164 nykii&sammuu

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

164 nykii&sammuu

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Joo,emäntä tuossa soitteli,kun oli matkalla töihin,että auto alkoi nykimään 5km ajon jälkeen,ja sammuu kun päästää kaasusta risteyksessä,kaasu päällä lähtee käyntiin.Onneksi ei risteyksiä pahemmin ole matkalla,vaan 40km 8tietä.Pääsi nyt kuitenkin töihin,ja itse olen passissa,jos illalla tulee soitto tien päältä :)Auto oli 2h johdonpäässä,ja nätisti se ainakin lähti pihalta.
Itse kävin lähikaupassa autolla eilen illalla,ja pelasi ok.
Ilmeisesti jokin jäässä vain?Pitää huomenna ajaa auto talliin ja tutkia tilannetta.Onko muita jäätyviä osia,kun kaasuläppä&imupuoli?
Eipä ole ennen 164 talvisin oireillut,vaikka ollut yli 30C pakkasiakin.

Uudet tulpatkin voisi vaihtaa samalla.Osaako joku sanoa,mitkä tulpat olisi hyvät motonetin valikoimasta?Itse olen tulpat aina tilannut heikalta tai muukkoselta,mutta nyt ei ehtisi tilailemaan,ja motonet tuossa huomisen matkan varrella

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11382
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Elroq 60 Sport Čára 2025, 500e La Prima 2022
Paikkakunta: Lago d'Erba

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ilmamassamittariin kulkeutunut huohotuksen mukana kylmälimaa ja mittari jäätynyt?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
VMTD
Viestit: 3409
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05, 147 1.9 JTD ja Saab 9000 CS 2.0t -97.
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Huohotin talveksi ulkoilmaan ja tulppa ilmamäärämittarin haitariputkeen, mistä ensin nyppää erotinpurkilta tulevan letkun irti. Ei välttämättä lainvaatimukset täyttävä, mutta toimii talvella.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Alfa pelasi kuulemma kuin unelma takaisin tulomatkalla,eikä päiväisestä ongelmasta tietoakaan,vaikka pakkanen oli kiristynyt ja auto seissyt 8h.
Ilmeisesti tosiaan pakkasesta johtuva vika,huomenna pitää perehtyä tallissa asiaan

pjotrthegreat
Viestit: 828
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

alfa164 kirjoitti:Alfa pelasi kuulemma kuin unelma takaisin tulomatkalla,eikä päiväisestä ongelmasta tietoakaan,vaikka pakkanen oli kiristynyt ja auto seissyt 8h.
Ilmeisesti tosiaan pakkasesta johtuva vika,huomenna pitää perehtyä tallissa asiaan
Suosittelen siihen emäntään perehtymistä illalla :)

TestarosaFinland
Viestit: 1761
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Minulla sama 164ssa oli motonetista hankittuja DENSO:n tulpat ja hyvin tyytyväinen olin, lähti myös ilman johtoa käyntiin -35 asteessa.
Onko V6ssa jäätyvä huohutus? kannataako sitä eristää jotenkin, jotta kaikki tiivisteet ei räjähtäisi taivaalle?(Sellainen eristys minulla oli 91" TS:ssa, jonka teki sen edellinen omistaja,joka vaikkuttaa tällä foorumilla).
Nothing beats cubic inch

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Joo,imupuoli oli kyllä yhtä "vanukasta" ilmanputsaria myöten,pitää tarkkailla tilannetta.
Eipä ole ennen 164:ssa ollut itsellä moisia murheita,vaikka pakkasta vasta -10C,parhaillaan ollut -33.Liekö öljyillä vaikutusta asiaan ennen ollut mobilin r-f nyt ekaa talvea juuri vaihdetut valvolinen maxlife öljyt :?

Avatar
Epezi
Viestit: 7544
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^en usko että öljyllä olisi kovinkaan suurta vaikutusta. Mutta jos huohotinta ei ole moneen vuoteen putsattu, niin ei se ihme ole jos tukkeutuu.

Testarosa: Kyllä tukkeutuu ja jäätyy, kokemusta on.

Avatar
VMTD
Viestit: 3409
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05, 147 1.9 JTD ja Saab 9000 CS 2.0t -97.
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

164:ssa on erittäin yleistä tuo veden ja öljyhöyryjen kondensoituminen huohotinjärjestelmään ja joutuminen ilmamäärämittariin aiheuttaen nykimistä oli sitten kyseessä ts tai V6. Varmin tapa on laittaa huohotin ulos ja jossain tapauksissa vielä imuilman otto talveksi lähelle pakosarjaa. Itse olen tehnyt kahteen 164:een pellistä kotelon mistä lämmintä ilmaa otetaan. Sen jälkeen ei ole nykimisiä ilmennyt.

Vastaa Viestiin