166 jtd 175hv++ 6v manual vs sportronic--> Eemeli kierto

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
gtvaj
Viestit: 1323
Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
Paikkakunta: Kangasala

166 jtd 175hv++ 6v manual vs sportronic--> Eemeli kierto

Viesti Kirjoittaja gtvaj »

Nyt alkaa oleen Mersu mittari punaisella, 50s auto ja ainoa jolla ketuttaa ajella päivittäin, eli vaihdon aika koittaa kesä tauon jälkeen !!

Mitenkäs noi otsikon mukaiset vaihtoehdot miellyttää kansaa, automaattia tekis mieli, mutta kun tuo eemelin laatikko on aivan susi niin arveluttaa nyt tämäkin sitten, viime syksynä en olisi edes miettinyt kumpi mutta ?!

Nyt tarvis sitten kokemuksia siitä 175hv versiosta, kun tuota sportroniccia ei ole ollut mopo versiossa ??

MIELIPITEITÄ !
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi

AAW
Viestit: 1049
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio Veloce Tbi
159 JTS Berliina & Tbi TI SW
QP V8 Evo

ex.75 2.0 TC, 159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm, Stelvio JTD
Paikkakunta: Billnäs

Viesti Kirjoittaja AAW »

Mulla toiminut ihan mainiosti. Ajan sitä mieluummin kuin 159 2.0 jtdm:ää, harmi vain kun 159 on työkiesinä niin on 166 jäänyt pitkälti seisomaan. Suosittelen jos hakee vaivatonta luksusluokan dieseliä, kuluttaa tosin noin 10-15% enemmän kuin manuaali mutta voittaa 100-0 mukavuudessa.

TestarosaFinland
Viestit: 1761
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Tuleeko sinulla paljon kaupunki-ajoa? Jos ei niin automaatin tarkoitus on vähän epäselvä.
Mitä olen lukenut ulkomaalaisilta foorumilta(heillä on paljon enemmän kokemusta automaatti laatikoista) niin 166sen loota ei ole sitä luotettavasta päästä.
Ja jos puhutaan itse laatikosta niin minulla on jäänyt vähän ristiriitainen vaikutelma siitä Olen nimittäin ajanut 166 3.0L tomaatilla niin D asenossa laatikko on hyvin laiska ja hidas, mutta sensijan manuaali toiminto on super hieno. Mutta MINUN mielestäni jos tarvitsee koskea vaihdekepin niin kannatta ota alunperin manuaali boxi. Ja toki jos ajelee pelkästään isossa kaupungissa nin auto. on erittäin hyvä varuste(nimim. kokemusta on).
Nothing beats cubic inch

AAW
Viestit: 1049
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio Veloce Tbi
159 JTS Berliina & Tbi TI SW
QP V8 Evo

ex.75 2.0 TC, 159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm, Stelvio JTD
Paikkakunta: Billnäs

Viesti Kirjoittaja AAW »

^Dieselissä nyt sattuu olemaan eri laatikko kuin v6 koneisessa. V6 automaatti on 4 pykäläinen kun jtd on 5. Siinä on suuri ero ajomukavuudessa, olen molempia kokeillut. Itellä on kohta 200 tkm mittarissa ja laatikossa ei ole mitään moittimista, eikä vaihtamisessakaan. Kuinkas muuten, onhan se japski valmiste. :lol:
Manuaaliaskilla jää takuuvarmasti jalkoihin, niillä kun on muistaakseni luvattu sama 0-100 aika ja manuaalilla saa kyllä vaihdot osua aika nappiin että ehtii.

TestarosaFinland
Viestit: 1761
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

^
AAW, kiitos korjauksesta.
Täällä on viisas porukka :-D Aina oppi jotain uutta alfoista kun tänne tuee :-D
Nothing beats cubic inch

Avatar
gtvaj
Viestit: 1323
Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja gtvaj »

sekalaista ajoa syys-toukokuussa n. 30tkm (kesä vedellään getvosella ja 75)
Olikos noissa 03--> sportroniceissa ratti läpyskät vai onko se silloin jo sele ja onko sellaisia 166 lainkaan.

ja ei automaatti voi ainakaan olla huonompi kuin tuon -07 eemelin 5 lovinen.

Sitten 166 askarruttaa tuo mp3 musiikin järkkääminenkin, eikä tuo c-kasetti pesäkään oikeen nappaa. Mutta kait sinne vermeet saa rakenneltua, navilla se pitää toki olla.
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi

AAW
Viestit: 1049
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio Veloce Tbi
159 JTS Berliina & Tbi TI SW
QP V8 Evo

ex.75 2.0 TC, 159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm, Stelvio JTD
Paikkakunta: Billnäs

Viesti Kirjoittaja AAW »

gtvaj kirjoitti:sekalaista ajoa syys-toukokuussa n. 30tkm (kesä vedellään getvosella ja 75)
Olikos noissa 03--> sportroniceissa ratti läpyskät vai onko se silloin jo sele ja onko sellaisia 166 lainkaan.

ja ei automaatti voi ainakaan olla huonompi kuin tuon -07 eemelin 5 lovinen.

Sitten 166 askarruttaa tuo mp3 musiikin järkkääminenkin, eikä tuo c-kasetti pesäkään oikeen nappaa. Mutta kait sinne vermeet saa rakenneltua, navilla se pitää toki olla.
Se automaatti on samanlainen kuin v6:ssa eli sportronic, ei ole rattiläpysköjä. MP3 musan saa laitettua jos haet googlella loudlink hakusanalla, maksaa muistaakseni luokkaa 200 eur. Navi on ihan jees kun saa tuoreet kartat siihen, maksavat vain enemmän kun irtonavi laite.

Vastaa Viestiin