Tarina menee näin...
Otin getvosen käyttöön talven seisonnan jälkeen, parisen viikkoa sitten. Otin normaalia aikaisemmin, koska ajattelin jakopään värkätä kodikseen...
No talviunien aikana oli ilmaantunut nykimistä ja tyhjäkäynnin romahtaminen, lähes sammuminen. No onnekis vikavalokin syttyi väliin ja pääsin piuhaan kiinni. Onneton sähkömasentaja oli asettanut autocadin kielen Suomeksi ja vikakoodi oli sen mukainen "sylinterin asentotunnistin".
No ammattilainen väitti että nokka-akseli anturi, pikku testin jälkeen.
Jakopää remppa päälle, hihnat, ohjurit, kiristimet, vesipumppu, ajoituksen muunnin, nokkien stefat, termari ja se nokka-akseli anturi.
Silmät kiinni ja käyntiin rohkeasti, hyvin lauloi mutta sama käyntihäiriö edelleen päällä. Vikakoodia tulkiten, ainoa vaihtoehto on kampiakselianturi. Heikalta semmoinen pikana ja totta kait tuli väärä. Toinen ja alkuperäisen boschin numerolla uusi saksasta flygarilla. Paikoilleen ja... sama homma jatkuu
käy ja kiertää hyvin, tasakaasulla alkaa nykiä / pätkiä, tyhjäkäynnillä romahtaa, jopa sammuu. Nyt alkoi jo mennä käsi päähän. Auto käyntiin ja konehuoneeseen räpläämään. Kuinka ollakkaan, kun kaasuläppärunkoa / anturia väänsi, tuli oire esiin. Varaston syövereistä orkkis boschi anturi esiin ja takaisin tarvikkeen tilalle, jonka vaihdoin n.3v sitten.
Se poisti ongelman ja pienen pohdiskelun jälkeen kuviokin selkesi. Eli juuri ennen sammumista ja käynnissä pysymistä, siinä rajoilla, getvonen sai ilmeisesti kammelta singnaalia että väärässä kohtaa, joka aiheuti vikakoodin sinne suunnalle. Ainatosiaan vikakoodit eivät kerro oikeaa syytä, vaan ilmestyvät vian aiheuttaman häiriön seurauksena.
Mutta nyt alkoi kesä...............(+3.5 astetta kangasalla)
gtetvosen 916 ts käynti häikkää
Valvoja: Moderators
- gtvaj
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
- Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
- Paikkakunta: Kangasala
gtetvosen 916 ts käynti häikkää
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi