Giulietta 940

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11256
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

^

Ihan mielenkiinnosta; mikä painoi vaakakupin baijerilaisen suuntaan?

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

^^Heikon tuntunen maalipinta jos vähän karkeempi kangas naarmuttaa. :lol:

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Vittorio Jano kirjoitti:^

Ihan mielenkiinnosta; mikä painoi vaakakupin baijerilaisen suuntaan?
Miksi ei Alfaa
-Halu vaihtaa uuteen autoon
-Ajoa ~45tkm vuodessa, johon 3.2 ei ollut "planeetan pihein vaihtoehto" :D
-Alfa oikutteli: kansiremppaa tiedossa?
-159 2.4 kävi mielessä, mutta iso ja painavahan se on ja tarpeettoman tilava mulle

Miksi BMW 120dA
-Kiva ajettava: 50/50 painojakauma, takaveto, ohjaustuntama hyvä
-Automaatti
-Kulutus pieni (4,5l/100km näytti tietokone äsken Tampereelta tullessa)
-Riittävän pirteän tuntuinen
-Kattava varustelu: Navia, p-tutkaa, xenonit yms.

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

...jotain kännykuvia tuolta:

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11256
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

^

Jankuti jankuti: miksei Giuliettaa?

---

Yllättäen Hml:n Autokeskuksen pihassa Punto ja Juke.

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Tuli koeajettua lumituiskussa Giulietta 1.4 170 hv ja täytyy sanoa että yllätti positiivisesti.
+ ulkonäkö mainio
+ hyvä ohjaustuntuma (dynamic)
+ saa hyvän ajoasennon
+ moottori tuntui todella tehokkaalta ja vääntävältä (jäi suurelta osin testaamatta huonon kelin vuoksi)
+ nopea vaihteensiirto ja vaihteisto

- takapenkki melko ahdas
- käsijarru hieman oudossa paikassa ja jotenkin heikon oloinen
- kojelaudan paneeli hieman halvan oloinen
- etuoven kahva ei taida olla enää kromia kuten 156:ssa, halvemman oloinen :lol:

Ensimmäinen varteenotettava vaihtoehto 156:n ja 166:n jälkeen.
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
doublesix
Viestit: 2534
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24

Viesti Kirjoittaja doublesix »

Spede ja Vesku menossa Giuilettan esittelyyn.

http://www.youtube.com/watch?v=EPJY3PoVWKw&NR=1
Ride on!

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4143
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Jarama kirjoitti: - takapenkki melko ahdas

- kojelaudan paneeli hieman halvan oloinen

- etuoven kahva ei taida olla enää kromia kuten 156:ssa, halvemman oloinen :lol:

Ensimmäinen varteenotettava vaihtoehto 156:n ja 166:n jälkeen.
Takapenkin ahtautta hieman kyselen ja kyseenalaistan!? Me mittailtiin että 185 kuski jos on niin takapenkille mahtuu samanmittainen matkustaja. Kuskin mieltymyksistä riippuen pidempikin voi kuski olla, takana pääntila alkaa loppua ensin. Ehkä minä olen sitten 181senttisenä persjalkainen mutta ihmettelenpä silti. Perusteita kehiin. Kuinka monessa tuon kokoluokan autossa on paremmat tilat?

Kojelaudan pinta ja oven ulkokahva ja muutama muu yksityiskohta on tuolla "satiinikromipinnalla" mikä on omaan makuun oikein onnistunut. Halvalta se ei mielestäni missään nimessä näytä. Eikä 156 kahva ole kromattu, vaan kiillotettua lakattua alumiinivalua. Tarkkuutta, tarkkuutta :mrgreen:

Loppupäätelmästä aivan samaa mieltä. 156 ja 166 (ja gtn) jälkeen ensimmäiset Alfat jotka sytyttää todella (Mito ei ihan pärjää).
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Millonkohan mahtaa tulla Vaasaan Wetterille näytille. :roll:

Compare Orso
Viestit: 95
Liittynyt: 12 Helmi 2007, 22:09
Car(s): 156 2.0 TS 1999

Viesti Kirjoittaja Compare Orso »

Takatilat tuntuivat minustakin jonkin verran ahtaammilta kuin 156:ssa, ja siellä toisinaan ajon aikana istunut vaimokin oli samaa mieltä. Ilmeisesti parantunut kolariturvallisuus on saavutettu sillä, että tilaa on vähemmän käytössä. Giuliettahan on käsittääkseni noin viisi senttiä korkeampi ja leveämpi kuin 156, ja akseliväliäkin on enemmän. Kokonaispituus on tosin selvästi lyhyempi.

Oma 156 tuntui kotimatkalla entistä viihtyisämmältä, joten mitään kiirettä vaihtamiseen ei vielä ole. Ehkä odottelemme faceliftiä, sillä hiukan oudolta tuo keula vaikuttaa varsinkin suoraan edestäpäin katsottuna. Kaikesta huolimatta Giulietta on todennäköisin seuraava automme muutaman vuoden kuluttua, eli ensivaikutelma oli kaiken kaikkiaan selvästi positiivinen. Toki auto pitää ensin koeajaa, nyt otimme vasta ns. kylmät tyypit.
Viimeksi muokannut Compare Orso, 05 Joulu 2010, 19:25. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
Erkka
Viestit: 146
Liittynyt: 30 Syys 2007, 21:28
Car(s): Alfetta GT -76
käyttis Pösöö
ex:159 SW 3.2 Q4 -07
ex:156 FL 2.0 JTS -04
ex: 147 2.0 TS -01
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Erkka »

^^Samaa myöskin oottelen. Eipä ainakaan vielä oo näkyny :(
Pääsihän tuon jo juhannuksena koeistumaan milanossa, mutta ei noi neitoset päästäny koeajolle...
Liitteet
giulietta 085.jpg
giulietta 085.jpg (176.34 KiB) Katsottu 27743 kertaa

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

Itsekkin kuolasin samaa autoa juhannuksena, hieno oli.

Avatar
dilledong
Viestit: 428
Liittynyt: 04 Syys 2008, 21:49
Car(s): ex. 156 GTA Q2 -02
Paikkakunta: Tampere

?

Viesti Kirjoittaja dilledong »

Olikohan Compare Orso mahdollisesti samaan aikaan kanssani hallissa? tuli vaan sellanen tunne....

Compare Orso
Viestit: 95
Liittynyt: 12 Helmi 2007, 22:09
Car(s): 156 2.0 TS 1999

Viesti Kirjoittaja Compare Orso »

Joo käytiin lauantaina kahden jälkeen sellaisessa eteläespoolaisessa Autokeskuksessa, jossa myyjät eivät erottaneet oikeasti mahdollista ostajaa ja antoivat penkoa esittelyautoa aivan vapaasti. Tämä taitaa kuitenkin mennä jo aiheesta sivuun...

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Joo eli vertailin 156:een joka minusta on selkeästi tilavampi takaa, penkki tosin on alempana mutta sekä jaloille että päälle on huomattavasti enemmän tilaa. Myöskin sivusuunnassa on enemmän väljyyttä. Ja kaikki nykyajan autot taitavat olla ahtaita.

En ole sen enempää perehtynyt kahvojen materiaaleihin mutta kyllä mielestäni 156:en kahva on hienompi ja esim. Mitossa on tyylikkäämpi kuin Giuliettassa.

Giuliettahan on hieno auto mutta ei siitä 156:n ja 166:n voittajaksi ole. Mutta nykyautoksi todella onnistunut.
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
155156
Viestit: 2094
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Kävin viime keskiviikkona Lontoossa H.R. Owen nimisessä liikkeessä katsomassa miltä Giulietta näyttää. Siellä oli liuta eri värisiä yksilöitä ja useampi eri QV. Todellinen metallin punainen (olisiko värin nimi Competizione tai jotain sinne päin) on todella upea väri.

Giulietta sinänsä jätti ulkonäön ja kabiinin perstuntuman perusteella ristiriitaisen fiiliksen. Auto on hyvin korkea ja miksi ihmeessä myös QV:n penkit ovat sivutueltaan niin vaatimattomat..

Hallissa oli rajoitetun päinoksen mattapintainen Brera. Se on yksi hienoimpia Alfa Romeoita mitä olen koskaan nähnyt. Auto on matala, pinta on luonnossa uskomattoman hieno ja myös sisätilat olivat upeat. Sen "batmobilen" jälkeen Giulietta näytti tavikselta.

Vaikka sanoin kahdelle eri myyjälle että olen täällä vain turistina, silti he olivat ystävällisiä ja toinen kanssani puhunut gentleman kyseli nykyisestä autostani. Kun kerroin millä ajan, hän totesi tyyliin "Oh.. it has really fine engine. Shame it is't produced anymore".

En ole aikaisemmin käynyt autoliikkeessä kuten H.R. Owen. Viimeisen päälle tyylikkäästi pukeutuneiden myyjien ystävällisyys suorastaan "säikäytti" suomalaisen. Sellaisesta paikasta haluaa ostaa auton.

Laitan (ehkä) muutaman kuvan kaupasta näytille myöhemmin.

Avatar
pitkämies
Viestit: 2469
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

Tulipa ajettua hetken mielijohteesta Giulietta. "kumimuumin" kanssa poikettiin Treella hatanpäällä ja alle sattui 1,4 multiair 170 hv bensa.....On muuten luonnossa hyvän näköinen, vaikka perän muodoissa voisi olla ehkä hiukan viilattavaa....Koeajokeli paras mahdollinen, eli lumipöpperöä höystettynä lipiliukkailla ajourilla! :lol: Ajoasento ei ihan taivu täydelliseksi normaalimittaisella(196cm...), vaan ainakin reisitukea kaipasin lisää ja ratti saisi tulla hitusen lähemmäksi. No aika hyvä kumminkin. Noista "down sizing" koneista en kyllä itse liiemmin välitä. Lukuarvot paperilla hyvät, mutta ainakin omasta mielestä alavääntö oli onneton autolle, jolle luvattiin jotain 250nM....vaimitäsenyoli....Pääasia ne pirun päästöt kai sitten :roll: No kierroksilla ilostui ja meno alkoi maistua....Niitä koneen ääniä vaan.....missä missä MISSÄ ja sitten se jo huutaa!! Ohjaus yllätti positiivisesti. Saattaapi olla kesätassuilla vieläkin parempi. Juu ja se "mielialakytkin" siinä keskikonsolissa.....mitä ihmettä tekee niillä kahdella muulla asennolla kun vertaa siihen Dynamiciin :crazyeyes: Dynamicilla melko uskomaton vaikutus siihen auton "alfamaisuuteen" , muilla asetuksilla kaasu on kuin kuminauha, tehoa saa houkutella sokeripalalla ulos, puutuu lumipöperöiseen mäkeen ja kaiken aikaa vilkuttelee jotain VaihdaYlös/Vaihda Alas/ Varo on liukasta- valoja.....No kai ne tuollaiset tulleet jäädäkseen....Kaikkiaan kuitenkin Giulietasta jäi jotenkin piilopositiivinen kuva. Eikä ne hinnatkaan nyt ihan niin kammottavia ole...koeauto jotain 28 rahaa kuulemma. No köyhän ei tarvi ees harkita, paitsi ehkä parin kolmen vuoden päästä! :wink:
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Tänään myös kylmät tyypit.
Muistuttaa tosi paljon 147:aa.
Keulan ilme parempi kuin Mitossa.
Penkit on järkiään näissä uusissa Alfoissa mennyt huonoompaan suuntaan - reisituki yms istuttavuus ei ole 2 ovisen 147:n ja vanhan 159 tasoa.

Vilkaisin etulokasuojan sisään konehuoneesta - siellä ei ole muuta kuin muovinen sisälokari - paino varmaan näin putoaa.

Hihnan vaihtoväli 120.000 / 4 vuotta ja n. 240 € - oikea suunta.
170 hv versio tulee varmaan oleen myyntikamaa, QV on mielestäni ylihintainen, 4 - 5000 pois ja vois alkaa kiinnostaa.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Laku kirjoitti:Hihnan vaihtoväli 120.000 / 4 vuotta ja n. 240 € - oikea suunta.
170 hv versio tulee varmaan oleen myyntikamaa, QV on mielestäni ylihintainen, 4 - 5000 pois ja vois alkaa kiinnostaa.
Tuohan muuttui vanhemmissakin V6:ssa maahantuojan vaihtumisen myötä 120tkm (aikarajasta en ole varma). Kuka sitten uskaltaa ajella on eri asia. :roll:

Avatar
Xehpuk
Viestit: 791
Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
Car(s): ex Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Xehpuk »

Laku kirjoitti:QV on mielestäni ylihintainen, 4 - 5000 pois ja vois alkaa kiinnostaa.
Katsopa autoveron osuus kokonaishinnasta ja vertaa myyntimalliin. Kyllä tää on hieno maa..

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

Laku kirjoitti:Hihnan vaihtoväli 120.000 / 4 vuotta ja ...
Kuullostaa jotenkin tutulta, ai niiin 16v 155:sen ekoissa brosyyreissa suitsutettiin jakohihnaa lähes huoltovapaaksi, vaihtoväli 120000km :-D

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4143
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Laku kirjoitti:Hihnan vaihtoväli 120.000 / 4 vuotta ja n. 240 € - oikea suunta
Jos se noin edullinen todella on niin vaihtaahan sen vaikka puolivälissä jos ahistaa. Tosin eiköhän jos korkkauksia tulisi niin maahantuojahan sitten maksaa oman osansa. Mutta tuskin sitä nyt tässä vaiheessa kannattaa piruja seinälle vielä maalata.
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

^Tarkistin kyseisen asian kun olin Mitoa hommaamassa.
Jos kaikki siihen mennessä olevat huollot on tehty asianmukaisesti, niin takuuseen menee vaikka olisi jo 3 vuotta tai 100 tkm täynnä.

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2859
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

On se nyt hemmetti jos Alfalla ei ole saatu tätä jakohihnaongelmaa poistettua...tuskin näissä sorrutaan enää samaan virheeseen kuin TS-koneessa.
OT mutta työkaveri kehui just '08 Volvoa että hihnan vaihtoväli on 120tkm.
Pakkohan sen on sitten kestää muissakin autoissa enemmän kuin joku 30tkm....
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200S

La vita è

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2859
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Niin....Kouvolassa on kaksi Giuliettaa Autosalvassa, valkoinen 1.4 bensa ja musta 8) ilmeisesti diesel...

Vielä ei ehtinyt koeajaa, mutta eiköhän jo ensi viikolla :wink:
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200S

La vita è

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1571
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Nyt on http://www.alfaromeo.fi sivustolla suomenkielinen versio tuosta Uma Thurmanin mainoksesta. Saa nähdä, eksyykö se vielä televisioon.

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2859
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Ihan kiva. Catherine Zeta-Jones säväytti kyllä enemmän luikerrellessaan sisään Sportwagoniin takaluukun kautta... :wink:
http://wn.com/Catherine_Zeta_Jones__Com ... Alfa_Romeo
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200S

La vita è

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

Cloverleaf kirjoitti:Nyt on http://www.alfaromeo.fi sivustolla suomenkielinen versio tuosta Uma Thurmanin mainoksesta. Saa nähdä, eksyykö se vielä televisioon.
Vähän sama ongelma tuon naisen äänensävyn kanssa kuin ruotsinkielisessäkin versiossa, en pidä.

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

^^^Kyllähän tuo olisi hieno mainospläjäys tavallisten automainoksien joukkoon.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Eiköhän se eetteriin pääse, tuskin huvikseen kuitenkaan kääntelevät suomeksi :wink:
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
155156
Viestit: 2094
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Raimo Miettinen kirjoitti:Tuohan muuttui vanhemmissakin V6:ssa maahantuojan vaihtumisen myötä 120tkm (aikarajasta en ole varma). Kuka sitten uskaltaa ajella on eri asia. :roll:
Käsittääkseni nämä uudetkin moottorit perustuvat Fiatin ikivanhaan FIRE-lohkoon tai -"moottoriarkkitehtuuriin". En ole kuullut että FIRE-pohjaisissa moottoreissa olisi jakohihnan kanssa ongelmia ollut.

Avatar
silverine
Viestit: 2470
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Ottimo kirjoitti:
Cloverleaf kirjoitti:Nyt on http://www.alfaromeo.fi sivustolla suomenkielinen versio tuosta Uma Thurmanin mainoksesta. Saa nähdä, eksyykö se vielä televisioon.
Vähän sama ongelma tuon naisen äänensävyn kanssa kuin ruotsinkielisessäkin versiossa, en pidä.
Aivan naurettavan överi sävy akalla äänessään... :roll:
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Tuli tänään koeistuttua mokoma härveli. Ajolle ei vielä päässyt, mutta tammikuussa sitten.

Tummat puolinahkaiset istuimet tarjosi nopeasti hyvän asennon tämmöiselle keskenkasvuiselle (166cm) ja muutenkin kaikki oli soppelisti ulottuvilla. Tilat on mielestäni todella lähellä 156:sen tiloja. Turvakaukalon kanssa, kun niitä zoomaili. Ohjauspyörästä täytyy sanoa, että tuntui omaan käteen todella hyvältä! Konehuoneesta ei kyllä uskoisi nykypäivän autoksi. On siellä sen verran avaraa (multiair). :crazyeyes: On luigi sentään takapaksiin saanut kahvat laitettua, ettei tartte kattella räpylänjälkiä luukussa. :lol: Kaiken kaikkiaan kivan näköinen ja oloinen auto.

En tiedä uskaltaako käydä koeajolla... :mrgreen:

Edit: typo.
Viimeksi muokannut Jarsan, 09 Joulu 2010, 21:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

harde
Viestit: 349
Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja harde »

Eipä oo hääppönen sivutuki noissa nahkajakkaroissa. On kyllä tässä suhteessa tehtaalla pallo hukassa. 159:nkin takapenkkikin on nykyisin lautamainen kuin linja-autossa. Peilit näyttää olevan mallia 159 kaikissa malleissa..

Avatar
sataviisysi
Viestit: 213
Liittynyt: 18 Touko 2010, 07:55
Car(s): Pelkkää exää, mito tb, mito qv, giulietta ma tct x2, 159 2,4 x2, brera 3.2.

Viesti Kirjoittaja sataviisysi »

Kävin kylmätyyppäämässä laitteen, virallinen tilaisuus on 16.12 ainakin Raisiossa. Olin jo "tilaamassa" konetta kuvien perusteella, mutta omaan silmääni auto etenkin ulkoa oli vaisumpi kuin odotin kuvien perusteella. Olihan se paljon hienompi kuin mikään golf tai vastaava, mutta jotain Alfamaista siitä puuttui. Sisältä oli taas hienompi mitä kuvittelin kuvista ja todellakin oli nykyaikaisen ja samalla tyylikkään näköinen ja hyväntuntuinen penkki ainakin tällaiselle tapille. Auton sisällä oli järkyttävä pistävä haju - uusi auto, mutta päätä alkoi jomottamaan minuutin päästä eli piiitkä tuuletus on ainakin paikallaan. No nyt ei tarvii tilata kun tuli hankittua toinen ja näähän on subjektiivisia juttuja.

On kokonaisuus kuitenkin niin vakuuttava, että kohtuu sokea pitää olla jos esim. joku kokee 1 bemarin, A3, C30 ym. "premium" auton hienommaksi/tyylikkäämmäksi eikä hintakaan ole ihan hirmu paha.

Avatar
Capirex
Viestit: 394
Liittynyt: 07 Tammi 2006, 18:03
Car(s): Skoda Octavia 1.4 TSI DSG -15, ex-159 jtdm 2.0 -10, ex-147 2.0 -08, ex-147 2.0 sele -02, ex-156 2.0, ex-156 2.4 jtdm, ex-Ducati 748 -00, ex-Ducati 750SS -95
Paikkakunta: Helsinki/Tampere

Viesti Kirjoittaja Capirex »

Oli tällainen peli Hertsikan Autokeskuksessa. Välttelin kaikin tavoin katseella Giuliettaa ettei tule mitään tahallista autokuumetta nyt kun juuri vaihdoin tuohon 147:aan. Mutta oli se vähä hienoa mitä näin 8)

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11256
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Eilen poikkesin Hatanpäällä Giuliettassa istuskelemassa. Koeajolle en kerinnyt, mutta sisällä tuli hetki fiilisteltyä. Takatiloihin tuo meidän perheen osalta taitaa kyllä kaatua - Lankisen polvitilat ovat ihan toiselta planeetalta ja persdynolla heitettynä myös 156 oli näiltä osin pykälää laveampi.

Mutta hieno oli auto ja myyjät mukavia.

Avatar
niki
Viestit: 1650
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Tonale 1.5 MHEV Speciale -23, Giulietta 1.4 Multiair -11, 156 2.5 V6 -03, 145 1.6 TS -00
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Kävin testaamassa. Upea auto. Paras onnistuminen Alfalta mielestäni sitten GT:n.

Kiva ajaa, puhdikas ja vääntävä bensakone (170hv) sekä hyvät varusteet ja viimeistely. Hintakin järkevyyden rajoissa.

Kovasti tekisi mieli tuollainen ostaa. :wink:
Ammattina autokauppa

Avatar
JTD
Viestit: 584
Liittynyt: 26 Elo 2003, 06:30
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja JTD »

Tänään testataan QV!
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6

Avatar
jeQQ
Viestit: 4348
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

JTD kirjoitti:Tänään testataan QV!
Jep! 8)

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8686
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

JTD kirjoitti:Tänään testataan QV!
Näin olisi tarkoitus! Jostain kumman syystä en usko, että vahingossa osui just tuolle kellonlyömälle tuo sun ilmoitus :lol:
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Portti
Viestit: 1162
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Giulietta QV:lla tuli pyörähdettyä lyhyehkö koeajolenkki Lahden Giulietta-illan yhteydessä.

Havaintoja:
- Ajoasennon sai passeliksi aika vähällä vaivalla ja QV:n penkit tuntuivat mukavan jämäkiltä. Ainoa puute, jonka keksin oli reisituen vähäisyys pitkäjalkaisella. Lyhyellä lenkillä tuosta ei ollut haittaa, mutta saa nähdä aiheuttaisiko tuo ongelmia pidemmillä reissuilla. Muuten hyvän oloiset penkit.
- Suorituskyvystä ei ihan tarkkaa kuvaa pystynyt saamaan kun keli oli aika liukas. Ihan mukavasti tehoreserviä tuntui kuitenkin löytyvän. Ei downsizing kuitenkaan ihan kaikkeen pysty kun ei tuo 1,75l turbo samalla tavalla lähde hyvin alhaisilta kierroksilta kuin 147 GTA:n 3.2l V6.
- Ohjaus tuntui minun käteen hyvältä ja tunnokkaalta. Huomattavasti parempi fiilis jäi kuin kesällä ajamani Mito QV:n ohjauksesta.
- DNA-valitsimen D- ja N-asentojen välillä oli varsin selkeä ero. D-asennossa esim. kaasuun vastaavuus oli selvästi ärhäkämmän oloinen. Tuo on aika kiva kun tarvittaessa saa erilaista luonnetta autoon. Tosin systeemi saisi olla sellainen, että myös D-asennon saisi jäämään oletusarvoisesti päälle autoa uudelleen käynnistettäessä.
- Äänet oli aika vaisut. Jotain epämääräistä vinkunaa välillä kuului - ehkä se oli turbo, ehkä jotain muuta.

Kaiken kaikkiaan hyvin eri luonteinen auto kuin aiemmin omistamani 147 GTA. Semmoinen sähäkkä perheautohan tuo on. Hyvin helposti tuonne kotiutui ja auto tuntui mukavan luontevalta heti ensimetreiltä alkaen. Kyllä tuon QV:n kanssa pystyisi elämään.

170 MA täytyy käydä ajamassa myöhemmin.
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
MK
Viestit: 378
Liittynyt: 16 Loka 2003, 07:12
Car(s): ex 166TS, ex 166 2,5, 166 JTD, GTV 3,0
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja MK »

Tänään valkoinen Giulietta Kouvolan Autosalvan pihassa
166 2,5 V6, 166 2,4 JTD 20V

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11256
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Jouluvalmistelujen sijasta kävin pyöräyttämässä lenkin Giuliettalla (170hv bensa).

Kiitämme
+ tyyliä sisällä ja ulkona
+ ehkä parasta sähköisellä tehostuksella varustettua ohjausta, mitä minä olen kokeillut
+ yleinen laadun tuntu & hienot nahkapenkit
+ liukasta oli, mutta meno tuntui maistuvan ihan riittävästi tällaiselle vanhemmalle miehelle


Moitimme
- tukalia takatiloja verrattuna Lancia Deltaan
- muutamia halpismuovisiivuja ohjaamossa (mm. ikkunoiden käyttökytkinten ympärillä)


Onneksi ei kuitenkaan -tuttanut lähteä Deltalla kotiin. Tuntuu, ettei auto ole kolmessa vuodessa vanhentunut yhtään. Varmaan auttaa, ettei tule ihan joka vuosi samanlaista vastaan.

Avatar
Matti_S
Viestit: 595
Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08

Pärtsätin: Triumph Thruxton '06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Matti_S »

Hemmetti, Oulussa menee tuonne uuden vuoden puolelle ennenkuin Giulietan rattiin pääseepi. Mutta hyvänä puolena kuun puolivälissä on kuulemma tulossa jonkinlainen isompi happeninki Alfan puolelta.

Kävin itekkin potkimassa lauantaina Giulietan renkaita ja koeistumassa kun 159:siin vaihdettiin pikahuollossa kuollut akku. Itelle jäi pikkasen ristiriitainen fiilis.

Ulkonäkö on varsin maukas, mutta auton vieressä oli musta 159 ja sen vieressä Giulietta näyttää aika kapealta ja korkealta. Hieman myös harmittaa, että kylkilinja on pikkasen tylsä, eikä rengasvallit oo yhtään korostettuna. Kahdesta Giulietasta (punainen ja valkoinen) valkoinen oli aika namu. Voi kun vielä olisi saatavilla joku helmiäisvalkoinen tuomaan pikkusen eloa maalipintaan.

Sisällä oli asiat aika hyvin. 159:sin (varsinkin TI:n sporttijakkarat) näyttää todella paljon paremmilta kuin Giulietan, mutta perstessissä ne osoittautuvat mainioiksi. Muutenkin sisusta näyttää varsin hyvältä. Myös ajoasento oli varsin mainio.

Vielä kun hommaan liittää juuri ja juuri soppelin kokoisen takakontin, niin tässä olisi aika vakava kilpailija Bimmerin 1-sarjalaiselle ensi syksyn autonvaihtorumbassa. Voi kun tämä olisi takatuuppari niin ei tarvitsisi miettiä.


Offtopic: Wetterillä oli vaihtoautohallissa Bimmerin 130i M alustalla ja ratilla. En päässyt vielä tyyppaan, mutta tässä oli mallia millainen ratin pitää olla. Halkaisija oli soppelin pieni, mutta ratti oikeasti paksu, eikä mikään helevetin rimpula. Saapa nähdä, siinä voisi olla meitin seuraava biili...
-Matti-

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Matti_S kirjoitti:Hemmetti, Oulussa menee tuonne uuden vuoden puolelle ennenkuin Giulietan rattiin pääseepi. Mutta hyvänä puolena kuun puolivälissä on kuulemma tulossa jonkinlainen isompi happeninki Alfan puolelta.

Kävin itekkin potkimassa lauantaina Giulietan renkaita ja koeistumassa kun 159:siin vaihdettiin pikahuollossa kuollut akku. Itelle jäi pikkasen ristiriitainen fiilis.

Ulkonäkö on varsin maukas, mutta auton vieressä oli musta 159 ja sen vieressä Giulietta näyttää aika kapealta ja korkealta. Hieman myös harmittaa, että kylkilinja on pikkasen tylsä, eikä rengasvallit oo yhtään korostettuna. Kahdesta Giulietasta (punainen ja valkoinen) valkoinen oli aika namu. Voi kun vielä olisi saatavilla joku helmiäisvalkoinen tuomaan pikkusen eloa maalipintaan.

Sisällä oli asiat aika hyvin. 159:sin (varsinkin TI:n sporttijakkarat) näyttää todella paljon paremmilta kuin Giulietan, mutta perstessissä ne osoittautuvat mainioiksi. Muutenkin sisusta näyttää varsin hyvältä. Myös ajoasento oli varsin mainio.

Vielä kun hommaan liittää juuri ja juuri soppelin kokoisen takakontin, niin tässä olisi aika vakava kilpailija Bimmerin 1-sarjalaiselle ensi syksyn autonvaihtorumbassa. Voi kun tämä olisi takatuuppari niin ei tarvitsisi miettiä.


Offtopic: Wetterillä oli vaihtoautohallissa Bimmerin 130i M alustalla ja ratilla. En päässyt vielä tyyppaan, mutta tässä oli mallia millainen ratin pitää olla. Halkaisija oli soppelin pieni, mutta ratti oikeasti paksu, eikä mikään helevetin rimpula. Saapa nähdä, siinä voisi olla meitin seuraava biili...
Jep, aika lailla samoja havaintoja itelläkin, kun kävin giuliettaa wetterillä ihmettelemässä. Mito Qv oli ihan hauska tapaus ajaa. Tuo 130i bimmeri on varmaan mukava, mutta ei oikein verrannollinen giuliettaan. 1-sarjalaisten hinnat on kuitenkin eri maailmoissa kuin giulietan, etenkin jos tommosista koneista aletaan puhua. Ja se ulkonäkö... toki tietenkin coupena on jo ihan maukkaan oloinen laitos, ja se 135 coupe oliskin varmaan sitten jo kohtuu unelma autoksi :)

Avatar
JaniW
Viestit: 878
Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
+ Penari
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja JaniW »

Haukuin jossain tämän ketjun alkupuolella Giuliettan ulkonäköä. Tämän uutuuden nähtyäni suhteellisuudentajuni palasi ja myönnän nyt että Giulietta on kuitenkin auto siitä nätimmästä päästä.

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Tuo Sunny on kyllä näyttää levinneen vähän joka suuntaan. :crazyeyes:

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11256
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Eihän Giuliettan kilpailijoista mikään yllä samalle tasolle, jos ulkonäöstä puhutaan.

Avatar
jeQQ
Viestit: 4348
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Vittorio Jano kirjoitti:Eihän Giuliettan kilpailijoista mikään yllä samalle tasolle, jos ulkonäöstä puhutaan.
No samaa mieltä kun pääsi paikanpäällä ihmettelemään. Ei kait ihmiset nyt ole liian pikkutarkkoja muotoilun kanssa, mun mielestä ainakin tosi upea laitos!

Vastaa Viestiin