164 ts öljypohjanvaihto/kierteiden korjaus

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

164 ts öljypohjanvaihto/kierteiden korjaus

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Tuossa äsken oli tarkoitus öljyt vaihtaa 164:seen,niin avauksessa kierre korkkasi,eikä saanut enää kiristettyä kiinni:evil:
Elikkä onko ts:n öljypohjanvaihto helppo homma,vai mitä kannattaisi nyt tehdä?
Jos löytyy joltain edukkaasti,ja vaihto helpohko niin saa tarjota propun ja tiivisteen kera.

Avatar
Ricambi
Viestit: 1436
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Öljypohjaa ei tarvitse irroittaa, noita kierteenkorjaussarjoja löytyy esim. Biltemasta ja ylikokoproppuja samaten jos kierteittää uudellen reijän. Löytyy myös kierreinsertti jos haluaa säilyttää vanhan propun. On hyvä laittaa vaseliinia kierretappiin jotta saat lastut kerättyä talteen.

Tämä toimenpide tehtiin poitsun autoon "Alfa 155 2.0 16V" ja kyllä siitä aika hyvä tuli.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Mikäs kierre tuossa on?Voisihan sen korjatakin,aattelin vaan kun noita mailma täynnä,että kannattaako vai vaihtaako ehjään heti,koska
sormella kun reikää koitti sisäpuolelta niin alulastua oli hiukan,että sen puolesta olisi hyvä saada irti koko pohja,vai mitä mieltä ollaan?

Avatar
Ricambi
Viestit: 1436
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Alkuperäinen on M18x1,5 ja sarjassa se tehdään seuraavan ylikokoon M20x1,5. Ainahan tuossa se riski on mutta öljypumpussa on siivilä sekä menee kiertoon suodattimen kautta joten en nähnyt sitä kuitenkaan niin isona riskinä. Tärkeätä on käyttää vaseliinia kierretapissa ja puhdistaa/uutta vaseliinia aina työn edistymisen lomassa.

Lisävarmuutena voi vielä huuhdella öljyllä läpi...jos haluaa läträtä... :wink:

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Oletko varma tuosta kierteen koosta,ettei olisi 22mm alkuperäinen?

Avatar
Ricambi
Viestit: 1436
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Hmm... 16V:n osalta olen mutta tuossa 8V:ssa voi olla suurempi, ei pysty asiaa varmentamaan tällä hetkellä. Osaako muut forumilaiset avittaa?

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

on se tuo 22mm,kierteiden korjaus onnistui jotenkin ja varmuudeksi öljynkestävää tiiviste lukitetta,niin johan pitää.Vanha propukin meni vaihtoon,kun oli kierteet aika heikossa jamassa,sattui löytymään porin käteisvaraosasta

Vastaa Viestiin