Eli tarvis tietää tuo momentti kun elearnista ei löydy noin vanhaan tietoja, ohjaa vain lukemaan kirjaa ja sitähän ei ole.
Samoiten tarttis moottorin muutkin momentit.
Löysin kyllä jotain tiedostoja googlettamalla mutten saannut niitä aukenemaan.
Kiertokangen momentti v6tb:hen
Valvoja: Moderators
- Epezi
- Viestit: 7527
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Sylinterikansi
Uusi pultit: Ei
Kiristä: 25 Nm
Kiristä: 240°
Muut moottorin kiristystiukkuudet
Runkolaakerit Uusi pultit/mutterit: Ei
Runkolaakerit Vaihe 1: 44-53 Nm
Runkolaakerit Vaihe 2: 84-93 Nm
Kiertokangen laakerit Uusi pultit/mutterit: Ei
Kiertokangen laakerit Vaihe 1: 25 Nm
Kiertokangen laakerit Vaihe 2: 53-59 Nm
Öljypohjan pultit : * M6 = 7-9 Nm * M8 = 21-26 Nm
Öljysiivilän pultit : 17-21 Nm
Vauhtipyörä/vetolevy : 113 Nm
Kytkimen painelevy : 20-25 Nm
Kampiakselin hihnapyörän/värinänvaimentimen keskipultti :235 Nm
Nokka-akselin hihna-/hammaspyörä : 97-117 Nm
Nokka-akselin kannatin/kansi : 16-18 Nm
Nokka-akselin/keinuvipujen kansi : 9-11 Nm
Sytytystulpat : 25-34 Nm
Uusi pultit: Ei
Kiristä: 25 Nm
Kiristä: 240°
Muut moottorin kiristystiukkuudet
Runkolaakerit Uusi pultit/mutterit: Ei
Runkolaakerit Vaihe 1: 44-53 Nm
Runkolaakerit Vaihe 2: 84-93 Nm
Kiertokangen laakerit Uusi pultit/mutterit: Ei
Kiertokangen laakerit Vaihe 1: 25 Nm
Kiertokangen laakerit Vaihe 2: 53-59 Nm
Öljypohjan pultit : * M6 = 7-9 Nm * M8 = 21-26 Nm
Öljysiivilän pultit : 17-21 Nm
Vauhtipyörä/vetolevy : 113 Nm
Kytkimen painelevy : 20-25 Nm
Kampiakselin hihnapyörän/värinänvaimentimen keskipultti :235 Nm
Nokka-akselin hihna-/hammaspyörä : 97-117 Nm
Nokka-akselin kannatin/kansi : 16-18 Nm
Nokka-akselin/keinuvipujen kansi : 9-11 Nm
Sytytystulpat : 25-34 Nm