Tarkoitus olisi vaihtaa venakopan tiivisteet. Nykyinen kun tahtoo hikoilla öljyä tulpanreikiin.
Kysymys: Mitä kaikkea tarvitsee irroittaa, että venttiilikannen saa käteen? Onko operaatiossa jotakin muuta, mitä on hyvä tietää ennenkuin jatkaa toimenpidettä?
Muovisuoja koneen päältä tietenkin pois, sekä puolat, ym johdot tieltä roikkumasta ja roskat reunoilta veke, ettei mene venakoneistoon. Tarvitseeko jakopään suojamuovia irroittaa, vai mahtuuko venttiilikansi tulemaan välistä pois?
Venttiilikannen irroitus 156 TS (Euro 3)
Valvoja: Moderators
Tack, eihän tuossa tosiaan mitään tavallisesta poikkeavaa ollut. Tuo jakopään suojakoppa vain askarrutti. Sopivaa avainta käytän toki aina, ettei tartte manata, kun ei saa seuraavalla kerralla auki
Jakopään suojakopassa ei ollut keskellä pulttia. Lienee muuttunut euro 3 malliin, mutta alempana on kaksi pulttia millä on apulaitehihnan suoja paikallaan ja menee jakopään suojan läpi. Niitä kun vähän löysäs, niin sopii paremmin venakoppa takas kiinni uudella tiivisteellä. Vähän joutu kutitella venakoppaa jakopään suojan alle, mutta menee paikalleen kyllä, kunhan malttaa ujuutta rauhassa. Sen verran on uus tiiviste paksumpi, ettei ihan heittämällä mene. Kaiken kaikkiaan erittäinkin simppeli hommahan tuo oli. Kuten pitikin olla. 