166:N YLÄTUKIVARREN VAIHTO

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Jorma Verho
Viestit: 43
Liittynyt: 31 Tammi 2010, 13:26
Paikkakunta: Hämeenlinna

166:N YLÄTUKIVARREN VAIHTO

Viesti Kirjoittaja Jorma Verho »

ON KUMMALLAKIN PUOLELLE VÄLJÄÄ. VAIHDAN ITSE. OLISIKO VINKKEJÄ MISTÄ ALOITTAA.
Joppe

Avatar
Kotter
Viestit: 87
Liittynyt: 19 Touko 2007, 22:16
Car(s): 166 3.0 & 2.5 -99
Paikkakunta: Pornainen

Viesti Kirjoittaja Kotter »

Menisiköhän jotenkin näin:
- pyörä pois
- löysää ylätukivarren pallonivelen mutteri
- irrota iskarin yläpäästä konehuoneen puolelta 4 mutteria (mut ei tietenkään sitä keskim. iskarin mutteria!), jonka jälkeen koko iskari-ylätukivarsiasetelma tipahtaa alas
- nyt ylätukivarsi pitäisi olla kädessäsi ja sen ylätukivarren pitkän pultin saa irroitettua vaikka penkissä

Kokoaminen päinvastaisessa järjestyksessä.

Avatar
Jorma Verho
Viestit: 43
Liittynyt: 31 Tammi 2010, 13:26
Paikkakunta: Hämeenlinna

Kiitos vinkistä

Viesti Kirjoittaja Jorma Verho »

En uskonut sen olevan samassa mutikassa iskarin yläpään kanssa, vaikka en kyllä ole vielä sen paremmin edes tutkinut. Jos on näin niin sitten pitäisi olla aika helppo homma. Kunhan nyt sitten tulee osat. Kiitti.
Joppe

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4882
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Tuossa oli jo juttua. Noilla ohjeilla itse vaihdoin.
ps. kannattaa laittaa autoprofiliin malli tarkemmin. Vastaukset saattaa riippua moottori, vuosimallista yms.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Vastaa Viestiin