Ongelmia sudin kytkimen kanssa

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Suuhailija
Viestit: 57
Liittynyt: 17 Heinä 2010, 06:01

Ongelmia sudin kytkimen kanssa

Viesti Kirjoittaja Suuhailija »

Ei se perskeles irrota :evil:
Autossa on uusi kytkin tarpeineen (levy, laakeri ja asetelma) ja jumppa kytkimen työ- ja pääsylinterin kanssa ei ota loppuakseen..
Pääsylintereitä autossa on ollut kiinni kaksi, ilmausnipallinen ja nipaton. Työsylinterin tiivisteet on uusittu, pääsylintereihin ei tuota tiivistesarjaa ollut, mutta kummankaan pääsylinterin kumiosat eivät kyllä uusille häpeä ainakaan silmällä katsoen tai sormin hiplaten. Vuotojakaan kytkin systeemissä ei ole. Myöskin ilmaamista on tehty melkolailla ohjeiden mukaan ja "omalla tekniikalla"..
Pumppaamalla kytkinpoljinta kytkin kyllä irroittaa, mikä mielestäni viittaa ilmaan systeemissä, mutta miten nuo mahdolliset viimeiset ilmat sieltä pois saa?
Tuon kun kuntoon sais, niin leima heltiäis :roll:
Katsuria varten väsäsin pultin pätkästä 8mm pitemmän työntötangonkin työsylinterin ja kytkimen käpälän väliin, mutta sillä ei ollut vaikutusta. Vaikuttaa siltä, ettei työsylinteriin ei saisi tarvittavaa painetta yhdellä polkaisulla..
Alkaapi omat ideat käymään aika vähiin tuon kanssa, oisko arvon raadilla jokunen niksi hihassa tuon suhteen?
Onko tuossa kytkimen ilmaamisessa joku noheva jippo? :-D

Avatar
mattijus
Viestit: 5263
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Nohevasta en tiedä, mutta voisi kokeilla työntää nesteet työsylinterin ilmausnipasta kohti säiliötä.
VMP

Avatar
SP
Viestit: 958
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 05:21
Car(s): Ducati 748 -01
Ducati Monster 750 -99
BMW D
Paikkakunta: Tampere

ilmaus

Viesti Kirjoittaja SP »

Omassa sprintissä olen laittanut letkun työsylinterin ilmaruuviin, nostanut letkun/purkin imusarjan päälle ja odotellut kaikessa rauhassa :wink: On muuten tullut muutaman kerran reilun 15 vuoden aikana tehtyä....
Ex-autonasentaja entisessä elämässä...

Avatar
PP
Viestit: 161
Liittynyt: 02 Elo 2005, 09:15

Viesti Kirjoittaja PP »

Ja jos ei jaksa odotella niin rengasrauta tai muu sopiva härpäke kytkimen kammen väliin niin ettei kampi pääse liikkumaan. Sen jälkeen kytkimen voi ilmata ihan niinkuin jarrutkin eli pumpataan paine, kaveri raottaa nippaa, nippa kiinni kun poljin painuu pohjaan ja uudelleen kunnes kaikki ilma on pois ja poljin ei enää painu.

Toimiva systeemi ja kaikki ilma tulee kerralla pois.
TPP

Vastaa Viestiin