156 ja virtalukon parkkiasento
Valvoja: Moderators
156 ja virtalukon parkkiasento
Vehje meni katsastuksesta tänään läpi yhdellä korjauskehotuksella. Vika oli sellainen, jonka olemassa olosta en tiennyt - virtalukossa olevasta namiskuukkelista painamalla pitäisi avainta pystyä kääntämään vastapäivään, jolloin parkit tulevat päälle. Ja tottahan se oli, manuaalikin tunsi ko. toiminnon. Katsastusmies arveli, että voitelemalla siitä selviää. Vaan ei CRC ainakaan auttanut.
Onko jollakulla ollut samanlaisia ongelmia ja mikä siihen on neuvo ollut?
- Ciancarlo
- Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Re: 156 ja virtalukon parkkiasento
Mulla auttoi aseöljy. CRC kyllä puhdistaa, mutta ei juurikaan voitele.Roadkill kirjoitti: Vaan ei CRC ainakaan auttanut.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
- Ottimo
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Ei tosiaan mikään ergonomian riemuvoitto mutta aina olen päälle kuitenkin saanut.Jalamari kirjoitti:Ei tuo systeemi oikein toimi tuon uudemman mallisen avaimen kanssa. Se nappi jää avaimen taakse piiloon ja vaikka sitä onnistuukin painamaan niin ei se avain mihinkään käänny. Tuurilla olen sen kerran saanut parkki asentoon.
Paikalla
Jos auto on pysäköitävä valta(?)tielle pimeän aikaan, on autossa oltava pysäköintivalot päällä. Lisäksi tarvitaan tietyissä tilanteissä varoituskolmio sadan metrin päässä tulosuunnassa ja tarvittaessa menosuunnassakin.
Itse olen noudattanut tuota siten, että pisitauon ajaksi olen jättänyt parkit päälle, vaikka auto olisi kunnolla pientareella. Kolmiosta olen tinkinyt (paitsi karva-).
Joku nyt tietysti äkkiä tarkistaa finlexinistä, että moinen pykälä on jyrätty sata eikun 15 vuotta sitten - mutta vuonna 1983 se meni jotenkin noin.
- h_lauri
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Tieliikennelain mukaan (vapaasti muisteltuna):V6 kirjoitti:mihin sitä parkkiasentoa yleensä ottaen edes tarvitsee....eipä ole ikinä ollut tarvetta
Jos auto on pysäköitävä valta(?)tielle pimeän aikaan, on autossa oltava pysäköintivalot päällä. Lisäksi tarvitaan tietyissä tilanteissä varoituskolmio sadan metrin päässä tulosuunnassa ja tarvittaessa menosuunnassakin.
Itse olen noudattanut tuota siten, että pisitauon ajaksi olen jättänyt parkit päälle, vaikka auto olisi kunnolla pientareella. Kolmiosta olen tinkinyt (paitsi karva-).
Joku nyt tietysti äkkiä tarkistaa finlexinistä, että moinen pykälä on jyrätty sata eikun 15 vuotta sitten - mutta vuonna 1983 se meni jotenkin noin.
Paikalla
Miksi kaikki italoissa rikkoutuneet osat on jotenkin peräisin teutoneilta?!? Jokin VAGin salajuoni kenties?
- h_lauri
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
No ei o ollu mullakaan ennen kuin ton "C-Vectran" jousi katkesi! Ajoin sen kyllä pala kurkussa ja kylmä rinki vissin paikan päällä Nesteen pihalle parkkiin.V6 kirjoitti:joo siis tiedän pykälät jne, mutta eipä ole ollut ikinä tarvetta jättää moottoritien tms poskeen autoa ...
Miksi kaikki italoissa rikkoutuneet osat on jotenkin peräisin teutoneilta?!? Jokin VAGin salajuoni kenties?