Seuraavaksi vähän infoa korjauksien kohteesta:
Malli: 156
Vuosimalli: 2000, ensirekisteröinti -99 (saattaa olla että olikin vm. -99 ja ensirekisteröinti -00, pitää tarkistaa jos on suurikin merkitys?).
Mittarilukema: 158tkm
Ja sitten vielä kuva,

Seuraavaksi lista siitä mitä pitä olisi tarkoitus tehdä/korjata, lähes kaikessa neuvot ovat tervetulleita sillä en ole autoja liiemmin korjaillut.
1. Tämä homma on hoidettu!
Ilmanputsaria ei ole kolmeen vuoteen ja 30tkm:iin vaihdettu joten tämä olisi varmaankin aika vaihtaa? Sen verran olen tästä lueskellut että ilmanputsarin kotelo kannattaisi melkeinpä ottaa alakautta pois, oletteko samaa mieltä? Olen ajatellut vaihtaa tilalle jonkun "vaparin" jotta saisin vähän muhkeammat imuäänet, onko kenelläkään tällaisesta mitään kokemuksia?
2.
"Pohjapanssarin" taaimmaiset kiinnikkeet ovat murtuneet joten tälle pitäisi tehdä jotain, todennäköisesti pistän tuon vanhan kiinni jollain virityksellä. Tietysti jos uuden/ehjän saisi jostain halvalla niin eihän sen hankkiminen mahdottomuus olisi.
3.
Pelkääjän puolen etummaisessa ovessa on painauma, alaosassa jos tarkkoja ollaan (voin lisätä tästä vielä kuvan). Pitäisi löytää joku paja Rauman lähistöltä joka saisi tuon painauman suoristettua, onko ehdotuksia? Maalaamo löytyy perhefirmasta joten sen puolen hoidan itse.
4.
Mittaristosta sekä keskikonsolista on osa valoista palanut, onko näiden vaihtoon jotain ohjeita olemassa?
5.
Kuskinpuolen penkinlämmitin on mennyt mykäksi viime talvena, mistä tätä kannattaisi lähteä tutkimaan?
6.
Etusumuvalot menivät viime keväänä pimeiksi, edes mittariston sumuvalon merkkivalo ei syty. Mistä kannattaa lähteä asiaa selvittämään?
7.
Normaalissa ajossa kun vedon päästää pois tuntuu, mielestäni, normaalia suurempi nykäys ja jostain päin autoa kuuluu "KLIK" ääni. Samanlainen normaalia suurempi nykäys tulee myös kun veto tulee takaisin mutta kyseistä "KLIK" ääntä ei kuulu. Tuosta aiheutuva ääni ei itseä haittaa mutta nykäykset tekevät ajosta jotenkin epämiellyttävän tasaisella, pienellä kaasulla ajettaessa kun veto lähtee välillä kokonaan pois ja tulee sitten takaisin. Kun joku muu kuin minä ajaa Alfaa niin meno on yhtä nykimistä. Onko ideoita?
8.
Konehuoneessa alkaa jokin vinkumaan kun auto lämpenee, kuulostaa ihan kuin jokin hihna olisi löysässä mutta eikös vinkunan pitäisi kuulua kun auto on kylmä? Vingunta menee kierrosten mukaan ja kun kierroksia on riittävästi <2000rpm niin se lakkaa. Voin koittaa saada vingunnan nauhalle. Ideoita?
9.
Puhaltimen suunnansäätö ei toimi, puhaltaa vain eteenpäin ja tämä on vähän ongelmallista näin talvisaikaan. Epäilisin että vaijeri on poikki, löytyykö jostain ohjeita tämän vaihtamiseen? Yksi vaihtoehto olisi tietenkin pakottaa puhallin puhaltamaan tuulilasiin.
10.
Lämmöt ei nouse kesälläkään yli 70 asteen joten termari pitää vaihtaa, löytyykö jostain tähän ohjeita?
Tulipa pitkä lista
-Jussi Nirhamo