TS 16V käy raskaasti tyhjäkäyntiä
Valvoja: Moderators
- Jalamari
- Viestit: 3089
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
TS 16V käy raskaasti tyhjäkäyntiä
147 on vaivannut koko ajan raskas tyhjäkäynti. Käynti aaltoilevaa ja hieman vaivaalloista. Kylmänä käy tyhjää jees joku 30sek-1min. sitten alkaa aaltoilu ja pahinta se on ennen kuin lämpö on normaali 90 astetta. Kylmänä risteyksiin tullessa kierokset tippuu 500-600 korville ja nousee heti takaisin 900. Siinä ja siinä sammuuko vai ei. Lämpimänä risteykseen hidastaessa ei tipahda ihan noin paljon , mutta johonkin 700 kierrokseen. Ihan niinkuin joku ei kerkiäis mukaan. Päästöt on muuten kunnossa tyhjäkäynnillä ja kierroksilla, mutta HC lähtee hiipimään pikku hiljaa ylöspäin kun käy tyhjää pidempään.
Kokeiltu toisia puolia, tulppia
ilmansuodatin vaihdettu
Kaasuläppä putsattu
Ilmi vuoden vanha
Ecu resetoitu
Mitä tuolle vois vielä tehdä? Ecuscan ja kaapeli on käytössä.
Kokeiltu toisia puolia, tulppia
ilmansuodatin vaihdettu
Kaasuläppä putsattu
Ilmi vuoden vanha
Ecu resetoitu
Mitä tuolle vois vielä tehdä? Ecuscan ja kaapeli on käytössä.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5492
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, M3, 500c
harrasteet: Spider 2000, 3200 GTA, Integrale 16v, 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
Re: TS 16V käy raskaasti tyhjäkäyntiä
Kokeilla vielä varmuudeksi toisella ilmillä.Jalamari kirjoitti:Mitä tuolle vois vielä tehdä?
Giulia Super -69
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Mullä kävi jotain samanlaista viime talvena, teki kerran eikä enään toista. ei vikakoodeja ja koska vika hävisi heti, en edes lähtennnyt metsästämään mikä hiersi. Tuli moottoritie pätkän jälkeen kun hetken aikaa rullaili liikennevaloista toisiin... Kuuluuko konetilasta mitään erikoista? tai miten reagoi ilmastointiin? Jos pitää kierrokset polkimella vähän koholla, onko käynti normaali?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
-
Pepperoni
- Viestit: 928
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super -19
Fiat Tipo Cross -21 - Paikkakunta: Tuusula
Nyt en muista mitä mallia tuo 147:si tarkalleen on, eli onko siinä ajoituksenmuunnin (eli joku muu kuin 1.6 105 hv malli)? Nuo oireet kuulostavat ihan samalta mitä minulla oli 156:ssa. Todennäköisimmin syy oli ajoitusmuuntimen solenoidin/venttiilin jumittaminen. Autoon vaihdettiin myös lambda-antureita ennen venttiilin putsaamista, koska OBD antoi niistä vikakoodia, mutta oireet eivät vielä silloin hävinneet.
Täällä on jossain aiheesta keskustelua, yritän kaivella esille...
Täällä on jossain aiheesta keskustelua, yritän kaivella esille...
- alfa 156 v6
- Viestit: 5492
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, M3, 500c
harrasteet: Spider 2000, 3200 GTA, Integrale 16v, 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
-
Pepperoni
- Viestit: 928
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super -19
Fiat Tipo Cross -21 - Paikkakunta: Tuusula
Eli variaattori löytyy. Löysin etsimäni, eli tässä ketjussa on tullut omaa tapausta kommentoitua, ja siinä on linkkejä aihetta sivuaviin muihin keskusteluihin.
Kiinnitin erityisesti huomioni tuohon kuvaukseen, että käy ensin käynnistyksen jälkeen puolisen minuuttia ihan hyvin ja sitten alkaa tuo oireilu, joka poistuu kun kone on lämmin. Minulla se toimi juuri noin, ja nyt on vika ollut poissa.
Pari asiaa mitä muistuu mieleen oli, että lämpimänäkin jos pysähdyksissä polkaisi kierrokset tappiin ja nosti jalan kaasulta, niin haki pari "kierrosta" ennen kuin asettui käymään tasaista tyhjäkäyntiä. Samoin jos ajossa veti kierrokset läpi punaviivalle, niin jossain viiden tonnin kieppeillä tuntui jonkinlainen nykäys. Myöhemmin opin että ajoitusmuunnin tippuu pois pelistä tuolla kohtaa, joten tämä vielä jälkeenpäin vahvisti että ongelma liittyi tuohon muuntimen ohjaukseen.
Toivottavasti tästä on apua, tuo oli omalla kohdalla todella työläs selvitettävä.
Kiinnitin erityisesti huomioni tuohon kuvaukseen, että käy ensin käynnistyksen jälkeen puolisen minuuttia ihan hyvin ja sitten alkaa tuo oireilu, joka poistuu kun kone on lämmin. Minulla se toimi juuri noin, ja nyt on vika ollut poissa.
Pari asiaa mitä muistuu mieleen oli, että lämpimänäkin jos pysähdyksissä polkaisi kierrokset tappiin ja nosti jalan kaasulta, niin haki pari "kierrosta" ennen kuin asettui käymään tasaista tyhjäkäyntiä. Samoin jos ajossa veti kierrokset läpi punaviivalle, niin jossain viiden tonnin kieppeillä tuntui jonkinlainen nykäys. Myöhemmin opin että ajoitusmuunnin tippuu pois pelistä tuolla kohtaa, joten tämä vielä jälkeenpäin vahvisti että ongelma liittyi tuohon muuntimen ohjaukseen.
Toivottavasti tästä on apua, tuo oli omalla kohdalla todella työläs selvitettävä.
- Jalamari
- Viestit: 3089
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Täällähän on tullut hyviä veikkauksia. Täytyypä ensimmäiseksi putsailla tuo solenoidi. Mites tuo irtoo. Tais olla parilla pultilla juuresta kiinni ja nyppää irti? Ilmi vikaan en jaksa uskoa, mutta voihan sen tuosta 156sta koittaa vaihtaa kun on sama.
Solenoidiin puoltais myöskin se, että tuntuu että vetoja ei ole 4000-5000 jälkeen ihan siihen malliin kun ennen.
Solenoidiin puoltais myöskin se, että tuntuu että vetoja ei ole 4000-5000 jälkeen ihan siihen malliin kun ennen.
- Jalamari
- Viestit: 3089
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Tulipa nuo solenoidit putsattua molemmista. 147ssa oli ainakin se imusarjassa oleva kara jumittunut kokonaan pohjaan. Itse solenoidi tuntui liikkuvan kun sitä heilutteli. 156ssa kara liikkui kivasti, mutta solenoidia vispatessa ei kuulunut mitään, eikä sisällä mikään tuntunut heiluvan. Kumpi solenoideista siis on paskana? 156nenkin on ollut aika tossu koko sen ajan kun se mulla on ollut.
En uskaltanu vielä kokeilla seiskaa käyntiin. Saatto vaikka tulla kuntoon.

En uskaltanu vielä kokeilla seiskaa käyntiin. Saatto vaikka tulla kuntoon.
- Jalamari
- Viestit: 3089
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Uskaltauduinpa testiajolle. Käynti tuntui korjaantuneen. Kyllähän se aavistuksen vapisee vieläkin. "Kylmänä" risteykseen tullessa kierrokset ei notkahtanut yhtään vaan jäi hieman yli 1000 kierrokseen. Lämpimänä aavistuksen, mutta tuo taitaa olla ihan normaalia. Ei nyt vielä pidä liikaa tuulettaa, täytyy kokeilla huomenna ilman lohkolämmitintä. Nyt kerkesi olla tolpassa kuitenkin 3 tuntia.
-
Pepperoni
- Viestit: 928
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super -19
Fiat Tipo Cross -21 - Paikkakunta: Tuusula
Kuulostaa lupaavalta, toivottavasti toimii huomennakin. Minulla käsittääkseni oli nimenomaan tuo kara ollut jumissa, ja sitä oli putsattu ja varovasti hiottu että liikkuu herkemmin. Itse solenoidi oli ok.
Minulla vika alkoi talvella, eikä sen ilmenemiseen vaikuttanut pätkän vertaa oliko auto ollut roikassa vai ei (paitsi tietenkin että rytkytys loppui nopeammin), joten senkin puolesta vois olla aika toiveikas että homma tuli kuntoon.
Minulla vika alkoi talvella, eikä sen ilmenemiseen vaikuttanut pätkän vertaa oliko auto ollut roikassa vai ei (paitsi tietenkin että rytkytys loppui nopeammin), joten senkin puolesta vois olla aika toiveikas että homma tuli kuntoon.