156 moniurahihna

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Finest
Viestit: 3237
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

156 moniurahihna

Viesti Kirjoittaja Finest »

Auto alkoi pitämään hinkuttavaa ääntä, vähän samanlaista kuin kieroilla jarrulevyillä. Tiheni kierrosten mukaan ja alkoi ~1500 rpm.
Pelti ylös ja kaveri kaasuttelemaan. Ääni kuului samassa tahdisssa moniurahihna pyörimisen kanssa. Ajattelin, että kyllä sillä sitten päivän ajalee.

Paremmalla ajalla seuraavana päivänä jakohihna muovisuoja pois ja kone tulille. Jakohinnan ohjuri?laakerin peltisuoja hipoi moniurahihna. Pellissä on noin 2cm pitkä 5mm korkea reikä, kuin laikalla tehty. Sorkkaraudalla pientä vääntöä peltiin ja ääni katosi. Hihna ihan ok näköinen.

Ihmettelen miten se suojapelti on yhtäkkiä päättänyt liikkua.
Kelleen käynyt vastaavaa? Mahtaako liittyä mitenkään jokin aika sitten alkaneeseen tehostimen narinaan? Tarkoitus vaihtaa siihen öljyt, jos vaikka narinatkin loppuisi.

Avatar
Epezi
Viestit: 7544
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Tuskinpa se ihan hetki sitten on alkanut ottaa kiinni jos pelti on jo puhki, alkanut vasta nyt pitämään ääntä.

Suosittelen vaihtamaan pikapuoliin, jakohihna kulke hyvin lähellä tuota peltiä, ja nyt kun sitä on väännetty rautakangella nokkahihnan suuntaan on riski että oottaa kohta sinne kiinni.

Avatar
Finest
Viestit: 3237
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Finest »

Parin millin suostuttelua vain..
Jakohihnaan ehditkin jo vastata. Samalla katselin niin ei se kovin pahalta väliltä näyttänyt, tilaakin oli.

Vastaa Viestiin