Uutisia Alfa Romeosta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

^ Muistelin että Appiaa ja Flaviaa olis ollut saatavilla isommillakin myllyillä kun ne henkii jotenkin isomman auton tuntua, mutta aika käsi kädessähän noi moottoritilavuudet Alfalla ja Lancialla meni 60-luvulla. Flaminian 2.8L V6 taisi olla se isoin Lancian kaupallinen mylly ja Alfalla Montrealin V8. Oli väärät mielikuvat jäänyt.

Avatar
mutt
Viestit: 5474
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Viesti Kirjoittaja mutt »

Flavian suunnitellut Antonio Fessia oli sitä mieltä, että tehokkaat autot ovat vaarallisia, ja eipä Flavia nyt varsinaisesti olekaan tunnettu hillittömästä voimasta. Enemmänkin sellainen turvallisuus- ja mukavuuspainotteinen, olihan auto melkoisen painavakin aikalaisekseen. No, kyllähän Zagato-korisella Flavialla taidettiin pari rallia ehtiä voittamaan, ennenkuin se puoli keskitettiin Fulvialle, tunnetuin tuloksin. Ajo-ominaisuuksiltaanhan Flavia oli huippuluokkaa, ja jarrut ihan omalla tasollaan (2-piiriset levyjarrut kaikissa pyörissä.)

Lancian urheilullisempi maine tuolta aikakaudelta taitaakin tulla noista pienistä Fulvioista, ja sitten koripajojen tekemistä s****nallisen kalliista ja kauniista Flaminioista.

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2862
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Peeveli kirjoitti:
Saas nähdä mitä vuoden sisällä tapahtuu -veikkaan että tapahtuu.
VAGn alaisuudessa Alfaa varmaan tehtäisiin Polosta ja Golfista, laittamalla keulaan Alfa logo linjan loppupäässä...niin ja tehdas olisi varmaan jossain entisen rautaesiripun maassa...
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200S

La vita è

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11270
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

On Alfan mallipolitiikassa ollut kummallisuuksia ennenkin. Uuden AI:n mukaan vuonna -77 saattoi kaupasta ostaa joko Giulian, Berlinan, Alfettan tai Giuliettan. Valinnanvaraa siis piisasi, jos neliovista Romeota teki mieli. Nykytilannehan onkin sitten hieman toinen.

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Naurettavaa:

http://www.autonews.com/apps/pbcs.dll/a ... z1Y05NWKoM

Miten voidaan edes sanoa, että 159:n korvaava giulia tulee 2014...Miten se voi olla korvaaja jos tulee 3v 159 tuotannon lopettamisen jälkeen? Ensi vuoden ainoa uutuus siis 5-ovinen mito. No eipä tarvi vaimon kanssa neuvotella voidaanko laittaa seuraavaksi uudemmaksi kulkineeksi taas Alfa, kun tarjolla on vain 2 pienehköä etuvetoista mallia...

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

ei se Mito ensi vuonna tule vaan 2013 lopussa, ensi vuonna ei tule yhtään uutta Alfaa, heikolta näyttää, miten mikään firma voi lepäillä 2-3 vuotta laakereilla tekemättä mitään?? lähinnä hitaahkolta kuolemalta rupeaa näyttämään


http://www.fiatspa.com/it-IT/investor_r ... 9_site.pdf
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11270
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

V6 kirjoitti: lähinnä hitaahkolta kuolemalta rupeaa näyttämään
Surullista mutta totta.

No, jotain hyvääkin: A large Alfa sedan derived from the next generation of the Maserati Quattroporte will be launched after 2014 instead of the cancelled midsized SUV.

Suhtautuisin kyllä tuohonkin aika skeptisesti.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Ei uutta mallia voi joka vuosi tehdäkkään, tulisi juosten kustuja vain. Mielummin pitkään ja hyvin sunniteltu, kuin joka vuosi uusittava huono malli. Kyllä rohkenisi väittää, että hyvin suunniteltu auto myös kestää aikaa pidempään, joten eiköhän se ole tulevaisuuden kannalta viisaampaa pitkässä juoksussa
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

ei voikaan mutta kun aikaa on ollut vuodesta 2005 asti suunnitella seuraajaa ja vasta vuonna 2014 ilmestyy, eli 9 vuotta on "suunniteltu" niin jossain mättää ja pahasti, pahin on tuo 2 vuoden väli jolloin merkillä ei ole yhtään sedan mallia tarjolla eikä paljon muutakaan. Nythän lykättiin myös 4C mallia vuodella eteenpäin ja onko tästäkään mitään varmuutta että se edes on tulossa, mitään edistystä ensimmäisistä kuvista ei ole tapahtunut, taitaa tämäkin olla vielä "suunnitteluasteella". Alfan myyntimäärä voi tippua alle sadantuhannen tässä seuraavien kahden vuoden aikana. Mr Marchionnen tavoite 4-500 tuhatta autoa ei kyllä tällä tahdilla kovin nopeasti toteudu. Jenkit on myös tyytyväisiä kun saatiin yksi oksa lisää viivästyksiin.

http://blog.caranddriver.com/wp-content ... pdated.jpg
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

harde
Viestit: 349
Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja harde »

Tuo 2014 tuntuu kaukaiselta, lieneekö tuo kuitenkin jenkkilän lanseerausaikataulu. Myyjä, jolta tuli just perjantaina tbi ostettua (muuten kolmanneksi viimeinen sedan tbi!) sanoi maahantuojan edustajan kertoilleen pari viikoa sitten, että Giulia julkaistaan kesällä 2012 ja tulis meillä myyntiin vuodenvaihteessa 2012/2013. Aika näyttää miten käy..

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

DaViega kirjoitti:Ei uutta mallia voi joka vuosi tehdäkkään, tulisi juosten kustuja vain. Mielummin pitkään ja hyvin sunniteltu, kuin joka vuosi uusittava huono malli. Kyllä rohkenisi väittää, että hyvin suunniteltu auto myös kestää aikaa pidempään, joten eiköhän se ole tulevaisuuden kannalta viisaampaa pitkässä juoksussa
Niin kyllähän noiden saksalaistenkin mallit kestää 6-7v, puolessa välissä tosin on faceliftaus. Eli joka vuosi malleja ei uudistella muillakaan, mutta joku tolkku tuossakin pitää olla, jos kilpailukykyä meinaa edes jossain määrin ylläpitää. Luulisi, ettei olisi varaa jättää aukkoja uuden mallin tulemisen ja vanhan poistamisen väliin, mutta nähtävästi näinkin voi toimia...

PRO
Viestit: 745
Liittynyt: 10 Tammi 2008, 20:57
Car(s): 2016 T5
Paikkakunta: Helsinki - Kannelmäki

Viesti Kirjoittaja PRO »

Kyllä täälläkin on käsitys, että kun uusi malli julkaistaan, on sen seuraajan suunnittelu täydessä tohinassa. Aika surkealta näyttää. Varsinkin kun puheet konsernin suunnalta on ollut aivan päinvastaiset... "kyllä jätkät näillä mennää sinne ameriikkaan ja menestys on taattu"

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Aika masentavaa lukea. Onko 4C:n tuotantoa siirretty todella vuosi eteenpäin?

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

on se tuon esityksen (product plan 2010-2014) mukaa siirretty, alkuun sen piti tulla aivan vuoden 2012 lopussa tilattavaksi ja nyt siis vuonna 2013, eli ehkä semmonen vajaan vuoden viivästys. Itseäni hämää koko auto kun siitä ei ole mitään uutta kerrottu ensimmäisen esittelyn jälkeen, voihan olla että se häviää taas kuvioista... esim 166sen seuraaja on tas ilmestynyt product planiin kun se viime vuoden planista oli juuri otettu pois. Eli ei aivan kaikkea voi uskoa mitä ne makaroonit kertoilee.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

PRO
Viestit: 745
Liittynyt: 10 Tammi 2008, 20:57
Car(s): 2016 T5
Paikkakunta: Helsinki - Kannelmäki

Viesti Kirjoittaja PRO »

Raimo Miettinen kirjoitti:
Aika masentavaa lukea. Onko 4C:n tuotantoa siirretty todella vuosi eteenpäin?
Jeesuksen perkele, ei oo kovin nöyryttävää lukea tuosta timeline:sta Fiatin Alfan vientiä jenkkeihin...

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

"Hätävarana" taitaa jossain pölyyntyä lähes valmis Mito GTA? :wink:

Kun muut viivästyy, ehkä pitäisi kaivella kinneri naftaliinista ja vähän terästää valikoimaa
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1542
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

DaViega kirjoitti:"Hätävarana" taitaa jossain pölyyntyä lähes valmis Mito GTA? :wink:

Kun muut viivästyy, ehkä pitäisi kaivella kinneri naftaliinista ja vähän terästää valikoimaa
GTA ei ole mitään ilman 3.2 Bussoa. :twisted: Vaikka onhan noita ollu silloon joskus takavetoaikoihin... Muuten ihan kiva.. :roll:

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Viesti Kirjoittaja sanctus »

DaViega kirjoitti:"Hätävarana" taitaa jossain pölyyntyä lähes valmis Mito GTA? :wink:

Kun muut viivästyy, ehkä pitäisi kaivella kinneri naftaliinista ja vähän terästää valikoimaa
Vähän olisivat voineet vilauttaa teho-paino -suhdetta lukuina, niin ei tarvitse fiilistellä. Vaikka omalta kohdaltani tuollainen peli jää toki vain asteelle "hymyillen hyväksytään" ja odotellaan sitä viisiovista Mitoa.

Avatar
jeQQ
Viestit: 4378
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): 1750 Berlina, Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Kylläpä hajottaa lukea noita vanhempia blogeja / autolehtisivustoja. Moni sivu on julkaissut artikkeleita aiheesta, että mito gta olisi varmistanut tulonsa jne. Vuosia vanhoja toki, mutta aika tyhjää on aikanaan lupailtu.

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Tuosta linkin takana olevasta Mito GTA:sta ei kyllä tule muu kuin Cars-leffat mieleen :shock: Tollasenaan olisi parempi jättää suunnittelupöydälle. Kurnuttava sammakko.

Edit. ei antanut linkittää kuvaa tänne.

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

DaViega kirjoitti:"Hätävarana" taitaa jossain pölyyntyä lähes valmis Mito GTA? :wink:

Kun muut viivästyy, ehkä pitäisi kaivella kinneri naftaliinista ja vähän terästää valikoimaa
No olisihan tuo ihan kiva nähdä jossain muuallakin kuin vain mainopätkässä.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
Matti_S
Viestit: 595
Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08

Pärtsätin: Triumph Thruxton '06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Matti_S »

Kyllä tuo Miton:n ja 159:sin GTA versioiden tekemättä jättäminen oli Alfalta typerimpiä vetoja ikinä. Jo pelkästään PR mielessä. Vaikea esiintyä urheilullisena merkkinä jos ei ole tarjota mitään oikeasti urheilullista.

159 & Brera 200kg kevyempänä versiona ja Maseratin V8 keulalla, niin olis alkanu perus 159:sitkin myydä.
-Matti-

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Matti_S kirjoitti:Kyllä tuo Miton:n ja 159:sin GTA versioiden tekemättä jättäminen oli Alfalta typerimpiä vetoja ikinä. Jo pelkästään PR mielessä. Vaikea esiintyä urheilullisena merkkinä jos ei ole tarjota mitään oikeasti urheilullista.

159 & Brera 200kg kevyempänä versiona ja Maseratin V8 keulalla, niin olis alkanu perus 159:sitkin myydä.
Komppaan täysin. Ja edelleen ihmettelen tätä nykyistä linjaa, jossa vaihtoehdot on vaan vähentyny. En kyllä niele selitykseksi vaikeita taloudellisia aikoja , sille, ettei tuoda mitään uutta ja mennään kahdella mallilla. Tuskin noilla saavat kerättyä rahaa "suureen tulemiseen" taloudellisen tilanteen parannuttua. Vetäytyä nyt markkinoilta pois ja antaa tilaa kilpailijoille ei kuulosta ikinä järkevältä.

Muutenkin on käytännössä melko hankalaa keskustella alfasta urheilullisena merkkinä esim bemariharrastajien kanssa viime vuosina. 156gta:han on melko vaikea enää vedota ja 8c:tä ei ehkä myöskään voida täysin valikoimiin laskea.

Alkaa tuntua siltä, että parempi olisi jos myisivät merkin pois...

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 956
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

http://rumors.automobilemag.com/alfa-ro ... 78911.html

Elikkäs, takavetofriikit innoissaan ja muuten mielet mustina...? :roll:

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Kivijärvi kirjoitti:http://rumors.automobilemag.com/alfa-ro ... 78911.html

Elikkäs, takavetofriikit innoissaan ja muuten mielet mustina...? :roll:
En usko ennen kuin ensimmäinen on tullut linjalta ulos. :)

Kuva
Photoshop-kötöstely Autocarin sivuilta.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8691
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Huolisin kyllä tuon näköisen auton vaikka mersun pohjalla olisikin.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Farina »

Alfissimo kirjoitti:Huolisin kyllä tuon näköisen auton vaikka mersun pohjalla olisikin.
Ei tekisi tuskaa itselläkään pistää nimeä tilauskirjaan.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8691
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Tuossa kirjan kohdalla itselle saattaisi kyllä jonkin sortin ahdistus iskeä. Siinä lapussa olisi varmana jotain summiakin. :oops:
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11270
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Ei paha, ei ollenkaan.

300C on saanut ihan hyvän vastaanoton jenkkilehdissä ja tuossa näyttäisi ulkomuotokin vähemmän jenkiltä kuin Themassa. Mutta kuten Herra Miettinen jo kirjoitti: uskon kun näen.

Avatar
90
Viestit: 8051
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

kelpais..

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Tjuu... pani... Eiku Ajelisin
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

uusi moottori tulossa Alfalle...

"Designed for both transversal and longitudinal applications, the new 4-cylinder engine will have a displacement of 1.8 liters and maximum output of 300 hp, setting a new performance standard in its category. It will also be compliant with future emissions standards in both Europe (Euro 6) and the U.S. (Tier 2 Bin 5)."

http://www.fiatspa.com/en-US/media_cent ... Italia.pdf
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
GT-Pappa
Viestit: 64
Liittynyt: 10 Kesä 2007, 17:47
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja GT-Pappa »

Viimeinen oikea ALFA oli 156-sarja, siinä oli moottorivaihtoehdot vielä kohdallaan. Sen jälkeiset mallit ovatkin ihan jotain muuta, sen takia minäkin pitkin hampain jouduin vaihtamaan merkkiä. No nyt ajelen autolla jolla on myös jonkinlainen historia takanaan, hienosti kehräävä kutoskone ja voimaa yli oman tarpeen.

Avatar
Gardenia
Viestit: 90
Liittynyt: 30 Huhti 2006, 22:05
Car(s): ex-156 V6
Ducati Hypermotard 796
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gardenia »

V6 kirjoitti:uusi moottori tulossa Alfalle...

"Designed for both transversal and longitudinal applications, the new 4-cylinder engine will have a displacement of 1.8 liters and maximum output of 300 hp, setting a new performance standard in its category.
Kuulostaa hyvältä. Tosin, autojen painot saattaa nousta sitten tuhannella kilolla ja 12 airbagin sijasta saadaan 64 airbagia ja enemmän mukitelineitä?

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

V6 kirjoitti:uusi moottori tulossa Alfalle...

"Designed for both transversal and longitudinal applications, the new 4-cylinder engine will have a displacement of 1.8 liters and maximum output of 300 hp, setting a new performance standard in its category. It will also be compliant with future emissions standards in both Europe (Euro 6) and the U.S. (Tier 2 Bin 5)."

http://www.fiatspa.com/en-US/media_cent ... Italia.pdf
:O Tuollainen auto, joka on Raimo Miettisen viestissä, ja tuo moottori. Varmana tulee olemaan äkäisempi kuin oma 2.2 tai 156 V6, en ihan usko, että saavat lisättyä painoa niin paljoa, että tappaisi 300 heppaa, etenkin kun Alfallakin varmana on 159 jälkeen tajuttu, että johonkin kohtaan se painorajakin pitää vetää
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Farina »

GT-Pappa kirjoitti:Viimeinen oikea ALFA oli 156-sarja, siinä oli moottorivaihtoehdot vielä kohdallaan. Sen jälkeiset mallit ovatkin ihan jotain muuta, sen takia minäkin pitkin hampain jouduin vaihtamaan merkkiä. No nyt ajelen autolla jolla on myös jonkinlainen historia takanaan, hienosti kehräävä kutoskone ja voimaa yli oman tarpeen.
Niinpä. Bemarilla on pysytty vielä perinteissä, mutta kysymys kuuluu, että kuinka kauan? Uuden 1-sarjan ensiesittely-moottoreista kaikki ovat nelipyttyisiä ja turboahdettuja "moderneja" koneita. Kaiken lisäksi tarjonta painottuu dieseleihin, koska 3/5 on nokivasaroita. Kuulostaa kovin tutulta muidenkin merkkien, mm. Alfa, kohdalla.

Toki 1-sarjan malliston huipulle tullee joku kutoskoneinen malli, mutta se jää marginaaliin. Näinhän on käynyt jo muullekin Bemarin mallistolle, 3-sarjan kutoskoneisia viimeisen vuosikerran Bemuja lienee kourallinen myynnissä Nettiautossa. Loput nelipyttyisellä TD:llä tai vapari-bensalla. Ei kovin sporttista.

Suuri harmihan tuo on, mutta näyttää vääjäämättömältä tulevaisuudelta, näinä viherpipertäjien lain säätäjien aikana.

Isäukolla oli aikanaan 525i E39 Bemu. Kyllä siinä rivikutosen jyminässä oli vaan sitä jotain. Ehkei aivan Busso-V6:lle pärjää kuitenkaan 8)

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

Farina kirjoitti:
GT-Pappa kirjoitti:Viimeinen oikea ALFA oli 156-sarja, siinä oli moottorivaihtoehdot vielä kohdallaan. Sen jälkeiset mallit ovatkin ihan jotain muuta, sen takia minäkin pitkin hampain jouduin vaihtamaan merkkiä. No nyt ajelen autolla jolla on myös jonkinlainen historia takanaan, hienosti kehräävä kutoskone ja voimaa yli oman tarpeen.
Niinpä. Bemarilla on pysytty vielä perinteissä, mutta kysymys kuuluu, että kuinka kauan? Uuden 1-sarjan ensiesittely-moottoreista kaikki ovat nelipyttyisiä ja turboahdettuja "moderneja" koneita. Kaiken lisäksi tarjonta painottuu dieseleihin, koska 3/5 on nokivasaroita. Kuulostaa kovin tutulta muidenkin merkkien, mm. Alfa, kohdalla.

Toki 1-sarjan malliston huipulle tullee joku kutoskoneinen malli, mutta se jää marginaaliin. Näinhän on käynyt jo muullekin Bemarin mallistolle, 3-sarjan kutoskoneisia viimeisen vuosikerran Bemuja lienee kourallinen myynnissä Nettiautossa.
Bemareissa on, mistä valita, mutta jos kansa siirtyy pieniin turboihin ja dieseleihin, niin niitä sitten tulee valikoimaan. Eikä se johdu edes Suomen veropolitiikasta. Eiköhän Bemareita tarjota ainakin muilla markkina-alueilla vaikka metanolia polttavilla V8:lla vauhditettuina, jos kysyntä jonain päivänä kallistuu siihen suuntaan.

Alfan kohdalla tilanne on vähän toisen näköinen. Tarjolla on 1,4-litraisia turbokoneita bensana ja dieselinä ja se siitä. Jos ei kelpaa, vaihda merkkiä. O tempora, o mores. Quo vadis auto italica?

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Onhan se mukavaa, että on pistää mediaan kaikennäköisiä kuvia ja juttuja.

Se on sitten eri asia, mitä linjan päästä todellisuudessa tulee ja milloin.

Tyylikkään näköinen kuva ja hyvältä kuulostava kone. Sitten vaan odotellaan ja odotellaan.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Jönsson kirjoitti:
Alfan kohdalla tilanne on vähän toisen näköinen. Tarjolla on 1,4-litraisia turbokoneita bensana ja dieselinä ja se siitä. Jos ei kelpaa, vaihda merkkiä. O tempora, o mores. Quo vadis auto italica?
johtunee lähinnä siitä että myynnissä on 2 pikkuautoa, ei niihin tarvitse tunkea isoa moottoria, tuskin 166sen seuraaja vuonna 2014 on 1.4sella turbolla. ellei tässä parissa vuodessa aivan hirveitä muutoksia tule yleiseen autotekniikkaan. kyllähän kaikki merkit ovat siirtymässä pienempiin koneisiin, esim Volvo juuri ilmoitti että tulevat koneet ovat neljällä tai alle sylinterimäärällä. Bemarillakin taitaa olla jotain kolmesylinterisiä tekeillä.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Vuoteen 2014 on kyllä pitkä matka ja siihen mennessä kerkiää moottoriteknologiassa ottaa askeleen jos toisenkin eteenpäin. Tällähän hetkellä esim. 480cm pitkässä ja 1500 kiloisessa Skoda Superbissa on 1.2 TSI-koneita. Sopiiko tuollainen sitten ison Alfa Romeon henkeen on toinen juttu.

Avatar
mutt
Viestit: 5474
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Viesti Kirjoittaja mutt »

Raimo Miettinen kirjoitti:Vuoteen 2014 on kyllä pitkä matka ja siihen mennessä kerkiää moottoriteknologiassa ottaa askeleen jos toisenkin eteenpäin. Tällähän hetkellä esim. 480cm pitkässä ja 1500 kiloisessa Skoda Superbissa on 1.2 TSI-koneita. Sopiiko tuollainen sitten ison Alfa Romeon henkeen on toinen juttu.
Eikö tämä sitten olisi juuri sitä, mitä täällä kaivataan?
http://www.automerkit.fi/uutiset-trendi ... ttori.html
1.8l, 300hv = 166hv/l

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

^heti tilaukseen :-D

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

^^ Huh-heijaa! Tuollaisia kiitos! :-D

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

Kivijärvi kirjoitti:http://rumors.automobilemag.com/alfa-ro ... 78911.html

Elikkäs, takavetofriikit innoissaan ja muuten mielet mustina...? :roll:
Ja kukaan ei ole vielä haukkunut noita lamppuja. :lol:

Avatar
155156
Viestit: 2102
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

mutt kirjoitti:Eikö tämä sitten olisi juuri sitä, mitä täällä kaivataan?
http://www.automerkit.fi/uutiset-trendi ... ttori.html
1.8l, 300hv = 166hv/l
Toivon suuresti ettei kyseessä tule olemaan Italisssa koottu ja uusittu versio Chryslerin World Gasoline Engine (WGE) -moottorista, kuten italiaspeed.com pelottelee. Kukaan ei halua uutta jenkki/aussi/tms-lohkoon perustuvaa "Alfa Romeo" -moottoria.

Avatar
juuuso
Viestit: 785
Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja juuuso »

SUVia tuloillaan:

Kuva

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Olisin ollut valmis jättämään SUVit sun muut vaikka Fiatille - jo olen edelleen!
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11248
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Mallisto koostuu tällä hetkellä kahdesta kompaktista häkspäkistä ja tehdas tuhlaa paukkuja jonkun maastomöykyn työstämiseen?

Ei näin, ei ei.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Neliveto maavaralla on kyllä tod näk seuraava auto itelle, joten mukavahan tuo jos AR sellaisen tekee. Tosin en jaksa uskoa, että siitä on kilpailijaksi premium merkkien kanssa, etenkin jos tulee vaan korotettuna giuliettana.

Onhan tuo postiitivsta jos edes jotain malleja on oikeasti tuloillaan...

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2862
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re:

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

mutt kirjoitti:Eikö tämä sitten olisi juuri sitä, mitä täällä kaivataan?
http://www.automerkit.fi/uutiset-trendi ... ttori.html" onclick="window.open(this.href);return false;
1.8l, 300hv = 166hv/l

Etuvetoisena täysin turhaa ruudinpolttoa mielestäni, tekisivät suosiolla takavetoisena nuo tehomallit, nelikko on useimmille kuitenkin liian eksoottinen vaihtoehto ja vielä kalliimpi kuin takaveto. Mutta kehityksen suunta on pienempiin koneisiin ja etuvetoisina. Alfa on ja tulee jäämään harvinaiseksi vaihtoehdoksi kaikkien muiden merkkien puristuksessa. Ollaanpa kiinalaisista, korealaisista ja japanilaisista mitä mieltä tahansa niin malliuudistukset ja uudet mallit tulee ripeällä vauhdilla myös myyntiin eikä vain näyttelyiden korokkeille nättien tyttöjen kera. Käsittämätön pelleilyä nuo SUV-projektit, ihan turhaa ruudinpolttoa kun pitäisi keskittyä edes nykyisen malliston kehittämiseen ja uudistamiseen. Fiat Groupilla kiiltelee jenkkidollarit silmissä.
Noh, autoteollisuudessa asiat muuttunee yllättäviinkin suuntiin lähivuosina ja moni merkki löytää uuden isännän Kiinasta. Alfalle en toki soisi tätä kohtaloa.
Itsenäisenä merkkinä Alfalla, siis ilman Fiatin suojaa, olisi nykymaailmassa yhtä hyvät mahdollisuudet selvitä kuin lumiukolla helvetissä.
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200S

La vita è

Vastaa Viestiin