1.6 TS 105hp jakohihnan vaihto ilman lukkopaloja
Valvoja: Moderators
1.6 TS 105hp jakohihnan vaihto ilman lukkopaloja
Pitäis vaihtaa jakopään osat 147:aan, muistan lukeneeni että onnistuu ilman lukkopaloja (kun niitä ei satu olemaan). TS:ään en ole koskaan tätä jumppaa tehnyt.
Olikos tuossa joku jippo jolla sai nuo nokkapyörät lukittua?
Olikos tuossa joku jippo jolla sai nuo nokkapyörät lukittua?
Joo, hihnat merkkaamalla meinasin, irrottamatta nokkapyöriä akseleista. (vai tajusinko väärin?)
Mietin vaan pyörähtääkö nuo akselit jonkin verran nokkien/venttiilijousien vaikutuksesta kun hihnan ottaa pois? Jos pyörähtää, niin saattaa loppua yhdeltä mieheltä kädet laittaa kiristin kiinni ja pitää pyörää/pyöriä paikallaan?
Mietin vaan pyörähtääkö nuo akselit jonkin verran nokkien/venttiilijousien vaikutuksesta kun hihnan ottaa pois? Jos pyörähtää, niin saattaa loppua yhdeltä mieheltä kädet laittaa kiristin kiinni ja pitää pyörää/pyöriä paikallaan?
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Pyörähtää, ehkä. mutta vaikka pyörähtäisi niin mitä sitä hätäilemään: sinulla on merkit hihnapyörissä, sen kun laitat merkit kohdikkain, kyllä nokka-akseli sen verran pysyy paikallaan.
Tee-Se-Itse mies laittaa pultteihin lenkkiavaimet ristiin ja nippusiteellä yhteen
Tee-Se-Itse mies laittaa pultteihin lenkkiavaimet ristiin ja nippusiteellä yhteen
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Sulla kävi tuuri, melkein joka kerta kun olen irrotellut (etenkin 16 ventiilisistä) hihnan nokkapyöriltä on kuulunnut vain *KLAPS* ja sitten ollaan oltu hymysuissa omien merkkien takia...
Paras olisi jos auton valmistajat vain laittaisivat kampi- ja nokka-akseleille lukitustapit, ei voi olla niin vaikeaa... Onhan sitten noinhin 2-nokka-akselisiin autoihin muuten nokka-akselien väliin tuleva lukitustyökalu - taitaa olla ihan "yleismallinen"...
Paras olisi jos auton valmistajat vain laittaisivat kampi- ja nokka-akseleille lukitustapit, ei voi olla niin vaikeaa... Onhan sitten noinhin 2-nokka-akselisiin autoihin muuten nokka-akselien väliin tuleva lukitustyökalu - taitaa olla ihan "yleismallinen"...
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa
156:seen kun vaihdoin, tussilla merkit pyöriin hihna pois ja uustilalle.
Katsoa et merkin on kohdilla ja hyvä olis pyörittääkonetta muutaman kierroksen, et huomaa jos on mokannut jotain.
Merkkejä kait ei ole enää siksi, ettei jokainen sukankuluttaja niitä vaihtaisi vaan vietäisiin merkkihuoltoon.
Näinhän ei saa hihnaa vaihtaa, vaan ostaa lukituspalat ja purkaa konetta.
Näin saadaan vaihtajalle töitä.
Katsoa et merkin on kohdilla ja hyvä olis pyörittääkonetta muutaman kierroksen, et huomaa jos on mokannut jotain.
Merkkejä kait ei ole enää siksi, ettei jokainen sukankuluttaja niitä vaihtaisi vaan vietäisiin merkkihuoltoon.
Näinhän ei saa hihnaa vaihtaa, vaan ostaa lukituspalat ja purkaa konetta.
Näin saadaan vaihtajalle töitä.
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.