156 savuttaa ja kuluttaa!

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Piruvie
Viestit: 138
Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:20
Paikkakunta: Ylöjärvi

156 savuttaa ja kuluttaa!

Viesti Kirjoittaja Piruvie »

Moro!

Vikaa pukkaa taas vai?

Elikkä pakokaasua tulee runsaasti tyhjäkäynnillä putkesta ja on hieman valkoista!
Moottori nielee öljyä jonkun verran, normaalia? (1l/2tkm)
Termostaatin vaihdon jälkeen pistin vahingossa jäähdytys nestettä about 5mm yli MAX kohdan, Tällä hetkellä kun katsoin niin jäähdytys neste oli min-max välissä, niinkuin pitääkin. Painetta on jäähdytysneste säiliössä!

Bensaa kuluttaa ajotietokoneen mukaan 8-9litraa, (ajo 5-100km pyrähdyksiä.) Perse taskussa tuntuisi että kun tankkaa vaikkapa 30 litraa bensaa niin sillä ajaa noin 200km.
Eli kulutus olisi reilusti ylitte tuon ajotietokoneen ilmoittaman?

Koittakaa ny saada selvää.

Kansivialta kuulostaisi? Mutta eikös silloin pitäisi paineetkin kadota jäähdytysneste säiliöstä?

Auto käy ja kulkee ihan normaalisti, kiihtyy niin kuin pitääkin.
Ei riemulla rajaa kun Alfalla ajaa ;)

Avatar
mattijus
Viestit: 5266
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Kalukylä

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Jos ajat pätkäajoa, niin höyryn tuleminen pakoputkesta on normaalia.
Mitä öljyä on koneessa?
Mikä on oikea kulutus tankkauksesta laskettuna? (Tankki täyteen, trippi nollaan, ajamalla tankki tyhjäksi, tankki täyteen -menetelmä)

Piruvie
Viestit: 138
Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:20
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Piruvie »

Koneessa on selenian 10w-60, ja litran verta joutui pistään 10w-40 kun valitti kovassa jarrutuksessa öljyn paineen olevan alhainen.

Huomenna/ylihuomenna vaihdan koneeseen öljyt, 10w-60 castrolia aattelin pistää?

niin ja vekotin on 156 2.0jts -03
Ei riemulla rajaa kun Alfalla ajaa ;)

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

Ei kai huolta! Mittaat kulutuksen joskus kunnolla, ennen ei kannata murehtia. Meissä jalkaisissa on erilaisia, ajan maantiellä saman mitä alfakolleega maitolasin isommalla versiollaan kaupungissa. Tarkoitan DaViegaa tässä ;).

Paljons sulla kokoaikainen kulutus näyttää tietokoneessa (ensimmäinen lukema kun lyöt ajotietokoneen datat näyttöön). Siihen kun lisäät muutaman desin niin päästäneen totuuteen, näin olen huomannut.

Nestettä hiipuu mullakin jonnekin, ei se ole koskaan maksimissaan pysynyt, yli en edes ole yrittänyt. Se mitta-asteikko tuntuu ihan arviolta vaan. Siellä se säiliön saumakohdille jymähtää ja siihen jää. Mulla laskin maksimista siihen kohtaan n. 15km ajossa ja viimeisen parin tonnin aikana ei mitään hätiä. Kaisse "ylimääräiset" sylkee johonkin? :mrgreen:

Öljynkulutus kuulostaa hurjalta litra per 7.000 tottuneena. :crazyeyes:
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Topikkia lainatakseni. pitäs varmaan tehdä kohta jotain. kaasu pohjassa kiihdyttäessä noin 4000-5000 rpm kohdalla alkaa pössyttää sinistä niin perkeleesti. takana tulevat joutuu käyttämään sumuvaloja.:silly: Mistäköhän tuo kielii? Savua tuntuu siis tulevan vain isosti vedätettäessä, eikä silloinkaan aina, niin että taustapeilistä näkyis. :lol:

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5377
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Jalamari kirjoitti:Topikkia lainatakseni. pitäs varmaan tehdä kohta jotain. kaasu pohjassa kiihdyttäessä noin 4000-5000 rpm kohdalla alkaa pössyttää sinistä niin perkeleesti. takana tulevat joutuu käyttämään sumuvaloja.:silly: Mistäköhän tuo kielii? Savua tuntuu siis tulevan vain isosti vedätettäessä, eikä silloinkaan aina, niin että taustapeilistä näkyis. :lol:
Männänrenkaat jumissa/kuluneet/poikki ? IMO

Avatar
mutt
Viestit: 5474
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Viesti Kirjoittaja mutt »

alfa 156 v6 kirjoitti:
Jalamari kirjoitti:Topikkia lainatakseni. pitäs varmaan tehdä kohta jotain. kaasu pohjassa kiihdyttäessä noin 4000-5000 rpm kohdalla alkaa pössyttää sinistä niin perkeleesti. takana tulevat joutuu käyttämään sumuvaloja.:silly: Mistäköhän tuo kielii? Savua tuntuu siis tulevan vain isosti vedätettäessä, eikä silloinkaan aina, niin että taustapeilistä näkyis. :lol:
Männänrenkaat jumissa/kuluneet/poikki ? IMO
Oireet viittaa siihen, ja se taas tarkoittaa sitä, että kannattaisi olla liiemmälti ajelematta, ennenkuin homma on selvitetty. Katkenneilla renkailla saa sylinterit äkkiä naarmuille.

Hipster
Viestit: 48
Liittynyt: 14 Huhti 2007, 17:36
Car(s): Ex 156 2.5 V6 -98
156 2.0 TS SW -00
Giulietta 1.4 Multiair -11
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Hipster »

Omassa 2.0 TS:ssä oli juuri samat oireet tässä keväällä, eli savutti ja söi polttoainetta aivan järkyttävän paljon. Savutti tyhjäkynnillä ja SAVUTTI korkeammilla kierroksilla.

Vika löytyi rikkinäisestä lambda-anturista. Helppo todeta testerissä. Edellinen anturihan olikin jo n. 9 kk vanha...

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Piruvie kirjoitti:litran verta joutui pistään 10w-40 kun valitti kovassa jarrutuksessa öljyn paineen olevan alhainen.
Kovin tyynesti täällä suhtaudutaan öljynpaineen valon vilkahduksiin.
Tämähän tarkoittaa todennäköisesti sitä että pumppu on haukannut ilmaa eikä vain paine ollut "alhainen."

Tällöin myöskään moottori ei ole saanut voitelua ja täystuhon vaara on entistä lähempänä.

Ei sillä, itse 15 vuotta nuorempana rikoin Sprintistä aivan omaa tyhmyyttäni yhden moottorin.

En kiinnittänyt u-käännöksessä vilkahtavaan öljynpaineen valoon sen kummempaa huomiota kunnes se vilkahti viimeisen kerran kierrosten ollessa 5500rpm 5.vaihteella.

Ot. Kaverin kusiaisessa on muuten lämpöjen varoitusvalo joka syttyy juuri sillä hetkellä kun auto keittää.

Jos ei nyt sattuisi havaitsemaan savupilveä taustapeilistä. :lol:

Pepperoni
Viestit: 925
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super -19
Fiat Tipo Cross -21
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Ajotietokone näyttää kokemukseni mukaan noin puoli litraa liian pientä kulutusta. Öljyä voi kulua, oma 156 twin sparkkini vie 2-3 litraa kymppitonnilla (on tehnyt sen viimeiset sata tonnia jonka olen sillä kohta rullannut), ja tuo perheen toinen pikkutessu tarvitsee samalla matkalla puoli litraa täydennystä. JTS on ilmeisesti tämän suhteen herkempi öljylaadulle.

Piruvie
Viestit: 138
Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:20
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Piruvie »

savijo-r kirjoitti:
Piruvie kirjoitti:litran verta joutui pistään 10w-40 kun valitti kovassa jarrutuksessa öljyn paineen olevan alhainen.
Kovin tyynesti täällä suhtaudutaan öljynpaineen valon vilkahduksiin.
Tämähän tarkoittaa todennäköisesti sitä että pumppu on haukannut ilmaa eikä vain paine ollut "alhainen."

Tällöin myöskään moottori ei ole saanut voitelua ja täystuhon vaara on entistä lähempänä.
Mitäs sille sitten pitäisi tehdä?
Ei riemulla rajaa kun Alfalla ajaa ;)

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

sitä pitäisi lisätä ennen kuin valo vilahtaa
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

pjotrthegreat
Viestit: 828
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

Kansivika.

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

No niin. Pistin kyselyn noista euro 3 156sen männänrenkaista EB sparesille. Ei kuulemma löydy heidänkään kautta. Heikan kautta renkaat tais olla sen 250€+ muut rojut päälle. On kyllä mun mielestä aika kallista muutamasta renkaasta. Onko kukaan löytänyt noita mistään halvemmalla.

pjotrthegreat
Viestit: 828
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Re: 156 savuttaa ja kuluttaa!

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

Piruvie kirjoitti:Moro!

jäähdytys neste oli min-max välissä, niinkuin pitääkin. Painetta on jäähdytysneste säiliössä!


Kansivialta kuulostaisi? Mutta eikös silloin pitäisi paineetkin kadota jäähdytysneste säiliöstä?

Auto käy ja kulkee ihan normaalisti, kiihtyy niin kuin pitääkin.
Tuota, minun mielestä kansivika nimenomaan lisää sitä painetta sinne säiliöön?!?! Ainakin yhden moottoripyörän ja yhden auton kokemuksella jossa on ollut kansivika niin se nimenomaan nostaa sitä painetta. Ja paisuntasäiliön kautta vuotaa yli...

Paha mennä tosin sanomaan varmaksi kun ei ole näkemässä kyseistä kapinetta...

Avatar
toolman
Viestit: 1486
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

paine nousee kyllä ihan normaalistikin kun on suljettu systeemi, pikkuhiljaa kun neste lämpenee, laajenee ja paisarin ilma alkaa puristua kasaan.
Paisarin korkkiin asennettu painemittari vois olla hyvä apuväline? jos paine nousee äkisti ja muutenkin elää voimakkaasti, niin voisi olla kansivika?

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: 156 savuttaa ja kuluttaa!

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Piruvie kirjoitti:Elikkä pakokaasua tulee runsaasti tyhjäkäynnillä putkesta ja on hieman valkoista!
Moottori nielee öljyä jonkun verran, normaalia? (1l/2tkm)
Termostaatin vaihdon jälkeen pistin vahingossa jäähdytys nestettä about 5mm yli MAX kohdan, Tällä hetkellä kun katsoin niin jäähdytys neste oli min-max välissä, niinkuin pitääkin. Painetta on jäähdytysneste säiliössä!

Bensaa kuluttaa ajotietokoneen mukaan 8-9litraa, (ajo 5-100km pyrähdyksiä.) Perse taskussa tuntuisi että kun tankkaa vaikkapa 30 litraa bensaa niin sillä ajaa noin 200km.
Eli kulutus olisi reilusti ylitte tuon ajotietokoneen ilmoittaman?
Eikö todellakaan missään tilanteessa käy huonosti? Vähän viittaisi männänrenkaisiin jos öljyä todellakin menee 1l/2tkm. Mitenkän pakokaasut? puristuspaineet? Ilmamassamittari ja lambdakin saattaisivat kertoa korkeasta kulutuksesta - 8-9l koneen mukaan on normaali, mitenkäs kulutus ihan oikeasti? 200km 30litralla on... 6,6 ? epäilyttävän alhainen minun mielestä :lol: mutta ne eivät selitä öljynkulutusta...

Mistä se auto tietää, onko jäähdytin nestettä 6 litraa vai 6,02litraa ;) 5mm yli MAXin ei näy missään, ei aiheuta ongelmia!
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Piruvie
Viestit: 138
Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:20
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: 156 savuttaa ja kuluttaa!

Viesti Kirjoittaja Piruvie »

DaViega kirjoitti:
Piruvie kirjoitti:Elikkä pakokaasua tulee runsaasti tyhjäkäynnillä putkesta ja on hieman valkoista!
Moottori nielee öljyä jonkun verran, normaalia? (1l/2tkm)
Termostaatin vaihdon jälkeen pistin vahingossa jäähdytys nestettä about 5mm yli MAX kohdan, Tällä hetkellä kun katsoin niin jäähdytys neste oli min-max välissä, niinkuin pitääkin. Painetta on jäähdytysneste säiliössä!

Bensaa kuluttaa ajotietokoneen mukaan 8-9litraa, (ajo 5-100km pyrähdyksiä.) Perse taskussa tuntuisi että kun tankkaa vaikkapa 30 litraa bensaa niin sillä ajaa noin 200km.
Eli kulutus olisi reilusti ylitte tuon ajotietokoneen ilmoittaman?
Eikö todellakaan missään tilanteessa käy huonosti? Vähän viittaisi männänrenkaisiin jos öljyä todellakin menee 1l/2tkm. Mitenkän pakokaasut? puristuspaineet? Ilmamassamittari ja lambdakin saattaisivat kertoa korkeasta kulutuksesta - 8-9l koneen mukaan on normaali, mitenkäs kulutus ihan oikeasti? 200km 30litralla on... 6,6 ? epäilyttävän alhainen minun mielestä :lol: mutta ne eivät selitä öljynkulutusta...

Mistä se auto tietää, onko jäähdytin nestettä 6 litraa vai 6,02litraa ;) 5mm yli MAXin ei näy missään, ei aiheuta ongelmia!
Joo, Auto toimii ihan ok, mitä nyt välillä tuntuu että kiihtyvyydestä on vähän puhtia poissa...
Ei riemulla rajaa kun Alfalla ajaa ;)

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Re: 156 savuttaa ja kuluttaa!

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Piruvie kirjoitti:Joo, Auto toimii ihan ok, mitä nyt välillä tuntuu että kiihtyvyydestä on vähän puhtia poissa...
Tämä sinun autohan kuulostaa ihan normaalilta JTS:sältä kaikinpuolin. Ainakin minulla on ihan samanlainen laite, jopa tämä viimeisin kertomasi, voisin vaikka vannoa että välillä vetää reippaammin ja sitten joskus ei ihan niin. Ero ei ole iso mutta kuitenkin.

Edit: sen verran korjausta että näin lämpimillä keleillä ei sitä valkoista höyryä tai savua lämpimällä koneella kuulu tulla.
DaViega kirjoitti:mitenkäs kulutus ihan oikeasti? 200km 30litralla on... 6,6 ? epäilyttävän alhainen minun mielestä :lol: mutta ne eivät selitä öljynkulutusta...
Tais mennä nurinpäin, kyllä jos noin on oikeasti kulutus niin se tekee sen 15l / 100km, eiks vaan..? Mutta kannattaa oikeasti se kulutus tarkistaa ihan laskemalla, sitä kun alkaa tekniikka epäilyttää niin kulutuskin saattaa tuntua muka isolta. Itse jouduin juuri ottamaan tarkistuskierroksen tuohon meidän kakkosautoon, ja saman se syö mitä ennenkin.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

pjotrthegreat
Viestit: 828
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

Joo, ei niihin ajotietokoneen antamiin kulutuslukemiin ainakaan kannata luottaa, lähinnä suuntaa antavia...

vale
Viestit: 62
Liittynyt: 01 Huhti 2009, 00:58
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja vale »

Autotohtoreilla on sellaisia testiliuskoja, jotka laitetaan paisuntasäiliöön. Ne kertovat onko jäähdytysnesteen seassa pakokaasua, josta voi päätellä kansivikaa. Itselläni oli epäilys, kun putkesta tuli vaaleaa ja kone oli keittänyt jne. Osoittautui että kannessa ei vikaa, mutta katallysaattori meni uusiksi.

Avatar
JackFry
Viestit: 758
Liittynyt: 25 Huhti 2007, 20:40
Car(s): 156 2.0 JTS SW
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja JackFry »

Näkeekö männänrenkaiden kunnon, jos katsoo tulpan reiästä endoskoopilla?
Vai onko ainut keino avata kone? Mulla tuota öljyä on ruvennut kulumaan enemmän kuin ennen, tällä tahdilla 5L / 10tkm.

Piruvie
Viestit: 138
Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:20
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Piruvie »

JackFry kirjoitti:Näkeekö männänrenkaiden kunnon, jos katsoo tulpan reiästä endoskoopilla?
Vai onko ainut keino avata kone? Mulla tuota öljyä on ruvennut kulumaan enemmän kuin ennen, tällä tahdilla 5L / 10tkm.
Jostain pakokanavasta vois ehkä nähdäkkin vähän?
Ei riemulla rajaa kun Alfalla ajaa ;)

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

No eipä kyllä näe irrottamatta mäntiä.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Männän renkaiden tiiviyden voisi tarkistaa näin:

Ota tulpat pois, kaada männä päälle, kaikkiin mäntiin sama määrä öljyä, esim. 1cm kerros ja jätä yöksi siihen, suuntaa antava testi jolla voi saada selville onko vuotavia männän renkaita. Jos 1cm on liian vähän, niin ainahan voi lisätä öljyä ja vähentää "testaus aikaa"...

Tosin, puristuspaineidenmittaus tai ohivuotojen mittaus tuskin on hirveän kallista lystiä, etenkään ensin mainittu
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

A Bart
Viestit: 1852
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Niin, tai sitten puristupainemittaus ensin.
Sitten loraus öljyä sylinteriin (ei senttiä) ja uusi mittaus.
Jos paineet nousee paljon vuotaa renkaista, jos ei parane niin venttiilit vuotaa.
Siis tämä olettaen että paineet ovat alhaiset.

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Piruvie kirjoitti:
JackFry kirjoitti:Näkeekö männänrenkaiden kunnon, jos katsoo tulpan reiästä endoskoopilla?
Vai onko ainut keino avata kone? Mulla tuota öljyä on ruvennut kulumaan enemmän kuin ennen, tällä tahdilla 5L / 10tkm.
Jostain pakokanavasta vois ehkä nähdäkkin vähän?
2-Tahtinen 156:nen :lol:

Piruvie
Viestit: 138
Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:20
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Piruvie »

savijo-r kirjoitti:
Piruvie kirjoitti:
JackFry kirjoitti:Näkeekö männänrenkaiden kunnon, jos katsoo tulpan reiästä endoskoopilla?
Vai onko ainut keino avata kone? Mulla tuota öljyä on ruvennut kulumaan enemmän kuin ennen, tällä tahdilla 5L / 10tkm.
Jostain pakokanavasta vois ehkä nähdäkkin vähän?
2-Tahtinen 156:nen :lol:
Heh joo, tullu leikittyä liikaa mopojen kanssa :D
Ei riemulla rajaa kun Alfalla ajaa ;)

Avatar
Ransu
Viestit: 51
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 09:24

Viesti Kirjoittaja Ransu »

Kansipahvi vuotaa,mikäli ruiskii ulos,tai paisariin lisääntyy nestettä.

pjotrthegreat
Viestit: 828
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

Joko vika selvisi?

Piruvie
Viestit: 138
Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:20
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Piruvie »

Luultavasti vikaa ei edes ole olemassa. Selviää lähiaikoina kun katsastamaan vien. tuosta toisesta tapauksesta ei tietoa.
Ei riemulla rajaa kun Alfalla ajaa ;)

Vastaa Viestiin