Jakohihnan vaihto

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Spargatus
Viestit: 4
Liittynyt: 27 Touko 2006, 21:07
Paikkakunta: Mäntsälä

Jakohihnan vaihto

Viesti Kirjoittaja Spargatus »

Vein 156:sen jakohinan vaihtoon Järvenpäähän Mäkelän koneeseen sanoivat vaihdon hinnaksi 500€,siinä samalla asensivat ajoituksenmuuntimen korjaus sarjan,moniurahihnan ja pari stefaa,toista stefaa ei ollu maahantuojan varastossa ja nyt ollaan odoteltu reilu pari viikkoa.kyselin viikolla mihin koko remontin hinta asettuu,niin arvio oli jossain 650€ eli ei paha,jos hinta todellakin jää suunnilleen noihin lukemiin.

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Pari viikkoa on aikas pitkä aika odotella stefaa, niitä kun löytyy päivän toimitusajalla ihan autovaraosaliikkeistä ja mittojen mukaan erikoisliikkeistä.

Hinta on ihan kohdallaan.

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Kaveri kysäisi Kuopion Delta-autosta -98 GTV TS:n jakoremmin vaihtoa. Tarjous: 1400€ :crazyeyes:

Tarviiko siinä sitten muka nostaa koneen pois paikaltaan?
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

Spargatus
Viestit: 4
Liittynyt: 27 Touko 2006, 21:07
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Spargatus »

Soittelin itsekkin alfa pajoja läpi niin toiseks halvin oli alkaen 800€,mäkelä on uusia valtuutettuja alfa korjaamoita eivätkä olleet tehny vielä yhtään jakohihnan vaihtoa alfaan,voi olla että hinta ei ole seuraavalla hihnan vaihtajalla enää noin edullinen.

Piruvie
Viestit: 138
Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:20
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Piruvie »

Tutun tutulla Pajalla pyysivät hommasta 200e, osat vien itse. kunhan tässä nyt viä 7tkm on tullu ajeltua:).

Epäilen että homman jälkeen eivät enään tuohon hintaan suostu tekemäänkään :D
Ei riemulla rajaa kun Alfalla ajaa ;)

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Just kuitista lukaisin.2.0 v6 tb gtv:n hihnan vaihto+vesipumppu,venttiilien säätö ja vaihteiston öljyt kustansi 280e
Muut hilppeet toimitin itse,paitsi en noita vaihteiston öljyjä
2.5 v6:seen vaihtunee kuulemma myös alta 350e,vielä on toki 40tkm matkaa siihen :)

Avatar
evilpet
Viestit: 705
Liittynyt: 25 Joulu 2008, 18:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja evilpet »

^ Ja tämä tapahtui missä?

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Tuohon GTV:n turbopataan olen tehnyt kaikkien aikojan halvimman jakohihnarempan. Työt tein itse, hihna maksoi 8,50€ :mrgreen:

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

evilpet kirjoitti:^ Ja tämä tapahtui missä?
Varsinais-suomessa,laitilassa.Oli kallein remppa ikinä,hovikorjaaja ei ehtinyt silloin iltapuhteena tuota vaihtamaan
Epezi kirjoitti:Tuohon GTV:n turbopataan olen tehnyt kaikkien aikojan halvimman jakohihnarempan. Työt tein itse, hihna maksoi 8,50€ :mrgreen:
Olen ollut siinä uskossa,että kiristin&vesipumppu pitää vaihtaa samalla, varsinkin tuo kiristin jolla sama vaihtoväli/60tkm
Viimeksi muokannut alfa164, 09 Touko 2010, 22:24. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11248
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Jakke kirjoitti:Kaveri kysäisi Kuopion Delta-autosta -98 GTV TS:n jakoremmin vaihtoa. Tarjous: 1400€ :crazyeyes:
Tarviiko siinä sitten muka nostaa koneen pois paikaltaan?
:crazyeyes:

Kaksi tuntia tein pihakoivun alla. Tosin se oli GTV 1.8 TS jossa ei ole tasapainoakseleita eikä niille hihnaa, mutta sen kanssa turaamiseen nyt ei varttia enempää ekstraa pitäisi palaa.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Rasvis kirjoitti:
Jakke kirjoitti:Kaveri kysäisi Kuopion Delta-autosta -98 GTV TS:n jakoremmin vaihtoa. Tarjous: 1400€ :crazyeyes:
Tarviiko siinä sitten muka nostaa koneen pois paikaltaan?
:crazyeyes:

Kaksi tuntia tein pihakoivun alla. Tosin se oli GTV 1.8 TS jossa ei ole tasapainoakseleita eikä niille hihnaa, mutta sen kanssa turaamiseen nyt ei varttia enempää ekstraa pitäisi palaa.
Markka hinnat vaihdettu suoraan euroiksi.Käsittämättömiä hintoja kyllä.
Ei ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa,näin se vaan menee.
Alfojen korjaamisesta helppo nyhtää ylimääräistä,koska moni omistaja mukaanlukien luulee,että rakenne jotenkin monimutkaisempaa :wink:
Markka aikana muistaakseni corollaan vaihdettiin paikallisessa 200mk hintaan

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

alfa164 kirjoitti:Olen ollut siinä uskossa,että kiristin&vesipumppu pitää vaihtaa samalla, varsinkin tuo kiristin jolla sama vaihtoväli/60tkm
Näinhän se pääsääntöisesti menee. Vesipumppu tuossa on apulaitehihnalla. Kiristin olin tovi sitten vaihdettu hydraulisesta mekaaniseen, uutta semmosta ei siihen hätään saanut, vanha oli vielä aivan timmi, ja hyvinhän se pelitti.

pjotrthegreat
Viestit: 828
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

Naapurin äijän Fiat Puntoon oli maksanut jakohihnan vaihto muitten huoltojen yhteydessä 80€. Ihan viime kesänä. Sitä pitäisin edullisena.
Alfaan saa tuolla hinnalla sen kiristimen :)

Avatar
veskuk
Viestit: 290
Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:41
Car(s): ex 156 2.0JTS, ex 159 2.4JTDm sw Q-tronic

13,20 eur

Viesti Kirjoittaja veskuk »

pakko nyt osallistua tähän kuin taitaa olla pohjat, gm omega 2.0 8v, hihna kalleimmillaan euroina 13,20, ei apupyöriä tai kiristimiä, itse vaihdettuna 100tkm välein (vaihdoin 4 kertaa...)
vesku

Avatar
evilpet
Viestit: 705
Liittynyt: 25 Joulu 2008, 18:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja evilpet »

^^ Puntoonhan pystyy vaihtamaan hihnan vaikka bussipysäkillä. SIinä on kyllä sunniteltu tuo homma järkevästi. (kaikki muu onkin sitten päin *****)

pjotrthegreat
Viestit: 828
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Re: 13,20 eur

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

veskuk kirjoitti:pakko nyt osallistua tähän kuin taitaa olla pohjat, gm omega 2.0 8v, hihna kalleimmillaan euroina 13,20, ei apupyöriä tai kiristimiä, itse vaihdettuna 100tkm välein (vaihdoin 4 kertaa...)
Ei apupyöriä tai kiristimiä? mites se pysyy paikallaan? väkisellähän se vähän venyy? aika jännä...

Jami
Viestit: 69
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 19:57
Paikkakunta: Tampere

Re: 13,20 eur

Viesti Kirjoittaja Jami »

pjotrthegreat kirjoitti:
veskuk kirjoitti:pakko nyt osallistua tähän kuin taitaa olla pohjat, gm omega 2.0 8v, hihna kalleimmillaan euroina 13,20, ei apupyöriä tai kiristimiä, itse vaihdettuna 100tkm välein (vaihdoin 4 kertaa...)
Ei apupyöriä tai kiristimiä? mites se pysyy paikallaan? väkisellähän se vähän venyy? aika jännä...
Vesipumppu on epäkesko ja toimii samalla kirisimenä, jos siis kyseessä C20NE kone.

Avatar
veskuk
Viestit: 290
Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:41
Car(s): ex 156 2.0JTS, ex 159 2.4JTDm sw Q-tronic

Re: 13,20 eur

Viesti Kirjoittaja veskuk »

Jami kirjoitti:
pjotrthegreat kirjoitti:
veskuk kirjoitti:pakko nyt osallistua tähän kuin taitaa olla pohjat, gm omega 2.0 8v, hihna kalleimmillaan euroina 13,20, ei apupyöriä tai kiristimiä, itse vaihdettuna 100tkm välein (vaihdoin 4 kertaa...)
Ei apupyöriä tai kiristimiä? mites se pysyy paikallaan? väkisellähän se vähän venyy? aika jännä...
Vesipumppu on epäkesko ja toimii samalla kirisimenä, jos siis kyseessä C20NE kone.
Näin juuri, asiallista vaihtaa aina vesipumpun o-rengas kun pumpun joutui löysäämään.Ttai jos oikein hifisteli niin vaihtoon meni myös vesipumppu. Vaihdoin pumpun 2 kertaa varmuuden vuoksi 475tkm aikana.
vesku

Avatar
beetta julia
Viestit: 422
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja beetta julia »

Lyödään nyt kans oma lapio tähän suohon.
Vaihdoin kans joskus omaani 1.8ts hihnan.
Menihän siinä aikaa, kun en oikein tiennyt mitä teen.
No, toisella kertaa luulen kyllä 2 tuntia riittävän.
Itse vaihdoin v.pumppu, kiristin, ohjuri, hihna. (muistaakseni 180€)
En tiedä, pitääkö/kannattaako kakkia vaihtaa.
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Itse tein kans elämäni ensimmäisen jakopää rempan vime kesänä tähän jts:ään + tasapaino hihna, kiristimet, rulla ja vesipumppu. Osat n. 200 ja muutama tunti hämmästelyä ensikertalaiselta. Jos joku pyytää 1400 tai edes 800 niin ovat kusettajia, kädettömiä tai kädettömiä kusettajia. Tai sitten minä olen väärissä töissä jos autonasentaja pääsee 400€ tuntipalkalle.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Avatar
veskuk
Viestit: 290
Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:41
Car(s): ex 156 2.0JTS, ex 159 2.4JTDm sw Q-tronic

Viesti Kirjoittaja veskuk »

JiiTeeÄssä kirjoitti:Itse tein kans elämäni ensimmäisen jakopää rempan vime kesänä tähän jts:ään + tasapaino hihna, kiristimet, rulla ja vesipumppu. Osat n. 200 ja muutama tunti hämmästelyä ensikertalaiselta. Jos joku pyytää 1400 tai edes 800 niin ovat kusettajia, kädettömiä tai kädettömiä kusettajia. Tai sitten minä olen väärissä töissä jos autonasentaja pääsee 400€ tuntipalkalle.
Oman JTS kanssa meni kyllä 2 iltaa, kun rikoin yhden hihnasuojan osan siihen upotetun vastamutterin ollessa kiinni ruostunut. Kotelon osa maksoi Deltalla 69 eur. Vaikka sen laskee mukaan, 3 hihnaa (siis myös apulaitehihna), kolme kiristintä, kaikki apupyörät ja vesipumppu + em. kotelo kustansivat yhteensä 308 eur. Ero GM 20SE moottorin 13,20 eur hihnanvaihtokustannukseen on tietysti huima, mutta silti omassa tallissa tienaa enemmän kuin leipätyössä verojen jälkeen...
vesku

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1731
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

^^Siis mikäs tossa on kusetusta? Normi liiketoimintaa, yrityshän ihan itse määrittelee millä katteella tekee ja asiakas päättää maksaako.... ja kaikilla meillä on ihan vapaus itse päättää mitä elääkseen tekee :-D

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Delta auto kusettaa niitä asiakkaita jotka luulee että tuosta hommasta pitää oikeasti 1400€ maksaa. Niiden asiakkaiden suhteen jotka asioista tietävät jotain, Delta kusettaa itseään.

Joku roti stana.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

75:een kysyin tutun korjaamolta hihnan vaihtoa, kolmea tuntia ja reilua kahtasataa ehdotti työstä. Kotona parkkipaikalla meni vähän toista tuntia kun ensimmäistä kertaa kutosen jakopäätä vaihdoin, seuraavalla kerralla onnistuu varmaankin alle tunnissa.

Tuosta Omegan hihnasta tuli mieleen, että joskus tuli nypättyä Corsan OHC:sta hihna irti vaan kampeamalla se irti ja takaisin samalla tavalla pumppuakaan löysäämättä :mrgreen: Säästyi glykolit ja pumpun tiiviste...

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Tuomas K kirjoitti:
Tuosta Omegan hihnasta tuli mieleen, että joskus tuli nypättyä Corsan OHC:sta hihna irti vaan kampeamalla se irti ja takaisin samalla tavalla pumppuakaan löysäämättä :mrgreen: Säästyi glykolit ja pumpun tiiviste...
Näppärä "team-Ahma" -henkinen tiepalvelumies vaihtoi ex-vaimoni siskon autoon nokkahihnan keskellä yötä bussipysäkillä. Auto oli Vectra 1,6 vm jotain 90-luvun ihan alusta. :-D

Edit: Niin siis se oli niitä vanhoja missä venttiilit ei yltäny tapaamaan männän päätä vaikka remmi katkes. Hihna ukolla oli pakunsa takapenkillä, eikä operaatio vissiin kauan kestänyt kun exä nukku koko remontin ajan takapenkillä eikä edes heränny siihen.
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

Avatar
beetta julia
Viestit: 422
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja beetta julia »

Näinhän se meni ennen, itselläni oli joskus fordi. Hihna oli peräluukus, jos katkee kesken matkan, saa laittaa uuden.
Tuskin siinä puoltatuntia olis tuhraantunu.(aina kaikki ei mee nii kuin pitäs)

Jos alfasta katkee hihna, sanon ai jokaisen satasen mentyä, ja niitä on useita vaikka itse tekis...
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.

Carlo Coppa
Viestit: 741
Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, MaXi5 -00, ex Maserati 4.24v -90
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Carlo Coppa »

Tuomas K kirjoitti:75:een kysyin tutun korjaamolta hihnan vaihtoa, kolmea tuntia ja reilua kahtasataa ehdotti työstä.
Kysyin viime kesänä paikalliselta korjaamolta tarjousta 75:n hihnaremontista. Työn hinnaksi sanoivat 230 €. En osannut ottaa kantaa hintaan kun minulla ei ole mitään käsitystä tarvikkeiden hinnasta, mutta ei tuo taida kovin paha olla.

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

147:ssa uusi jakopää. SP:n kanssa vaihdettiin näin lauantaiharrastuksena jakopää, vesipumppu ja termostaatti.Muutamassa tunnissa tuo onnistuu, vaikka nosturista olisikin joissakin vaiheissa apua. Homma tehdään näin tai sitten sitä ei tehdä lainkaan.
Liitteet
jakopaa.jpg
jakopaa.jpg (122.52 KiB) Katsottu 9575 kertaa

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

"...näin tai ei sitten lainkaan", heh. Tuosta kun vielä jättää nokka-akselien lukituspalat ja mittakellon pois, kun ei niitäkään tarvi. Eikä tarvi venttiilikoppaa aukaista eikä ole riskiä nokka-akselien ajoituksen sotkemisesta, kun ei tarvi nokkapyöriä löysätä. Ihan niinku kaikissa muissakin normaaleissa bensakoneissa... :roll:
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

pjotrthegreat
Viestit: 828
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

JiiTeeÄssä kirjoitti:"...näin tai ei sitten lainkaan", heh. Tuosta kun vielä jättää nokka-akselien lukituspalat ja mittakellon pois, kun ei niitäkään tarvi. Eikä tarvi venttiilikoppaa aukaista eikä ole riskiä nokka-akselien ajoituksen sotkemisesta, kun ei tarvi nokkapyöriä löysätä. Ihan niinku kaikissa muissakin normaaleissa bensakoneissa... :roll:

Normaalisti merkit vaan hihnapyöriin ja moottorin kylkeen tms. samalle kohdalle. Hihnat ja kiristimet pois ja uudet tilalle. Kattoo vielä että merkit on kohdallaan ja eikun paletti kasaan. Joka autossa on tietysti eri taktiikat ja systeemit miten itse hihnaan pääsee käsiksi mutta yleensä se selviää ihan silmällä kattomalla ja päällä ajattelemalla.
How hard can it be?!?!?!?

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Hommaa hankaloittaa kun täälläkin foorumilla esitetään tuon mittakello-lukituspala systeemin mukaan vaihto-ohjeet, kuten myös virallisissa ohjeissa, jotka minullakin on. Viralliset ohjeet kun on vaan laadittu niin että koneen saa kasaan vaikka irto-osista, eikä erillisiä ohjeita ole pelkälle normaalille hihnanvaihdolle. Sitten nämä jakopää tuhot mitä ts/jts koneissa on ollut on luonut jonkin ihme maagisen hohteen alfan jakopään suhteen, joka tuntuu monella korjaamollakin olevan jopa niin iso peikko että eivät edes suostu jakopäitä huoltamaan.
Vaikka oikeasti syy on ollut niissä heikkolaatuisissa kiristimissä, sekä ainakin joillekin moottoreille on alun perin ilmoitettu se 120tkm hihnan vaihtoväli joka sitten pudotettiin puoleen.

Ei se oikeasti ole A)vaikea homma eikä B)kallis homma, jos haluaa pelkästään uudet jakopää rojut sisään.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Avatar
SP
Viestit: 958
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 05:21
Car(s): Ducati 748 -01
Ducati Monster 750 -99
BMW D
Paikkakunta: Tampere

jako

Viesti Kirjoittaja SP »

Joo mä mielelläni käytän näitä työkaluja kun edellisestä vaihtajasta ei aina tiedä mitä siellä on tehty... Se joka viimeksi on jakopään tehnyt saa kuitenkin syyt niskoilleen, ei alfan jakopää mikään erikoinen ole ja kaikki saa tehdä remontit kuten itse haluaa 8)

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Jakke kirjoitti:Kaveri kysäisi Kuopion Delta-autosta -98 GTV TS:n jakoremmin vaihtoa. Tarjous: 1400€ :crazyeyes:

Tarviiko siinä sitten muka nostaa koneen pois paikaltaan?
Just hain JTS:n huollosta. Siihen tehtiin määräaikaisjaköpääremppa, öljynvaihto, käsijarruvaijerin vaihto (oli toinen takaa poikki) + termostaatin vaihto. Osat:
- jakohihna, tasapainoakselin hihna, apulaitehihna, kiristimet & rullat
- termostaatti & vesipumppu + jäähdytysnesteet
- Ilmansuodatin + öljysuodatin
- 5L Valvoline 10W-60
- käsijarruvaijeri

Osat kolmisopelta Kuopion varaosakeskukselta & työt viereisessä Kolmisopen autohuollossa. Osille ja nesteille hintaa ~350€ ja töille ~300€. Samalla selvisi pikkutöyssyissä kolahtelujen syy jota katsastusmies ei löytänyt vaikka erikseen pyysin tutkimaan, eli edestä koiranluu kuskin puolelta vaihtoon. Täytyy käyttää tuolla fiksauttamassa tuokin lähiaikoina. Todella asiallinen kaveri tuolla nyt hommissa: "Ei niissä Alfoissa ole mitään ihmeellistä" :-D Homma tuntuu kyllä toimivan tuolla. Osat tulee päivässä parissa kun tilaa ja kun auton vie aamulla saa hakea iltapäivällä pois huollettuna. En mä nyt edullisempaakaan paikkaa näiltä kulmilta keksi.

Avatar
VMTD
Viestit: 3339
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Viimeksi kun hihnaremppa tein niin lukituspalat oli paikoillaan ja vanha hihna meni hyvin hampaille, mutta uusi hihna ei asettunutkaan hampaille, vaan pyörät oli löysättävä. Imunokka oli ollut kyllä irti kun laitoin säätimen korjaussarjan. Noiden lukituspalojen paikoilleen laitto ei paljoa aikaa lisää vie.

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Re: jako

Viesti Kirjoittaja KJS »

SP kirjoitti:kun edellisestä vaihtajasta ei aina tiedä mitä siellä on tehty
Varsinkaan kun edellinen vaihto on tingattu mukaan jo valmiiksi tingittyyn autokauppaan. No, kaippa sieltä oli lainattu sitten jakopään kopan osat johonkin toiseen autoon, kun kopan alaosassa oli korva murtunut ja yksi ruuvi puuttui.

UHREG
Viestit: 45
Liittynyt: 06 Marras 2008, 15:30

Viesti Kirjoittaja UHREG »

Jakke kirjoitti:Kaveri kysäisi Kuopion Delta-autosta -98 GTV TS:n jakoremmin vaihtoa. Tarjous: 1400€ :crazyeyes:

Tarviiko siinä sitten muka nostaa koneen pois paikaltaan?
AD huolto kouvolassa teki tuon samaan hintaan joskus aikoinaan pari vuotta sitten, kyllä vallan hirvitti maksaa, mutta eipä sitä enää voinu alkaa perumaan kun oli jo homma tehty :) Deltalta kuulemma osat oli joutunu tilaamaan.

Ei siinä konetta tarvii nostaa pois, vaikka varmasti helpottais montaa asiaa :)

Vastaa Viestiin