Moi
Onkos kellään kokemuksia Polyuretaanipuslien vaihtamisesta tukivarsiin ja vakaajiin ?
Onko vaikeat vaihtaa kun ostaa uudet tukivarret ja vaihtaa ennen alle laittoa ?
Tarvitseeko erikoistyökaluja, saako vaihdettua itse ?
Millaiset käytössä kestääkö paremmin, onko parempi ajaa ?
Häipyykö kitinät ja kolinat tukivarsista vanhanakin ?
Alla linkki Strongflexin sivulle josta saa Alfaan eri kovuudellakin PU-puslia.
http://www.strongflex.vot.pl/index.php? ... t&Itemid=1
Polyuretaanipuslat Alfa 156
Valvoja: Moderators
- GTA ROSSO
- Viestit: 410
- Liittynyt: 12 Loka 2007, 10:33
- Car(s): EX Alfa-Romeo 156 GTA Q2 3.2 v. 2003
EX Audi TT Coupe 1.8T 8N Quattro 225 hv v. 2000
Seat Leon 5F 1.2 TSI v. 2016
Ford Fiesta 1.0 Ecoboost v. 2013 - Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Polyuretaanipuslat Alfa 156
- Liitteet
-
- bikopur_schemat_alfa_romeo_147_156_przednie_zawieszenie_avg_bp.jpg (45.66 KiB) Katsottu 1081 kertaa
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
Elikkä vanhan puslan poisottaminen ihan samanlainen operatio kun tavalliseen puslaan vaihtaessa. Hydrauliprässi erittäin suositeltava. Vanhan puslan voi onnistua poistamaan ilman prässiä sitenkin että ensiksi hankkiutuu eroon puslan kumiosasta vaikkapa kovertamalla, leikkaamalla, repimällä jne ja sitten sahaa vanhan puslan holkin halki (varoen sahaamasta itse tukivartta). Halkileikattu puslan holkki lähtee tukivarresta sitten ihan kevyellä vasaroinnilla. Paikalleenlaittaminen polyuretaanipuslan tapauksessa menee ihan sormivoimin.
Itsellä ei (vielä) ajokokemusta polyuretaanipulista mutta ylisemmät huomiot kait oleet nämä:
- Rengasäänet saattaa lisääntyä
- Tärinä saattaa lisääntyä
- Täsmällisempi ajettava
- Auton takapäähän kumipuslien joustolla mahdollisesti rakennettu itseohjautuvuus saattaa vähentyä ja poistua
Polyuretaanipuslien rakennetta katsomalla olen itse tullut siihen tulokseen että tuskin nämäkään ovat ikuiset käyttöajoneuvossa. Niissä nimittäin kumin jouston sijaan joustoliikkeessä teräsholkki liukuu polyuretaanipuslan sisällä. Luulisi että tuollainen rakenne kuluu kilometrien karttuessa.
Itsellä ei (vielä) ajokokemusta polyuretaanipulista mutta ylisemmät huomiot kait oleet nämä:
- Rengasäänet saattaa lisääntyä
- Tärinä saattaa lisääntyä
- Täsmällisempi ajettava
- Auton takapäähän kumipuslien joustolla mahdollisesti rakennettu itseohjautuvuus saattaa vähentyä ja poistua
Polyuretaanipuslien rakennetta katsomalla olen itse tullut siihen tulokseen että tuskin nämäkään ovat ikuiset käyttöajoneuvossa. Niissä nimittäin kumin jouston sijaan joustoliikkeessä teräsholkki liukuu polyuretaanipuslan sisällä. Luulisi että tuollainen rakenne kuluu kilometrien karttuessa.
- silverine
- Viestit: 2470
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Mulla ei kestäny edessä yhtään, väljäksi meni alta
aikayksikön. Tosin takana ovat kestäneet poikittaisissa tukivarsissa
jo 6 vuotta... Tiukempi ja kovempihan se tuntuma on tiehen,
lieveilmiönä juurikin tuo edellä mainittu kasvava melu.
aikayksikön. Tosin takana ovat kestäneet poikittaisissa tukivarsissa
jo 6 vuotta... Tiukempi ja kovempihan se tuntuma on tiehen,
lieveilmiönä juurikin tuo edellä mainittu kasvava melu.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM