Onko ruoste 156:ssa ongelma?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
cri
Viestit: 91
Liittynyt: 18 Heinä 2011, 14:22
Car(s): Alfa 159 1.9 JTDm Ti -09
Fiat 124 Spider 2000 -79
Fiat Punto 1.2 -04

Onko ruoste 156:ssa ongelma?

Viesti Kirjoittaja cri »

On tullut ajateltua 156:n hankkimista ja sitä silmällä pitäen olen yrittänyt tutkailla tietoa ns. tyyppivioista. Yllättäen olen antanut itseni ymmärtää, että ruoste olisi edelleen Alfoissa ongelma. Onko näin? Tuo on aika ihmeellistä, koska kokemuksenikin mukaan ranskalaisetkin tuntuvat päässeen lähes kokonaan eroon ruosteongelmista jo kauan sitten, ja olin siinä uskossa, että myös Alfat olisi tähän mennessä jo opittu suojaamaan ja sinkitsemään. Nuo useissa topiceissa mainitut pohjan ja kynnysten vauriot 156:ssa kertovat toista, eli mikä on totuus? Joutuuko esim. 6-7 vuotta vanhan auton pohjasta tosissaan etsimään ruostereikiä?

Avatar
jeQQ
Viestit: 4348
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Jos eioo pidetty huolta, niin varmasti löytyy ruostetta. Ainakin helmoista, mutta monista on pohjat jo mädät. Olisikohan 2001 vai 2002 eteenpäin on vähemmän mätiä?

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

enpä usko että ihan noin uudet on vielä mätiä eli 2004-05 mallit, alkupään eli jostain 97-02 varmaan voi olla jos ei ole suojattu. Mutta jos on ostamassa kannattaa se pohja varmaan katella kuitenkin. Suurin ongelma on pohja ei kynnykset, jos on vähänkin kateltu kivisuihkun kattamat alueet kuntoon ajoissa.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Ei ole. ainakaan sen enempää kuin muutkaan autot.

Ainoa "paha" ruostevaurio johon olen törmännyt oli ekassa omistamassani 156 vm 98, jossa vessapaperin paksuisesta pellistä tehdyt etupuskurin kannakkeet olivat käytännössä kadonneet kokonaan ... tämä siis vuonna 2006.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Omakohtaista kokemusta ei ole, mutta esimerkiksi täältä foorumilta kun on lukenut projektilertomuksia ja muita juttuja, niin kyllä ne vaan mätänee aika herkästi. Ei ne ehkä huonoja ole jos vertailukohtana on Ford tai Mazda, mutta kyllä ne siellä huonommalla puolella taitaa olla.

Avatar
buctu
Viestit: 520
Liittynyt: 03 Huhti 2007, 22:07
Car(s): 156 sw 2.4 20v, 156 2.0 TS, RS2000 2.3i e85, Laguna sw II.
Paikkakunta: Jyväskylä -rock city

Viesti Kirjoittaja buctu »

Eikä ne mitään ruostu! Vaggilaisten juoksuhauta propagandaa :wink:

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
"Too much ain't enough"

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

minkä vuoden autosta noi kuvat on? tosta helman kohdasta näkee ainakin että pohjaa on kolhittu johonkin kun pelti on aivan rutussa.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
VMTD
Viestit: 3337
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Kyllä ainakin alkupään 156:t taitaa olla pahempia ruostumaan kuin edeltäjänsä 155:n.

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Tuossa tuo eka kuva on juuri se palikka josta puhuin :D
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Aquatica
Viestit: 15044
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Kyllä täälläkin tuo '99 156 on vähän ruosteessa pohjan puolelta. Katsastuksessa ei tullut nyt sanomista, mutta 2010 piti oikean puolen koko helmakotelo uusia ruosteen takia. Muuten on vaan alkavaa kytevää "peruspaikoissa", tässä tapauksessa ihan siis helmojen etureuna, johon kiveniskemät renkaista iskee kovasti.

Pohjassa oli pari pienen pientä länttiä, mutta inssi ei niistä mitään virkkonut - yleisesti näyttää kyllä suht siistiltä. Mutta tarkka toki saa olla :) Nuo kuvat on muuten aika pelottavia jo, huh :o

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Omani vm.99 suojasin liikkeessä v.2006 ja tarkastus 2008 ja ei ainakaan vielä ole mitään ruostetta, mitä nyt helmasaumoissa pientä alkua aina keväisin. Helmoihin ja pohjaan olen vuosittain koteloainetta vielä lisäksi sumuttanut että ei myöskään tulisi.

Paljon on omistajastakin kiinni, roiskeläpät eteen, suojaus liikkeessä ja omaa suojausta jatkossa.

Nuo puskurin kannakkeet tosin oli mullakin jo v.2006 puhkiruostuneet alaosasta.
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
cri
Viestit: 91
Liittynyt: 18 Heinä 2011, 14:22
Car(s): Alfa 159 1.9 JTDm Ti -09
Fiat 124 Spider 2000 -79
Fiat Punto 1.2 -04

Viesti Kirjoittaja cri »

Ohhoh! Tuntui aikoinaan, että -74 GTJ hävisi ihan silmissä ruosteena ilmaan, mutta nuo kuvat ja jutut on kyllä jotain melkein vielä pahempaa. Jostain kummasta olin kehittänyt mielikuvan, että Alfallakin olisi jo jotain opittu. Ainakin pari suvussa olevaa 2000-luvun Fiatia ovat minusta tuossa suhteessa aika lailla ok.

Avatar
Cadamuro
Viestit: 1058
Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex)
Paikkakunta: Mänttä

Viesti Kirjoittaja Cadamuro »

V6 kirjoitti:minkä vuoden autosta noi kuvat on? tosta helman kohdasta näkee ainakin että pohjaa on kolhittu johonkin kun pelti on aivan rutussa.
Tuo eka kuva on omasta -99 vuoden 156 tessusta.
Kantapään kautta vuodesta -93..

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

En tiedä miten yleisesti esimerkiksi saman aikakauden 147:t, 166:t ja GTV:t ruostuu, mutta alkupään 156:t ovat hyvinkin usein huonossa kunnossa helmoista ja pohjasta. Siistin pohjamassan alta saattaa löytyä paikoitellen melko pahaa jälkeä.

Avatar
silverine
Viestit: 2470
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

^
... :)
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8686
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Perustumatta mihinkään faktaan, niin pienen otannan perusteella lähipiiristä 166 on ilmeisen huono ruostumaan. Toki, taitavat kaikki yksilöt olla jälkituonteja, joten "suomiauton" ruostumisesta paha sanoa.

Tästä "ruostumattomuudesta" johtuen 166 on itsellä huomattavasti korkeammalla mahd. hankintalistalla vs. 156.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

pjotrthegreat
Viestit: 828
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

Alfissimo kirjoitti:Perustumatta mihinkään faktaan, niin pienen otannan perusteella lähipiiristä 166 on ilmeisen huono ruostumaan. Toki, taitavat kaikki yksilöt olla jälkituonteja, joten "suomiauton" ruostumisesta paha sanoa.

Tästä "ruostumattomuudesta" johtuen 166 on itsellä huomattavasti korkeammalla mahd. hankintalistalla vs. 156.
Joo, sen verran on tullut könyttyä tuolla auton alla että kori on tosiaan 1999vm 166:sessa jolla jo yli 240tkm ajettu suht hyvä, ei mitään läpi ruosteita ole. Mutta. Koriin liitetyt kiinnikkeet jne. sitten ruostuu ihan vapaasti. Muutamia paikkoja missä korissa ruostetta löytyi oli takapäässsä pakoputken seutuvilla saumoissa, mutta ei vielä puhkivaiheesssa - enemmän semmosta alkavaa rusotusta vaan. Pakoputken takapönttö oli originaali ja sen joutu vaihtamaan ruosteen takia - aika hyvin kuitenkin kun yli 10v kestäny - vaihdoin keskipöntönkin samalla, ihan turhaan...

Takapuskurin sisäpuolella on jonkin sortin kiinnike rautoja tms. - ne on ihan ruosteessa ja keulassa pohjan alla peltejä jotka ihan ruosteessa. Nämä ei tosin katsastusmiestä haittaa eikä käy muutenkaan silmään.

Ja onhan 166 sentään paljo komiampi auto mitä 156 - sitä paitsi 156:sia on ihan liikaa :)

Alfred Romero
Viestit: 565
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

Aquatica kirjoitti:Kyllä täälläkin tuo '99 156 on vähän ruosteessa pohjan puolelta. Katsastuksessa ei tullut nyt sanomista, mutta 2010 piti oikean puolen koko helmakotelo uusia ruosteen takia. Muuten on vaan alkavaa kytevää "peruspaikoissa", tässä tapauksessa ihan siis helmojen etureuna, johon kiveniskemät renkaista iskee kovasti.

Pohjassa oli pari pienen pientä länttiä, mutta inssi ei niistä mitään virkkonut - yleisesti näyttää kyllä suht siistiltä. Mutta tarkka toki saa olla :) Nuo kuvat on muuten aika pelottavia jo, huh :o
Kannattaako tarkistaa nuo pienen pienet läntit tarkemmin. Sellaiset ne meidänkin 156ssa oli kunnes poistin massan. Sen jälkeen sieltä löytyikin pari pienen pientä ehjää kohtaa.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

Avatar
Xehpuk
Viestit: 791
Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
Car(s): ex Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Xehpuk »

Alfred Romero kirjoitti:
Aquatica kirjoitti:Kyllä täälläkin tuo '99 156 on vähän ruosteessa pohjan puolelta. Katsastuksessa ei tullut nyt sanomista, mutta 2010 piti oikean puolen koko helmakotelo uusia ruosteen takia. Muuten on vaan alkavaa kytevää "peruspaikoissa", tässä tapauksessa ihan siis helmojen etureuna, johon kiveniskemät renkaista iskee kovasti.

Pohjassa oli pari pienen pientä länttiä, mutta inssi ei niistä mitään virkkonut - yleisesti näyttää kyllä suht siistiltä. Mutta tarkka toki saa olla :) Nuo kuvat on muuten aika pelottavia jo, huh :o
Kannattaako tarkistaa nuo pienen pienet läntit tarkemmin. Sellaiset ne meidänkin 156ssa oli kunnes poistin massan. Sen jälkeen sieltä löytyikin pari pienen pientä ehjää kohtaa.
Ihminenkin on ihan terve, ennenkuin menee lääkärintarkastukseen 8)

Avatar
cri
Viestit: 91
Liittynyt: 18 Heinä 2011, 14:22
Car(s): Alfa 159 1.9 JTDm Ti -09
Fiat 124 Spider 2000 -79
Fiat Punto 1.2 -04

Viesti Kirjoittaja cri »

Onko käsitystä siitä, ovatko tuontiyksilöt keskimäärin suomalaisia paremmassa kunnossa? Entä onko suojausta parannettu jostain vuosimallista lähtien? Joku tuossa mainitsi, että -02 eteenpäin kestävyys olisi parempi, mutta onko tämä ihan dokumentoitua tietoa?

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

ei vaan ihan ikään perustuva olettamus, kun ostaa ruostesuojatun auton niin ongelmaa ei pitäisi olla tai se on pienempi
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Itsellä on vm-99 166 suomiauto eikä pohjaa ole tarvinnut hitsata, mutta toisen puolen tunkinpaikka on laitettu taakse uusiksi. Ne on sielä helmamuovien alla savessa ja moskassa muhimassa.
Suosittelenkin kaikille 166:n omistajille helmojen irroittamista ja putsaamista.

Takavaimennin oli mädäntynyt putken sisäänmenon juuresta sen verran, etten viitsinyt edes yrittää hitsata, eli paljon :)

Avatar
Poderoso
Viestit: 70
Liittynyt: 16 Huhti 2008, 18:46
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Poderoso »

VMTD kirjoitti:Kyllä ainakin alkupään 156:t taitaa olla pahempia ruostumaan kuin edeltäjänsä 155:n.
Hieman OT, mutta tuo tuntuisi kyllä pitävän paikkansa. Omassa 16-vuotiaassa 155:ssa ei ole hitsausta tarvittu vielä kertaakaan, pohjassa on jotain pientä ruostetta käytännössä vain jonkinlaisen tällin saaneissa kohdissa.

Avatar
Maunu
Viestit: 3489
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Mun vm. 2004 oleva 156 sw käy päivittäin rikkihappokylvyssä eikä oo ruostunut piloille mistään. Urakoitsijalla on useampi Mercedes pakettiauto samalla työmaalla ja ne kukkivat kaikki varsinkin ovien listojen alta.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Sautio
Viestit: 435
Liittynyt: 14 Elo 2009, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sautio »

cri kirjoitti:Onko käsitystä siitä, ovatko tuontiyksilöt keskimäärin suomalaisia paremmassa kunnossa? Entä onko suojausta parannettu jostain vuosimallista lähtien? Joku tuossa mainitsi, että -02 eteenpäin kestävyys olisi parempi, mutta onko tämä ihan dokumentoitua tietoa?
Ei ainakaan oma vm. -01 Saksasta vuonna 2009 tuotu farkku ollut sen kummempi kuin täkäläisetkään: http://sautio.kuvat.fi/kuvat/Alfa/

Ostettaessa pohja näytti neitseelliseltä ja massapinta oli ehjä, tosin pari pientä pintaruosteenalkua oli näkyvissä, ja niitä kun lähti puhdistamaan niin muutaman kuukauden viikonloput tuota sai toissatalvena rakennella :)
On aika kypsää hommaa tuon lattian hitsaus ja askartelu, kestävänmallisia teräspunoslaikkoja taisi kulua jotain 7kpl ja raspi-roopen nauhoja ja Dremelin hiomapäitä julma määrä, kun koetin poistaa kaiken mahdollisen ruosteen.
Valmiista lopputuloksesta ei tullutkaan otettua kuvia, noissa kuvissa on vielä hiukan roisin näköistä jälkeä kun saumoja ei ole hiottu, jne.
Ite laitoin useamman kerroksen sinkkimaalia, sitten korikittiä, sitten lisää sinkkimaalia, ja sisäpohjaan, ja kaikkialle muuallekin Dinitrolin ML:ää niin että paikat uivat siinä ihan kunnolla, ja siten sitä sitomaan Dinitrolin CAR:ia, ettei kaikki kotelosuoja imeytyisi lattiamattoihin.
Bitumia tuli laitettua enemmän ja leveämmälle kuin mitä tehtaalla olivat laittaneet

Tuo vedenpoistosysteemi on tehty aika toimimattomaksi, vedenpoistoaukoista lähinnä tuntuisi pääsevän vesi pohjalevyn päälle ja koteloihin, itse laitoin normaalit vedenpoistotulpat kaikkiin koteloihin ja noiden pohjalevyn urien takapäihin, nitä on tullut availtua, eikä sinne ole mitään vettä enää tullut, olen laittanut lisää kotelosuojaa pari kertaa vuodessa. Toistaiseksi ei ole mistään enää ruostunut, ja pohja tulikin ruostesuojattua niin hyvin kuin osasin, näyttäisi aika toimivalta tuo Dinitrolin ML + CAR -yhdistelmä.

Poikittaiskoteloiden(kin) aukot on sellaiset että kaikki rapa ja kosteus haluaa mennä niihin sisälle, eikä pääse niistä pois, hitsasin ne umpeen, ja niissä on tulpat myöskin, ja ne on kyllästetty moneen kertaan ML:llä.

Nuo etupään pitkittäis"palkit" ("sukset") meni myöskin uusiksi, ne kannattaa myöskin tsekata siinä samalla kun pohjaa korjailee, lähtevät nätisti irti pistehitsiporalla.

Tuli samalla hitsattua kaikki näkemäni alustan saumat ihan täyssaumalla tehtaan pistesaumojen sijaan, siis ihan huvin vuoksi (myös täysin ruosteettomatkin saumat), aivan kuin korirakenteesta olisi tullut jäykemmän oloinen tuon operaation myötä (tai sitten ero on psykologista laatua) :) Ne alustan poikittaiskotelot(kin) on hitsattu aika pienillä täpeillä tehtaalla.

Jotain tuon alustarakenteen suunnittelussa on mennyt pieleen, rakenne on ihan tukeva ja järkevä, mutta vedenpoistoon ei ole kiinnitetty tarpeeksi huomiota.

Nuo etuloksuojien pystytukitolpat tuli rakennettua alapäistään uusiksi, ja flektikotelo, ja miljuuna muuta osaa oli elektrolyysikäsittelyssä.
Viimeksi muokannut Sautio, 02 Elo 2011, 15:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01

Avatar
h_lauri
Viestit: 6681
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Sautio kirjoitti:Ei ainakaan oma -01 Saksasta tuotu farkku ollut sen kummempi kuin täkäläisetkään: http://sautio.kuvat.fi/kuvat/Alfa/
HUI!

Ei pitäisi ollenkaan katsella tuommoisia kuvia, kun ihtellä on -01 teutonituonti eikä mitään käryä, mitä aiemmat omistajat ovat sille tehneet. Tai no, tekniikasta on vähän hajua + se mitä on ite teettänyt.

Sautio
Viestit: 435
Liittynyt: 14 Elo 2009, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sautio »

h_lauri kirjoitti: HUI!

Ei pitäisi ollenkaan katsella tuommoisia kuvia, kun ihtellä on -01 teutonituonti eikä mitään käryä, mitä aiemmat omistajat ovat sille tehneet. Tai no, tekniikasta on vähän hajua + se mitä on ite teettänyt.
Itselläni oli alunperin tarkoitus hakea 156 Italiasta, muttei silloin sattunut löytymään sopivaa yksilöä, koska suurin osa dieselkoneisista oli niitä nelimukisia roplottimia.
Seuraavan auton haen kyllä sieltä, toistaiseksi en ole onnistunut löytämään Italiasta vielä yhtään mätävikaista autoa (no -75 911 porsaassa oli tarve laittaa yksi hitsauspaikka sisälokasuojaan, tunnin homma).
Saksassa kun kylvävät sitä suolaa ihan huolella kun keli on yhtään huonompi, niin on vissiin aika tuurista kiinni sattuuko löytämään ehjän vai mädän yksilön.
Oma a ei tekisi mieli myydä pois kun nyt tietää sen olevan kunnossa, ja käyttövoimaverokin kait tippuu ensi vuonna liki 20%. Disukan kulkupuolelle vaan tarttis keksiä jotain. Sori OT.
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01

Avatar
cri
Viestit: 91
Liittynyt: 18 Heinä 2011, 14:22
Car(s): Alfa 159 1.9 JTDm Ti -09
Fiat 124 Spider 2000 -79
Fiat Punto 1.2 -04

Viesti Kirjoittaja cri »

Tämän keskustelunkin perusteella lienee syytä jättää 156:n hankkiminen sikseen (paitsi jos ei todellista helmeä vastaan satu). Harmi juttu sinänsä ja minulle tuo edelleen kuvioissa mukana oleva ruostumisherkkyys on kyllä aikamoinen yllätys. Jos Alfan hankkimisen ajatuksesta ei kuitenkaan vielä kokonaan luovu, niin onko jo havaintoja siitä, onko 159:n kanssa otettu opiksi ja parannettu rakenteita ja suojausta? Onko tehdas tiedottanut kiinnittäneensä asiaan huomiota?

Vastaa Viestiin