Apua kaivataan! 156 V6 sammui

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Warjoon
Viestit: 5
Liittynyt: 22 Huhti 2010, 14:01

Apua kaivataan! 156 V6 sammui

Viesti Kirjoittaja Warjoon »

Tänään aamulla ajoin töihin, Alfa sammui liikenneympyrään kesken ajon!!
Käynnistyi, ajoin muutaman metrin työpaikan pihaan:
Avasin konepellin.. kaikki ok, paitsi... Sieltä tuli sellainen
ehkä palanutta muovia muistuttava haju.

Autoon on tehty 15 tkm sitten jakopää.
Voisiko tämä ongelma johtua apulaitehihnasta?
Vai mistä??

Kiitos!

Avatar
jiigee
Viestit: 333
Liittynyt: 20 Helmi 2007, 14:05
Car(s): GT 3.2 -05
Ex 156 2.5 V6 -03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiigee »

Mikä malli? Mikä kone?
Kun oikein yrittää ja sitten onnistuu, siihen on tyytyminen.

Warjoon
Viestit: 5
Liittynyt: 22 Huhti 2010, 14:01

Viesti Kirjoittaja Warjoon »

Sorry, 156 2.5 V6 -99

Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Antieko »

Warjoon kirjoitti:Sorry, 156 2.5 V6 -99
Mulla aiheutti aikoinaan palaneen muovin hajun, ne jäähdytäjässä olevat flektien etuvastukset. Liittimet tehneet huonon kontaktin ja muoviset rungot sulaneet. Käyntihäiriötä en muista olleen.

Warjoon
Viestit: 5
Liittynyt: 22 Huhti 2010, 14:01

Viesti Kirjoittaja Warjoon »

Joku sellainen epämiellyttävä haju se oli... kuvasin vaan asiaa tuolla palaneella muovilla.

Tiedä sitten mistä johtuu?

Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Antieko »

Warjoon kirjoitti:Joku sellainen epämiellyttävä haju se oli... kuvasin vaan asiaa tuolla palaneella muovilla.

Tiedä sitten mistä johtuu?
Kun tarkemmin muistia pengoin, niin minullakin silloin sammui yhden kerran auto kesken ajon. Sen jälkeen ei moista ilmiötä ole ollut. Tosin vaihdoin silloin ne vastukset uusiin. Asiasta on jo varmaan viitisen vuotta. Palanutta käryä ihmettelin kyllä pitkään.
Voi olla että sulla on kyse muusta, mutta voithan vilkasta niitä vastuksia. Mulla näki ainakin heti, että liittimet oli sulaneet. Eikä varmaan flektitkään olleet aina alimmalla kierroksella pyörineet.

Avatar
michael
Viestit: 704
Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja michael »

Sammuiko kun auto oli liikkeellä ja painoit kytkimen pohjaan? Likainen kaasuläppä/häröilevä tyhjäkäynnin ohjaushan se taitaa olla yleisin syy sammumiseen. Kierrokset aaltoilee tyhjäkäynnillä auton liikkuessa ja päästää koneen sammumaan jos huonosti käy. Tuo on tapahtunut mulla pari kertaa talvella.

Yllättää kivasti keskellä risteystä kun ohjaaminen vaatii yhtäkkiä kymmenkertaisesti voimaa. :mrgreen:

Warjoon
Viestit: 5
Liittynyt: 22 Huhti 2010, 14:01

Viesti Kirjoittaja Warjoon »

michael kirjoitti:Sammuiko kun auto oli liikkeellä ja painoit kytkimen pohjaan?
Näinhän siinä juuri kävi, se on putsattu viimeksi viime kesänä.

Hajun alkuperäkin löytyi, sieltähän se tulee.. apulaitehihnasta.
Ja kun oikeen tarkkaan kuuntelee, kyllä sieltä jotain epämääräistä
ääntäkin kuuluu.

Vastaa Viestiin