156 takaiskari. APUA!!

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Alfred Romero
Viestit: 565
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

156 takaiskari. APUA!!

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

Moro. Perkele kun ei mee päivääkään, ettei noi vanhat romut leviä :evil: .
Nyt tarvittaisiin tietoa, millainen rakenne on 156sen takaiskarissa?
Kävi niin, että vietiin juniorin kaveria kotiin ja kuului sellainen ihme ääni, jonka jälkeen alkoi krahnutus. Ekaksi luulin, että joku jäätilsa tai jokin laahaa renkaan ja lokarin välissä, mutta eihän se nyt niin helppoa olisi voinut ollakkaan..
Krahnutus jatkui ja pysähdyin sormilla kokeilemaan että mitä ja missä, niin eikö perkele iskarin alalautanen maannut renkaassa kiinni.
Kilometrit oli tulleet täyteen ja alalautanen oli yksinkertaisesti ruostunut ja revennyt.
Elikkäs jos tän nyt niinkuin tiivistäisi, niin saako 156seen tuota iskarin alaputkea irrallaan, eli onko se joku holkki vai täytyykö ostaa koko iskari paletti? Mikäli iskari on vaan patruuna sisään, niin miten tuo holkista irtoaa vai tuleeko mukana koko alahässäkkä, johon napa ja tukivarret kiinnittyvät?
Kiitos taas etukäteen.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

Avatar
mattijus
Viestit: 5329
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Kalukylä

Viesti Kirjoittaja mattijus »

VMP

Alfred Romero
Viestit: 565
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

Mä vannon, että yritin ensin itse etsiä :oops: .
Suurkiitos avusta ja vaivannäöstä!
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

Alfred Romero
Viestit: 565
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

Jep. Uutta osaa alla kohtuu helposti. Pultit oli vaan hieman jämähtäneet, muutta ruosteen irroitusöljy ja maltillinen moskan käyttö auttoi.
Olisin lisännyt tuohon yllä olevaan linkkiin varoituksen, mutta näköjään vaan modet saa kirjoitella sinne.
Ohjeissa sanottiin, että takapäässä ei tarvita jousipuristimia.
Kyllä mun ainakin täytyi puristaa jousta puristimilla kasaan melkein 3 senttiä.
Muuten olisi käynyt parhaassa tapauksessa kuin clion kanssa, että kiintoavain löytyi monen metrin päästä ja ylämutteri kolahti peltikatolle. Kuinka korkealla kävi, niin siitä ei oo aavistustakaan.
Siinäkin jousessa tuntui olevan löysää, mutta eipä ollut.
Pahimmassa tapauksessa äly ois lähtenyt kokonaan mäelle tai ainakin kasvonpiirteitä olisi mekaanisesti muokattu.
Vahvasti suosittelen puristimia em. operaatioon.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

Avatar
Epezi
Viestit: 7544
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

"muutaman" 156:sen kokemuksella voin sanoa että kyllä tarvii puristimet.

Vastaa Viestiin