Volkswagen haluaisi ostaa Alfa Romeon...

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
155156
Viestit: 2099
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

juhala kirjoitti:...mutta Italialaisuus on tässä kohtaa ehkä sen verran tärkeä juttu itselleni että merkki vaihtuisi Fiiattiin (tai sitten ei).
100% samaa mieltä.

Saksalaista autoa en osta. Piste.

Avatar
mattijus
Viestit: 5264
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Kalukylä

Viesti Kirjoittaja mattijus »

155156 kirjoitti:100% samaa mieltä.

Saksalaista autoa en osta. Piste.
Enkä varsinkaan jos se olisi tehty Italiassa.

Olen harvinaisen samaa mieltä V6:n perusteluista. VAG ei tarvitse Alfaa yhtään mihinkään, ei VAG:n tarvitse mitään persoonallista Audia valmistaa. Vaikea myös nähdä kohderyhmää autolle, joka yhdistäisi saksalaisen virkamiehen italialaiseen täsmällisyyteen.

Fiatilta on tullut silloin tällöin Alfalle edes jotain uutta, jota ei muihin ole ollut tarjolla (esim. Common Rail). Eli ainakaan ihan kaikki ei ole jäänyt pelkästään lupauksen tasolle. Vaikea sanoa miten Alfan kaltainen tuote saataisiin taloudellisesti kannattavaksi hävittämättä isoa osaa siitä, mikä merkin imagon pohjana on ollut. Pitäisi rakentaa persoonallinen ja erikoinen auto, joka on kaikilla?
Viimeksi muokannut mattijus, 20 Joulu 2010, 19:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
VMP

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Jönsson kirjoitti:Sen verran vielä, että...

"VW-konsernin hallituksen puheenjohtaja Ferdinand Piëch hehkuttaa usein Alfan puolesta. Hän pitää legendaa eräänä maailman vetovoimaisimmista merkkeistä."
Tuossa on ero mikä taas on VAG:lla paremmin kuin Fiatilla, Sergio tuntuu olevan hommassa puolittain mukana, ei mitenkään erityisen intohimoisesti.
Jakke kirjoitti:VAG foorumilla on spekuloitu Seatin alasajolla/myymisellä. Sen tilalle Alfa voisi sopia erittäin hyvin VAG:n visioissa.
Jos Seatin alas ajaminen on vaihtoehto, niin miten käy Alfalle jos homma ei pyörähdäkkään käyntiin :roll: Onhan siinä tietysti se ero, että kun sanoo "Seat" ei oikein tunnu missään, mutta jos sanoo "Alfa Romeo" niin niskavillat nousee pystyyn hyvässä mielessä :wink:

Onhan Alfan tekniikkaa lainattu muille, mutta eikös juuri uudet alustat ja moottorit nähdä ensimmäiseksi Alfoissa? esmes. 170hp multiair? Giulietan pohja leviää pikkuhiljaa muihin
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Mac
Viestit: 75
Liittynyt: 28 Maalis 2006, 21:40

Viesti Kirjoittaja Mac »

Jos jotain hyvää spekulaatiota haluaa harrastaa, niin tästähän voisi seurata Alfan paluu F1:iin.
Kerta Porschea ei kiinnostanutkaan lähteä touhuun ja VAGilla olisi hinku kova

Avatar
jiigee
Viestit: 333
Liittynyt: 20 Helmi 2007, 14:05
Car(s): GT 3.2 -05
Ex 156 2.5 V6 -03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiigee »

Mac kirjoitti:Jos jotain hyvää spekulaatiota haluaa harrastaa, niin tästähän voisi seurata Alfan paluu F1:iin.
Kerta Porschea ei kiinnostanutkaan lähteä touhuun ja VAGilla olisi hinku kova
Tätä paluuta kilparadoille olen kans spekuloinut mahdollisen VAG myynnin tapahtuessa. F1 voisi tosiaan olla hyvä paikka paluulle, tai sitten vakioautoluokka/GT-luokat. Siellä taitaa tosin Audi olla jo mukana. Heh, olisi kyllä naurussa/itkussa/oksennuksessa pitelemistä jollain Nuvolarilla kun tietäisi että Alfa menisi Auto-Unionin kelkkaan... vaikka taisi se itsekin ajaa natsivagenilla.
Kun oikein yrittää ja sitten onnistuu, siihen on tyytyminen.

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

^ No onhan Audi jo hyödyntänyt Nuvolarin nimeä Auto-Union historiastaan.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11268
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

AutoItaliassa oli pikkuinen uutinen Lambon uudesta V12-versiosta, joka siis tulee Murcielagon seuraajan akseleiden väliin. Myäs laatikko on italialaista suunnittelua.

Eli kyllä ainakin Lambo saa ihan riittävästi autonomiaa VAG:n sisällä. Ei sitä jollain Audin tuuletusritilöillä tai keinukytkimillä täysin pilata.

Alfan kohtalo saattaisi toki olla ankeampi.

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

PAUL MCVEIGH
Irked Marchionne swaps jibes with VW's Piech
January 18, 2011 - 11:45 pm ET

Paul McVeigh is managing editor at Automotive News Europe

A war of words between two giants in the European auto industry -- Fiat CEO Sergio Marchionne and Volkswagen Chairman Ferdinand Piech -- shows no signs of easing off.

Marchionne stoked the fire by saying at the Detroit auto show that Fiat might be interested in buying VW's stakes in truck makers MAN and Scania to complement the Italian automaker's Iveco truck unit.

When asked by German journalists if this was a joke, he replied: "It's just as much a joke as his [Piech's] attempt to buy Alfa." He was also irked when he saw a German reporter writing on a VW notepad.

Joke or not, Marchionne's comment sent MAN and Scania shares soaring for a short time.

A miffed Piech hit back. "A company whose car sales are shrinking shouldn't be trying to get their hands on Europe's best truck brands," he told the Financial Times Deutschland last week. Fiat Group's European sales fell by 17 percent last year.

Marchionne's jibe at Volkswagen reflects a growing confidence as his plans to turn around Chrysler and force unions to agree to improve productivity in Fiat's money-losing Italian factories begin to bear fruit.

Piech's confidence is also high as VW's global sales boom and its ambitious goal to become the world's top automaker is no longer being treated as a joke in the industry.

Marchionne says he hasn't spoken with Piech, or VW CEO Martin Winterkorn, about the two automakers buying parts of each other's empires, but he says the topic may come up over a coffee in the next 12 months.

Stay tuned for the next installment.

pjotrthegreat
Viestit: 828
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/fiat ... valmistaja nykyinen suunta kun on tämä niin sanoisin että ÄKKIÄ! sinne Vw:n leiriin....

Kohta muuten alfasta tulee joku ylipainoinen kolho jenkkilulla YÄÄÄÄK!

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

pjotrthegreat kirjoitti:http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/fiat ... valmistaja nykyinen suunta kun on tämä niin sanoisin että ÄKKIÄ! sinne Vw:n leiriin....

Kohta muuten alfasta tulee joku ylipainoinen kolho jenkkilulla YÄÄÄÄK!
Tiedä sitä, mutta tuolla luki mm. näin: "Chrysler ryhtyy valmistamaan USA:ssa kahta Alfa Romeon suunnittelemaa maasturia. Niitä myydään Chryslerin tuotemerkin alla. Pienempikokoisen valmistus alkaa vuonna 2012 ja suuremman vuonna 2014. Autot korvaavat Jeep Compass ja Jeep Patriot mallisarjat."

Siis onko Alfa Romeo jo suunnitellut kaksi maasturia? Eivät ole vain vielä tuotannossa? Tämä joku Kamal on jossain piirustuksissa esiintynyt.

Onko näissä sitten käytännössä Alfan kuoret ja Jeepin tekniikka. Ei välttämättä paha. Jeepithän ovat hyvämaineisia tosimaastureita ja jopa näpä jeepinpennutkin (Kompass ja Patriot) kai ihan toimivia katumaastureita, mutta ihan hirveän näköisiä. Varsinkin Kompass on kuin DDR:ssä tehty leikkiauto. Mittasuhteet miten sattuu, viimeistelyä ei ollenkaan ja pelkkiä suoria viivoja.

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

Jönsson kirjoitti:
pjotrthegreat kirjoitti:http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/fiat ... valmistaja nykyinen suunta kun on tämä niin sanoisin että ÄKKIÄ! sinne Vw:n leiriin....

Kohta muuten alfasta tulee joku ylipainoinen kolho jenkkilulla YÄÄÄÄK!
Tiedä sitä, mutta tuolla luki mm. näin: "Chrysler ryhtyy valmistamaan USA:ssa kahta Alfa Romeon suunnittelemaa maasturia. Niitä myydään Chryslerin tuotemerkin alla. Pienempikokoisen valmistus alkaa vuonna 2012 ja suuremman vuonna 2014. Autot korvaavat Jeep Compass ja Jeep Patriot mallisarjat."

Siis onko Alfa Romeo jo suunnitellut kaksi maasturia? Eivät ole vain vielä tuotannossa? Tämä joku Kamal on jossain piirustuksissa esiintynyt.

Onko näissä sitten käytännössä Alfan kuoret ja Jeepin tekniikka. Ei välttämättä paha. Jeepithän ovat hyvämaineisia tosimaastureita ja jopa näpä jeepinpennutkin (Kompass ja Patriot) kai ihan toimivia katumaastureita, mutta ihan hirveän näköisiä. Varsinkin Kompass on kuin DDR:ssä tehty leikkiauto. Mittasuhteet miten sattuu, viimeistelyä ei ollenkaan ja pelkkiä suoria viivoja.
Tuulilasi se sekoilee taas vaihteeksi....
Pienempi alfa suv tulee giuliettan rakenteelle ja suurempi jeepin. Nelivedossa hyödynnetään luonnollisesti jeepin osaamista.
Alfat eivät tietenkään korvaa jeeppejä vaan ovat ns. sisarmalleja.
Mirafiorin tehtaalla alkaa 2012-2013 vaihteessa jeep/alfa-suvien valmistus.
alfalla oli kehittelyasteella oma suv jonka marchionne monen muun mallin tavoin peruutti talouskriisin puhjettua ja chryslerin tultua kuvioihin.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

wanha toi tuulilasin juttu 23.4.2010 13:59
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2859
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Jönsson kirjoitti: Jeepithän ovat hyvämaineisia tosimaastureita
:mrgreen: juuri näin ja varsinkin itävaltalaisena laatutyönä kokoonpannut yksilöt :wink:
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200S

La vita è

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Mirafiori kirjoitti:Tuulilasi se sekoilee taas vaihteeksi....
Pienempi alfa suv tulee giuliettan rakenteelle ja suurempi jeepin. Nelivedossa hyödynnetään luonnollisesti jeepin osaamista.
Alfat eivät tietenkään korvaa jeeppejä vaan ovat ns. sisarmalleja.
Mirafiorin tehtaalla alkaa 2012-2013 vaihteessa jeep/alfa-suvien valmistus.
alfalla oli kehittelyasteella oma suv jonka marchionne monen muun mallin tavoin peruutti talouskriisin puhjettua ja chryslerin tultua kuvioihin.
ELI, uutinen tässä on tuo Giuliettan alustalle tehty SUV.

.. kamal, proto? ... vihdoin, nyt sitten tuotannossa.

Avatar
Riccardo
Viestit: 526
Liittynyt: 01 Heinä 2007, 23:36
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Riccardo »

Vähän myöhässä Alfa vain on SUVinsa kanssa...

Bemarilta tuli X5 jo 11 vuotta sitten. Markkinat on jo jaettu, pitäisi saada asiakkaat muilta. EI ole helppo tehtävä. Tietysti jos lyö kaikki paukut Kiinaan, sieltä löytyy uutta asiakaskuntaa.

Taitaa tosin Fiat-konserni olla sielläkin myöhässä, Sakut jylläävät aika lailla...

Avatar
Mouho
Viestit: 128
Liittynyt: 01 Joulu 2008, 19:48
Paikkakunta: Kaakkois-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mouho »

Riccardo kirjoitti:Vähän myöhässä Alfa vain on SUVinsa kanssa...

Bemarilta tuli X5 jo 11 vuotta sitten. Markkinat on jo jaettu, pitäisi saada asiakkaat muilta. EI ole helppo tehtävä. Tietysti jos lyö kaikki paukut Kiinaan, sieltä löytyy uutta asiakaskuntaa.

Taitaa tosin Fiat-konserni olla sielläkin myöhässä, Sakut jylläävät aika lailla...
Ei mitää SUVeja tarvis tehä ollenkaan. Ei oikein iske kyllä, tusinamerkit vois hoitaa sen puolen kokonaan.

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2859
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Mouho kirjoitti:
Ei mitää SUVeja tarvis tehä ollenkaan. Ei oikein iske kyllä, tusinamerkit vois hoitaa sen puolen kokonaan.
Jos Alfa Romeo voisi toimia kuin sen alkuperäinen ajatus on ollut eli valmistaa urheilullisia, yksilöllisiä ja omassa luokassaan markkinoiden parhaita autoja vaativille ja maksukykyisille asiakkaille, ei SUVeja tai muita kummajaisia tarvittaisi.
Joidenkin mielestä homma lähti hanskasta viimeistään siinä vaiheessa kun Pomiglianon tehdas avattiin 1972.
Ja nyt ollaan tilanteessa että tulevissa malleissa ei ole Alfan DNA:ta enää ollenkaan, jos sitä on enää nytkään...
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200S

La vita è

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja Smacket »

AlfaTom kirjoitti:
Mouho kirjoitti:
Ei mitää SUVeja tarvis tehä ollenkaan. Ei oikein iske kyllä, tusinamerkit vois hoitaa sen puolen kokonaan.
Jos Alfa Romeo voisi toimia kuin sen alkuperäinen ajatus on ollut eli valmistaa urheilullisia, yksilöllisiä ja omassa luokassaan markkinoiden parhaita autoja vaativille ja maksukykyisille asiakkaille, ei SUVeja tai muita kummajaisia tarvittaisi.
Joidenkin mielestä homma lähti hanskasta viimeistään siinä vaiheessa kun Pomiglianon tehdas avattiin 1972.
Ja nyt ollaan tilanteessa että tulevissa malleissa ei ole Alfan DNA:ta enää ollenkaan, jos sitä on enää nytkään...
Hyvin sanottu. Nykyisin ilmeisti lähes kaikki autovalmistajat ovat sen verran rahan ja markkinoiden perään että jokaiseen autoluokkaan on keksittävä oma malli. Olisi hienoa jos Alfa voisi erottua sen verran massasta että ei nyt aivan jokaiseen city-kippo -luokkaan tekisi omaa mallia.

Lopulta käy niin että ollaan roiskittu malleja sinne tänne, euroja on sijoitettu biljoona ja ennen niin "puhdas" mallisto on vesitetty eko-autoilla, SUVeilla, sähköautoilla ja ties millä...

Perinteet kunniaan ja takaisin juurille, ..kele.. 8)
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Kohta viiden vuoden takainen normaali auto on outo näky... Valmistajat on räiskinny rahaa isoihin katumaastureihin, mutta entäs nyt kun se touhu alkaa hiipua?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Riccardo
Viestit: 526
Liittynyt: 01 Heinä 2007, 23:36
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Riccardo »

Ei taida alkaa "maasturitouhu" loppumaan, pikemminkin päinvastoin...

Itsellä myös maasturi mielessä, näillä omilla rimpuloilla ei pääse mökille mutta kaverin X5 vie kyllä perille.

Suomessa kun on talvi 9 kuukautta vuodesta, kuten Venäjällä, maasturi on järkevin kulkuneuvo.

pjotrthegreat
Viestit: 828
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »


Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Trendikästä tai ei,mutta totta tosiaan näin pohjoisessa SUV:eja tarvitaan,eikä tilannetta paljon auta suomen loistava kuntoinen tieverkosto.Se ettei katumaasturit ole enää pop meillä,niin tuskin valmistajaa paljon hetkauttaa :roll:

Avatar
Matti_S
Viestit: 595
Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08

Pärtsätin: Triumph Thruxton '06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Matti_S »

alfa164 kirjoitti:Trendikästä tai ei,mutta totta tosiaan näin pohjoisessa SUV:eja tarvitaan,eikä tilannetta paljon auta suomen loistava kuntoinen tieverkosto.Se ettei katumaasturit ole enää pop meillä,niin tuskin valmistajaa paljon hetkauttaa :roll:
Höpöhöpö. Maatiloilla tuon juurikin ymmärtää, mutta esmes porukat on hoitaneet senkin Nissan Navara pickupilla (on muuten eri peli menemään maastossa).

Kaveripiiri koostuu varsin varakkaista kiikku- ja vapaalaskuihmisistä ja veikkaan ettei tällä foorumilla ole kovin montaa huonommissa paikoissa pörrääjää. Kellään noista ei ole katumaasturia ja nekin jotka ovat hetken koettaneet ovat palanneet siihen farkkuun. Katumaastureiden takapaksit on suht pieniä, niihin ottaa tuuli ja tosipaikassa säälittävät nelivetoviritelmät ei kovin häävejä ole. Ainoa semipoikkeus takapaksiltaan on tuo Vulvan XC90, mutta kaveri vaihtoi tuonkin BMW:n 5 sarjan nelikkofarkkuun.

Järkiratkasu kaikin puolin (myös ajettavuudeltaan) on huonontien paketilla varustettu nelivetofarkku. Eikä tuo huonontien pakettikaan nyt mikään must ole. Mahtuu kamaa, ajaminen ihan eri tavalla nautittavaa ja viihtyisää.
-Matti-

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Matti_S kirjoitti:
alfa164 kirjoitti:Trendikästä tai ei,mutta totta tosiaan näin pohjoisessa SUV:eja tarvitaan,eikä tilannetta paljon auta suomen loistava kuntoinen tieverkosto.Se ettei katumaasturit ole enää pop meillä,niin tuskin valmistajaa paljon hetkauttaa :roll:
Höpöhöpö. Maatiloilla tuon juurikin ymmärtää, mutta esmes porukat on hoitaneet senkin Nissan Navara pickupilla (on muuten eri peli menemään maastossa).

Kaveripiiri koostuu varsin varakkaista kiikku- ja vapaalaskuihmisistä ja veikkaan ettei tällä foorumilla ole kovin montaa huonommissa paikoissa pörrääjää. Kellään noista ei ole katumaasturia ja nekin jotka ovat hetken koettaneet ovat palanneet siihen farkkuun. Katumaastureiden takapaksit on suht pieniä, niihin ottaa tuuli ja tosipaikassa säälittävät nelivetoviritelmät ei kovin häävejä ole. Ainoa semipoikkeus takapaksiltaan on tuo Vulvan XC90, mutta kaveri vaihtoi tuonkin BMW:n 5 sarjan nelikkofarkkuun.

Järkiratkasu kaikin puolin (myös ajettavuudeltaan) on huonontien paketilla varustettu nelivetofarkku. Eikä tuo huonontien pakettikaan nyt mikään must ole. Mahtuu kamaa, ajaminen ihan eri tavalla nautittavaa ja viihtyisää.
Iteki noita maastureita jossain välissä kuolasin, mutta näkyvyyttä lukuunottamatta nelivetofarkku ajaa saman asian paremmalla ajettavuudella. Sti impreza olis kyllä ehkä paras talviauto :-D

Avatar
Esko
Viestit: 224
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 06:35
Car(s): CR-V
Paikkakunta: Helsinki Torpparinmäki

Viesti Kirjoittaja Esko »

routasydän kirjoitti:Iteki noita maastureita jossain välissä kuolasin, mutta näkyvyyttä lukuunottamatta nelivetofarkku ajaa saman asian paremmalla ajettavuudella. Sti impreza olis kyllä ehkä paras talviauto :-D
Näissä farkuissa vaan tuppaa maavara olemaan samalla tasolla kuin tavallisessa farkussa. Korkeampi maavara antaa paremmat liikenteenseuranta mahdollisuudet ja autoon on helppo nousta ja poistua sen lisäksi että pohja ei raavi maata.

Ja kuten täällä mainittiin että Alfa Romeon alkuperäinen ajatus on ollut valmistaa yksilöllisiä ja omassa luokassaan markkinoiden parhaita autoja niin eikö semmoinen SUV olisi juuri oikea isku?

Kehottaisin SUVeihin negatiivisesti suhtautuvia ennakkoluulottomasti semmoista kokeilemaan, voivat vaikka kääntää kelkkansa kuten minä.

Ja jatkuvaa nelivetoa ainoana oikeina pitävät voisivat kokeilla semmoisella parkkitalossa ja muissa ahtaissa paikoissa pyöritellä.

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja Smacket »

Matti_S kirjoitti:
alfa164 kirjoitti:Trendikästä tai ei,mutta totta tosiaan näin pohjoisessa SUV:eja tarvitaan,eikä tilannetta paljon auta suomen loistava kuntoinen tieverkosto.Se ettei katumaasturit ole enää pop meillä,niin tuskin valmistajaa paljon hetkauttaa :roll:
Höpöhöpö. Maatiloilla tuon juurikin ymmärtää, mutta esmes porukat on hoitaneet senkin Nissan Navara pickupilla (on muuten eri peli menemään maastossa).

Kaveripiiri koostuu varsin varakkaista kiikku- ja vapaalaskuihmisistä ja veikkaan ettei tällä foorumilla ole kovin montaa huonommissa paikoissa pörrääjää. Kellään noista ei ole katumaasturia ja nekin jotka ovat hetken koettaneet ovat palanneet siihen farkkuun. Katumaastureiden takapaksit on suht pieniä, niihin ottaa tuuli ja tosipaikassa säälittävät nelivetoviritelmät ei kovin häävejä ole. Ainoa semipoikkeus takapaksiltaan on tuo Vulvan XC90, mutta kaveri vaihtoi tuonkin BMW:n 5 sarjan nelikkofarkkuun.

Järkiratkasu kaikin puolin (myös ajettavuudeltaan) on huonontien paketilla varustettu nelivetofarkku. Eikä tuo huonontien pakettikaan nyt mikään must ole. Mahtuu kamaa, ajaminen ihan eri tavalla nautittavaa ja viihtyisää.

Hmm, hieman olisin tuosta eri mieltä. Mielelläni ajaisin edes jonkinlaisella SUV:illa paksussa lumipöperössä, kuin matalalla nelivetofarkulla. Ei hirveästi ole nelikosta hyötyä jos auto ottaa mahasta kiinni kun vähänkin on enemmän lunta tiellä. Se maavara on kaiken A ja O. Toki kaupungissa pyörittely on, kuten mainittua, eri juttu. Henkilöauto on varmastikkin helpompi käsitellä ja hallita kuin jokin lelumaasturi. Hyvänä puolena on tietty tuo hieman korkeampi istuma-asento. Taas mitä matka ajoon tulee niin tuskin kukaan maasturia siihen käyttötarkoitukseen hommaakaan. Kuten Matti_S tuossa mainitsikin, monesti varsinkin vähänkään kaupungissa / matka-ajoa ajavalle on tuo nelikkofarkku varmasti helpompi.

Omassa käytössä taas tuo nelikkofarkku on aivan turha tekele, usein joutuu vetämään puukuormia peräkärryllä hieman huonompia reittejä pitkin tai tuota heppakoppia painavalla kuormalla liikuttelemaan. Eipä tuon reilu polveen saakka yltävän lumisen rantareitinkään "tsekkaus" onnistu kuin oikealla maastoautolla.

Kukin käyttötarkoituksensa mukaan
8)


Ainiin, tässähän olisi nyt Alfalla hyvä mahdollisuus tehdä kunnon maasturi jolla oikeasti pääsee. Jeepin kalustosta varmasti löytyy käytettävää palikkaa.
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
Riccardo
Viestit: 526
Liittynyt: 01 Heinä 2007, 23:36
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Riccardo »

routasydän kirjoitti:
Matti_S kirjoitti:
alfa164 kirjoitti:Trendikästä tai ei,mutta totta tosiaan näin pohjoisessa SUV:eja tarvitaan,eikä tilannetta paljon auta suomen loistava kuntoinen tieverkosto.Se ettei katumaasturit ole enää pop meillä,niin tuskin valmistajaa paljon hetkauttaa :roll:
Höpöhöpö. Maatiloilla tuon juurikin ymmärtää, mutta esmes porukat on hoitaneet senkin Nissan Navara pickupilla (on muuten eri peli menemään maastossa).

Kaveripiiri koostuu varsin varakkaista kiikku- ja vapaalaskuihmisistä ja veikkaan ettei tällä foorumilla ole kovin montaa huonommissa paikoissa pörrääjää. Kellään noista ei ole katumaasturia ja nekin jotka ovat hetken koettaneet ovat palanneet siihen farkkuun. Katumaastureiden takapaksit on suht pieniä, niihin ottaa tuuli ja tosipaikassa säälittävät nelivetoviritelmät ei kovin häävejä ole. Ainoa semipoikkeus takapaksiltaan on tuo Vulvan XC90, mutta kaveri vaihtoi tuonkin BMW:n 5 sarjan nelikkofarkkuun.

Järkiratkasu kaikin puolin (myös ajettavuudeltaan) on huonontien paketilla varustettu nelivetofarkku. Eikä tuo huonontien pakettikaan nyt mikään must ole. Mahtuu kamaa, ajaminen ihan eri tavalla nautittavaa ja viihtyisää.
Iteki noita maastureita jossain välissä kuolasin, mutta näkyvyyttä lukuunottamatta nelivetofarkku ajaa saman asian paremmalla ajettavuudella. Sti impreza olis kyllä ehkä paras talviauto :-D
Pojilla ei ole kokemusta kuin sileistä moottoriteistä... Lähtekääpäs teidän rimpuloillanne joku kerta Moskovaan...

Pietari-Moskova välillä CR-V:t, RAV4:t, Land Cruiserit ja Range Roverit vetävät 120 km/h, kun te köröttelette 40 km/h.

PS. Tiedän muuten kokemuksesta, ajoin reitin 156 Alfallani vuodenvaihteessa. Kyllä se maasturi on talvessa ja kuoppateillä yliveto.

Avatar
Matti_S
Viestit: 595
Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08

Pärtsätin: Triumph Thruxton '06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Matti_S »

Tiedän myös omasta kokemuksesta, että pohjosen pikkutiet ei ole hyvin häävissä kuosissa talvella. Oli kyseessä suomi, ruotsi tai norja. Ja tiedän myös sen, että Paskatti huonontien varustuksella omaa aika lailla saman maavaran kuin perus kitymaasturit.

Myönnän toki että oikeat maasturit (Toyotan Landcruiser, Landrover Disco ja defender, Range Rover ja osa jeepeistä) on sitten erikseen. Mutta ne onkin sitten aika eri hintaluokassa.

Mutta on jännä miten ainoat oikeasti maastokelpoiset ja järkihintaiset kamppeet ovat nykyään pick uppeja. Esmes porukoiden Navara tuli maastorenkeilla, alennusvaihteilla, tasaupyörästöjen lukoilla ja hillittömällä maavaralla. Muutenkin työkalumainen fiilis ja moottori tekee menosta sellaista ettei tartte sipsutella. Aika päheetä rällätä pellolla akseleita myöten mudassa :).
-Matti-

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Riccardo kirjoitti:Pojilla ei ole kokemusta kuin sileistä moottoriteistä... Lähtekääpäs teidän rimpuloillanne joku kerta Moskovaan...

Pietari-Moskova välillä CR-V:t, RAV4:t, Land Cruiserit ja Range Roverit vetävät 120 km/h, kun te köröttelette 40 km/h.

PS. Tiedän muuten kokemuksesta, ajoin reitin 156 Alfallani vuodenvaihteessa. Kyllä se maasturi on talvessa ja kuoppateillä yliveto.
No onneksi ei ole moskovasta kokemusta, eikä myöskään tule. Mielihalut siihen suuntaan aika vähissä. Ymmärrän kyllä oikeiden maastureiden tarpeen, mutta suurin osa noista suveista on aika kaukana kunnon maastureista ja olisi kyllä korvattavissa nelikkofarkulla. Tosin uskon että farkusta se maavara loppuu alkuunsa tosipaikan tullen.

Niin ja onhan mun getvonenkin käyny melko lähellä venäjän rajaa kuusamossa mökillä. Ei ihan silein tie sinnekkään ja suht lähelle mökkiä oli velipoika getvosella päässy. Pari todistekuvaa onkin albumissa :-D

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2859
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

routasydän kirjoitti:
No onneksi ei ole moskovasta kokemusta, eikä myöskään tule.
Niin ja onhan mun getvonenkin käyny melko lähellä venäjän rajaa kuusamossa mökillä. Ei ihan silein tie sinnekkään ja suht lähelle mökkiä oli velipoika getvosella päässy. Pari todistekuvaa onkin albumissa :-D
Kuulemani mukaan Moskovassa kadut ja tiet on eritäin hyviä, ei siellä muuten Ferrareilla ja Maserateilla voisikaan ajella.

Tie sinne saattaa olla eri juttu. Mutta osataan muuallakin Euroopassa, kokemusta on kun ajettiin Hollannista (hyvät tiet) Belgian puolelle (pommikuoppia tiellä). Tosin tämä oli vain yksi reitti mitä ajettiin, varmaan Belgiastakin löytyy sileää tienpintaa.
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200S

La vita è

Avatar
Riccardo
Viestit: 526
Liittynyt: 01 Heinä 2007, 23:36
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Riccardo »

Jep, Moskovasta 300 km:n säteellä pärjää Ferrarilla, tiet erittäin hyvässä kunnossa. Suomessa ei niin hyväkuntoisia teitä olekaan. Samoin on Pietarin lähimaastossa.

Keskellä "tundraa" asia onkin toinen, tiet ovat kuin Italian paikallistiet, reikiä löytyy enemmän kuin tarpeeksi.

Avatar
Riccardo
Viestit: 526
Liittynyt: 01 Heinä 2007, 23:36
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Riccardo »

routasydän kirjoitti: Niin ja onhan mun getvonenkin käyny melko lähellä venäjän rajaa kuusamossa mökillä. Ei ihan silein tie sinnekkään ja suht lähelle mökkiä oli velipoika getvosella päässy. Pari todistekuvaa onkin albumissa :-D
Niin, on munkin Alfa käynyt lähellä Lappia, eli Kouvolassa. Todistekuvia ei kyllä ole, Autosalvassa jotkin kerholaiset kyllä näkivät minut. En jaksa jankata enää. Mäkin pääsen Alfalla lähelle mökkiä tällä hetkellä, n. 5 km päähän. :wink:

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2859
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Koska mentiin aika kauas aiheesta niin palataan takaisin.
Auto Union siis haluaisi ostaa Alfa Romeon... :mrgreen:
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200S

La vita è

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Auto italiassa maininta, että alfan ständi geneven näyttelyssä annettu fefelle ja maseratille ja alfa siirtyny possun paikalle volkkarin viereen. Siitä voi taas innokkaimmat vetää johtopäätöksiä otsikon aiheeseen, vai halutaanko giulietta golfin lähelle vertailtavaksi. Tiedä häntä, mutta spekulointihan on kivaa :-D

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2859
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

AutoItalian numerossa 179 tuo maininta? En huomannut vielä...Alan Shearer osti tyttärelleen Giuliettan. Kiva lahja tytölle :)
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200S

La vita è

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11268
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

180.

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Vittorio Jano kirjoitti:180.
ja sivu 11

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2859
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Numero 180 myynnissä 26.01. alkaen....tilaajille etuajassa vai miten tuota voi lukea jo nyt :mrgreen:
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200S

La vita è

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

AlfaTom kirjoitti:Numero 180 myynnissä 26.01. alkaen....tilaajille etuajassa vai miten tuota voi lukea jo nyt :mrgreen:
Jep tais maanantaina tippua postilaatikosta

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

“As long as I am CEO of Chrysler and Fiat, Mr. Piech will never have Alfa Romeo. It’s hands-off,” said Fiat CEO Sergio Marchionne, speaking at a J.D. Power conference.


http://www.autonews.com/apps/pbcs.dll/a ... 09906/1379
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2859
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

V6 kirjoitti:“As long as I am CEO of Chrysler and Fiat, Mr. Piech will never have Alfa Romeo. It’s hands-off,” said Fiat CEO Sergio Marchionne, speaking at a J.D. Power conference.
Jäämme odottamaan tekoja suurten puheiden lisäksi, Mr Marchionne...
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200S

La vita è

Avatar
Tazio
Viestit: 3395
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Viesti Kirjoittaja Tazio »

AlfaTom kirjoitti:
V6 kirjoitti:“As long as I am CEO of Chrysler and Fiat, Mr. Piech will never have Alfa Romeo. It’s hands-off,” said Fiat CEO Sergio Marchionne, speaking at a J.D. Power conference.
Jäämme odottamaan tekoja suurten puheiden lisäksi, Mr Marchionne...
Häh?
No johan toi jätkä on kertaalleen pelastanut Fiat Auton, purkanut loistokkaasti GM fuusion, hankkinut Hyrssen käteistä käyttämättä ja on jopa mahdollisuuksien rajoissa, että saa näistä kahdesta pitkällä tähtäimellä kannattavan firman.

Joo, tiedän, että iso M on usealla keskustelupalstalla hyvin vihattu mies.
Mielestäni aiheetta ja täysin väärin perustein.

-Tazio

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2859
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Ehkä liikkeenjohdon näkökulmasta Marchionne on jonkin sortin sankari. Ehkä autonvalmistus on nykyisin vain kylmää bisnestä.
Jos Alfa Romeo saisi kehittyä erillään Fiatin tuotteista, voisin ehkä alkaa arvostaa Mr Marchionnea. Aika näyttää.
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200S

La vita è

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Viesti Kirjoittaja unknown »

Älkää nyt kukaan hetkeäkään ajattele että autojen valmistus olisi jonkinlaista hyväntekeväisyyttä...

Ja arvatkaa kuka ne autoliikkeiden lasipalatsit maksaa?

Harvemmin sitä myös ajatellaan, mitä auton valmistus maksaa autotehtaalle.
Hinta lienee jotain 2000€/kappale, mutta suunnittelu on kallista.

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2859
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Ajattelen asiaa Alfan kannalta, jos M tarkoitti kommentillaan "Hand's off" että arvostaa Alfaa eikä siksi myy sitä Volkkarille. Vai miten se pitäisi tulkita? Alfan suunnittelun ja valmistuksen yhdistäminen Fiatin/Chryslerin kanssa sekä Aresen museon kohtelu ei minusta osoita erityistä arvostusta Alfaa kohtaan. Hyväntekeväisyyttä lienee ainoastaan se että Alfalla ajaminen tekee hyvää :mrgreen:
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200S

La vita è

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

TM ja Tuulilasi, aina tasaiseen tahtiin myös Autobild puhuu Alfa Romeosta valio- tai premium merkkinä. Ei tuollaisella statuksella olevaa merkkiä kannata myydä kovinkaan helpolla.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Niin ko nuo ei taida olla valtion omistamia enää niin ei voi "ilmasia" verorahoja mielinmäärin haaskata mielenkiintoisten projektien kehittelyyn. Tietenkin jos yksityishenkilöltä löytyy tarpeeksi pätäkkää niin voinee itse tilata mielenkiintoisen projekti alfan (eikös näin ollut sen uuden tz kanssa?)

No joo, itse aiheesta, edelleen kiinnostaa alfan tulevaisuus menipä volkkarille tahi ei. Mutta jos fiatin alaisuudesta alkavat panostamaan brändiin (lue tekevät kohtuudella hinnoitellun 4c gta:n) niin täällä ollaan tyytyväisiä :-D

Avatar
Tazio
Viestit: 3395
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Viesti Kirjoittaja Tazio »

AlfaTom kirjoitti:Ajattelen asiaa Alfan kannalta, jos M tarkoitti kommentillaan "Hand's off" että arvostaa Alfaa eikä siksi myy sitä Volkkarille. Vai miten se pitäisi tulkita? :mrgreen:
Ei tuota voi tulkita kuin yhdellä tavalla, iso M uskoo saavansa parempaa tulosta Alfa Romeon kanssa kuin ilman. Raakaa, mutta elämä on.
Jos - ja tämä on iso jos - Alfa Romeota ja koko FGA:ta olisi viimeiset 30 vuotta johdettu oikein olisi tilanne tänä päivänä toisen näköinen. Mutta kun ei ole, on mielestäni ainoa jäljellä oleva toivo tuossa tämän hetken strategiassa. Tällä kertaa laivaa tuskin pelastaa hallitus tai joku muu hiljaiseen rooliin tyytyvä sijoittaja/omistaja, kirveen kiveen lyönti johtanee väistämättä portfolion alasajoon, pilkkomisiin ja eri palojen huutokauppaan.
Alfa Romeo saksalaisille, Lancia pölkylle, Fiat intialaisille ja Maserati + Ferrari kiinalaisille voisi olla yksi kauhuskenario.

-Tazio

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2859
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

routasydän kirjoitti:Niin ko nuo ei taida olla valtion omistamia enää niin ei voi "ilmasia" verorahoja mielinmäärin haaskata mielenkiintoisten projektien kehittelyyn. Tietenkin jos yksityishenkilöltä löytyy tarpeeksi pätäkkää niin voinee itse tilata mielenkiintoisen projekti alfan (eikös näin ollut sen uuden tz kanssa?)
Mielenkiintoiset projektit on kyllä viime aikoina olleet vähissä Alfalla (Fiatilla).

Mielenkiintoisista takavuosien projekteista voisin mainita esim. Tipo33, Montreal, F-1 autot/moottorit...ei kaupallisia menestyksiä mutta taatusti mielenkiintoisia, oli haaskausta tai ei. Tulihan siinä sivussa pari MM-titteliäkin.
Onhan nyky-Alfat autoina hyviä, vaikkakin yhä enemmän fiiatteja.
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200S

La vita è

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

AlfaTom kirjoitti:
routasydän kirjoitti:Niin ko nuo ei taida olla valtion omistamia enää niin ei voi "ilmasia" verorahoja mielinmäärin haaskata mielenkiintoisten projektien kehittelyyn. Tietenkin jos yksityishenkilöltä löytyy tarpeeksi pätäkkää niin voinee itse tilata mielenkiintoisen projekti alfan (eikös näin ollut sen uuden tz kanssa?)
Mielenkiintoiset projektit on kyllä viime aikoina olleet vähissä Alfalla (Fiatilla).

Mielenkiintoisista takavuosien projekteista voisin mainita esim. Tipo33, Montreal, F-1 autot/moottorit...ei kaupallisia menestyksiä mutta taatusti mielenkiintoisia, oli haaskausta tai ei. Tulihan siinä sivussa pari MM-titteliäkin.
Onhan nyky-Alfat autoina hyviä, vaikkakin yhä enemmän fiiatteja.
Voiko "Alfa-sielusta" enää puhu Giuliettankaan kohdalla? Sielu meni jo 159:n kohdalla GM:n myötä :mrgreen:
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Vastaa Viestiin