Miten käytännössä pitää toimia kotitallissa?
Tarvitaanko erikoistyökalua ulos vetoon?
Tuleeko ehjänä normaalisti?
Mistä ko laakerin voi hankkia?Onko sitä saatavana laakerikaupasta tietyllä numerolla?
Ostaisin myös laakerin ,jos jollain sattuu olemaan ylimääräinen.
Jagge
050 5603111
Alfetta GTV 80 takapyöränlaakerin vaihto
Valvoja: Moderators
- VMTD
- Viestit: 3409
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05, 147 1.9 JTD ja Saab 9000 CS 2.0t -97.
- Paikkakunta: Hausjärvi
Pyörä irti, napamutteri auki ja sitten vetari irti laatikon puolesta. Seuraavaksi napa irti, jonka jälkeen irroitetaan laakerin lukitusrengas, joka tuossa saattaa olla kantikkailla sakaroilla, siihen voi itse tehdä työkalun ja saattaa olla tiukassa. Laakeri luikuvasaralla ulos tai jollain ulosvetäjällä, alkuperäinen työkalu toimii hienosti sekä poistossa, että uuden asennuksessa. Uuden laakerin voi naputella varovasti vanhan laakerin ulkokehää käyttäen. Sitten vaan osat takaisin käänteisessä järjestyksessä.
Laakerin saattaa saada ihan tarvikeliikkeestäkin, kait se on jokseenkin sama kuin 75:ssa.
Meniköhän se jotakuinkin noin? Aikaa on edellisesta vaihdosta jo useampia vuosia.
Laakerin saattaa saada ihan tarvikeliikkeestäkin, kait se on jokseenkin sama kuin 75:ssa.
Meniköhän se jotakuinkin noin? Aikaa on edellisesta vaihdosta jo useampia vuosia.
-
ice0018
- Viestit: 267
- Liittynyt: 05 Syys 2005, 07:46
- Car(s): Volvo P130, Peugeot 206 GT #2288, MB E290
- Paikkakunta: Kokkola
Juurinkin noin. Tuo lukitusrengas on sitten väärinpäin olevilla kierteillä. Liukuvasara ja iskua kovasti. Voi olla tiukassakin.VMTD kirjoitti:Pyörä irti, napamutteri auki ja sitten vetari irti laatikon puolesta. Seuraavaksi napa irti, jonka jälkeen irroitetaan laakerin lukitusrengas, joka tuossa saattaa olla kantikkailla sakaroilla, siihen voi itse tehdä työkalun ja saattaa olla tiukassa. Laakeri luikuvasaralla ulos tai jollain ulosvetäjällä, alkuperäinen työkalu toimii hienosti sekä poistossa, että uuden asennuksessa. Uuden laakerin voi naputella varovasti vanhan laakerin ulkokehää käyttäen. Sitten vaan osat takaisin käänteisessä järjestyksessä.
Laakerin saattaa saada ihan tarvikeliikkeestäkin, kait se on jokseenkin sama kuin 75:ssa.
Meniköhän se jotakuinkin noin? Aikaa on edellisesta vaihdosta jo useampia vuosia.
Laakerin vaihto GTV
Irroitin vanhasta taka-akselista laakerin ohjeiden mukaan ja hyvin toimi.ice0018 kirjoitti:Aivan. Hyvä huomio.kterkkila kirjoitti:Näin siis kuskin puolella. Apparin puolella normikierre.ice0018 kirjoitti: Juurinkin noin. Tuo lukitusrengas on sitten väärinpäin olevilla kierteillä. Liukuvasara ja iskua kovasti. Voi olla tiukassakin.
Vedin laakerin irti kierretangon avulla.Eli ulkopuolelle isohko putkentumppi ja sisäpuolelle laakerin kokoinenprikka ja muttereita kiertelemällä pamahti irti ja tuli vielä ehjänä.Lukitusrengas oli rikottava kun ei työkalua siihen keksinyt.
Nyt sitte tosi tilanteeseen autonlaakeria irroittelemaan.
Jagge