156 ABS -valo syttyy välillä?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Mandeprkl
Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, Alfa Giulietta 1.4 MultiAir 170hv -11, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12

156 ABS -valo syttyy välillä?

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Onhan tuosta jauhettu mutta en vastausta löytänyt.

Eli mistä lähteä vikaa katselemaan kun välillä valo palaa ja välillä sammuu? Ja ABS:t toimii kun ei pala valo, mutta valon palaessa lukkiutuu. Eli jossain antureissa luultavasti vika? Nopeusmittari nykäisee kun valo syttyy, mutta näyttää oikein valon palaessakin.

Onko tuttua?

DaViega
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Joku pyörintänopeus anturi, vika päällä -> valo syttyy, mutta sitten kun se vika "häviää", eli mahdollinen kosketushäiriö poistuu, tulee joka pyörän tunnistimelta signaali, niin tietokone päättää sammuttaa valon kun tilanne on normaali.

Vikakoodien luku ja sitten anturia vaihtamaan. Oliko se vasen etuanturi jolta otettaan nopeusmittarin ja matkamittarin tiedot?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Mandeprkl
Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, Alfa Giulietta 1.4 MultiAir 170hv -11, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Taitaa kosteus jossain tehdä tepposiaan.. Tänään kun alkoi olla tiet kuivemmat niin ei enää ongelmia ilmaantunut.

katiska
Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille

Viesti Kirjoittaja katiska »

Mulla on toi CF3-koneinen tehnyt pitkin talvea samaa tosin niin että jos heti ajoon lähtiessä auton ottaa liikkeelle rengas sutien -> syttyy ABS valo, sammuen sitten muutaman sadan metrin ajon jälkeen.
En tyytynyt tavanomaiseen.

Oleino
Car(s): 33 16v

Viesti Kirjoittaja Oleino »

Mulla on kans ABS-valo palanut satunnaisesti nyt kosteilla keleillä. Luin vikakooditkin kerran, mutta mitään ei ollut jäänyt muistiin. Olin siinä uskossa että aina jäisi vikakoodi kun valo on palanut, mutta eipä näköjään käy näin. Olen veikkaillut kosteuden tekevän jotain kosketushäiriötä ja ollut välittämättä asiasta kun "korjautuu" aina itsestään. :mrgreen: Nopeusmittarissa on kans pientä nypyttämistä ollut välillä kun valo syttyy. Ilmeisesti siis joku anturi antaa vähän vaihtelevasti signaalia kun olosuhteet sattuvat kohdilleen, kuten DaViega sanoi.
Tein itse - säästin

DaViega
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Kyllä kaikissa muissa on vikakoodi jäännyt, vaikka valo itsekseen on sammunnut. Kontakti sprayllä suhimaan korin ulkopuolisia liittimiä, eiköhän sillä saada häikkä pois.

Taka-antureiden liitin taitaa olla tavaratilan verhouksen takana
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Vastaa Viestiin