Kenguru Alfa 156 TS

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Pacer
Viestit: 63
Liittynyt: 15 Maalis 2008, 13:20
Car(s): Ex Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -18
Ex Spider 2.0 i.e S4 -91
Ducati 996 -2000
Ex 156 2.5 V6 -03
Ex 156 TS 2.0 -99
Paikkakunta: Kotka

Kenguru Alfa 156 TS

Viesti Kirjoittaja Pacer »

Autoni on 156 2.0 TS -99. Polkiessa kaasupoljinta reippaammin lattiaan, alkaa armoton nykiminen. Tämä ilmenee eteenkin kylmällä moottorilla, mutta usein myös moottorin ollessa lämmin. Vaikuttaisi ehkä siltä että moottori ei saa bensaa/ilmaa riittävästi kun kaasua painaa reilummin. Mikäli kiihdytän rauhallisesti painamatta pedaalia aivan lattiaan saakka, ei pomppimista ilmene. Missä mahtaisi olla vika? ...kiitos vastauksista jo etukäteen :)

jartuo
Viestit: 253
Liittynyt: 16 Helmi 2008, 20:52
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Moi
Oletko vaihtanut polttoainesuodatinta?
Pessimisti ei pety!!

Avatar
Pacer
Viestit: 63
Liittynyt: 15 Maalis 2008, 13:20
Car(s): Ex Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -18
Ex Spider 2.0 i.e S4 -91
Ducati 996 -2000
Ex 156 2.5 V6 -03
Ex 156 TS 2.0 -99
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Pacer »

Hmm... eipä oo tullu vaihdettua :P ...siispä pa-suodatin tilaukseen.

Ruokoton
Viestit: 896
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40

Viesti Kirjoittaja Ruokoton »

Käsittääkseni vaihdettavaa suodatinta ei ko. autosta löydy. Pumpun yhteydessä on jokin sihti. Korjatkoon viisampi jos olen väärässä.

Avatar
silverine
Viestit: 2470
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Eikös nuo oireet viittaa vanhaan kunnon ILMI:in.. :roll:
Tiedätkö onko ILMI:ä vaihdettu kertaakaan autoosi?
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Pacer
Viestit: 63
Liittynyt: 15 Maalis 2008, 13:20
Car(s): Ex Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -18
Ex Spider 2.0 i.e S4 -91
Ducati 996 -2000
Ex 156 2.5 V6 -03
Ex 156 TS 2.0 -99
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Pacer »

ILMI oireili autossani ostaessani sen maaliskuussa. ~3500-5000rmp kierrosalueella oli "nuhaisuutta". Vaihdoin ilmin pari kuukautta sitten, ja nuhaisuus hävisi :)

Avatar
Janne
Viestit: 2126
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 2x75, Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

No entäs imuputki? Sen vuotohan tuollaisen nykimisen vois aiheuttaa myös.

Avatar
Pacer
Viestit: 63
Liittynyt: 15 Maalis 2008, 13:20
Car(s): Ex Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -18
Ex Spider 2.0 i.e S4 -91
Ducati 996 -2000
Ex 156 2.5 V6 -03
Ex 156 TS 2.0 -99
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Pacer »

Imuputki näyttää päällisinpuolin ehjältä. Paikoitellen kyllä hieman hapristuneen oloinen. Autolla on ajettu kumminkin 220tkm

Avatar
Janne
Viestit: 2126
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 2x75, Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Starttipilotilla suihkimalla kait nuo imuvuodot selville.

Minulla taannoin myös ilmanputsarikotelon kansi vuoti pirusti ja hetkisen aikaa meni kun tajusin mistä raju nykiminen johtui.

Avatar
kterkkila
Viestit: 2387
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Imuputkivuotojen vaikutukset aina pienenevät kaasuläppää avattaessa, joten syy ei ole niissä.

jartuo
Viestit: 253
Liittynyt: 16 Helmi 2008, 20:52
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Entäs tulppien kunto?
Eikö bensa mallista löydy karkea polttoainesuodatinta?
Pessimisti ei pety!!

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4882
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Tulppia veikkaisin itsekkin. Samat oireet ja syyllisinä tulpat, samassa moottorissa siis. Mutta käytä irti, voi olla jo pelkkä kosteus, tulpankoloissa, syynä.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
pikkis77
Viestit: 509
Liittynyt: 06 Touko 2005, 21:18
Car(s): AR spider 2.0 vm. 1984
Paikkakunta: Kulloonkylä (Porvoo)

Viesti Kirjoittaja pikkis77 »

Mites ku mulla alko tyhjäkäynti heijaan, tasakaasulla rykii, tärisee ja savuttaa. toimii hyvin ainoastaan ku on kaasu pohjassa eli veto päällä kiihdytyksessä. ILMI on vaihdettu puol vuotta sitten, silloin oli vähän eri oireet, mutta nytkin on ecusssa ILMI...

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4143
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

^Olikos niin että lambada arvoja ei huomioida täyskaasulla? Voisiko se aiheuttaa seoksien niin pahan sekoamisen/hakemisen että tuo olisi tulos? Tyhjäkäynnin heijaaminen voi tulla jumittavasta läpästä, mutta ei kai se noita muita oireita selitä. Sen tarkistaminen ei ainakaan maksa mitään, paitsi jos sen onnistuu rikkomaan.
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
pikkis77
Viestit: 509
Liittynyt: 06 Touko 2005, 21:18
Car(s): AR spider 2.0 vm. 1984
Paikkakunta: Kulloonkylä (Porvoo)

Viesti Kirjoittaja pikkis77 »

Käynti muuttuu kun ottaa ILMIn piuhat irti, eli varmaan se on ainakin paska. Myös mitta-arvot autodatan ohjeen mukaan ei täsmää.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11251
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

^ Mutta muuttuuko huonompaan vai parempaan? Jos tökkeli on sökö niin liittimen irrotuksella vetoja pitäisi tulla lisää.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
pikkis77
Viestit: 509
Liittynyt: 06 Touko 2005, 21:18
Car(s): AR spider 2.0 vm. 1984
Paikkakunta: Kulloonkylä (Porvoo)

Viesti Kirjoittaja pikkis77 »

Käynti muuttui paremmaksi, röpellys ja bensanhaju loppu, mutta ei oikein vastannut kaasuun muuten kuin pintakaasulla. sitten ku sai kierrokset ylös ni tuntu paremmalta.

heme
Viestit: 541
Liittynyt: 27 Marras 2006, 08:02
Car(s): 147 GTA -03, 156 2.5 V6 SW -03, Maserati Quattroporte -06, DS7 Hybrid -20
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja heme »

Mulla tekee Spider vastaavaa, kylmällä koneella eniten. Osakaasulla ei nyi, mutta täyskaasulla jos kierrokset on yli 4000 alkaa nykiä. Voisiko liittyä muuttuvapituuksiseen imusarjaan? Ilmi ja jakohihna on uusittu, ei ollut vaikutusta asiaan.

Avatar
Pacer
Viestit: 63
Liittynyt: 15 Maalis 2008, 13:20
Car(s): Ex Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -18
Ex Spider 2.0 i.e S4 -91
Ducati 996 -2000
Ex 156 2.5 V6 -03
Ex 156 TS 2.0 -99
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Pacer »

Nyt on sitten tulpat tilattu...Denson platina/iridium :P ..Huomenna pitäs sitte vaihtaa ja todeta auttaako vikaan vaiko ei. Kuinka iso homma tulppien vaihto 156 TS:ssa on? Liittyykö tulppienvaihtoon jotain erityisen haastavaa tms?

Avatar
Janne
Viestit: 2126
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 2x75, Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Täältä kuvalliset ohjeet:
www.alfa156.net -> Tips -> FAQ's from the forum : how to change spark plugs

Avatar
Pacer
Viestit: 63
Liittynyt: 15 Maalis 2008, 13:20
Car(s): Ex Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -18
Ex Spider 2.0 i.e S4 -91
Ducati 996 -2000
Ex 156 2.5 V6 -03
Ex 156 TS 2.0 -99
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Pacer »

Jea! Tulpat vaihdettu ja Alfa toimii kuin unelma! :) ...kiitokset avusta!

Avatar
pikkis77
Viestit: 509
Liittynyt: 06 Touko 2005, 21:18
Car(s): AR spider 2.0 vm. 1984
Paikkakunta: Kulloonkylä (Porvoo)

Viesti Kirjoittaja pikkis77 »

ILMI vaihdettu ja nyt käy tasaisemmin kuin koskaan... ILMI kesti 8kk eikä ole alusta asti ollut tasainen käynti...

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4143
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Pacer kirjoitti:Jea! Tulpat vaihdettu ja Alfa toimii kuin unelma! :) ...kiitokset avusta!
Kiva! Aina mukava nähdä että ketju päättyy näin 8)
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Pacer
Viestit: 63
Liittynyt: 15 Maalis 2008, 13:20
Car(s): Ex Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -18
Ex Spider 2.0 i.e S4 -91
Ducati 996 -2000
Ex 156 2.5 V6 -03
Ex 156 TS 2.0 -99
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Pacer »

Perhana! ...ei kestäny kauaa ni nykiminen alkoi taas :( uusia tulppia laittaessa huomasin, että yksi tulpanhattu ei naksahtanut tulppaan samalla tavalla kuin muut. Jospa nykiminen johtuisi yhden pytyn huonosta kipinästä :shock: hommasin motonetistä bensansuodattimen, osaako joku kertoa missä kyseinen osa sijaitsee...jossain pohjassa kenties?

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Tankin sisällä on bensansuodatin.

Avatar
Alfa Milano
Viestit: 308
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 12:38
Car(s): Tsekkiferrari
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfa Milano »

Mitäs maestrot ehdottaisi hoidoksi tällaiseen pikku vikaan...

Viime aikoina on alkanut silloin tällöin tuntumaan, että koneen ollessa kylmänä ei ole joka heppa tallissa, eli vetoa ei löydy alakierroksilta. Käynti on kyllä tasaista, mutta voimatonta. Siinä 3000 kierroksen jälkeen tulee selvä tehopiikki, ja lämpimänä vetää alhaalta asti normaalisti. Ikävä vaiva, etenkin kun päivittäinen ajomatka suuntaansa on juurikin sen verran ja vähän päälle, että kone ehtii lämmetä...

Avatar
Pacer
Viestit: 63
Liittynyt: 15 Maalis 2008, 13:20
Car(s): Ex Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -18
Ex Spider 2.0 i.e S4 -91
Ducati 996 -2000
Ex 156 2.5 V6 -03
Ex 156 TS 2.0 -99
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Pacer »

Nyt toimii 8)

Kävin tutkimaan imuputkea tarkemmin. Kun otin ilmin irti ja taivuttelin kumiputkea huomasin, että haitariosa oli alapuolelta monesta kohtaa halki :evil: ...muutama kiekka jeesusteippiä ensiavuksi ja nyt auto toimii paremmin kuin koskaan. Mistä se kaasuläpän ja ilmin välissä oleva kumihärpäke kannattaa tilata?

Avatar
Janne
Viestit: 2126
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 2x75, Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Vaikea sanoa mistä sen saisi edullisimmin, mutta Heikalta (www.heikka.fi) kannattaa kysäistä ensimmäisenä. Noita saattaa löytyä kyllä ihan autovahintokeskukseltakin pilkkahintaan. Deltassa varmaan tonnin setti:)

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Janne kirjoitti: Deltassa varmaan tonnin setti:)
Optimismi on ihanaa...

Itse joskus aikoinaan tilasin ko. osan. Taisi olla markka aikana eikä hinta ollut kun reilu satkun.
Siis markkoja Huom !

Avatar
Pacer
Viestit: 63
Liittynyt: 15 Maalis 2008, 13:20
Car(s): Ex Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -18
Ex Spider 2.0 i.e S4 -91
Ducati 996 -2000
Ex 156 2.5 V6 -03
Ex 156 TS 2.0 -99
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Pacer »

120e Kotkan telttassa :roll:

heme
Viestit: 541
Liittynyt: 27 Marras 2006, 08:02
Car(s): 147 GTA -03, 156 2.5 V6 SW -03, Maserati Quattroporte -06, DS7 Hybrid -20
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja heme »

Pacer kirjoitti:Nyt toimii 8)

Kävin tutkimaan imuputkea tarkemmin. Kun otin ilmin irti ja taivuttelin kumiputkea huomasin, että haitariosa oli alapuolelta monesta kohtaa halki :evil: ...muutama kiekka jeesusteippiä ensiavuksi ja nyt auto toimii paremmin kuin koskaan. Mistä se kaasuläpän ja ilmin välissä oleva kumihärpäke kannattaa tilata?
No niin, vuoden vaivannut nykiminen on nyt ohi! Syynä oli samainen imuputken haitariosa.

Thompson
Viestit: 9
Liittynyt: 03 Marras 2007, 23:30

Viesti Kirjoittaja Thompson »

166 2.0 TS kylmänä käynnistäessä nykii ja hyytyy...
Eli, samoja oireita on. Voiko olla ja onko moottorissa kylmäkäynnistysanturia joka saattaisi olla mennyt "sököksi"?
ILMI? Ilmamassa...härpäke? Termi uusi mulle. :) :oops:

Lämpimänä moottori toimii hyvin. Viileämmällä kelillä käynnistäessä ei hyydy ihan niin pahasti ja lämpimällä kelillä saa kaasua säätäen auton hyytymättä liikkeelle, mutta aikamoista kikkailua on. Ihan kuin "kengurubensaa" olisi tankannut.

Elikkä kun käynnistän kylmänä, tyhjäkäynti on ok, mutta kun lähtee liikkeelle, niin tuntuu tukehtuvan ja kierrokset putoaa... kun saa vauhdin kohdalleen ja kakkos/kolmosvaihdetta silmään, niin kyyti on normaalia jo.

Enempää en ole vikaa vielä ehtinyt tutkimaan. Päästöt kuitenkin olivat kunnossa katsastuksessa.[/b]

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Itsellä juuri samat oireet.
ILMI vaihtoon ja taas meno maitti Alfalle.

Thompson
Viestit: 9
Liittynyt: 03 Marras 2007, 23:30

Viesti Kirjoittaja Thompson »

Lähetin yhteen paikalliseen varaosaliikkeeseen kysymyksen tuosta ilmamassamittarista. Ja vastauksena tuli, että kahta sorttia löytyy. Nimetön ja sitten tuo Boschin malli. Ja nämä molemmat ovat tuohon 114kW moottoriin sopivia.

Noiden hintaero on aika huima. Kumpi noista kannattaa hankkia??

7701-9909 ILMAMÄÄRÄMITTARI 40,50 €
0280218019 ILMAMASSAN MÄÄRÄN TUNNISTIN BOSCH 115,20 €

Parin päivän toimitusajalla nuo tulis...

Paikalla
Avatar
mattijus
Viestit: 5267
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Kalukylä

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Halpa ja hyvä on yleensä kaksi eri tuotetta.

EDIT: Tarkennetaan vielä, että kallis ja hyväkin voi olla kaksi eri tuotetta
VMP

Pepperoni
Viestit: 925
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super -19
Fiat Tipo Cross -21
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Tuossa JiiPeen kokemukset (Motonetin) halpis-ILMIstä ja sen vaihdosta aitoon Boschilaiseen.

roude
Viestit: 274
Liittynyt: 09 Loka 2010, 21:00
Car(s): 166 3.0v6
Alfa Romeo Sprint 1.5QV -87

Re: Kenguru Alfa 156 TS

Viesti Kirjoittaja roude »

Pacer kirjoitti:Autoni on 156 2.0 TS -99. Polkiessa kaasupoljinta reippaammin lattiaan, alkaa armoton nykiminen. Tämä ilmenee eteenkin kylmällä moottorilla, mutta usein myös moottorin ollessa lämmin. Vaikuttaisi ehkä siltä että moottori ei saa bensaa/ilmaa riittävästi kun kaasua painaa reilummin. Mikäli kiihdytän rauhallisesti painamatta pedaalia aivan lattiaan saakka, ei pomppimista ilmene. Missä mahtaisi olla vika? ...kiitos vastauksista jo etukäteen :)
minulla sama vika, oon vähän kokematon autonkorjauksen suhteen, tulpat pitäs vaihtaa ja tuon ilmin ja sen muoviosan vois tarkastaa joka oli pacerillakin mäsänä mut voisko saada ohjeistusta 156 2.0TS -vm98 tulppien vaihtoon ja hieman koordinaatteja et missä mikäkin osa kuten ilmi sijaitsee. apuwaa :D

Sen polttoainesuodattimenkin vois vaihtaa, joku mainitsi sen olevan tankin sisällä?

ja semmonen lisäys et mulla tämä nykiminen ilmenee nimenomaan 5000kierroksen kohdalla kun painaa rajummin kaasua, haittaa erityisesti ohituksessa, ja joskus pienemmillä kierroksilla, pienemmillä nopeuksilla, mutta AINA siin viidestonnis ku ajaa nasta laudas.

roude
Viestit: 274
Liittynyt: 09 Loka 2010, 21:00
Car(s): 166 3.0v6
Alfa Romeo Sprint 1.5QV -87

Viesti Kirjoittaja roude »

kaasuläpän ja ilmin välissä olevan muoviosan klemmari löysällä, läppä koteloon oli päässyt moskaa, putsasin sisältä sen verran minkä pystyi siinä kun osa on paikoillaan.

onko iso operaatio irroittaa se koko läppä ja putsata läpikotaisin. näyttää menevän siihen jos jonkin näköisiä johtoja ym. vaijereita. kannattaako amatöörin lähtä purkaan? käy pian samallain ku vetonivelen kanssa ettei meinaa saada takas kasaan.

roude
Viestit: 274
Liittynyt: 09 Loka 2010, 21:00
Car(s): 166 3.0v6
Alfa Romeo Sprint 1.5QV -87

Viesti Kirjoittaja roude »

Up ;D apuja vielä kaivattas :)

Avatar
beetta julia
Viestit: 422
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja beetta julia »

Jos kyseessä 156 1.8 tai 2.0 koneella.

Avaat konepellin, ilmaputki lähtee koneen takaa oikealle puolelle kääntyy ja menee koneen vierestä jossa on ilmamassamittari ja jatkuu ilmanpuhdistajaan akun viereen.

Onkos se ilman puhdistaja vaihdettu joskus?
Ilmin ja moottorinvälinen haitari taitos kuulemma monesti vuotaa.
Vuotoa ei nää päällepäin, putki otettava irtti suljettava toinen pää ja katsottava näkyykö valoa(taivuttelua).
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.

roude
Viestit: 274
Liittynyt: 09 Loka 2010, 21:00
Car(s): 166 3.0v6
Alfa Romeo Sprint 1.5QV -87

Viesti Kirjoittaja roude »

beetta julia kirjoitti:Jos kyseessä 156 1.8 tai 2.0 koneella.

Avaat konepellin, ilmaputki lähtee koneen takaa oikealle puolelle kääntyy ja menee koneen vierestä jossa on ilmamassamittari ja jatkuu ilmanpuhdistajaan akun viereen.

Onkos se ilman puhdistaja vaihdettu joskus?
Ilmin ja moottorinvälinen haitari taitos kuulemma monesti vuotaa.
Vuotoa ei nää päällepäin, putki otettava irtti suljettava toinen pää ja katsottava näkyykö valoa(taivuttelua).
joo ei ole taidettu ilmanpuhdistajaa vaihtaa, haitari putki irroitettu ja tarkastettu, pieniä pintarepeämiä on mutta eivät näytä olevan läpi asti.

Alfred Romero
Viestit: 565
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

*menee kaivamaan ehjän haitariputken kaatopaikka kuormasta...*
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

roude
Viestit: 274
Liittynyt: 09 Loka 2010, 21:00
Car(s): 166 3.0v6
Alfa Romeo Sprint 1.5QV -87

Viesti Kirjoittaja roude »

Nyt kun irroitan ja putsaan tuon kaasuläpän niin kun homma on valmis pitääkö ECU resetoida? vai onko sillä mtn tekemistä näiden vanhempien alfojen, vaijerilla olevien kaasuläppien kanssa?

roude
Viestit: 274
Liittynyt: 09 Loka 2010, 21:00
Car(s): 166 3.0v6
Alfa Romeo Sprint 1.5QV -87

Viesti Kirjoittaja roude »

uus ilmi paikallaan, läppä kiiltää ym, ja nykiminen loppu, tehot palautu. ongelma ratkaistu.

Vastaa Viestiin