156 takaiskarista...

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Juksu
Viestit: 65
Liittynyt: 03 Heinä 2010, 16:29
Paikkakunta: Riihimäki

156 takaiskarista...

Viesti Kirjoittaja Juksu »

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=10755

Onko iskarin alakiinnityspultit kokokierteellä vai voiko mutterin irroituksen jälkeen pultin lyödä pois? Mutterit kyllä irtoaa mutta pultit ei tunnu liikahtavankaan.. Vinkkejä?

Ps, Koiranluun irroitus on kyllä niin hanurista, jengat huonot pinnassa, ja pinnan päässä oleva kuusiokolokanta on pyörähtänyt, eikä sitä saatana saa varmaankaan irti rikkomatta?[/url]

Avatar
mattijus
Viestit: 5265
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Kalukylä

Re: 156 takaiskarista...

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Juksu kirjoitti:http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=10755

Onko iskarin alakiinnityspultit kokokierteellä vai voiko mutterin irroituksen jälkeen pultin lyödä pois? Mutterit kyllä irtoaa mutta pultit ei tunnu liikahtavankaan.. Vinkkejä?

Ps, Koiranluun irroitus on kyllä niin hanurista, jengat huonot pinnassa, ja pinnan päässä oleva kuusiokolokanta on pyörähtänyt, eikä sitä saatana saa varmaankaan irti rikkomatta?[/url]
Pyörittelet pulttia ja suostuttelet vasaralla (1.5kg), väliin irroitusöljyä ja milli kerrallaan edes takaisin. Koiranluihin ei kannata kiintyä, kilon palasina vaan irti ja uudet tilalle. (Asennusvaiheessa mutterin alle kannattaa laittaa prikkoja, että mutteri jää kierteen päähän)
VMP

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11248
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Mulla ei kyllä liikahtaneet mihinkään, ei pulttipyssyllä eikä pultin päähän hakkaamalla.

Se pulttiko on alapuolelta näkyvissä sillä kohtaa kun se on iskarin "sisällä"? Eli sinne voisi koittaa uittaa CRC:tä?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Sihen yläpulttiin on vähän vaikea lyödä kun kierre on loppuun asti. Alapulttiin pystyykin jo lyömään.

Itse irrottelin puolenmetrin putkitongeilla pyörittelemällä ja lekalla lyömällä, milli kerrallaan ;)

Bones
Viestit: 753
Liittynyt: 10 Elo 2004, 02:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Bones »

itse muistaakseni kiillottelin sen alapultin hiomanauhan pätkällä kaikesta muhjusta ja sitten liukkaria perään. ei enää niin vastustellut.

Avatar
toolman
Viestit: 1486
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Re: 156 takaiskarista...

Viesti Kirjoittaja toolman »

Juksu kirjoitti:http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=10755

Onko iskarin alakiinnityspultit kokokierteellä vai voiko mutterin irroituksen jälkeen pultin lyödä pois? Mutterit kyllä irtoaa mutta pultit ei tunnu liikahtavankaan.. Vinkkejä?

Ps, Koiranluun irroitus on kyllä niin hanurista, jengat huonot pinnassa, ja pinnan päässä oleva kuusiokolokanta on pyörähtänyt, eikä sitä saatana saa varmaankaan irti rikkomatta?[/url]
Alapultteihin toimii crc tms. , leka ja välillä pulttipyssyllä pyörittelee.
Koiranluut lähtee yleensä kun katkaisee rälläkällä tai dremelillä pultin pään sen mutterin tasalle, sitten esim. pulttipyssyllä mutteri pois. kuusiokolo ei enää toimi vanhaa avatessa, ei tarvi säästellä sitä.

Juksu
Viestit: 65
Liittynyt: 03 Heinä 2010, 16:29
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Juksu »

perkele, ylempi pultti pyörii jo mutta ei liiku ulospäin.. pitääkö ottaa satula irti ja tempoa ulospäin? :)

Alapultti se taas ei tunnu mihinkään liikahtavan. Väännetty on ja lämmitetty ja perkele. Saldo tällä hetkellä 1 hajonnut räikkä, 1 murtunut lenkkiräikkä ja 1 revennyt räikän jatkovarsi. Liikaa voimaa vai heikkoa tekoa :)?

Avatar
toolman
Viestit: 1486
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

Juksu kirjoitti:perkele, ylempi pultti pyörii jo mutta ei liiku ulospäin.. pitääkö ottaa satula irti ja tempoa ulospäin? :)

Alapultti se taas ei tunnu mihinkään liikahtavan. Väännetty on ja lämmitetty ja perkele. Saldo tällä hetkellä 1 hajonnut räikkä, 1 murtunut lenkkiräikkä ja 1 revennyt räikän jatkovarsi. Liikaa voimaa vai heikkoa tekoa :)?
Pulttipyssyä!!

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^liian pienet työkalut. Iso pyssy, isot putkitongit ja leka.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11248
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Olisko suosituksia pyssystä? Mulla on sellainen pikkusievä joka kyllä mahtuu moneen paikkaan mutta tiukempia pultteja sillä ei saa auki. Kompura on kohtuullisen kokoinen voimavirtamörssäri joten siitä ei pitäis jäädä kiinni.
- Epäkelpokeräilijä -

Juksu
Viestit: 65
Liittynyt: 03 Heinä 2010, 16:29
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Juksu »

Sain pulttipyssyn ja kompuran lainaan, mutta vahva mies ja pitkä varsi avaa tiukimmatkin :)

Onnellisesti vaihdettu taakse vaimentimet.

Avatar
toolman
Viestit: 1486
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

Onnittelut ;-)

Avatar
beetta julia
Viestit: 422
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja beetta julia »

Juksu kirjoitti:Sain pulttipyssyn ja kompuran lainaan, mutta vahva mies ja pitkä varsi avaa tiukimmatkin :)
Yleensä (aina) kun voimalla väännetään, aukeaa muteri tai siitä menee kierteet.
Joskus pulti katkeaa.

Iskaria irrottaessa, jos ruuvia vääntää ylöspäin iskari joustaa.
Pitää siis vääntää ulospäin.
Lekalla kun kiintoavainta hakkaa, ruuvit aukeaa, jos ne ei jousta.
Pulttipyssyt on hyviä, mutta nekin pitää olla riittävän isoja.
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.

Juksu
Viestit: 65
Liittynyt: 03 Heinä 2010, 16:29
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Juksu »

Ei näissä kokokierrettä ole, jämähtänyt vaan jostain syystä. Pultit olivat kunnossa eivätkä ruosteessa. Ja apparin puolelta et paljoa tunkin varassa muuhun suuntaan pääse kääntämään kuin ylöspäin :)

Avatar
beetta julia
Viestit: 422
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja beetta julia »

Apukuskinpuolta en ole katsonut, mut mikä sielä on edessä, ettei avain mahdu pystysuunnassa?
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11248
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Lähtihän ne pultit mullakin auki vaikka meinasikin usko loppua. Öljyä, lekaa, öljyä, lekaa, öljyä, lekaa ja lopulta nytkähti liikkeelle. Tosin tuurnana käytetty voimahylsyjen jatkovarsi on nyt "missing in action", ei kestänyt noin kovaa hakkaamista ja nyt ei enää vääntiö mahdu koloon.

Homma sinänsä jäi vaiheeseen sillä iskarin yläpään avaamiseen olisi pitänyt olla ohutseinäinen, pitkä 22 mm:n hylsy. No eipä ollut.
- Epäkelpokeräilijä -

Vastaa Viestiin