O

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
milaih
Viestit: 183
Liittynyt: 25 Tammi 2007, 22:17
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

O

Viesti Kirjoittaja milaih »

Oo
Viimeksi muokannut milaih, 19 Elo 2016, 22:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Brittiläinenkään rauta EI ruostu

Avatar
Maunu
Viestit: 3655
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Junior Speziale Electrica 2025, Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Siis onko nyt kyseessä pelkkä vikakoodin luku vai jokin viritys saada airbag järjestelmä toimimaan?

Fiatecuscan tuon kyllä nollaa jopa freeware versionakin VaG-kom piuhalla ja sopivalla johtovirityksellä.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

milaih
Viestit: 183
Liittynyt: 25 Tammi 2007, 22:17
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

jep

Viesti Kirjoittaja milaih »

Nollaa varmasti mutta tuo ongelma onkin juuri tuon plugin puute!
Brittiläinenkään rauta EI ruostu

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

Oman piuhan/adapterin tilasin eBaystä. Esim hakusanalla "Fiat 3-pin diagnostic connector" löytyy. VaG-kom klooni palikan saa edullisesti tilattua vaikkapa dealextremestä. eBaystäkin löytyy, tosin ei ehkä ihan yhtä alhaiseen hintaan. Hyvällä tuurilla sekä tuo adapteri että VaG-kom pulikka löytyy samalta kauppiaalta eBaystä.

Minultakin nuo tietysti saa lainaan, mutta Riihimäki on Oulusta vähän kaukana.

Avatar
katiska
Viestit: 472
Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
Paikkakunta: Villähde

Viesti Kirjoittaja katiska »

Niin siis tuossa autossa ei ollut airbagilla normaalia 3-pin fiat -connectoria vaan kuskin penkin alta tulevan johdon päässä on urospuoleinen 2-pin liitin.
En saanut sieltä airbag ecua kiinni vaikka testailinkin erilaisia 3to2 kytkentöjä.
En tyytynyt tavanomaiseen.

A Bart
Viestit: 1892
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Yksi nainen sanoo enemmän kuin tuhat kuvaa kertoo :roll:
Vai miten se meni.

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

Otitko takapenkin irti ja löysit itse Airbagin boksin? Boksi on takapenkin alla oletetun kardaanitunnelin päällä/kohdalla. Se kolmipiikkinen liitin on siinä ihan ECUn vieressä. Keltaisella suojakuorella varustettu lyhyt johdin yhdistää sen boksiin, eli helppo löytää. Jo vuosimallissa 1995 (eka tuotantovuosi) on tuollainen kolmipinninen liitin, joten ihme olisi jos 1996 vuosimallissa ei olisi. Kaivelemalla takapenkin alta/välistä siitä keskeltä saattaa liittimen saada käsiinsä ilman penkin irroitusta.

milaih
Viestit: 183
Liittynyt: 25 Tammi 2007, 22:17
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Kyseessä siis Spider

Viesti Kirjoittaja milaih »

Heh, kuva taitaisi kertoa...

Ei mulla oo takapenkkiä! Voihan se olla rikki se airbagin boxikin. Täytyy aktivoitua Hyvinkään suuntaan. Eiköhän ne siellä Sveitsinportissa saa homman pulkkaan.
Brittiläinenkään rauta EI ruostu

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

Ai joo, tässä olikin kyse Spideristä. Oma huomioni kiintyi vain GTV tekstiin tuossa otsikossa. Huoltomanuaali varmaan kertoisi missä se boksi on tuossa laitteessa. Villi veikkaus (koskaan Spideriä läheltä näkemättä) että löytyy kun poistaa etupenkkien takana olevan verhoilun. Tuo penkin alla oleva 2-napainen liitin tuskin diagnostiikkaliitin on. Mistä sait vihjeen että tuo liitin olisi nimenomaan diagnostiikkaliitin?

Vastaa Viestiin