156 / V6: kampiakselin hammaspyörä. Tyyppivika vai pelastus?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
90
Viestit: 8049
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

ei munkaan..

Avatar
155156
Viestit: 2094
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

En jaksa lukea koko ketjua läpi, mutta totean että oman 2.5 V6:n ainoa vika (vaihdetun ILMIn lisäksi) on ollut kampiakselin päässä olevan metalli-kumi-metalli hihnapyörän kumin vulkanoinnin pettäminen. Rattaan ulompi metallinen kehä sai aikansa hangata lohkon reunusta ja lopussa jopa jakohihnaa, ennen kuin osa (ja samalla muut laturin hihnan rattaat) vaihdettiin uusiin.

Rattaan kumiosan pettäminen päästi hihnapyörän uloimman osan vaeltamaan sivusuunnassa. Ellei palstalainen MKT olisi ylimääräistä ääntä 156:n nokkapellin alta Bella Italia 2008 - tapahtumassa huomannut, olisi saattanut tulla suurempaa vahinkoa, sillä jakohihna oli jo rattaan tulilinjalla.

Tämä pyöritti siis laturia, ei jakopäätä.

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Onko tästä mitään uutta selvinnyt?

Esa
Viestit: 95
Liittynyt: 09 Heinä 2004, 20:14
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Esa »

90 kirjoitti:ei munkaan..
Niin, sitävartenhan on olemassa vaakoja.

Vastaa Viestiin