Missä alfassa vahvin takaveto

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Missä alfassa vahvin takaveto

Viesti Kirjoittaja BSTR »

... eli siis kestävin taka-akselisto+voimansiirto?

Mielessä kummittelee yhä tuo 156:n muuttaminen takavetoiseksi.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

Veikkaampa että 155 dtm versiossa mutta eriasia mistä saa ja mitä maksaa :)
Katse varmaan siirtyy 3.0 V6:seen periin ja 75 taikka SZ:ta.

75:sen perästä A-ryhmäläisen palikoilla tehtyinä pitäisi kestää.

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Mitä teholuokkaa tuollaiset 75:t A-ryhmässä ovat olleet? Tässä tapauksessa saisi tehoa tulla taka-akselille 300 heppaa.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

BSTR kirjoitti:Mitä teholuokkaa tuollaiset 75:t A-ryhmässä ovat olleet? Tässä tapauksessa saisi tehoa tulla taka-akselille 300 heppaa.
Kyllä nuo uudet vakiokalutkin kestää tuon 300heposta.
75 A-ryhmäläisen tehoista en tiedä mut googlella varmaan löytyy jotain.

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1277
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Näyttää olevan tuo Muukkosen Petterson olla tällä hetkellä lomilla. Arvelisin hänen tietävän, on tainnut ruuvata yhtä sun toista 75-mallia.

Mies sanoi kerran meikäläisen koslan renkaita potkiessamme, että kyllä 75 vetopalikat tehoa kestävät, mutta ykkösvaihteen ja kolmosen taipumus mennä samaa aikaa päälle tapaa tehdä selvää jälkeä laatikosta.

Mutta tässä ei taida olla kyse 75-laatikon käyttämisestä.

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Re: Missä alfassa vahvin takaveto

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

BSTR kirjoitti:... eli siis kestävin taka-akselisto+voimansiirto?

Mielessä kummittelee yhä tuo 156:n muuttaminen takavetoiseksi.


Superrallicrossissa muistaakseni joku volvoista oli ainakin rakennettu 75:n tai GTV6:n voimansiirrolla, itseasiassa laatikkko ainakin oli siitä. Otanpa asiasta paremmin selvää.

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Ettei vaan se SRC audi a4. Siinä ainakin oli vaihteisto takana.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

BSTR kirjoitti:Ettei vaan se SRC audi a4. Siinä ainakin oli vaihteisto takana.
Itseasiassa joo, oliskohan ollut toi toronen sittenkin

Avatar
Hamil
Viestit: 460
Liittynyt: 20 Marras 2003, 17:51
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Hamil »

Mitäs olet menossa kisaamaan kun saa 300 hevosta olla ja takaveto???
On kivaa kun on kivaa

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Alfalle jatkoikää kilpakäytössä tässä suunnitellaan. SRC, jäärata ja ehkä jopa sprintit voisivat tulla kyseeseen.

Löytyykö 75:een tai GTV6:een suorakytkentävaihteiston sisuksia?
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

BSTR kirjoitti:Alfalle jatkoikää kilpakäytössä tässä suunnitellaan. SRC, jäärata ja ehkä jopa sprintit voisivat tulla kyseeseen.

Löytyykö 75:een tai GTV6:een suorakytkentävaihteiston sisuksia?
katsoppa täältä http://www.colotti.com/inglese/index.html

Kolmelitraisiin ovatte laittaneet noita 75 turbon laatikoita. Siinä on paremmat välitykset ja joku on väittänyt, että se on vahvempikin.

Ai niin ja Nick Humphrey motorsportilla tais olla kaupan jotain ratassarjoja 75:sen laatikkoon.

75 3.0 A-ryhmäläisessä on noin 270 hv. (Ainakin parista myytävänä olleesta on ilmoiteltu tuollaisia lukuja.)
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

ota yhteyttä arwi rintaluomaan teuvalla välittää laatikoita ja antaa kestotakuun rallivehkeillekki kyl kestää sen jälkeen eikä oo pahan hintanenkaa on tehny muummuassa kankkusen veljelle laatikon
oma makso muistaakseni 3000mummoo teki oikee kuitin kans lupas et jos laukee nii korjaa :mrgreen:

Avatar
Stilo
Viestit: 408
Liittynyt: 18 Huhti 2004, 03:27
Car(s): i20 N
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Stilo »

BSTR kirjoitti:Alfalle jatkoikää kilpakäytössä tässä suunnitellaan. SRC, jäärata ja ehkä jopa sprintit voisivat tulla kyseeseen.
Siis oletko jättämässä ratatouhut, vai vaihtamassa parempaan ratakalustoon?
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Pitää kartoittaa vaihtoehtoja... vaihtoehto nolla eli jatkaminen samaan malliin ei innosta kilpailijamäärän pudotessa ja kärjen ollessa tavoittamattomissa. Joten radalla vaihtoehdot ovat tämän kauden jälkeen (tai jopa aikana) super 2000 tai touring saloon. Jostain syystä harrastamista sport 2000 luokassa ei katsota hyvällä vaikkei kyseessä olekaan enään sm-luokka. Joten jos joutuu "nöyristelemään" niin sen voisi ihan hyvin tehdä supereissakin. Tanskan maalla ajaa kansallisesti luokiteltu super 2000 alfa 156, jonka mukaisen speksin noudattaminen ei olisi kovinkaan kallista. Touring saloonilla saisi taas osallistua myös jääratakisoihin, joissa tosin osallistujamäärät ovat pudonneet todella pahasti.

Muut lajit taas kiinnostavat nimenomaan siinä mielessä että saisi konepellin alle GTA:n V6:n (tai sopivasti piristetyn vanhemman V6:n) ja takavedon. SRC näyttää hyvältä meiningiltä mutta myös asfalttisprintit voisivat kiinnostaa.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Vastaa Viestiin