JTS:n lämmöt

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
JaniW
Viestit: 878
Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
+ Penari
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja JaniW »

dr85 kirjoitti:Pysyykö teillä matka-ajossa lämmöt hyvin siellä 80-90 tietämillä?

Mulla vaihdettiin termari justiinsa , kun ei nostanut lämpöjään ku johki 70 tietämille, mutta nyt uus termari ja anturi ja silti lämmöt on 70-75 tietämissä koko aikas...

Voikos joku muu aiheuttaa tämän,ettei lämpene esim.lamda?
Auto on 156jts -06 ja ei oo ajettu ku 75tkm. Nesteet on vaihdettu -09.
Ja ne on punaset, mutta onkos värillä väliä? :wink:
Väri on hyvä mutta tuo lämpö vaikuttaa kyllä aika alhaiselta. Itsellä ainakin vaihtelee 70-90 välillä koko skaalalla. En tiedä sitten kuinka pajon parinkymmenen asteen pakkanen asiaan vaikuttaa.

orion
Viestit: 13
Liittynyt: 23 Tammi 2009, 13:12

Viesti Kirjoittaja orion »

Kuukausi sitten vaihdettu termari, lämmöt n. 87-90 astetta oli matka-ajo tai kaupunkiajo, jopa tänään vaikka ulkona oli -0 lämpötila, samanlain on toiminut vaikka ulkona -20 astetta.

dr85
Viestit: 175
Liittynyt: 26 Tammi 2004, 19:05
Car(s): 155 2.0 ts 8v
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja dr85 »

Mulla vetää kyllä mittarin mukaan 70-75C koko aikas vaikka ulkona on
-20C tai 0C.

Mutta nyt on katottu koneella Alfan Sielua ja siellä oli totuus ihan jotain muuta :) auton mittari näytti 70 ja kone näytti 80C-90C eli siis nuo mittarit kyllä valehtelee aikaslailla :o:

Mut, nyt ajellaan sitten aikas turvin mielin ja tietää että kyllä se sitten lämpiää vaikka mittari ei lämpiä :-D

PRO
Viestit: 745
Liittynyt: 10 Tammi 2008, 20:57
Car(s): 2016 T5
Paikkakunta: Helsinki - Kannelmäki

Viesti Kirjoittaja PRO »

Mitäs sanoo raati: Onko vika termarissa? Vai...

Oireet: Lämmöt pysyy maantieajossa noin 80 asteen hujakoilla. Kaupunkiajossa nousevat reippaasti ysinkympin paremmalle puolelle, jolloin tulee tuskainen hiki ja tarve päästä äkkiä maantieajoon, jotta lämmöt laskisivat...

Arvuutteluja diagnoosista odotellessa...

Piruvie
Viestit: 138
Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:20
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Piruvie »

PRO kirjoitti:Mitäs sanoo raati: Onko vika termarissa? Vai...

Oireet: Lämmöt pysyy maantieajossa noin 80 asteen hujakoilla. Kaupunkiajossa nousevat reippaasti ysinkympin paremmalle puolelle, jolloin tulee tuskainen hiki ja tarve päästä äkkiä maantieajoon, jotta lämmöt laskisivat...

Arvuutteluja diagnoosista odotellessa...
Toimiiko flekti? Termostaattihan tua vois kans olla, jos termari toimii oikein ei pitäisi lämpöjen paljo vaihtua..

Itse ekana katsoisin sen flektin pyörimisen ja jos toimii niin vaihtaisin nesteet, tämän jälkeen kävisin hakeen uuden termostaatin (35E?) Ja jos ei korjaannu niin syyläri vaihtoon.
Ei riemulla rajaa kun Alfalla ajaa ;)

Avatar
pal
Viestit: 90
Liittynyt: 15 Maalis 2008, 17:22
Car(s): Giulietta MA -12. Ex-Alfat 159 TBi TI, 159 JTDm Q4 & 156 JTS Selespeed
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja pal »

Uudella termarilla ajeltu reipas viikko. Ennen mittari tasaisesti 70 kohdalla. Nyt muuten sama, mutta osoittaa suoraan kohti 90:ä.

Lämpeneminen kyllä edelleen hidasta.

Avatar
Visconti
Viestit: 146
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 16:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Visconti »

Mulle sanottiin aikanaan Automilanossa että se väliviiva 50 ja 90 välissä olisi itseasiassa 80 asteen viiva eikä 70 niinkuin voisi päätellä normaalilogiikalla.
Citroen DS5 + Victory Hammer S

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

PRO kirjoitti:Mitäs sanoo raati: Onko vika termarissa? Vai...

Oireet: Lämmöt pysyy maantieajossa noin 80 asteen hujakoilla. Kaupunkiajossa nousevat reippaasti ysinkympin paremmalle puolelle, jolloin tulee tuskainen hiki ja tarve päästä äkkiä maantieajoon, jotta lämmöt laskisivat...

Arvuutteluja diagnoosista odotellessa...
Ysinkympin parempi puolihan ei vielä ole paha, satasen pahempi puoli enemmänkin... Piruviellä oli kaikki oikeat vinkit, mutta sen verran vielä että ilmastointi päällä flektin tulisi hurista lähes koko ajan paikallaan ollessa. Ja tosiaan jos flekti pyörii niin sitten pitäisi kyllä lämpöjenkin pysyä kurissa tai se on termari-nesteet-syyläri. Tai vaan liian innokas mittari. Senkinhän voi tarkistaa obd-liittimeltä että millaisena elektroniikka itse näkee tuon lämpötilan kun noissa mittareiden lukemissa tuntuu olevan pientä vaihtelua.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Avatar
JackFry
Viestit: 758
Liittynyt: 25 Huhti 2007, 20:40
Car(s): 156 2.0 JTS SW
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja JackFry »

Alfan lämmöt on ruvennut nousemaan 90 ja 110 viivan välille.
Liikkeelle lähtiessä lämmöt kun nousee kaksi ensimmäistä kertaa n. 90 asteesen (uusi) termari selvästi aukeaa ja tiputtaa lämpöjä lähelle 70 viivaa, mikä on ymmärtääkseni normaalia JTS:lle. Mutta sen jälkeen lämmöt on kokoajan tuolla 90 ja 110 viivan puolivälissä.
Mistä toi lämpöjen nousu johtuu?

PRO
Viestit: 745
Liittynyt: 10 Tammi 2008, 20:57
Car(s): 2016 T5
Paikkakunta: Helsinki - Kannelmäki

Viesti Kirjoittaja PRO »

PRO kirjoitti:Mitäs sanoo raati: Onko vika termarissa? Vai...

Oireet: Lämmöt pysyy maantieajossa noin 80 asteen hujakoilla. Kaupunkiajossa nousevat reippaasti ysinkympin paremmalle puolelle, jolloin tulee tuskainen hiki ja tarve päästä äkkiä maantieajoon, jotta lämmöt laskisivat...

Arvuutteluja diagnoosista odotellessa...
Päivitystä tilanteeseen. En ole tehnyt asialle mitään. Alfa156.netin ja manuaalin mukaan kuumalla säällä ajaessa lämmöt voi nousta 90 paremmalle puolelle jolloin ei ole syytä huoleen. Huoli nouskoon, kun nousee kunnolla mittarin oikeaan reunaan... Omassa nousee max 3 mm viisari 90 asteen yli. Flekti pyörii, nestettä on... termarikin on ilmeisesti kondiksessaan sillä pääsääntöisesti lämmöt pysyy 90 hujakoilla, eli seurataan tilannetta.

Vastaa Viestiin