GTV (916), 3.0 24V taaemman alatuen ulompi pusla

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

GTV (916), 3.0 24V taaemman alatuen ulompi pusla

Viesti Kirjoittaja routasydän »

No niin, eli molemmin puolin takana taaemman alatuen ulommat puslat väljät. Tarviketorilta menin tänään hakemaan, ja olivat epähuomiossa tarjoamassa etualatukivarsien puslia (eilen soitin ja selvitin ja sanoivat että heiltä löytyy, ja puhe oli takapäästä). Taka-alatukivarsien puslia ei heidän tietokannastaan löytynyt.

Olin jo uudesta paikallisesta tänäaamuna varannu maanantaille vaihtoajan (Haukiputaan Vepsäläinen) ja soitin sitten peruakseni ajan. Hän oli varalta tilannu heidän toimittajaltaa samaisest puslat tänään, kun ajan varasin ja vastaukseksi oli saanut ei oota. Aikoi kysyä merkkiliikkeestä.

Soitin Heikalle. Tarjosi myös ensin etualatukivarsia (kannattaa kuulemma vaihtaa koko alatukivarsi), ennen kuin korjasin, että taakse tarvisin. Siellä Heikan mukaan kaksi alatukea ja taaemmasta nyt siis kyse. Sanoi, että ei hyllyssä, italiasta löytyy ja 500e kipale!!!

Eli onko noille takapään alatuille joku toinen nimi, jonlla voisi nuo puslat löytää? Ehdotuksia, apuja, miten kannattaa edetä, tuo 500e per puoli pelkistä osista ei tunnu houkuttavalta...

Avatar
mattijus
Viestit: 5263
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Miten jotkut Powerflex / Superflex -puslat? Ei ne katukäyttöön ole välttämättä erityisen hyvät, mutta jos vaihtoehtoja ei ole.

Powerflex
VMP

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

No niin paikallinen korjaamo oli selvittänyt, eli kyse siis tästä jouseen liittyvästä takatuesta ja merkkiliikkeen kautta 800e kipale :shock: :shock: :shock:

Korjaamon kaveri kyseli käviskö siihen mikään uretaanipuslasarja, kellään kokemuksia? Pieni epätoivo hiipii puseroon, puslien väljyydestä toista tonnin remontti?

Avatar
mattijus
Viestit: 5263
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Vakiopuslat ovat varmasti paremmat katukäyttöön, mutta kyllä noillakin on toimeen tullut*. Jos ne vakiokamat on noin kalliit, niin kokeilisin tuninkiosaa.

*Minulla on tuossa PNV pakettiautossa Powerflex etutukivarsien puslat. Ohjaus on tarkempi mutta Suomen huonot tiet tekee tuosta myös huonon ominaisuuden. Rengasamelu ja värinät lisääntyi myös.
VMP

Alfred Romero
Viestit: 565
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

Täytyy rehellisyyden nimessä myöntää, että jos auton mallissa on tuollaiset kirjaimet ja tuollainen sarja noin suuria numeroita, ei ne osatkaan voi kyllä halpoja olla..
Sama muissa merkeissä. Vanhaan 500 sarjan bimmeriin saa tonnilla pakettiautollisen osia mutta vaihdetaanpa tilalle 700 sarja..
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Alfred Romero kirjoitti:Täytyy rehellisyyden nimessä myöntää, että jos auton mallissa on tuollaiset kirjaimet ja tuollainen sarja noin suuria numeroita, ei ne osatkaan voi kyllä halpoja olla..
Sama muissa merkeissä. Vanhaan 500 sarjan bimmeriin saa tonnilla pakettiautollisen osia mutta vaihdetaanpa tilalle 700 sarja..
Kyllä määkin ymmärrän, että osat on kalliimpia, kuten esim etupään koiranluut makso reilun tuplat verrattuna mondeon vastaaviin, joita ensin mittojen perusteella yritti tuputtaa. Mutta puslissa väljyyttä ja 500e per puoli, pitää jonkun aikaa nieleskellä ja kysellä brittifoorumilta, siellä kun ne aika paljon noista power flex puslista höpöttelee...

AAW
Viestit: 1036
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio Veloce Tbi
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm, Stelvio JTD
Paikkakunta: Billnäs

Viesti Kirjoittaja AAW »

US partsilta saa koko sarjan powerflex takapäähän noin 250 - 300 euroa. Työtä on sitten parin päivän verran jos tekee ite.

Alfred Romero
Viestit: 565
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

Jep. Ja tunnustan, että kommentissani paistaa silkka ihailu ja kateus. =)
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Jep, eli ilmeisesti tämän takaa löytyy oikea pdf:

Spider 2000, GTV & V6 (1994-)

Ja sieltä tuo takasarja kattanee sitten molemmat puolet ollen 258,50e. Jos noilla hoituu, niin työstähän tuohon tulee vielä ihan hyvin päälle laskua, mutta reilusti halvemmaksi vaihtoehdoksi jää. Jäykkyys ei haittaa, kun ei ole käyttis. On muuten tuolla sama kuva kuin siinä mattijus:n laittamassa brittifoorumissa. Sieltä nopeesti laskeskelin, että noin 200 puntaa tulis maksamaan sieltä tilatessa, eli ei halvempi (oli yksikkö hintoja ja kaikkia 2 ja yhtä 4kpl).

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Tässähän ne ois samat hieman halvemmalla (214e):

http://www.gazzellaracing.com/product.p ... ctid=17984

Mutta ihmettelen kyllä, että jos powerflex puslat voi vaihtaa, niin miksei voi vaihtaa pelkkiä alkuperäisiä puslia?

AAW
Viestit: 1036
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio Veloce Tbi
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm, Stelvio JTD
Paikkakunta: Billnäs

Viesti Kirjoittaja AAW »

routasydän kirjoitti:Tässähän ne ois samat hieman halvemmalla (214e):

http://www.gazzellaracing.com/product.p ... ctid=17984

Mutta ihmettelen kyllä, että jos powerflex puslat voi vaihtaa, niin miksei voi vaihtaa pelkkiä alkuperäisiä puslia?
Alkuperäisiä pelkkiä puslia ei ole, ainoastaan koko tukivarsi. Tietty pelkää puslaa voi vaihtaa jos sattuu löytämään oikean kokoista.

Il Mostro
Viestit: 354
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 06:13
Car(s): A6 Avant 55 TFSI e
Coupe Fiat
9-3 Aero
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Il Mostro »

Harmi homma, kun et huomannut jo syksyllä ennen seisotusta. Olettaen että olisit voinut purkaa/purkauttaa autoasi ja seisottaa osan talvea takapää pukeillakin.

Nyt varmaan jo myöhäistä, ottaa väkisinkin aikansa kun valmiita muotteja ei varmaan ole olemassa :roll: . Kovuuden (ja värinkin) olisit itse saanut päättää...


http://fiatforum.fi/viewtopic.php?f=16&t=26232

http://www.elisanet.fi/ville-pekka/


Ollaan noihin köyhän miehen getvosiin teetelty puslia poikien kanssa pikkusarjoissa. Idealla että yks on purkanut omastansa malliksi, ja siitä sitten valettu muotti joista kaikille on saatu puslat aikaiseksi.

Erinomaisia ovat olleet, ja ainakin meidän mielestä ihan sopivan hintaisiakin. Kokemukset ovat ainakin itsellä niin positiiviset, etten power/superflex irtorinkuloita tule enää hankkimaan.
Viljan tar fram det som inte fanns.

qaz
Viestit: 145
Liittynyt: 14 Syys 2005, 17:56

Viesti Kirjoittaja qaz »

Noita alkuperäisiä tukivarsia saa hieman "halvemmallakin", viime kesänä tilasin EB Sparesiltä ja yhdelle kappaleelle tuli hintaa rahteineen 365€. Onneks tuon vehkeen muut tukivarret, niinkuin muutkin varaosat mitä kohta neljän vuoden aikana on tarvinnut, ovat järkevämmän hintaisia.

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Tuo teettäminen olis ollu hyvä, mutta ei taida enää oikein tällä aikataululla onnistua. Jonkun verran kun selas ja kyseli niin alko selviämääm ja löyty edullisempiakin vaihtoehtoja. Tää olis ilmeisesti se halvempi orkkisosa

http://www.ebspares.co.uk/PNF/PNF.cfm?i ... 6e1496e463

Ja noita PF puslasettejä (suosittelivat AO-foorumilla hyviksi) sais kuitenkin reilusti alle kahdensadan

http://www.larkspeed.com/index.pl?p=2413PFGTVRK&a=i

http://www.alfa156.net/altautos/ALFA%20 ... 202010.pdf

Avatar
Alfieri
Viestit: 638
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

qaz kirjoitti:Noita alkuperäisiä tukivarsia saa hieman "halvemmallakin", viime kesänä tilasin EB Sparesiltä ja yhdelle kappaleelle tuli hintaa rahteineen 365€. Onneks tuon vehkeen muut tukivarret, niinkuin muutkin varaosat mitä kohta neljän vuoden aikana on tarvinnut, ovat järkevämmän hintaisia.
Tämä on hinta siitä, että 916:ssa on erinomaisesti suunniteltu (lue: monimutkainen ja kallis) takaripustus. Joka rakennettiin kompensoimaan sitä, että kustannuspaineissa autosta "jouduttiin" tekemään etuvetoinen. Kyllä tuolle hinnalle saa vastinetta ajo-ominaisuuksissa.

qaz
Viestit: 145
Liittynyt: 14 Syys 2005, 17:56

Viesti Kirjoittaja qaz »

routasydän kirjoitti:Tää olis ilmeisesti se halvempi orkkisosa
Jep, oon kyllä varuilta kaivanut Eperistä varaosanumerot kun olen tuolta tilaillut niin tulee varmasti oikeaa rautaa. Tuosta tukivarresta ei varmaan useampaa versiota tosin olekaan.
Alfieri kirjoitti:Tämä on hinta siitä, että 916:ssa on erinomaisesti suunniteltu (lue: monimutkainen ja kallis) takaripustus.
Sen verran tuon ostaminen kyllä kirpaisi että olisin halunnut päästä kysymään sen erinomaisesti suunnitelleelta insinööriltä miksi sitä ei ole voinut tehdä sarjatuotantoon sopivammaksi niinkuin muutkin tukivarret :wink:

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Kyllä alkaa tuntua, että uretaanipuslilla mennään tulee kuitenkin min 400e säästö ja saa samalla kaikki nuo takapään puslat kuntoon. Jos auton pitää niin kauan, että sen joskus mueseorekkariin vois laittaa, niin onhan tässä 15v aikaa katella noita alkuperäsia sitten tilalle :-D Pitää kuitenkin jokatapauksessa pitää listaa mitä osia vaihtaa ja mitkä ei oo orkkiksia. No nyt vaan päättämään mitä ja mistä tilaa, tod näk tuolta larkspeedista, jollei nyt jotain muuta ilmaannu.

Cupido
Viestit: 4
Liittynyt: 12 Kesä 2008, 08:57
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Cupido »

Tilasin Saksasta kaikki puslat viime kesänä:
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :1416.html

Hyvin tuli viikossa, asennus kaikille 14 kpl tuli maksamaan n. 280€ (4 h)
Liike oli Helsingissä:
http://tupalo.com/fi/helsinki/roihupell ... tokorjaamo

Iltapäivällä vein ja seuraavana päivänä takaisin. Ei kolise ja kulkee suoraan, aivan hitaassa ajossa voi kuulua vähän narinaa. Mukavuus ei lisääntynyt :-D

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Cupido kirjoitti:Tilasin Saksasta kaikki puslat viime kesänä:
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :1416.html

Hyvin tuli viikossa, asennus kaikille 14 kpl tuli maksamaan n. 280€ (4 h)
Liike oli Helsingissä:
http://tupalo.com/fi/helsinki/roihupell ... tokorjaamo

Iltapäivällä vein ja seuraavana päivänä takaisin. Ei kolise ja kulkee suoraan, aivan hitaassa ajossa voi kuulua vähän narinaa. Mukavuus ei lisääntynyt :-D
Tilasin lopulta tuolta

http://shop.futurez.fi/epages/GPL.sf/fi ... sta/Puslat

258,5e sisältäen postikulut. Maanantaina lähti tilaus ja ens viikon alkuun lupas toimitettuna. Kohtuu hyvään hintaan oot saanu asennettuna. Mulla kävi sen verran hyvä säkä, että paikallinen prässin omaava alfaharrastaja lupas autella puslat paikalleen. Aivan mahtavaa porukkaa täällä! Itellä ei tietotaito riitä, mutta halu oppia tuntemaan auto on kova ja vaan räpeltämällä ite oikeesti oppii. No jospa sitä itekkin pystyis tulevaisuudessa laittamaan hyvän kiertämään. Samalla pitäis vaihella jo varstossa olevat takapään koiranluut. Tässä kun ei oo puslaa vaan pallonivel niin sitä mietin, pitäiskö tämäkin vaihtaa samaan syssyyn

http://ricambi.alfisti.net/product_info ... -916-.html

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4143
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

routasydän kirjoitti:...Mulla kävi sen verran hyvä säkä, että paikallinen prässin omaava alfaharrastaja lupas autella puslat paikalleen. Aivan mahtavaa porukkaa täällä! Itellä ei tietotaito riitä, mutta halu oppia tuntemaan auto on kova ja vaan räpeltämällä ite oikeesti oppii. No jospa sitä itekkin pystyis tulevaisuudessa laittamaan hyvän kiertämään...
Hienoa kuulla että foorumista, ja -laisista on apua.

Vuosia yhden käyttö/harraste-Alfan omistaneena on helppo yhtyä siihen että vain "räpeltämällä" itse oppii. Kun auton pitää pysyä ajossa ei sille oman tasoinen uskalla paljon tehdä, eikä näin ollen oikein opi mitään. Ainakaan käytännössä. Nyt kun uskaltauduin gtvtä purkamaan niin olen oppinut jo vaikka mitä. Lähtötaso kun on mitä on niin ei tässä henkseleitä voi, eikä ole tarvetta paukutella. Mutta kiva on ollut huomata miten purkamalla, tutkimalla, manuaalia selaamalla, ja kantapään kautta ymmärrys lisääntyy kun intoa on kovasti. Naapurit pitää jo (tai nyt viimeistään) hulluna kun vapaat menee pää gtvn pellin alla. Vaimo onneksi ymmärtää ja sitä harmittaa lähinnä ajotien valtaaminen :)

Jos tarkoitat sitä manuaalissa "shock absorber carrier-arm" vartta niin sellainen koko varsi odottaa itsellä vaihtoa. Tilasin Muukkoselta mutta hinta täytyy tarkistaa. Pidemmällä tähtäimellä olisi varmasti järkevää vaihtaa puslat ja kunnostaa varret...

Jos olet omastasi katsonut niin kerropas onko sinulla/teillä ne etuapurungon ja alustan yhdistävissä pitkittäis tuissa kumipuslat vai ei? EDIT: Pellistä prässätyt latat, manuaalissa ne mainitaan "sheet metal reinforcement" ja "front crossmember reinforcement strut" nimillä. Minulla on, ja niistä ei ole mitään jäljellä. Paikallinen harrastaja kertoi että hänellä spiderissa oli puslat ja kun deltassa vaihdettiin uudet niin niissä ei ollut. Ja on kuulemma tehtaan tekemä muutos rakenteeseen..? Milloin tämä on tapahtunut? Jos ne saisi omin konstein irti niin voisi hitsauttaa reiät pienemmiksi ja unohtaa kumit.
Ayrton Senna da Silva forever

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

Wile E. Coyote kirjoitti:Jos olet omastasi katsonut niin kerropas onko sinulla/teillä ne etuapurungon ja alustan yhdistävissä pitkittäis tuissa kumipuslat vai ei? EDIT: Pellistä prässätyt latat, manuaalissa ne mainitaan "sheet metal reinforcement" ja "front crossmember reinforcement strut" nimillä. Minulla on, ja niistä ei ole mitään jäljellä. Paikallinen harrastaja kertoi että hänellä spiderissa oli puslat ja kun deltassa vaihdettiin uudet niin niissä ei ollut. Ja on kuulemma tehtaan tekemä muutos rakenteeseen..? Milloin tämä on tapahtunut? Jos ne saisi omin konstein irti niin voisi hitsauttaa reiät pienemmiksi ja unohtaa kumit.
Selventäisikö tämä asiaa: http://www.alfa-service.com/index.php/c ... FRONT.html

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4143
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Hyvä linkki. Thanks.

Itse asia ei juuri selventynyt.
Ayrton Senna da Silva forever

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

Wile E. Coyote kirjoitti:Hyvä linkki. Thanks.

Itse asia ei juuri selventynyt.
Minusta omassani (1995) ei ole puslia. Pitääpä pitää silmät auki auton alla ja tarkistaa.

Avatar
Alfieri
Viestit: 638
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

'96 Spiderissa on kumit ja kuvittelin, että siinä pitääkin olla välttämättä olla joustoa ...

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Eipä ole tullut tällaista asiaa ajateltua, mutta tarkistellaan

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4143
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Tämä on "vähän" väärä ketju keskustella, enkä edes itse meinannut muistaa missä tästä tuli mainittua :oops: Auton alla lisää ryömitty ja huoltomanuaalia selattu. Omassa on kaksi pulttia kummankin raudan päässä. Raudoissa on isot reiät joihin on vulganoitu(?) kumit joissa oletettavasti metalliholkit. Pultit on huoltomanuaalin mukaan kokoa M10x1,25x38. Ai kun ihanaa. Siksi sieltä siis puuttuu yksi pultti kun edellinen asentaja ei ole hienokierteistä tilalle laatikostaan löytänyt? Kantakin on pienempi kuin 10mm yleensä vastaantuleva 17. Näissä 15. Kumpikin oma rauta kulkee verkonpainona mukana, eli kaikki kumit on irti edessä. Ja kaikki omat irroitusöljy, "rost frost", ja vasara yritykset ovat toistaiseksi olleet turhia.

Heikalla on kysely "vetämässä", katsotaan mitä vastaa. Voipi olla että kirjoittelen jatkossa kiltisti tuonne omaan projekti ketjuun, mutta jos vaikka sinne kerrotte minkälaisia rautoja omissanne on niin se olis kiva :)
Ayrton Senna da Silva forever

Tamsa
Viestit: 92
Liittynyt: 11 Huhti 2008, 23:36
Car(s): Alfa Romeo GTV 3.0 V6 V24
Paikkakunta: Turku, Suomi

Re: GTV (916), 3.0 24V taaemman alatuen ulompi pusla

Viesti Kirjoittaja Tamsa »

routasydän kirjoitti:No niin, eli molemmin puolin takana taaemman alatuen ulommat puslat väljät.
Totesitko ongelman itse? Vaihdatin viime keväänä alatukivarret eteen koska katsastuksessa tuli hylsy puslien osalta. Tilasin osat Heikkalta ja vein mekanikolle joka kysyi jälkikäteen että miksi piti vaihtaa?? Kerrottuani syyn sanoi katsastus kaveria rosvoksi ja sanoi ettei niistä vikaa löytynyt.

Jatkossa jos tulee ongelmia katsastuksen osalta niin lienee parempi pyöräyttää mekanikon kautta ja ajaa tarvittaessa kauemmaksi tutun luokse katsastukseen.
"When it comes to style - Italian's always got it right" -Jeremy Clarkson, Top Gear

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Re: GTV (916), 3.0 24V taaemman alatuen ulompi pusla

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Tamsa kirjoitti:
routasydän kirjoitti:No niin, eli molemmin puolin takana taaemman alatuen ulommat puslat väljät.
Totesitko ongelman itse? Vaihdatin viime keväänä alatukivarret eteen koska katsastuksessa tuli hylsy puslien osalta. Tilasin osat Heikkalta ja vein mekanikolle joka kysyi jälkikäteen että miksi piti vaihtaa?? Kerrottuani syyn sanoi katsastus kaveria rosvoksi ja sanoi ettei niistä vikaa löytynyt.

Jatkossa jos tulee ongelmia katsastuksen osalta niin lienee parempi pyöräyttää mekanikon kautta ja ajaa tarvittaessa kauemmaksi tutun luokse katsastukseen.
Kyllä se sitä ongelma kohtaa mullekkin esitteli. Kiskoi niitä takarenkaita ja kutsui kaverin avuksi kiskomaan ja löysi nuo puslat sitten väljyyteen syyksi. Tätä ennen oon vaan kerran katsastanut auton (kaikenkaikkiaan) niin googlen ja parin tutun suositusten perusteella tuli valittua tuo paikka. :-D

AAW
Viestit: 1036
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio Veloce Tbi
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm, Stelvio JTD
Paikkakunta: Billnäs

Viesti Kirjoittaja AAW »

Ottikohan se katsastusmies sen asian huomioon että takapäässä on pääosin "universal joint" tyyppisiä puslia eli väljyyttä on tarkoituksella tietty määrä? Ajattelin vain kun kirjoitit että piti ihan toinenkin kaveri ottaa mukaan tutkimaan ja hutkimaan.

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

En tiedä, voimalla ne niitä renkaita kisko. Mutta eipä auta itku markkinoilla, tietenkin jos käyttäis toisessa paikassa kysymässä second opinionin.

Nuo uretaanipuslat on jo tilattu ja maksettu, mutta oishan se tietenkin kiva saada auto ajoon tässä ootellessa :)

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Tämä asia kunnossa, taaemman tuen puslat paikallaan, loput vielä laatikossa. Tiukassa oli puslien poisotto, uretaanipuslat taas meni sormivoimin paikalleen ja muutoinkin tuli semmoinen askartelufiilis sinisiä puslia paikalleen työntäessä :-D

Kytkin asia on sitten uusi probleema nro 1 ja siitä lisää projektipuolella...

Vastaa Viestiin