75 ts -90 kat version sähkökaavio ongelmaa EIKÖ LÖYDY ???

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
gtvaj
Viestit: 1323
Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
Paikkakunta: Kangasala

75 ts -90 kat version sähkökaavio ongelmaa EIKÖ LÖYDY ???

Viesti Kirjoittaja gtvaj »

Hox !

Tänään tämmöinen,

Tarvis löytää -90 ts katti version sähkökaavio osiosta "sensors and senders" kaavio sivu 71 "engine cooling,lubrication etc"

Ongelma ! flektin rele, joka sijaitsee oikeassa etukulmassa, etulyhdyn takana. Sinne tulee vain kaksi johtoa hytistä päin. Muuta kuljeksivat siinä etukulmalla. Johdot menevät molemmat releessä samaan napaan ja ovat pinkin värisiä. Mistä ne tulevat / menevät, pitäisi löytää niille siis tarkoitus.

Syy, ilmastoinnillisessa versiossa releet muuttuvat, mutta nämä johdot näyttäisivät jäävän ilman tarkoitusta, ainakin selitys pitää löytyä.

Itselläni on 1000 sivua manuaalia kyseiseen himmeliin, on kaavioita ja kaikkea muuta, mutta juurikin tuon kaavion kohdalla manuskassa lukee "page missing" ja valkoinen sivu !!!

Oliskos jollakin apua tarjolla, muutoin alkaakin kaikki olemaan selvillä savujen ottoa varten ja ilmastoinnin-, jnesteiden-, tehostimen öljyn täyttöä varten. Saadaan auto liikuntakuntoiseksi !

Kiitos
Viimeksi muokannut gtvaj, 21 Maalis 2011, 22:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi

ice0018
Viestit: 267
Liittynyt: 05 Syys 2005, 07:46
Car(s): Volvo P130, Peugeot 206 GT #2288, MB E290
Paikkakunta: Kokkola

Re: 75 ts -90 kat version sähkökaavio ongelmaa

Viesti Kirjoittaja ice0018 »

gtvaj kirjoitti:Hox !

Tänään tämmöinen,

Tarvis löytää -90 ts katti version sähkökaavio osiosta "sensors and senders" kaavio sivu 71 "engine cooling,lubrication etc"

Ongelma ! flektin rele, joka sijaitsee oikeassa etukulmassa, etulyhdyn takana. Sinne tulee vain kaksi johtoa hytistä päin. Muuta kuljeksivat siinä etukulmalla. Johdot menevät molemmat releessä samaan napaan ja ovat pinkin värisiä. Mistä ne tulevat / menevät, pitäisi löytää niille siis tarkoitus.

Syy, ilmastoinnillisessa versiossa releet muuttuvat, mutta nämä johdot näyttäisivät jäävän ilman tarkoitusta, ainakin selitys pitää löytyä.

Itselläni on 1000 sivua manuaalia kyseiseen himmeliin, on kaavioita ja kaikkea muuta, mutta juurikin tuon kaavion kohdalla manuskassa lukee "page missing" ja valkoinen sivu !!!

Oliskos jollakin apua tarjolla, muutoin alkaakin kaikki olemaan selvillä savujen ottoa varten ja ilmastoinnin-, jnesteiden-, tehostimen öljyn täyttöä varten. Saadaan auto liikuntakuntoiseksi !

Kiitos
Löytyykö tuosta apuja? On kyllä vanhemmaksi päivätty..
http://www.thesimp.org/workshopmanual_7 ... System.pdf

Avatar
gtvaj
Viestit: 1323
Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja gtvaj »

juu, ei auta. Tuo on itselläkin. Pitää nimenomaan olla ts kat versio 4.1 motronic kaavio. Itse motronic kaaviossa asiaa ei ole vaan tuossa "engine cooling" osassa

Kiitos avusta !
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Onkos piuhat kytkettynä flektin anturillla syylärin alareunassa kunnolla?

Itse olen ainakin kolmeen 8V TS koneella olevaan autoon saanut ensitöiksi tehdät uusiksi ne anturiin tulevat liittimet.

Anturit on yleensä toimineet hyvin.

Avatar
gtvaj
Viestit: 1323
Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja gtvaj »

ei ole toiminta häiriöstä kyse, eli piuhat ovat ok, mutta tuo toinen pinkki piuha selvisi ja se on sama kuin ilmastoinnillisella.
Se menee releeltä pyyhkimen moottorin kautta virtaan, muuta

se toinen menee hyttiin, pelkääjän jalkatilan 9nap liittimeen, sieltä en onnistunuty enään seuraamaan johtoa koska menee kojelaudan nipussa jonnekin muualle.

Jos kaavio joltakin löytyisi, saisi tuonkin vielä varmistettua !!

Mutta periaatteessa ilmastoinnin sähköt ovat jo ok, liitäntä ecuu:n ja muualle, tuo yksi vain kaivertaa mieltä..
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi

Avatar
gtvaj
Viestit: 1323
Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja gtvaj »

Tämä on edelleen selvittämättä, kaaviota kaipailen kovasti !!
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi

Alfred Romero
Viestit: 565
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

Itse löysin kirjastosta ranskan kielisen opuksen 33seen. On kaavioita jos jonkinnäköisiä. Revue technique automobile. On muuten pätevä opus. Eli Alfameriltä ehkä kannattaa kysellä. 09 7018766. Kirjassa on räjäytyskuvat muutenkin kaikkeen. Huomattavasti parempi kuin alfamerin omat "näin korjaati tuhkakupin" opukset.
Niin..siis alfamer on tuonut Suomeen tuon opuksen.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1840
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

Minulla on toi saksankielinen opus, tos on sen ilmastoinnin kaavio.
Liitteet
IMG_1492.jpg
IMG_1492.jpg (49.38 KiB) Katsottu 1447 kertaa

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1840
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

I1 = engine cooling fan relay (alarivi toinen oikealta)

Siihen tulee neljä johtoa; R2.5, M1, B2.5 ja S.

Näistä toi S on pinkki mun käsityksen mukaan

Kaavion mukaan tulis/menis liittimeen B38

Avatar
gtvaj
Viestit: 1323
Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja gtvaj »

Juu kivoja kuveja ;)

Tämähän on ollut selvillä, itselläkin parin eri version kaaviota, kysymys onkin että mihin se menee tuosta kaaviosta eteenpäin ?
Sen luulisi näkyvän motronicin kaaviossa mutta ei se siitäkään löydy.

Tiedän kyllä kaavion tosiaan missä se pitäisi olla, kuten ylempänä on kirjoiteltu, mutta ne sivut orkkis manuaalista puuttuvat "white page"

Se painekytkin on myös tässä erilainen, mulla on se trinary tyyppinen !

Mutta tuo ei ole ongelmallinen, motronicin ohjaus (lue kierrosten nosto) ja muut ilmastointiin liittyvät ovat kohdillaan ja kun yhden liittimen saannin jälkeen saan sinne mehut sisään, voidaan tätäkin tutkia lisää. Pitäisi kyllä toimia ilman tämän johdon selvittelyä, mutta kaiveleehan se mieltä jos joku on hukassa / selvittämättä :)

Kiitos avusta

edit. hitto olihan tässäkin se trinary painekytkin, tuossa alhaalla keskellä, kaitsoin vähän hätäisesti ja kaavio eri päin kuin omani. No se ei asiaan vaikuta
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi

Vastaa Viestiin