Onko normaalia 2.5L v6:lle että tämmösessäkin +15c kesälämmössä pyörii flexti melkein koko ajan? ja pyöriin myös vaikka auton lämpömittari näyttää alle 90c, lisäksi auto mielestäni lämpenee aika verkkaaseen verrattuna muihin kutvosiin jotka yleensä olevat aika kuumana käyviä.
Vai näyttää lämpömittari omiaan tai vesi kierrä tarpeeksi jossain?
Ilmastointi päällä on aikas normaalia. Ilmastointi pois kytkettynä flekti ei huutele jos lämmöt alle 90
Myöskin huomiosi koneen lämpenemisestä normaaliin käyntilämpöön on oikea, ei noi mitenkään supernopeasti lämpene..
Ilmastointi päällä kuutonen läpeää hitaammin. Ilmastointi off asennossa lämpeneminen moottorissa tapahtuu nopeammin. Johtunee juuri siitä että toinen flekti pyörii koko ajan, jos ilmastointi on päällä. Näin siis ainakin kesäkeleillä.
No jos se flekti pyörii heti kun se rakkine laitetaan käyntiin (kylmänä) niin onhan siinä silloin vikaa. Jos näin niin ensimmäisenä tulee mieleen että flektin releen kärjet olis hitsannu kiinni...
Ilmastointi päällä kuutonen läpeää hitaammin. Ilmastointi off asennossa lämpeneminen moottorissa tapahtuu nopeammin. Johtunee juuri siitä että toinen flekti pyörii koko ajan, jos ilmastointi on päällä. Näin siis ainakin kesäkeleillä.
Tätä jäin hieman miettimään, en ole ainakaan omassa huomannut mitään eroa. Jos termari on kunnossa niin ei ton flektin pyöriminen pitäis koneen lämpiämisnopeuteen mitään vaikuttaa?? Olisko kuitenkin termarissa vikaa, ei sulkeudu kokonaan ??
^^^ kovasti siltä vaikuttaa.. mutta kerrankin vika jossa korjaus toimenpide on melko yksinkertainen ja varaosa halpa...
(no joo, nopeammat kerkis jo todeta saman... mä oon niin nysvääjä tässäkin lajissa )
Ilmastointi päällä kuutonen läpeää hitaammin. Ilmastointi off asennossa lämpeneminen moottorissa tapahtuu nopeammin. Johtunee juuri siitä että toinen flekti pyörii koko ajan, jos ilmastointi on päällä. Näin siis ainakin kesäkeleillä.
Tätä jäin hieman miettimään, en ole ainakaan omassa huomannut mitään eroa. Jos termari on kunnossa niin ei ton flektin pyöriminen pitäis koneen lämpiämisnopeuteen mitään vaikuttaa?? Olisko kuitenkin termarissa vikaa, ei sulkeudu kokonaan ??
Ilman ilmastointia lämpö nousee sinne 90 asteeseen ja sitten alkaa flekti jäähdyttää syyläriä. Ilmastointi päällä toinen flekti pyörii aiemmin jäähdyttäen syyläriä ja kun termari aukeaa tulee tavallaan esijäähdytettyä vettä kiertoon. Ok. Maantieajossa eroa ei huomaa. Edellä mainittu koskee helteistä kaupunkiajoa. Sitten kun kaikki vesi on 90 asteista, niin lämpömittari nakittaa siinä lukemassa oli sitten ilmastointi päällä tai ei. Maantieajo pudotaa sitten lämmöt hiukan alle 90 asteen.
Termari vaihdettu 44e paikallisesta varaosa liikkeestä (behr merkkinen) koteloineen. Ei vaikea homma imuputki pois ja termostaatin kupeessa oleva johtonippu irti (2xm6 pultti) sekä iso pyöreä johtoliitin pois tieltä ja termostaattiin pääsee käsiksi.
Suurta muutosta ei kyllä tapahtunut matkaajossa edelleen lämmöt siinä reilu 70c ja kaupunkissa sekä paikallaan päästään 90c jolloin flexti lähtee päälle. Mutta näillä mennään jotenkin uskon kyllä siellä lämpöä piisaa.