Mi.To

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

Mistähän sais Mitoon roiskeläpät?

Avatar
Crockett
Viestit: 33
Liittynyt: 07 Maalis 2010, 03:09
Car(s): BMW 330iA M-Sport
Ex. MiTo 155TB

Viesti Kirjoittaja Crockett »

Millasia kokemuksia muilla Miton omistajilla on autosta? Onko tominut, vai onko ollut ongelmia? Itse olen saanut käyttää omaa tötteröä, joka on nyt 10kk "vanha" ja 10tkm ajettu kuusi kertaa erilaisista syistä takuuhuolloissa, ja nyt on seitsemäskerta bookattu ensi kuulle... En ihan kuvitellut uuden auton omistamista näin rasittavaksi. Nyt vielä huomasin tässä eräs aamu autoa pestessäni ekan ruostekuplan takaluukussa, ja siitänkin pitää tietysti ruveta vääntämään kättä. Toinen asia on sitten vielä toi Ak:n toiminta..
If it ain't Boeing, I'm not going

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

^millaisia vikoja on tullut vastaan? itsellä on auto ollut puolisen vuotta(23tkm) ja ei ole ollut muuta vikaa kuin pakkasella kireä nahka vaihdekepin ympärillä :mrgreen: :drinking:

Ajattelin käydä kysymässä takuuajan puitteissa jos saisi löysemmän nahkan kepin ympärille niin onnistuisi ajaminen paremmin ennen kuin nahka lämpiää.

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Vikojen laatu kiinnostaisi itseänikin. Omassa pelissä ei ole myöskään tullut alun jälkeen vastaan mitään olennaista. UK:n, Italian ja Saksan AR-aiheisten sivujen perusteella ongelmia on ollut erityisesti muissa kuin multiair-moottorilla varustetuissa Mitoissa. Huikeinpana "freezing alternator belt causing problems"-tyyppinen vika 120 ja 155-hevosvoimaisissa "ensimmäisen sukupolven" Mitoissa.

Avatar
Jnzk
Viestit: 20
Liittynyt: 11 Maalis 2009, 18:38

Viesti Kirjoittaja Jnzk »

1.4 155 hv ollut nyt 1,5 vuotta ja ainoa mainittava ongelma on ollut vasemman takavalon (led) hajoaminen ekana talvena. Laatu on ollut lievä positiivinen yllätys.

Avatar
doublesix
Viestit: 2534
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24

Viesti Kirjoittaja doublesix »

^^^Mitossa tuntuu laatu olevan kohdallaan!
Ride on!

Avatar
silverine
Viestit: 2470
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Ipi76 kirjoitti:...ei ole ollut muuta vikaa kuin pakkasella kireä nahka vaihdekepin ympärillä
Luulisi että katolisessa maassa kireä nahka poistettaisiin jo tehtaalla/synnytyslaitoksella..
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11268
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Jnzk kirjoitti:ainoa mainittava ongelma on ollut vasemman takavalon (led) hajoaminen ekana talvena.
Itsellä sama ongelma Deltan kanssa. Meni varmaan takuuseen, mutta tiedätkä minkä arvoinen korjaus oli & miksi lamppu hajosi?

Avatar
Jnzk
Viestit: 20
Liittynyt: 11 Maalis 2009, 18:38

Viesti Kirjoittaja Jnzk »

Vittorio Jano kirjoitti:
Jnzk kirjoitti:ainoa mainittava ongelma on ollut vasemman takavalon (led) hajoaminen ekana talvena.
Itsellä sama ongelma Deltan kanssa. Meni varmaan takuuseen, mutta tiedätkä minkä arvoinen korjaus oli & miksi lamppu hajosi?
Takuuseen meni, joten en tiedä hinnasta. Pakkasen ja kosteuden yhdistelmä varmaan teki tuhojaan. Eivät ne huollossakaan sen tarkempaa syytä keksineet.

Avatar
Crockett
Viestit: 33
Liittynyt: 07 Maalis 2010, 03:09
Car(s): BMW 330iA M-Sport
Ex. MiTo 155TB

Viesti Kirjoittaja Crockett »

Alustan kanssa ollut erinäisiä ongelmia, ja vähän muutakin. Kerron myöhemmin lisää, kunhan ratkee tämä yksi sotku tästä.
If it ain't Boeing, I'm not going

jkf
Viestit: 96
Liittynyt: 30 Loka 2009, 18:48
Car(s): Giulia Veloce 2.2 jTDM, ex. Giulietta 2.0 jTDM, ex. MiTo 1.6 jTDM
Paikkakunta: Kuukkajärvi 62.500766;25.438650

Viesti Kirjoittaja jkf »

10 kk ja 25 tkm ilman autosta johtuvia ongelmia. MiTo toimii kuten pitääkin ja laatu ok. Maahantuojan kanssa pari asiaa hoidettu ja suhtautuminen on ollut asiallista.

Autokeskuksen vauriokorjaamon kanssa on hankalampaa. Joulukuussa juoksi rusakko alle ja puskuri että sisälokari vaihdettiin. Puskurissa vain oli n. 2,5 cm pitkä, pari milliä syvä vekki muutoin siseässä pinnassa enkä sitä hyväksy. Tarkistivat itse asian, mutta sen jälkeen eivät ole vastanneet sähköposteihin eivätkä soittopyyntöihin... Tavarantarkastaja lienee seuraava etappi.

Kinli
Viestit: 21
Liittynyt: 17 Loka 2010, 00:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kinli »

6500km Mito QVlla takana.

Huolto tilattu äskettäin:

- Xenonien korkeudensäätö kuoli ja nyt molemmat tuikut valaisee noin metrin eteenpäin.
- Kuljettajan selkänoja narisee ärsyttävästi jos penkissä liikkuu. Yleensä jopa kytkimen painallus riittää.
- Kuljettajan puoleinen ylempi ikkunatiiviste pettänyt tms. Ärsyttävän äänekäs vihellys vauhdin ollessa yli 65km/h.
- Keulassa, eturenkaitten edessä oleva koko auton levynen ilmanohjuri irtosi heti alkutalvesta. Tuntu tarttuvan kiinni joka paikkaan.
- Ykkönen on yleensä mahdoton saada ilman väkivaltaa sisään. Ihan ku rattaat ei ois kohillaan. Jos työntää keppiä ykköstä kohti ja nostaa hieman kytkintä niin ykkönen pomppaa samantien sisään.

Aikaisemmin huollettu (5km (!) ajettuna).
- Penkinlämmitin napit ristissä
- Toisessa takavalossa noin 3 desiä vettä sisällä.
- Kosteutta jokaisessa umpiossa
- Ohjelmiston päivitys
- Xenonien kalibrointi

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

http://www.mangoletsi.com/alfa/news/alf ... o-gta.html

spekulointia--

"We've been doing our research on this baby here at Mangoletsi Alfa Romeo and we've managed to dig up some spy shots of Alfa's preproduction cars on the road, so it is going into production"
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11268
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Kinli kirjoitti:- Kosteutta jokaisessa umpiossa
Mitä tälle tehtiin?

Avatar
ItALFA
Viestit: 90
Liittynyt: 15 Huhti 2011, 09:09
Car(s): ex Mito 1.4 TB Multiair 135 hv
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja ItALFA »

Ipi76 kirjoitti:Mistähän sais Mitoon roiskeläpät?

Moi,
Anteeksi huono Soomi :wink:

tietääkseni Miton alkuperaiset ja sopivat etu-roiskeläpät eivät ole olemassa.

Kyllä ongelma on iso, kun kivet ja kura lentävät auton sivuun ja maali voi helposti vaurioitua.

Ostin Motonetista Jacky roiskeläpät 19 € 2 kpl ja asennettiin itse.
Kiinnitettiin 5 peltiruuvia/ kpl ja toimivät erinomaisesti.
Mielestäni ulkonäkö on ok.
Laitan kuvia alla
Liitteet
Ilman etu-roiskeläpät
Ilman etu-roiskeläpät
14042011052.jpg (78.65 KiB) Katsottu 17399 kertaa
Multiair TB 1.4 135 hv
Nokian Hakkap7/Dunlop Sport Maxx RT 215/45R17
Webasto Evo 4 Telestart

Avatar
ItALFA
Viestit: 90
Liittynyt: 15 Huhti 2011, 09:09
Car(s): ex Mito 1.4 TB Multiair 135 hv
Paikkakunta: Uusimaa

Miton roiskeläpät

Viesti Kirjoittaja ItALFA »

Ipi76 kirjoitti:Mistähän sais Mitoon roiskeläpät?
vielä
Liitteet
etu vase-roiskeläppä asennettu
etu vase-roiskeläppä asennettu
14042011054.jpg (27.66 KiB) Katsottu 17392 kertaa
Viimeksi muokannut ItALFA, 15 Huhti 2011, 18:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Multiair TB 1.4 135 hv
Nokian Hakkap7/Dunlop Sport Maxx RT 215/45R17
Webasto Evo 4 Telestart

Avatar
ItALFA
Viestit: 90
Liittynyt: 15 Huhti 2011, 09:09
Car(s): ex Mito 1.4 TB Multiair 135 hv
Paikkakunta: Uusimaa

Miton roiskeläpät

Viesti Kirjoittaja ItALFA »

Ipi76 kirjoitti:Mistähän sais Mitoon roiskeläpät?
vielä
Liitteet
ulkonäkö
ulkonäkö
15042011060.jpg (127.82 KiB) Katsottu 17392 kertaa
Multiair TB 1.4 135 hv
Nokian Hakkap7/Dunlop Sport Maxx RT 215/45R17
Webasto Evo 4 Telestart

Avatar
ItALFA
Viestit: 90
Liittynyt: 15 Huhti 2011, 09:09
Car(s): ex Mito 1.4 TB Multiair 135 hv
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja ItALFA »

Ipi76 kirjoitti:Mistähän sais Mitoon roiskeläpät?
vielä
Liitteet
lähemmin
lähemmin
15042011057.jpg (48.6 KiB) Katsottu 17391 kertaa
Multiair TB 1.4 135 hv
Nokian Hakkap7/Dunlop Sport Maxx RT 215/45R17
Webasto Evo 4 Telestart

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

^kiitos, tuli asiaa Motonettiin.

Kinli
Viestit: 21
Liittynyt: 17 Loka 2010, 00:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kinli »

Vittorio Jano kirjoitti:
Kinli kirjoitti:- Kosteutta jokaisessa umpiossa
Mitä tälle tehtiin?
Umpiot irti ja kuivaus. Eipä se pahemmin auttanut, etu-umpiot keräsivät
edelleen kosteutta kunhan keli oli sopiva.
Toinen takaumpio vaihdettiin kokonaan vesivuodon takia eikä taakse ole sen
jälkeen ilmestynyt kosteutta lainkaan. Tiedä sitten vaihtoivatko molemmat
takaumpiot vai mitä mutta hyvä näin.

Eilen auto siis vietiin huoltoon ja tänään ilmotettiin että saa hakea pois.
Molemmat etu-umpiot vaihdetaan. Kuulemma alffalla on joku takaisinkutsu
kaikille xenonvaloille. Vaihto ei kuitenkaan auttanut tässä tapauksessa vaan
Syy oli viallisessa korkeudensäätöanturi - tilattava italiasta.
Vinkuva ikkuna vaati uuden ikkunalistan - tilattava italiasta.
Nariseva selkänoja - ei vikaa - "OMINAISUUS" (!!!)

Avatar
jeQQ
Viestit: 4359
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Juu kyllähän oikea italiaano vähä natisee 8)

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Crockett kirjoitti:Millasia kokemuksia muilla Miton omistajilla on autosta? Onko tominut, vai onko ollut ongelmia? Itse olen saanut käyttää omaa tötteröä, joka on nyt 10kk "vanha" ja 10tkm ajettu kuusi kertaa erilaisista syistä takuuhuolloissa, ja nyt on seitsemäskerta bookattu ensi kuulle... En ihan kuvitellut uuden auton omistamista näin rasittavaksi. Nyt vielä huomasin tässä eräs aamu autoa pestessäni ekan ruostekuplan takaluukussa, ja siitänkin pitää tietysti ruveta vääntämään kättä. Toinen asia on sitten vielä toi Ak:n toiminta..
Taisin tehdä tällä viikolla saman bongauksen Tosin en ole vielä tarkemmin kuplaa ihmetellyt, mutta selkeän pyöreähkö pullistuma maalipinnassa on kyseessä.

Avatar
Crockett
Viestit: 33
Liittynyt: 07 Maalis 2010, 03:09
Car(s): BMW 330iA M-Sport
Ex. MiTo 155TB

Viesti Kirjoittaja Crockett »

Terve. Tässä lisää mun kokemuksista niistä kiinnostuneille. Noin 5tkm ajettuna alkoi MiTon vasen etunurkka kolista. Tällöin tuli ekankerran asiaan takuuhuoltoon. Auto oli siellä päivän tutkittavana ja diagnoosi oli, että vasemman etuiskunvaimentimen yläpään laakeri on rikki, ja uuden saaminen tehtaalta kestää kaksi ja puoli viikkoa. Antoivat kyllä luvan (onneksi) ajaa kolisevalla autolla tämän aikaa. No laakeri sitten aikanaan vaihdettiin, ja alkuvuoden maissa kovien pakkasten aikaan jumalaton jytinä ja kolina alkoi oikeasta takanurkasta. Itse kurkkasin iskaria ja sieltähän oli pohjaanlyöntikumi irronnut. Samoihin aikoihin huomasin myös kuskin penkin punaisen nahan kuluneen melko törkeäksi selkänojasta, ottaen huomioon että auto oli tuossa pisteessä reilut 7 kuukautta "vanha" ja alle 10tkm ajettu. No, AK sitten kiinnitti molempien takaiskareiden kumit siististi panduilla ja samalla tilattiin uusi verhoilu kuskin penkkiin. Kysyin kaverilta että onkohan nyt hän aivan tosissaan että penkistä tulisi vielä siistikin, jos he puuhastelevat pelkän verhoilunvaihdon, johon hän vastasi: "ettei ole muuta vaihtoehtoa". No sitten taas aikoinaan koitti tuo verhoilunvaihdon aika, ja vein aamulla auton etupuskuri ehjänä AK:lle konalaan ja kaveri tuli mut siitä sitten hakemaan pois ja yhdessä vielä vilkaistiin autoa ennen kuin lähdettiin. Iltasella suuntasin alfaa hakemaan, jotenkin koko päivän oli ollut selkäpiirissä sellainen "ou nou"-fiilis, ettei tästä taida hyvää seurata. No saman kaverin kanssa käännyttiin sitten AK:n pihaan ja heti Miton huomatessani silmään pisti hirveä vekki etupuskurissa, eikä olo yhtään helpottunut kun vilkaisi autoon sisään, kuskin selkänojan nahka ihan s**tanan löysällä ja ryppyjä siellä sun täällä. No tein asiasta sitten reklamaation saman tien, ja sen jälkipuinti kestikin sitten oman aikansa, AK ei millään halunnut ottaa vastuuta puskurista mutta myönsivät mokansa sitten loppujenlopuksi. Penkistä he totesivat nahan olevan liian "jäykkää" uutena, ja että heidän täytyy sitä parin viikon päästä "kiristellä". Olo vaan jatko pahenemistaan, kyselin heiltä että miten he voivat olla tosissaan tämän asian kanssa, koska eihän nyt nahkaverhoiluja ole tarvinnut jälkeen päin enään "kiristellä" kun sain auton tehtaalta, eikä myöskään jos verhoilija jotain tekee, niin kyllä se on heti niinkuin pitää eikä kahden viikon päästä.

No, takaluukusta sitten, kävin pesemässä Miton ennenkuin vein sen AK:lle tuohon selkänojan nahan "kiristykseen". Kattelin sitten kun menee vesi kummasti takalasin alla luukun oikealla puolella. Kattelin että siinä on n.1mm kohta josta maali on lähtenyt, ja sen ympärillä n.8mm halkaisijaltaan oleva kupla. No ajoin konalaan sitten ja pyysin huoltopisteen hepun kattomaan auton mun kanssa, otin siitä samalla valokuvat niin ei tartte sitten jälkeen päin ihmetellä jos sattuu vahinkoja että kenellekköhän se sitten olikaan sattunut vaiko ei ollut. Samalla maahantuojan heppu oli käynyt katsomassa takaluukkua, ja vastaus oli että ei mene takuuseen koska siihen on tullut kivenisku ja maalin alle on päässyt vettä koska olen pessyt autoa. Ja kuskin penkin "kiristely" ei sitten onnistunutkaan, vaan vika onkin nyt tehtaalta tulleessa verhoilussa jossa on "huonot" saumat. Lupasivat vaihtaa toisen uuden verhoilun samalla kun maalavat etupuskurin. Minä taasen ilmoitin, että en hyväksy maahantuojan päätöstä, koska yleensä autoa täytyy pestä aina silloin tällöin ja kiveniskemiä minulla on tullut konepeltiinkin eikä sekään ole lähtenyt ruostumaan. Aikaa kului pari viikkoa, kävin näyttämässä autoa myös toisaalla asiantuntijalla jonka vastaus oli yksiselitteinen; kupla kuuluu maalitakuun piiriin. No AK:lta sitten vaivauduttiin vastaamaan tiedusteltuani asiaa uudemman kerran että maahantuoja on hylännyt takuupäätöksen, koska "materiaalikustannukset ovat liian korkeat". No kustannuksethan ei mua kiinnosta, takuu on takuu maksoi mitä maksoi. Kyselin heijarin numeroa jotta voisin hänelle soittaa, mutta tätä eivät voi kuulemma antaa. No jätin sitten soittopyynnön jos sen voisi vaivautua toimittamaan hänelle kaikesta huolimatta. Illasta sitten AK:lta soittivat että luukku maalataan takuun piikkiin.

Sellaiset ekat 11kuukautta alfan omistajana. Autosta mä tykkään kyllä kun hullu puurosta, mutta tämä maahantuojan ja jälleenmyyjän toiminta on naurettavaa, ja se oikeestaan alkoi ennenkuin sain ees koko autoa. Mito nimittäin tuli yli 2 viikkoa sovitusta viimeisestä päivämäärästä myöhässä, ja vanha pirssi oli tietenkin jo myyty, koska oletin tietysti sopimuksen sitovan myös heitäkin. Joka ikisestä asiasta on saanut tapella ja vääntää kättä, kun pitäisi takuun piirin jotain tehdä. Ja ekalla kerralla ei voi tehdä valmiiksi. Kyllähän mä sen tiedän, ettei kaikkia osia ole järkevää pitää varastossa, joten sen laakerin odottelu annetaan anteeksi, kun ottivat sentään vastuun ja antoi ajaa autolla sen aikaa. Katotaan kauan tää penkkileikki vielä jatkuu, jos haluavat tehdä sen verhoilun vaihdolla niin hommais nyt edes ammattimiehen sen tekemään niin voisi olla jotain saumaa saada se siihen kunnolla. Sanctukselle onnea ja menestystä, älä anna niille periksi... Mä vähän luulen, että ne ei ole tehtaalla tehnyt noihin kontteihin kunnon ruostesuojausta. BMW:llä oli vitos-sarjassa aikanaan sama ongelma, he vaihtoi kuulemman kaikki takaluukut takuuseen.

Eka öljyhuolto pitäisi kohta tehdä. Onko teillä kokemuksia automilanosta? Siellä ois ihan ok tarjouskampanjakin nyt.

T. Crockett
If it ain't Boeing, I'm not going

jkf
Viestit: 96
Liittynyt: 30 Loka 2009, 18:48
Car(s): Giulia Veloce 2.2 jTDM, ex. Giulietta 2.0 jTDM, ex. MiTo 1.6 jTDM
Paikkakunta: Kuukkajärvi 62.500766;25.438650

Viesti Kirjoittaja jkf »

Crockett kirjoitti:... Autosta mä tykkään kyllä kun hullu puurosta, mutta tämä maahantuojan ja jälleenmyyjän toiminta on naurettavaa...
T. Crockett
Mulla on ihan hyvät kokemukset maahantuojan toiminnasta, eli ei valittamista. Jos tarvitset yhteystietoja, niin multa ainakin löytyy niiden henkilöiden nimet, jotka ovat asioita hoitaneet.

Eli heitä tarvittaessa privalla.

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

^^^Aika kovan tuntusia värkkejä. :lol: Alkaa pian vetelee vertoja Merssuille ja Fookkuksille.

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Viesti Kirjoittaja sanctus »

No niin. Odotan huikeaa, korrektia ja deskriittiä neuvottelutilaisuutta paikallisen AK:n toimipisteessä. Varsinkin jos ko. liikkeen paikallinen mies toteaa, että "ruostuminen/maalivika ei mene takuuseen koska siihen on tullut kivenisku ja maalin alle on päässyt vettä koska olet pessyt autoa", joudun ehkä kaventamaan silmiäni viiruiksi ja pyytämään ensin oheisen kirjallisena ja sen jälkeen käymään asiasta analyyttisesti keskustelua.

Jos ehkä keskiviikkona kokeilisin keskusteluyhteyden avaamista aiheen tiimoilta.

Avatar
Fonzie
Viestit: 32
Liittynyt: 24 Touko 2009, 21:24
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Fonzie »

Minulla MiTossa kilometrejä 30.000. Auto ollut käytössä 2009 lokakuusta. Yllättävän vähällä olen päässyt. Moottorin varoitusvalo syttyi viime talvena muutaman kerran ja vika löytyi sähköisen kaasupolkimen anturista. Takaluukun ruosteensuojauksessa tuntuu olevan ongelmaa. Itseltäni löytyy myös pieni 2mm kupru takaluukun maalista. Pitää määräaikaishuoltoon viedessä keskustella...

Laatuun olen ollut muuten tyytyväinen. Kulutus kaupunkiajossa on kieltämättä pienelle moottorille hieman kova.

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Fonzie kirjoitti:Minulla MiTossa kilometrejä 30.000. Auto ollut käytössä 2009 lokakuusta. Yllättävän vähällä olen päässyt. Moottorin varoitusvalo syttyi viime talvena muutaman kerran ja vika löytyi sähköisen kaasupolkimen anturista. Takaluukun ruosteensuojauksessa tuntuu olevan ongelmaa. Itseltäni löytyy myös pieni 2mm kupru takaluukun maalista. Pitää määräaikaishuoltoon viedessä keskustella...

Laatuun olen ollut muuten tyytyväinen. Kulutus kaupunkiajossa on kieltämättä pienelle moottorille hieman kova.
Vie ihmeessä takaluukun kupru näytille. Olisit ilmeisesti neljäs tälle palstalle kirjoitteleva henkilö, jolle on ilmestynyt pieni kupru tai kupla takaluukkuun.

Avatar
Bird
Viestit: 121
Liittynyt: 09 Syys 2010, 19:09
Car(s): Alfa MiTo QV, BMW 530xd Touring (F11)
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

MiTolla Italiaan – ja vielä takaisinkin

Viesti Kirjoittaja Bird »

No niin, vaihteeksi sitten sekaan hyvinkin positiivista juttua MiTosta. Tämä saattaa mennä nyt vähän matkakertomuksen puolelle, siitähän tarinaa riittäisikin, mutta yritetään silti keskittyä lähinnä autoon. :)

Eli palailin perjantaina kotiin liki viiden viikon autoreissulta, joka vei minut, kauniimman puoliskoni ja MiTo QV:n peräti 15 eri Euroopan maahan. Jonkinlaisena maalina olivat toki Italia ja San Marino, mutta matkan varrella tuli ajeltua myös Virossa, Latviassa, Liettuassa, Puolassa, Saksassa, Tšekissä, Itävallassa, Sveitsissä, Liechtensteinissa, Ranskassa, Luxemburgissa, Belgiassa ja Alankomaissa.

Kilometrejä kertyi reissusta mittariin yhteensä 8 674. Kulutus oli ajotietokoneen mukaan 7,2 litraa sadalla, mikä vastasi täysin todellisuutta tankkauksistakin laskettuna. Yksittäisten tankkausten välillä kulutuslukemat heittelehtivät välillä 6,1–9,4 litraa sadalla, nämä tiedot Tankkaus.comin mainiosta ja täysin ilmaisesta palvelusta. Reissun keskinopeus oli ajotietokoneen mukaan 62 km/h, ja ajoaikaa kertyi kaikkiaan 139 tuntia.

Ylipäätään autosta jäi tämän reissun perusteella todella hyvä fiilis. Ajaminen ei tuntunut missään vaiheessa varsinaisesti tympäisevän, vaikka vähän olisi välillä väsyttänytkin. Alfalla on vaan aidosti hauskaa ajella, fiilis oli täysin erilainen kuin aiemmilla ulkomaanreissuilla käytössä olleilla ei niin kummoisilla vuokra-autoilla. Ilmojen lämmetessä myös tuo aiemmin valittamani ykkösvaihdeongelma tuntui kadonneen käytännössä lähes kokonaan. Pitää toki seurata, mitä tuleva talvi tuo mahdollisesti tullessaan, onhan tässä kuitenkin kolmen vuoden takuu.

Teiden kunto vaihteli matkan aikana aivan valtavasti. Puolassa valtatietkin olivat välillä ihan surkuhupaisan surkeita: täynnä kuoppia ja niiden paikkoja sekä tiet ylipäätään todella kapeita ja mutkaisia. Näitä mentiin useita satoja kilometrejä, ainakin iskarit olivat varmasti kovilla, vaikka sallittua 90 km/h ei todellakaan usein uskaltanut ajaa, mutta auto näytti kestävän. Parempi tuolla olisi silti kyllä ajella vaikka katumaasturilla kuin matalaprofiilirenkailla varustellulla Alfan pikkusportilla. :D

Saksaan tultua sitten kaikki muuttuikin. Jo heti ekana päivänä piti testata sopivan tilaisuuden auettua, että pitävätkö valmistajan suorituskykylupaukset (218 km/h) paikkaansa. Ja pitiväthän ne. Navin mukaan tuli kaahattua Autobahnilla jokseenkin tasamaalla 216 km/h, ja varmaan vähän lisääkin olisi vielä mennyt, mutta sitten oli pakko hidastaa, kun edessä oli hitaampaa ajoneuvoa. 8)

Ylipäätään MiTo QV on loistava peli suurissakin nopeuksissa, kun vain muistaa kytkeä Dynamic-moodin ajoissa päälle. Moottoritienopeuksissa sitä ei nimittäin näemmä saa enää jostain syystä vaihdettua N:stä D-tilaan. Mutta D-moodilla vauhti nousee yllättävänkin huomaamatta välillä 130–180 km/h, ja tällä autolla painaa Autobahnia ihan siinä missä isot Bemarit ja vastaavat. :) Juuri suunnilleen tuohon 180 km/h vauhtiin asti MiTo tuntuu olevan yllättävänkin leppoisa ja "helppo" ajettava. Humina toki on jo kohtalainen, mutta vieruskaverin kanssa pystyy silti keskustelemaan ihan normaaliäänellä.

Kovaa ajettaessa kulutus toki nousee, mutta tuollaisella tasaisella 160–170 km/h matkavauhdilla homma näytti kuitenkin pysyvän ajotietokoneen mukaan kait jotenkin siedettävissä lukemissa eli noin 10 litrassa sadalla. Tätä suurempien nopeuksien kulutuksesta en osaa enää sanoa; jossain 200 km/h vauhdissa pitää olla jo katse aika tiukasti vain ja ainoastaan tiessä, eikä kytätä ajotietokoneen lukuja...

Noh, sitten etelämpänä Eurooppaa sai testata MiToa taas ihan uudenlaisissa olosuhteissa. Jos jonkinlaista vuoriston mutkatietäkin tuli ajeltua, ehkä huikeimpana Sveitsissä yli 2 400 metrin korkeuteen nouseva Furkapass, joka ylitettiin aivan mahdottomassa hernerokkasumussa näkyvyyden ollessa ehkä max. 20 metriä. Sumuvaloillekin kerran todellista tarvetta... Mutta ylipäätään D-moodista oli vuorillakin paljon iloa: MiTo nousi ja väänsi uskomattoman kepeän ketterästi ylös jyrkimmätkin mäet. Ero normaalimoodiin on todella selvä. Puhumattakaan edes niistä Seateista, Opeleista ja vastaavista, joilla on joskus vuokra-autoina ajeltu ja taisteltu edes lähes vastaavissa olosuhteissa...

Tällä reissulla tuli kierrettyä lopulta aika vähän suurempia kaupunkeja. Pienen kokonsa puolesta MiTo oli kuitenkin niissäkin aika passeli peli: monia Euroopan kaupunkejahan ei todellakaan ole mitoitettu nykyautoille. Tosin se on edelleen sanottava tai myönnettävä, että MiTon ulkomittojen tarkka hahmottaminen ei ole aina kuskin paikalta ihan helpoin juttu. Ja ovet ovat hankalan pitkät varsinkin ahtaissa parkkitaloissa eli tarkkana pitää olla. Itse olen ainakin jo oppinut hakemaan ennemmin sopivaa parkkiruutua vähän sivummalta kuin tunkemaan siihen ihan lähinnä olevaan rakoon.

Ja jos vielä pikkukritiikillä jatketaan, niin auton mukana hankittu ja siihen integroitu TomTomin navigaattori sekoili yllättäen selvästi eniten juuri Italiassa. :-D Kartoissa oli välillä ihan selviä virheitä, ja toisaalla navi tarjosi omituisia reittejä pikkuteille. Aika äkkiä kyllä oppi seuraaman tavallisia opasteita ja jättämään navigaattorin komennot omaan arvoonsa. Toki noin 90 % matkasta tämä samainen navi oli kyllä ihan loistava apuväline, sitä ei käy kiistäminen.

Mitäpäs sitten vielä. MiTon tavaratila (ilmoitettu 270 litraa) on aika pieni, mutta kyllä se juuri riitti kahden ihmisen tavaroille vähän yli kuukauden reissullekin. Hieman tarkkaa pakkaamista kyllä vaati, koska kahta suurta normaalisti pidemmillä matkoillamme käyttämää vetolaukkua ei saatu mahtumaan. Otettiin sitten mukaan yksi suuri matkalaukku, yksi keskikokoinen ja lopputilaan pari pienempää kassia. Ja paluumatkalla toki Saksassa takapenkit nuriin ja olutta kyytiin. :)

Joka tapauksessa voisi tämän reissun perusteella arvioida oman autovalinnan osuneen todella nappiin. Ei kait Alfan MiTo QV:kaan mikään täydellinen auto ole, mutta ei nyt parempaakaan vaihtoehtoa omaan käyttöön tule tässä noin 30k hintaluokassa (lisävarusteineen) mieleen. :)

Laitoin albumiin muutaman kuvan MiTosta Italiassa. Jos joku kaipaa jotain lisätietoja reissusta tai ylipäätään automatkailukokemuksista/vinkeistä, niin yv:llä vaan kysymyksiä tulemaan, vastailen kyllä mielelläni!

Avatar
jeQQ
Viestit: 4359
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Upea tarina ja auto. :) Kait nyt nappasit enemmänkin kuvia Alfasta Euroopassa? Tarjoile toki esille.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11268
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Hieno tarina, kuvia olisi tosiaan kiva nähdä enemmänkin. Komeita nuo albumissa jo olevat.

170km/h & 10l/100km kuulostaa kyllä aika alhaiselta...

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Nää on näitä juttuja, jotka saavat kyllä itsellä matkakuumeen nousemaan tappiinsa. :)

Avatar
doublesix
Viestit: 2534
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24

Viesti Kirjoittaja doublesix »

Varmaan oli hieno reissu! Ja aikataulukaan ei ole ollut turhan kireä.
Kuten RM kirjoitti, matkakuume vaan nousee. Vielä pitäisi malttaa 3 kk.
Ride on!

peksu
Viestit: 623
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
MB C 180 -16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja peksu »

Vittorio Jano kirjoitti:
170km/h & 10l/100km kuulostaa kyllä aika alhaiselta...
Tuo on tosiaan ihan mahdollista, koska vaikka vedät kaasu pohjassa, niin vastaavasti myös joutuu aika usein hidastelemaan ja moottorijarrutuksellahan kulutus on nolla.

Ajeltiin 2005 meidän silloisella autolla (Subaru Legacy STW 2,5l -04) Italiaan ja takaisin. Pidin tarkkaa kirjaa kulutuksesta ja silläkin jäi kulutus bahniajossa alle 10l/100 km, vaikka vedin menemään vakionopeussäädin asetettuna n. 170 km/h ja ajoittain kaasu pohjassa.

Viime kesänä oltiin Saksan rallia katsomassa neljän hengen porukalla ja vuokra-autona oli MB C 180 GDI automaatti (=bensaturbo). Ei sekään vienyt vajaan viikon ajeluissa kuin n. 9l/100 km ja bahnoilla vedin aina menemään kunnon haipakkaa (kulki mittarin mukaan 220 km/h) vaikka takapenkiltä välillä kuuluikin ensikertalaisten outoja äännähtelyjä :mrgreen:

Olen ekan kerran kiertänyt Eurooppaa omalla autolla -86 ja sen jälkeen n. 10 kertaa Maranello eteläisimpänä käyntipaikkana ja aina olen ihmetellyt sellaista, että autosta riippumatta on kulutus ollut litran-puolitoista pienempi/100 km kuin Suomessa ajellessa. Johtuuko tämä Suomen huonoista asfalteista, onko Suomessa huonompi bensa vai onko Euroopan ilmassa jo itsessään niin paljon bensaa, että vie vähemmän :roll: Siinä on ollut kestoihmettelyn aihe. Yksi selitys on kyllä suomalaiset typerät rajoitukset: ennen kuin Turku-Helsinki välillä oli moottoritietä, niin joka ainoan huoltoaseman kohdalle oli laitettu 60 km/h rajoitus. Sehän oli sitten yhtä kaasupolkimen pumppaamista, jos ajoi rajoitusten mukaan.

Avatar
Bird
Viestit: 121
Liittynyt: 09 Syys 2010, 19:09
Car(s): Alfa MiTo QV, BMW 530xd Touring (F11)
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja Bird »

Kiitoksia palautteesta! Nyt on albumissa muutama kuva lisääkin sitten.
peksu kirjoitti:
Vittorio Jano kirjoitti: 170km/h & 10l/100km kuulostaa kyllä aika alhaiselta...
Tuo on tosiaan ihan mahdollista, koska vaikka vedät kaasu pohjassa, niin vastaavasti myös joutuu aika usein hidastelemaan ja moottorijarrutuksellahan kulutus on nolla.
Jep. Tarkoitin kyllä oikeastaan ajotietokoneen näyttämää kulutusta tasakaasulla ja tasamaalla ajettaessa. Ja tosiaan kun piti kunnolla turvaväliä, niin moottorijarrutusta pääsi hyödyntämään paljon (jolloin muuten MiTon ajotietokone näyttää kulutukseksi 2,0 l/100 km :roll: ). Rauhallisemminkin kiihdytettäessä tai ylämäkeen 160-170 km/h vauhtia painellessa kulutus toki nousi helposti lähemmäs 20 litraa sadalla, mutta se onkin sitten eri juttu se.

Mutta joka tapauksessa yllättävän vähällä meni. Kyllähän sen nyt jo tankkauksistakin olisi huomannut, jos Autobahneilla olisi merkittävästi ajotietokoneen näyttämää enemmän bensaa kulunut. Auton suorituskykyyn nähden MiTo QV:n kulutukseen pitää olla kyllä ylipäätään vähintäänkin kohtuutyytyväinen. Toki sitten taas jos ajattelisi vain auton kokoa, niin eipä lukemissa enää kovin paljoa hurraamista olekaan. :-D

Kinli
Viestit: 21
Liittynyt: 17 Loka 2010, 00:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kinli »

Noniin... Just kun edellisestä huoltorumbasta on toivuttu niin jo pukkaa
seuraavaa settiä. Mitosta kuoli viikonloppuna mittaristo - totaalisesti. Ei
viisari värähdä eikä valot vilku. Muuten auto käyttäytyy normaalisti eikä oo
siis missään vikatilassa tms. D-moodi kytkeytyy jne. vilkutkin toimii mutta
enää ei kuulu sitä vilkkujen nakutusääntä. myös turvavyön piipperi sekä
näyttö on kuollu.

Auto käynnisty siis ekaks siten että mittaristo toimi normaalisti mutta heti
käynnistyksen jälkeen alkoi näyttö täyttymään virheilmotuksilla. Kaiken
maailman lyhenteet oli disabloitu tai muuten vaan vikatilassa. Tämän
jälkeen auto sammuksiin ja uus yritys niin eipä enää mittaristo heränny.

Kyllähän tolla pystyy ajaa mutta jos ei motarilla oo muuta liikennettä niin saa
vaan luottaa perstuntumaan vauhdin suhteen...

Kinli
Viestit: 21
Liittynyt: 17 Loka 2010, 00:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kinli »

Nonni. nyt mito kyykähti kokonaan. Tulipahan testattua alffan tiepalvelua.
Hertzistä toimitettiin tunnissa miton tilalle Hyndai i20. kohtalainen palvelu
vaikka sijaisauto nyt ei ihan se siistein oo.

Vaikee sanoo mitä tolle nyt tuli. Voi olla että bensa loppu, moottori
ylikuumeni tms. kaikki mittarit kun on jatkuvasti nollilla niin vaikee sanoo
mitä tapahtuu.

Mittariston keskellä oleva näyttö toimii normaalisti kun pistää ovet lukkoon
jolloin näkee hetken trippimittarin. Sekään ei liiku joten bensankulutus on
varsin vaikea arvioida kun kilsoja ei kerry.

Autokeskukselle koitettiin tietysti saada auto jo aikasemmin, mutta ekalla
yrityksellä tarjottiin huoltoa vasta noin parin viikon päästä ja sitten kun
koitettiin herttoniemeen soittaa suoraan niin eipä kukaan vastannu (koko
iltapäivän yritettiin). Paikan päälle ei koskaan ehditty. Toivottavasti alffan
tiepalvelu pistää huoltoon edes jonkinlaista priorityy...

Kinli
Viestit: 21
Liittynyt: 17 Loka 2010, 00:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kinli »

Jatketaan monologiaa. Autokeskukselta ilmoitettiin nyt että huolto on valmis.
Mittariston sulake oli antanu periks. Syy yllättäen tuntematon. Auton
sammumisen syy oli onneks vaan bensa.

Meikäläisen eka alffa. vajaa kymppitonni ajettu ja hertsikan autokeskuksen
huoltotiski on tullut vähän liian tutuksi ja jo nyt sähkövikoja?

Onneksi kesällä on honda käytössä.

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Viesti Kirjoittaja sanctus »

^Hyvä että vika selvisi, mutta ikävää, että syy ei.

Itse käytin Mitoa huollossa pari viikkoa sitten, koska rattia kääntäessä kuului selkeä viheltävä ääni, joka sitten hivenen voimistui - tai kuuloni vain herkkeni - aina huoltoa edeltävään päivään asti, kunnes seuraavana aamuna huoltoon lähtiessäni mitään vihellystä tai vinkumista ei sitten enää kuulunutkaan. No auto kaikesta huolimatta huoltoon, jossa mitään ei tietenkään löytynyt ja mahdollinen ääni kuitattiin ominaisuutena. Huomenissa olisi tarkoitus lähteä lyhyelle juhannusreissulle ja pidetään peukkuja, ettei mitään ilmene.

Auton takaluukun maalipintaan ilmestynyt kupla menee sen sijaan takuumaalaukseen eli sen suhteen homma tilanne on ok.

Avatar
sataviisysi
Viestit: 213
Liittynyt: 18 Touko 2010, 07:55
Car(s): Pelkkää exää, mito tb, mito qv, giulietta ma tct x2, 159 2,4 x2, brera 3.2.

Viesti Kirjoittaja sataviisysi »

Mitolla ekat 100 kilsaa takana ja tuntuu aika mukavalta laitteelta, pitäisiköhän laittaa 159 vaihtoon ja hommata toinenkin, kun luulen, että isompi diisseli jää pihan koristeeksi ja Mitolla rallatellaan pääasiassa.

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

Aamulla kun vein Miton takuuhuoltoon Autokeskukselle, niin huoltoneuvoja totesi että vaihdetaan samalla valojen umpiot.
Oli joku takaisinkutsukampanja, eikä tiennyt tarkasti että mitkä umpiot ja minkä takia vaihdetaan. Eiköhän se tänään vielä selviä :roll:

Ja selvisihän se tänään, ajovalojen umpiot eivät kestä UV-säteilyä ja valot voivat menettää tehokkuudensa nopeastikin.

No nyt on sitten uudet valot paikallaan, ja homma meni mallikkaasti Autokeskuksella.

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

Tällaiset roiskeläpät laitettiin muutama viikko sitten huollossa.
Liitteet
mitoläppä 2 (225x300).jpg
mitoläppä 2 (225x300).jpg (93.91 KiB) Katsottu 13926 kertaa
mitoläppä 3 (225x300).jpg
mitoläppä 3 (225x300).jpg (103.31 KiB) Katsottu 13926 kertaa
mitoläppä1 (225x300).jpg
mitoläppä1 (225x300).jpg (98.68 KiB) Katsottu 13926 kertaa

Avatar
sataviisysi
Viestit: 213
Liittynyt: 18 Touko 2010, 07:55
Car(s): Pelkkää exää, mito tb, mito qv, giulietta ma tct x2, 159 2,4 x2, brera 3.2.

Viesti Kirjoittaja sataviisysi »

Onko kukaan selvitellyt saako miton jollain ohjelmoinnilla kytkettyä pysyvästi d moodille kun ei aina muista/viitsi lähtiessä napauttaa tota päälle ja sitten heti lähdön jälkeen hokaa, että auto ja kuski huutaa d moodia.

Avatar
155156
Viestit: 2099
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

sataviisysi kirjoitti:Onko kukaan selvitellyt saako miton jollain ohjelmoinnilla kytkettyä pysyvästi d moodille kun ei aina muista/viitsi lähtiessä napauttaa tota päälle ja sitten heti lähdön jälkeen hokaa, että auto ja kuski huutaa d moodia.
Eikö sitä voi vauhdissa muuttaa?

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Viesti Kirjoittaja sanctus »

155156 kirjoitti:
sataviisysi kirjoitti:Onko kukaan selvitellyt saako miton jollain ohjelmoinnilla kytkettyä pysyvästi d moodille kun ei aina muista/viitsi lähtiessä napauttaa tota päälle ja sitten heti lähdön jälkeen hokaa, että auto ja kuski huutaa d moodia.
Eikö sitä voi vauhdissa muuttaa?
Kyllä voi, mutta muistaakseni D-asennolle voi vaihtaa vain alle 80 kilometrin tuntinopeudessa.

Itse pidän tuosta "nappula N-asennolla aina käynnistettäessä auto"-moodista, jolloin D-asentoon voi suhtautua sellaisella infantiililla Ritari Ässä-asenteella. Kun tarvitaan turboboostia, niin siitä sitten vain etusormella kevyt tönäisy ja vauhdilla rosvojahtiin. Vielä en ole kokeillut, miten Mitolla mennään kahdella pyörällä, mutta toisaalta pienitehoisella versiollani ei ehkä kannata hirveästi urostella, ettei satu leukaan.

Avatar
sataviisysi
Viestit: 213
Liittynyt: 18 Touko 2010, 07:55
Car(s): Pelkkää exää, mito tb, mito qv, giulietta ma tct x2, 159 2,4 x2, brera 3.2.

Viesti Kirjoittaja sataviisysi »

Kyllähän ton tosiaan vaudissa muuttaa, mutta ajattelin vaan, että olisi kätevämpi jos olisi aina valmiina kun muita moodeja ei tule käytettyä. Täytynee kysellä tuolta marmorilta joskus kun tulee asiaa.

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Mito pyörähti takaluukkuun ilmestyneen kuplan takia tuossa muutama viikko sitten maalauksessa. Maalaus näytti menneen muuten oikein nappiin, mutta kun tänään katselin suht jyrkästä kulmasta maalauskohtaa, huomasin sen olleen ihan havaittavasti tummempi kuin vieressä olevan maalin. Maalauskohta siis erottuu, kun osaa katsoa.

Koska en itse tiedä juurikaan näistä maalaushommista mitään, niin miten maalaustyön jälkeä pitäisi arvioida? Onko täysin alkuperäistä sävyä vastaavaksi sävyttäminen poikkeuksellisen hankalaa ylipäätään vai onko auton sävy voinut muuttua syyskuusta 2010 heinäkuuhun 2011 jo sen verran, että kun kohta maalattiin korin väriseksi, ei uuden ja alkuperäisen maalauksen sävy enää kohtaa. Autoa ei ole vahattu, mutta perus pesut käsin n. kerran pari kuukaudessa on kyllä tehty. Auton väri on siis Giulietta Red ja olisko koodi 185/A.

Lisäksi takaluukun sulkemislenkki oli jätetty näpsäkästi luukun sisäpuolen paneelin alle maalauksen yhteydessä. Luulin ensin, että lenkkiä ei oltu kiinnitetty ollenkaan takaisin ja ehdin jo tilaamaan uuden lenkin huollon piikkiin, mutta niin se vain sieltä löytyi, kun hieman työnsi kynttä tiukemmin lenkin ulostuloaukon sisään.

Nariseeko muuten kenelläkään muulla tuo Miton ohjaus? Vähän tuota 159:n ohjaustehostimen pettämistä koskevaa ketjua lueskelin, mutta en nyt kehdannut ajatella, että samantyyppisestä jutusta olisi nyt kyse. Ja kerranhan tuo on jo käynyt Autokeskuksessa "vihellyksen ja narinan" johdosta huollossa, mutta silloin ei löytynyt mitään ja kehotettiin vain antamaan kaasua. Luotan tähän.

Avatar
Fonzie
Viestit: 32
Liittynyt: 24 Touko 2009, 21:24
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Fonzie »

sanctus kirjoitti:Mito pyörähti takaluukkuun ilmestyneen kuplan takia tuossa muutama viikko sitten maalauksessa. Maalaus näytti menneen muuten oikein nappiin, mutta kun tänään katselin suht jyrkästä kulmasta maalauskohtaa, huomasin sen olleen ihan havaittavasti tummempi kuin vieressä olevan maalin. Maalauskohta siis erottuu, kun osaa katsoa.
Kyllä se näin valitettavan usein on, varsinkin metallivärien kanssa. Itsellä menossa kans takakontti maalaukseen elokuun aikana samaisen kuplan kanssa ja pelkäänpä samaa lopputulosta. Kävi jo mielessä, että teippauttaisi koko auton operaation jälkeen mattavalkoiseksi. Tyyliin ---->
http://www.automatrix.fi/automatrixshop/pages/gallery

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

sanctus kirjoitti:Mito pyörähti takaluukkuun ilmestyneen kuplan takia tuossa muutama viikko sitten maalauksessa. Maalaus näytti menneen muuten oikein nappiin, mutta kun tänään katselin suht jyrkästä kulmasta maalauskohtaa, huomasin sen olleen ihan havaittavasti tummempi kuin vieressä olevan maalin. Maalauskohta siis erottuu, kun osaa katsoa.

Koska en itse tiedä juurikaan näistä maalaushommista mitään, niin miten maalaustyön jälkeä pitäisi arvioida? Onko täysin alkuperäistä sävyä vastaavaksi sävyttäminen poikkeuksellisen hankalaa ylipäätään vai onko auton sävy voinut muuttua syyskuusta 2010 heinäkuuhun 2011 jo sen verran, että kun kohta maalattiin korin väriseksi, ei uuden ja alkuperäisen maalauksen sävy enää kohtaa. Autoa ei ole vahattu, mutta perus pesut käsin n. kerran pari kuukaudessa on kyllä tehty. Auton väri on siis Giulietta Red ja olisko koodi 185/A.

Lisäksi takaluukun sulkemislenkki oli jätetty näpsäkästi luukun sisäpuolen paneelin alle maalauksen yhteydessä. Luulin ensin, että lenkkiä ei oltu kiinnitetty ollenkaan takaisin ja ehdin jo tilaamaan uuden lenkin huollon piikkiin, mutta niin se vain sieltä löytyi, kun hieman työnsi kynttä tiukemmin lenkin ulostuloaukon sisään.

Nariseeko muuten kenelläkään muulla tuo Miton ohjaus? Vähän tuota 159:n ohjaustehostimen pettämistä koskevaa ketjua lueskelin, mutta en nyt kehdannut ajatella, että samantyyppisestä jutusta olisi nyt kyse. Ja kerranhan tuo on jo käynyt Autokeskuksessa "vihellyksen ja narinan" johdosta huollossa, mutta silloin ei löytynyt mitään ja kehotettiin vain antamaan kaasua. Luotan tähän.
Nariseeko ohjaus ainoastaan paikallaan rattia pyörittäessä? Jos, niin eräs syy voisi olla etuiskarien yläpään laakerit. Ex-Ibiza FR:ssä ratin kääntely sai aikaan kammottavan narinan, ja tuli laakereista. Meni takuuseen ja koko yksilö nyt oli susi, korjaamolla varmaan 20 krt vuoden aikana.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Peeveli kirjoitti:
sanctus kirjoitti:Mito pyörähti takaluukkuun ilmestyneen kuplan takia tuossa muutama viikko sitten maalauksessa. Maalaus näytti menneen muuten oikein nappiin, mutta kun tänään katselin suht jyrkästä kulmasta maalauskohtaa, huomasin sen olleen ihan havaittavasti tummempi kuin vieressä olevan maalin. Maalauskohta siis erottuu, kun osaa katsoa.

Koska en itse tiedä juurikaan näistä maalaushommista mitään, niin miten maalaustyön jälkeä pitäisi arvioida? Onko täysin alkuperäistä sävyä vastaavaksi sävyttäminen poikkeuksellisen hankalaa ylipäätään vai onko auton sävy voinut muuttua syyskuusta 2010 heinäkuuhun 2011 jo sen verran, että kun kohta maalattiin korin väriseksi, ei uuden ja alkuperäisen maalauksen sävy enää kohtaa. Autoa ei ole vahattu, mutta perus pesut käsin n. kerran pari kuukaudessa on kyllä tehty. Auton väri on siis Giulietta Red ja olisko koodi 185/A.

Lisäksi takaluukun sulkemislenkki oli jätetty näpsäkästi luukun sisäpuolen paneelin alle maalauksen yhteydessä. Luulin ensin, että lenkkiä ei oltu kiinnitetty ollenkaan takaisin ja ehdin jo tilaamaan uuden lenkin huollon piikkiin, mutta niin se vain sieltä löytyi, kun hieman työnsi kynttä tiukemmin lenkin ulostuloaukon sisään.

Nariseeko muuten kenelläkään muulla tuo Miton ohjaus? Vähän tuota 159:n ohjaustehostimen pettämistä koskevaa ketjua lueskelin, mutta en nyt kehdannut ajatella, että samantyyppisestä jutusta olisi nyt kyse. Ja kerranhan tuo on jo käynyt Autokeskuksessa "vihellyksen ja narinan" johdosta huollossa, mutta silloin ei löytynyt mitään ja kehotettiin vain antamaan kaasua. Luotan tähän.
Nariseeko ohjaus ainoastaan paikallaan rattia pyörittäessä? Jos, niin eräs syy voisi olla etuiskarien yläpään laakerit. Ex-Ibiza FR:ssä ratin kääntely sai aikaan kammottavan narinan, ja tuli laakereista. Meni takuuseen ja koko yksilö nyt oli susi, korjaamolla varmaan 20 krt vuoden aikana.
Olen nyt yrittänyt kuulostella narinan esiintymisaluetta. Ääni kuuluu, kun rattia kääntää n. 45 astetta tai enemmän. Lisäksi samalta suunnalta kuuluu satunnaista viheltävää ääntä rattia käänneltäessä. Täytyy tsekkailla.

Sinänsä äänet autoissa on mulle ihan tuttuja, sillä ajoin pitkään isoisältäni perimällä, vuoden 88:n 1.2 litran Renault 19 TR:llä. Hieno auto, btw.

Vastaa Viestiin