä tulee luultavasti startista. Jos ääni alkaa suurin piirtein silloin kun avain vapautetaan, niin tilanne on kovin tuttu. Ei kuitenkaan toistaiseksi ole aiheuttanut toimenpiteitä, eli kaikki toimii...
Öljynkulutus on ominaisuus, ja vaihtelee vielä eli öljymerkeillä/tyypeillä.
no edellinen omistaja sanoi että tulpat on vaihdettu jossain välissä ja ei ne näyttänyt aivan susikunnossa olevilta. ja kyllä ajotietokone herjas talvella kovilla pakkasilla tuota motor control failurea
Kävin hakemassa uudet tulpat ne odottelee asennusta tallissa ja työputken päättymistä.. tuossa just hokasin että noi tulpathan pitäis mennä iso/pieni iso/pieni iso/pieni iso/pieni ja tuossahan on tietysti väännetty viimeinen pieni/iso uskoisin että ongelma on siinä. Sen näkee
joo jotain sekoilin eihän se ole mahdollista. tulpat vaihdettu ja ongelma poissa. noniin nyt voikin paneutua siihen turbon ääntä muistuttavaan vihellykseen? vakavaa vai ei?