Engine control failure

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Uotinen
Viestit: 142
Liittynyt: 29 Touko 2011, 20:26
Paikkakunta: Leppävirta

Engine control failure

Viesti Kirjoittaja Uotinen »

engine control failurea huutaa 156 2.0 JTS helteen myötä. Kaikki toimii kuitenkin ok ja lämmötkin mittarin mukaan alhaalla. Tartteeko stressata?
BMW tuo ajamisen iloa, Alfa tuo ajamisen nautintoa!

Avatar
Pasi
Viestit: 6787
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): --- [ EX ] ---
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Riippuu mistä se johtuu... Voi olla tilapäinen häiriö tai varoitus pahemmsta...

Ilmoituksena samaa luokkaa kun menisi lääkäriin ja sanoo lekurillee vaan "sattuu"
Ei alfat enää maistu :(

Uotinen
Viestit: 142
Liittynyt: 29 Touko 2011, 20:26
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja Uotinen »

Pitää selvitellä olisiko Warkaudessa jollain testeriä/diaggia ja lukaista koodit. Koska mekaanisia kolinoita ei ole ja siniharmaata savuakaan ei pöllyä, niin eikun kovaa ajoa. Joku anturi kai tuolla on saanut lämpöhalvauksen.

Liekkö täällä foorumilla lähellä Warkautta olisi jeesiä saatavissa diagnsotiikan muodossa? Merkkihuoltoa ei täällä ole, en edes tiedä missä lie lähin.
BMW tuo ajamisen iloa, Alfa tuo ajamisen nautintoa!

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Ei tarvitse edes merkkipajaa, melkein joka korjaamolla on testeri, jolla ne koodit saa luettua ja nollattua
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Uotinen
Viestit: 142
Liittynyt: 29 Touko 2011, 20:26
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja Uotinen »

tack, tuo on menossa keskiviikkona muutenkin etupään kolinoiden etsiskelyyn. Resetoikaan samalla. Warkaudessa on kyllä näköjään merkkihuoltokin.

Kiva kattoo kuin kolinoiden etsinnässä käy, tämän foorumin perusteella ajatus olisi kallistuksenvakaajan runkopuslat, koska mitään välystä ei missään tunnu. Kolme korjaamoa on liikkeen piikkiin jo asiaa selvitellyt, vaihtunut on ylätukivarret, tolppien yläpäiden laakerit, koiranluut ja etuiskarit, yhä kolisee. Nyt kyllä vinkkasin tuosta kallistuksenvakaajasta.
BMW tuo ajamisen iloa, Alfa tuo ajamisen nautintoa!

Uotinen
Viestit: 142
Liittynyt: 29 Touko 2011, 20:26
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja Uotinen »

Kävikin äsken resetoinnissa, liian rauhallista ajoa. Eli Alfan vaihtokierrosten minimi 6000 rpm ja aina pitää antaa hanaa :-D
BMW tuo ajamisen iloa, Alfa tuo ajamisen nautintoa!

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

Se on tää alfalla ajelu opettelemista että osaa käyttää kierroksia 8)

Hyvä että syy selvisi.
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Kyllä JTS heräilee 3000, se alle ihan mukavan väännökäs, muttei mikään järjetön voiman tuntu, mutta 2 pesään, kiekat 5000 ja lusikka tiskiin, Kyllä lähtee!

Kallistuksenvakaaja tahtoo kolista runkopuslista, vaikka ei välystä oikein tunnu löytyvän
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Uotinen
Viestit: 142
Liittynyt: 29 Touko 2011, 20:26
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja Uotinen »

Ne on nämä ituhippiaikauden autot kun on opetettu ajamaan pienillä kierroksilla ettei vaan bensaa pala, JTS valitettavasti kuuluu jo niihin ja noilla laihaseospatenteilla on loihdittu alavääntöä vapariksi aika reilusti. Onneksi perusluonne on kuitenkin säilytetty ja laihat seokset unohdetaan kun pedaali lyödään pohjaan.

Nop, vitsi vitsinä, hyvän makuinen kone JTS on. 4-pyttyiseksi harvinaisen kauniisti kiertää ylös saakka ja rajoittajaan veto ei tunnu edes kidutukselta. Vastaava ominaisuus on noissa bemarin kuutosissa, joskin vain se "pikkulohko" soi nätisti peltisarjansa ansiosta.

Viikon kokemuksella sitä on kummasti ihastunut vaan syvemmin tähän merkkiin. Tarkoituksena oli hankkia "halpiskäyttis" jossa on kuitenkin sielua toisin kuin V70 Volvossa, mutta perskele nyt jo katselee Alfan sivuja josko lähtisi 159:iä vakavissaan ostattelemaan... tai sitten ajaa tällä, ei tässäkään mitään pahaa sanottavaa ole, ylisanoja senkin edestä.
BMW tuo ajamisen iloa, Alfa tuo ajamisen nautintoa!

Avatar
einari
Viestit: 517
Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
Paikkakunta: Jokiloinen

Viesti Kirjoittaja einari »

Uotinen kirjoitti:..nyt jo katselee Alfan sivuja josko lähtisi 159:iä vakavissaan ostattelemaan... tai sitten ajaa tällä, ei tässäkään mitään pahaa sanottavaa ole, ylisanoja senkin edestä.
Joskus elo- syyskuun aikoihin tulee Tampereen käyttöautoon vaihdossa 159 JTDm 2.4 SW, Qtronic- vaihteistolla. Kilometrejä siinä on ilmeisesti jotain 70 tuhannen paikkeilla. Huollettu asianmukaisesti ja pidetty kuin kukkaa kämmenellä. Mahdollisimman hyvään kotiin toivon sen pääsevän.

Avatar
juuuso
Viestit: 785
Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja juuuso »

Jos tuota kierrosherkkyyttä arvostat, niin mielestäni 2.0 TS/JTS tarjoaa sitä enemmän kuin 159:n GM-lohkoiset 1.9/2.2 JTS:t.

Uotinen
Viestit: 142
Liittynyt: 29 Touko 2011, 20:26
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja Uotinen »

Diesel... yhden olen elämässäni kokeillut, ensimmäisen ja viimeisen. Ei ole minun juttu.

Onko juuso tuo 2.2 159 pannu samaa perua kuin Omegan viimeinen (taisi olla Vectrassakin) 2.2 litrainen GM kone? Taisi olla Fiat Cromassakin? Mikäli kyllä, tosiaan tuo konevaihtoehto kumoutuu pois. Vääntää kyllä ja ihan okei, mutta maamoottori verrattuna italialaisperäisiin.
BMW tuo ajamisen iloa, Alfa tuo ajamisen nautintoa!

Avatar
juuuso
Viestit: 785
Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja juuuso »

Hiukan menee OT:ksi, mutta menkööt. Tuo 2.2 on lohkoltaan sama kuin Vectran/Omegan mylly. Kansi on Alfan omaa suunnittelua. Mainio ja vääntävä mylly, muttei niin "italialainen".

Uotinen
Viestit: 142
Liittynyt: 29 Touko 2011, 20:26
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja Uotinen »

Täällä tuntuu ketjut hieman rönsyilevän,mutta nou problem. Puolisolla oli 2002 vuoden Omega ko. koneella ja minusta juuri tyypillinen "Opel" -pannu, hyvä työjuhta ilman sielua. Suomenhevonen.
BMW tuo ajamisen iloa, Alfa tuo ajamisen nautintoa!

Vastaa Viestiin