Giulietta 940

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
peksu
Viestit: 623
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
MB C 180 -16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja peksu »

Perusmalli perusjousituksella ja 205-renkailla tosiaan Alfani on.
Jos lukemat kuulostaa uskomattomilta, niin ei voi mitään. Minulla ei ole tosiaankaan mitään tarvetta kaunistella lukuja.

Hainpa autosta tankkausvihkoni ja laskin tähänastisen kulutuksen.
6,68l/100 km on ekan 6000 kilometrin keskikulutus. Suurimmat lukemat oli talvelta 8,6 l/100 km.

Tämä autohan on sikäli hankala mittauskohde, että tankkiin menee vielä paljon bensaa sen jälkeen kun pistooli on ekan kerran poikkaissut bensantulon eli "sinnepäin" tankatun yhden tankkauksen tulos ei vielä paljon kerro. Enimmillään olen saanut vielä 10 l tungettua lisää ja useimmiten hitaasti loppuja lorottaessa aikaa menee niin paljon, että joku automatiikka sammuttaa mittarista bensantulon.

Ajotapani lienee jotenkin automaattisesti säästävä, kun pääsen melkein autolla kuin autolla vähemmällä kuin esim. auton omistaja. Joskus kokeiltiin veljeni kanssa Suurajoreissulla Subaruillamme vaihtaen kuskeja, niin pääsin n. 1-1,5 litraa pienemmällä kulutuksella molemmilla autoilla vaikka ajeltiin peräkkäin samaa vauhtia ja samoin ohitellen :shock:

Tuolla meidän museo-Mantalla käytiin Kuusamossa asti tänä kesänä ja kuumimpaan mahdolliseen aikan, niin reilun 2000 km:n keskikulutukseksi tuli tasan 7l/100 km. Ja auto ei ollut edes oikein kunnossa vaan tyhjäkäynti oli hukassa ja jouduin säätämään kaasuläpästä "pakkokäymään", minkä vuoksi kävi "tyhjäkäynnillä" reilua tuhatta kierrosta ja kaupunkiajaminen oli hermoille käyvää kun seokset sekoili ja kaasun lisääminen aiheutti välillä ihanat "kengurumeiningit". Maantiellä ajeltiin mittarisataa eli n. 95 todellista.

Alfalla ajelen harvemmin D-moodilla, mutta esim. tuon Turun reissun ajoin melkein kokonaan D-modella, kun ohjaus on mielestäni paremmin maantielle sopiva siinä asennossa. Ja vakionopeussäädin oli käytössä likimain koko ajan. Vakkarillahan ei bensaa säästy tuollaisella mäkisellä tiellä, kun se ei osaa ennakoida ylämäkiä vaan lisää kaasua vasta mäen jo alettua.

Täytyy sanoa että olen kyllä tyytyväinen Alfan kulutuslukemiin; keskikulutus on lähes kolme litraa vähemmän kuin vapari-Imprezassani oli. Kuitenkin voimaa on paljonkin enemmän. Ensi talvena sitten selviää kuinka ikävä tulee Subarua :mrgreen:

Avatar
Tazio
Viestit: 3395
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^
Minusta nuo peksun luvut kuullostavat ihan järkeviltä. Kai tuollaisia lukuja on ihan kohtuullista odottaa nykyaikaiselta laitteelta?

'Uusi' Compact-platform ja MultiAir, kai sen nyt pitäisikin pystyä lyömään pöytään myös käytännönkulutuslukemat jotka olisivat pari sukupolvea jotain Bravaa ja 147:aa parempia?

Ja nuo peksun luvut eivät vielä välttämättä ihan niitäkään ole, eli kehitys on taas kehittynyt..

Ja tämä siis vain nojatuolista, yhteen Giulietan koeajoon pohjaten.

-Tazio

Avatar
Matti_S
Viestit: 595
Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08

Pärtsätin: Triumph Thruxton '06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Matti_S »

^ Juurikin näin. Se kulutus vaihtelee paljonkin riippuen kuinka ahkerasti sitä vaihekeppiä jaksaa käyttää vaikkei muuten kenkää antaisikaan. Tämä pätee eritoten taajama-ajoon.

Esmes itellä on tippunu tuolla 159:sillä taajamakulutus siitä alkuaikojen about 8l huitteista tuonne reiluun kutoseen kun jaksaa pitää kiekat siellä 1250-1500 huitteissa myös 40 alueella ja käyttää aina moottorijarrutusta.

Vika tankki oli puhtaasti taajama-ajoa ja vajaa 61l kesti 940km (tankkauksen mukaan).
-Matti-

Avatar
Kekki
Viestit: 68
Liittynyt: 08 Elo 2011, 20:59
Car(s): Alfa Romeo
159 1750 TBi
(Alfa Rosso)

Alfa Romeo
156 Sportwagon
1.8 T.S. Super
(Alfa Rosso)

Triumph Spitfire 1500

Ex:
Alfa Romeo
Giulietta Multiair
(Alfa Rosso)
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Kekki »

DaViega kirjoitti:Mielenrauhan tuosta saa, ja kuulostaa hyvältä myytäessä kun sanoo, että on suojattu, mutta 4-5 ei auto vielä miksikään mene.
Juu, omalta kannalta ajateltuna suojaaminen on kuin heittäisi rahaa kaivoon. Toisaalta, 20 vuoden päästä joku kiittää, että auto on uutena kunnolla suojattu.
Kallista hommaahan tuo suojauttaminen on, eikä omiaan saa myydessä pois.
Ei surkutella vaan tehdään.

Avatar
Kekki
Viestit: 68
Liittynyt: 08 Elo 2011, 20:59
Car(s): Alfa Romeo
159 1750 TBi
(Alfa Rosso)

Alfa Romeo
156 Sportwagon
1.8 T.S. Super
(Alfa Rosso)

Triumph Spitfire 1500

Ex:
Alfa Romeo
Giulietta Multiair
(Alfa Rosso)
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Kekki »

Peeveli kirjoitti:tervetuloa giuliakuskien joukkoon! 8) Aina Alfan osalta pitää kysyä, tuleeko ns. omistusautoksi vai leasing/työsuhde?
Kiitoksia! Auto tulee omistukseen.
Ei surkutella vaan tehdään.

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

Kekki kirjoitti:
DaViega kirjoitti:Mielenrauhan tuosta saa, ja kuulostaa hyvältä myytäessä kun sanoo, että on suojattu, mutta 4-5 ei auto vielä miksikään mene.
Juu, omalta kannalta ajateltuna suojaaminen on kuin heittäisi rahaa kaivoon. Toisaalta, 20 vuoden päästä joku kiittää, että auto on uutena kunnolla suojattu.
Kallista hommaahan tuo suojauttaminen on, eikä omiaan saa myydessä pois.
Ei se nyt niin hirveän kallista ole. Aikoinaan jätin uutena ostamani 156:n suojaamatta, kun ajattelin, etten pidä sitä kuin 2-3 vuotta. Lopulta se oli meillä vajaat seitsemän vuotta ja pari viimeistä vuotta jo harmitti, kun ei tullut vietyä suojaukseen. Ei se nyt mätä ollut silloinkaan, mutta kun auto oli nosturilla, saattoi nähdä pohjan saaneen uuden värisävyn - ja se harmitti. On se auto vieläkin liikenteessä, mutta kyllä kaikkien kannalta olisi ollut hyvä suojata se uutena.

159:n sitten suojautin heti oston jälkeen. Korroosion lisäksi käsittely suojasi korvia melulta. Sikälikin suotavaa. Lopulta en pitänyt sitä autoa kuin kaksi vuotta, mutta ei se ainakaan vaihtoarvoa heikentänyt, kun mainitsin suojauksesta.

petrolhead
Viestit: 120
Liittynyt: 22 Touko 2010, 08:12
Car(s): Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair Turbo
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja petrolhead »

"En tiedä onko sillä mitään vaikutusta, mutta käytän 98-bensaa.
Ja ajotietokone Alfassani näyttää joko oikein tai sitten jopa enemmän kuin oikea kulutus on Shocked".

Moi Peksu! Muistaakseni tuo Autobildin testissä olleen Giuliettan ajotietokoneen näyttämä kulutuslukema heitti vain 0,1 litraa oikeasta eli hyvin pitää kyllä paikkansa ajotietokoneen lukemat.
Kyllä on Toyotan jälkeen Alfalla ajaminen nautinnollista puuhaa!

Avatar
tomtom
Viestit: 42
Liittynyt: 13 Elo 2004, 23:32
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja tomtom »

Terve toverit! Itse en ole lukuisista yrityksistä huolimatta päässyt takaisin Alfa-kantaan, mutta onneksi on ymmärtävä emäntä. Ajatus on pistää '09 Avensis lihoiksi ja ostaa 170hv TCT Giulietta hänelle. Mutta kun tuo Alfojen myyntitouhu ei ole tuntunut Deltan jäljiltä kuitenkaan parantuneen, niin mistä ostaa? Eli missä etelä-suomessa olisi asiantuntevin ja palvelevin Alfa-myyjä? Entäs huolto nykyään? Konalan Delta-Auto? Muistan siellä olleen aikanaan ainakin asiallinen pikahuolto.
ex-Talbot/ex-164TS/ex-156 V6/ex-Golf GTI/ex-TurboSaab

Avatar
tmv
Viestit: 487
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja tmv »

tomtom kirjoitti:mistä ostaa? Eli missä etelä-suomessa olisi asiantuntevin ja palvelevin Alfa-myyjä? Entäs huolto nykyään? Konalan Delta-Auto? Muistan siellä olleen aikanaan ainakin asiallinen pikahuolto.
Morjens,

Huollosta: Konalassa ei ole enää vanhaa alakerran pikahuoltoa. Entisen pikahuollon Alfa-mestarit tosin ovat molemmat yläkerran huollossa töissä. Eli saumaa on saada auto heille huollettavaksi.

Lähellä pk-seutua olen asioinut PP-Autossa Lohjalla, jossa ainakin myyntipalvelu toimii mallikkaasti ja asiakasta kuunnellen. Huollosta sieltä ei (vielä) ole kattavaa kokemusta muuta kuin öljynvaihdon osalta.
Alfa Romeo - immagine di bellezza

harde
Viestit: 349
Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja harde »

tomtom kirjoitti:Terve toverit! Itse en ole lukuisista yrityksistä huolimatta päässyt takaisin Alfa-kantaan, mutta onneksi on ymmärtävä emäntä. Ajatus on pistää '09 Avensis lihoiksi ja ostaa 170hv TCT Giulietta hänelle. Mutta kun tuo Alfojen myyntitouhu ei ole tuntunut Deltan jäljiltä kuitenkaan parantuneen, niin mistä ostaa? Eli missä etelä-suomessa olisi asiantuntevin ja palvelevin Alfa-myyjä? Entäs huolto nykyään? Konalan Delta-Auto? Muistan siellä olleen aikanaan ainakin asiallinen pikahuolto.
Kysele tarjouksia myös susirajan takaa. Voit yllättyä positiivisesti..

Avatar
Kekki
Viestit: 68
Liittynyt: 08 Elo 2011, 20:59
Car(s): Alfa Romeo
159 1750 TBi
(Alfa Rosso)

Alfa Romeo
156 Sportwagon
1.8 T.S. Super
(Alfa Rosso)

Triumph Spitfire 1500

Ex:
Alfa Romeo
Giulietta Multiair
(Alfa Rosso)
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Kekki »

tomtom kirjoitti:Eli missä etelä-suomessa olisi asiantuntevin ja palvelevin Alfa-myyjä?
Hämeenlinnan Autokeskuksen Tero Käppi vaikutti erittäin asialliselta Alfa-myyjältä. Homma toimi kuin ajatus. Jos kaveri ei itse jotakin tiennyt, otti heti selvää muualta.
Toivotaan, että ko. Autokeskuksen kanssa touhu on sujuvaa jatkossakin.
Alkukesästä tuli tavattua aika monta automyyjää. On uskomatonta, että varsin usea heistä ei tuntenut myymäänsä tuotetta lainkaan, vaan puhui kirkkain silmin täyttä potaskaa esim. tekniikasta.
Ei surkutella vaan tehdään.

Avatar
tomtom
Viestit: 42
Liittynyt: 13 Elo 2004, 23:32
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja tomtom »

tmv kirjoitti:Lähellä pk-seutua olen asioinut PP-Autossa Lohjalla, jossa ainakin myyntipalvelu toimii mallikkaasti ja asiakasta kuunnellen. Huollosta sieltä ei (vielä) ole kattavaa kokemusta muuta kuin öljynvaihdon osalta.
Hyvä hyvä. Pistetään tämä paikka listalle. Ei ole vielä lainkaan kaukana ihan piipahtamistakaan varten.
harde kirjoitti:Kysele tarjouksia myös susirajan takaa. Voit yllättyä positiivisesti..
Eteläsuomen käsitettä voi tosiaan laajentaa. Kyllähän sen auton pohjoisempaakin hakee, jos tarjous on hyvä ja palvelukin kohdallaan. Sen voi ottaa sitten roadtrippinä :)
Kekki kirjoitti:Hämeenlinnan Autokeskuksen Tero Käppi vaikutti erittäin asialliselta Alfa-myyjältä. Homma toimi kuin ajatus. Jos kaveri ei itse jotakin tiennyt, otti heti selvää muualta.
Toivotaan, että ko. Autokeskuksen kanssa touhu on sujuvaa jatkossakin.
Alkukesästä tuli tavattua aika monta automyyjää. On uskomatonta, että varsin usea heistä ei tuntenut myymäänsä tuotetta lainkaan, vaan puhui kirkkain silmin täyttä potaskaa esim. tekniikasta.
Tämäkin on niin lähellä, että hyvin voisi mennä vähän haistelemaan myyjien asennetta.

Toi on nimenomaan se mikä tässä touhussa suoraan sanottuna ketuttaa. Kyllähän minä, tai siis emäntä tässä tapauksesa varsin hyvin tietää mitä haluaa ja sen voisi jopa ns. sokkona tilata mutta... En yksinkertaisesti siedä sitä, että merkkiliikkeen myyjällä on vähemmän tietoa tuotteesta kuin minulla. Ihan perus verustekysymyksiin pitää hakea vastaus hinnastoprinteistä. Kyllä minäkin osaan lukea *vetti! Vielä mielenkiintoisempaa tästä tekee se, että emäntä on autoa ostamassa. Tietoa ja ymmärrystä autoista on ja kysymykset esittää hän, mutta vastaukset tulevat sitten minulle. Sama kuvio oli jo edellisen auton ostossa. Ihan palvelun perusteella valittiin senkin myynyt liike. Tuntuu ettei myyjillä ole mitään kiinnostusta myymäänsä tuotetta kohtaan.
ex-Talbot/ex-164TS/ex-156 V6/ex-Golf GTI/ex-TurboSaab

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11268
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Kekki kirjoitti: Toivotaan, että ko. Autokeskuksen kanssa touhu on sujuvaa jatkossakin.
Toivotaan parasta. Itselläni on ko. verstaan toiminnasta aika negatiivinen kuva. Myyntipuolen väki on omastakin mielestä vaikuttanut asialliselta.

Avatar
Pasodoble
Viestit: 66
Liittynyt: 17 Huhti 2007, 19:46
Paikkakunta: Vantaa

Giulietta otti taas päänahkoja

Viesti Kirjoittaja Pasodoble »

AutoBildin numerossa 16/2011 on yllätyksekseni kulutustestissä Alfa :shock:
Tarkemmin Giulietta 2.0 kiisseli. Ja voittohan sieltä tuli!

Vieläpä aika selvin lukemin, vaikkakin testitulosten vertailukelpoisuus ei ole parhaasta päästä. Vastassa oli Lexuksen hybridi sekä Skodan Greenline sarjalainen.
-onko pakko jos ei taho-

Avatar
tomtom
Viestit: 42
Liittynyt: 13 Elo 2004, 23:32
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja tomtom »

tomtom kirjoitti:Terve toverit! Itse en ole lukuisista yrityksistä huolimatta päässyt takaisin Alfa-kantaan, mutta onneksi on ymmärtävä emäntä. Ajatus on pistää '09 Avensis lihoiksi ja ostaa 170hv TCT Giulietta hänelle. Mutta kun tuo Alfojen myyntitouhu ei ole tuntunut Deltan jäljiltä kuitenkaan parantuneen, niin mistä ostaa? Eli missä etelä-suomessa olisi asiantuntevin ja palvelevin Alfa-myyjä? Entäs huolto nykyään? Konalan Delta-Auto? Muistan siellä olleen aikanaan ainakin asiallinen pikahuolto.
Itse itselleni vastaten... Jos ja kun maahan saadaan TCT Giuliettaa koeajettavaksi(ehkä joulukuussa) tehdään kauppoja mahdolliseti Konalan Autokeskuksella. Siellä oli parikin asiallisen ja ammattitaitoisen oloista kaveria. Ensivaikutelman paikan laadusta antoi ekalla kerralla kolmas kaveri, jota ei toisella kerralla enää näkynyt. TCT MiTo ajettu vaihdelaatikko maistiaisiksi.
ex-Talbot/ex-164TS/ex-156 V6/ex-Golf GTI/ex-TurboSaab

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

Tarkoitus olisi nyt lähiaikana pistää Giuliettan puolinahkapenkkeihin (pack sport) nahanhoitoainetta, sillä pärjännee ensi kesään saakka...Olen epävarma penkkien materiaalista; onko ainoastaan ne pienet kapeat kaistaleet istuintyynyn ja selkänojan reunoissa aitoa nahkaa ja muut kaikki keinonahkaa (muovia), vai ovatko esim penkkien sivut ja takaosat sekä pääntuet myös nahkaa? Oviverhoilu lienee muovia pack sport-versiossakin?

Meinaan, en halua levittää nahanhoitoainetta välttämättä muovimateriaalille ettei tule vaurioita/jälkiä. Nuo kaikki pinnat muistuttavat niin kovasti toisiaan ettei nykyajan keinomateriaalia välttämättä erota aidosta nahasta...
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

Peeveli kirjoitti:Tarkoitus olisi nyt lähiaikana pistää Giuliettan puolinahkapenkkeihin (pack sport) nahanhoitoainetta, sillä pärjännee ensi kesään saakka...Olen epävarma penkkien materiaalista; onko ainoastaan ne pienet kapeat kaistaleet istuintyynyn ja selkänojan reunoissa aitoa nahkaa ja muut kaikki keinonahkaa (muovia), vai ovatko esim penkkien sivut ja takaosat sekä pääntuet myös nahkaa? Oviverhoilu lienee muovia pack sport-versiossakin?

Meinaan, en halua levittää nahanhoitoainetta välttämättä muovimateriaalille ettei tule vaurioita/jälkiä. Nuo kaikki pinnat muistuttavat niin kovasti toisiaan ettei nykyajan keinomateriaalia välttämättä erota aidosta nahasta...
Tuskin se muovi pahaa tykkää nahanhoitoaineesta. Tai mistään muustakaan aineesta, jos et nyt ihan liuottimia rupea käyttämään. Siitä sen eron luulisi selviävän, että nahka vähän imee tuota hoitoainetta, mutta kernin pinnasta se ei katoa eikä kuivu.

Avatar
155156
Viestit: 2099
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Peeveli kirjoitti:Tarkoitus olisi nyt lähiaikana pistää Giuliettan puolinahkapenkkeihin (pack sport) nahanhoitoainetta, sillä pärjännee ensi kesään saakka...Olen epävarma penkkien materiaalista; onko ainoastaan ne pienet kapeat kaistaleet istuintyynyn ja selkänojan reunoissa aitoa nahkaa ja muut kaikki keinonahkaa (muovia), vai ovatko esim penkkien sivut ja takaosat sekä pääntuet myös nahkaa? Oviverhoilu lienee muovia pack sport-versiossakin?
Omassa 156:ssa on hyvin vaaleat nahkapenkit (etupenkit by Momo). Auto on 10 vuotta vanha ja ensimmäistä kertaa tein pankeille mitään 2 viikkoa sitten, jolloin pesin kuskin penkin pienellä määrällä vettä ja "kissasaippualla" (Le Chat Marseille). Pointti on se, että hyvin on kestänyt Alfa Romeon nahkapenkit ilman hoitoaineita (10+ vuotta / 164 tkm).

btw... Putsattu kuskin penkki on nyt melkein kuin uusi. Ei ole rikki mistään ja värikin on taas alkuperäinen.

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

Giulietta menossa ensimmäiseen määräaikaishuoltoon ja samalla takuukorjauksiin / laittoihin:
- Oviverhoilut rämisee (etu ja taka)
- Navigaattorin näyttö pärisee
- D.N.A. valitsimen taustapaneeli irti toisesta reunasta
- Takaluukun avauskytkin särki
- Bensaluukku aukeilee itsestään / ei aukea lainkaan
- Kytkinpoljin narahtaa yläsennossa
- Etuistuimet narisee
- Vaihteisto kolahtelee
- Dynamic -modella ajettaessa nykii niin maan perusteellisesti ja sammuu todella herkästi. Start&Stop tosin kumoaa tuon sammumisen nopeasti..

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Farina »

HopeinenQ kirjoitti:Giulietta menossa ensimmäiseen määräaikaishuoltoon ja samalla takuukorjauksiin / laittoihin:
- Oviverhoilut rämisee (etu ja taka)
- Navigaattorin näyttö pärisee
- D.N.A. valitsimen taustapaneeli irti toisesta reunasta
- Takaluukun avauskytkin särki
- Bensaluukku aukeilee itsestään / ei aukea lainkaan
- Kytkinpoljin narahtaa yläsennossa
- Etuistuimet narisee
- Vaihteisto kolahtelee
- Dynamic -modella ajettaessa nykii niin maan perusteellisesti ja sammuu todella herkästi. Start&Stop tosin kumoaa tuon sammumisen nopeasti..
Giulietta on kuin onkin ihan oikea Alfa. M.O.T.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

eihän siinä ole kuin pari vikaa, muut normaaleja auton ääniä
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

peksu
Viestit: 623
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
MB C 180 -16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja peksu »

Minullakin temppuilee bensaluukun kansi. Ei tahdo aueta kuin yläreunaan lyömällä. Viaksi epäilen lukon säätöä. Luukku auki lukko toimii hyvin, mutta sulkiessa ei napsahda kunnolla kun ei saa painettua tarpeeksi syvään.
Kuskin oven peili värisee moottoritienopeudessa; putoaakohan koko hökötys irti jos ei tee mitään asialle :shock: .
Muuten toimii hyvin.

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

.
Viimeksi muokannut Peeveli, 25 Tammi 2012, 08:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

Tuli nyt postissa se automyyjän lupaama suomenkielinen Blue & Me-manuska. En ole ehtinyt sitä lukemaan, mutta äkkiseltään kummastusta herättää se että auton alkuperäinen mukana tullut lontoon murteella oleva on sivumäärältään ohuempi ja sen kannessa on Alfa Romenon logot ja erikseen vielä mallinimenä Giulietta. Tämä uusi suomenkielinen taasen on paksumpi ja sen kannessa komeilee Fiat logolla. :shock: Toivottavasti sisältö on Giuliettaan käypäistä ohjeiltaan; luulisi että hallintanupit jne ovat nyky-Fiiuissa erilaiset. Pitää koettaa vkonloppuna sen verran edes löytää aikaa että plärää sen selville sopiiko ohjekirja yleensäkään tähän malliin vai ei.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
Portti
Viestit: 1167
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Peeveli kirjoitti:... Toivottavasti sisältö on Giuliettaan käypäistä ohjeiltaan; luulisi että hallintanupit jne ovat nyky-Fiiuissa erilaiset. ...
Sama systeemi ja samat vipstaakit noissa uusissa Alfoissa, Fiiateissa ja Abartheissa on. Ratin painikkeetkin on samat eri merkeissä (siis painikkeiden toiminnot/järjestys, ei välttämättä ulkonäkö).
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
Kekki
Viestit: 68
Liittynyt: 08 Elo 2011, 20:59
Car(s): Alfa Romeo
159 1750 TBi
(Alfa Rosso)

Alfa Romeo
156 Sportwagon
1.8 T.S. Super
(Alfa Rosso)

Triumph Spitfire 1500

Ex:
Alfa Romeo
Giulietta Multiair
(Alfa Rosso)
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Kekki »

Hiivatin manuaali lyötiin käteen minullekin. Hyvin siitä asiat selvisivät. Tosin muistitikun selaamisesta ajotietokoneen kautta ei taidettu mainita.
Ei surkutella vaan tehdään.

Avatar
Muftak
Viestit: 48
Liittynyt: 05 Marras 2007, 14:22

Viesti Kirjoittaja Muftak »

Onko joku hankkinut tarvikealuvanteita Giuliettaan? Autokeskuksesta sain tietoa, että pitäisi olla pulttijaolla 5X110, reijällä 65,1 ja ET41 (17"). Onko tuo ET-luku tarkka ja kuinka paljon siinä on pelivaraa?
Viimeksi muokannut Muftak, 27 Syys 2011, 20:55. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

peksu
Viestit: 623
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
MB C 180 -16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja peksu »

Minulla on talvirenkaissa tarvikevanteet.
Muistaakseni nämä
http://www.nettivanne.fi/vanteet/Alumii ... x110-et41/.
ja tuosta firmasta ostetut. Minun on kyllä 16" ja näköjään 17" koossa ET heittää millillä. Noissa ostamissani oli hyvänä puolena se, että ne ovat suoraan sopivat ilman ongelmallisia soviteosia.
Enkä noista laatuasioistakaan niin tiedä; alla olleissa alkuperäisvanteissa lukee "made in China" :shock:

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Ei maalailla piruja seinille, mutta onko kukaan ikinään kysynnyt, onko mahdollista, että Giuliettan sähköaivot päättävät avata imuventtiilit väärällä hetkellä? (lue: kun mäntä on samalla reviirillä) tuohan koskee vain multi-airia, mutta onko siellä joku "varoventtiili" tms?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
tmv
Viestit: 487
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja tmv »

Täällä liitytty Giulietta-kuskien joukkoon ja 159 jäi tänään vaihdokiksi Lohjan PP-Auton pihaan. Uutta Giuliettaa odoteltiin kesäkuun lopulta.

Muutoin kaikki hyvin mutta pari pikku juttua heti kärkeen menee korjaukseen kunhan talvirenkaiden vaihtoaika koittaa. Pelkääjän puolella auton ulkopuolella oleva oven yläpuolinen lista on eri korkeudella takaoven listan kanssa. Toleranssi on tuossa asennuksessa ollut jopa Italian standardissa käsittämättömän huono. Oikealla puolella takaikkunan kumitiivisteessä on myös syvä ja ruma vekki.

Vasta 100 km takana mutta muuten kaikki näyttää hyvältä.
Alfa Romeo - immagine di bellezza

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

tmv kirjoitti:Täällä liitytty Giulietta-kuskien joukkoon ja 159 jäi tänään vaihdokiksi Lohjan PP-Auton pihaan. Uutta Giuliettaa odoteltiin kesäkuun lopulta.

Muutoin kaikki hyvin mutta pari pikku juttua heti kärkeen menee korjaukseen kunhan talvirenkaiden vaihtoaika koittaa. Pelkääjän puolella auton ulkopuolella oleva oven yläpuolinen lista on eri korkeudella takaoven listan kanssa. Toleranssi on tuossa asennuksessa ollut jopa Italian standardissa käsittämättömän huono. Oikealla puolella takaikkunan kumitiivisteessä on myös syvä ja ruma vekki.

Vasta 100 km takana mutta muuten kaikki näyttää hyvältä.
Onnittelut uudesta autosta! Saako uteliaisuuttaan kysyä, miten 159 piti jälleenmyyntiarvonsa -vai oliko liisari?
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

spectroliitti
Viestit: 7
Liittynyt: 30 Elo 2011, 09:25
Paikkakunta: Päijät-Häme

Roiskeläpät

Viesti Kirjoittaja spectroliitti »

Moro! Tilasin autooni kaksi paria Alfa Romeon roiskeläppiä, mutta eihän niitä saanut asennettua kuin eteen. Näin ollen mulla on yksi pari Alfan läppiä jotka voisin myydä kolmen kympin hintaan jos jollakin on tarvetta. Mikäli kiinnostaa, niin voip laittaa viestiä :-D . Kyllä taas naista laitettiin halvalla.. Käytin auton huollossa ja samalla natisin parista takuun piiriin kuuluvasta asiasta. Vaihteistosta sanottiin, että juu, mitään ei voi tehdä, ne saattaa notkistua kun vaan autoa käytetään vähän pidempään, takajouset natisi kuulemma sen vuoksi kun niissä oli hiekkaa ja nyt kun ne putsattiin niin asia pitäs olla ok (no, niihin varmaan meni hiekkaa jo kotimatkalla kun taas natisi..) ja vänkärin ovikin lakkasi kuulemma resonoimasta kun ovesta otti irtotavarat pois :silly: . Tulee siis mieleen, että olis hyvä kasvattaa munat kun asioi auton huollossa :twisted: kun noin yksinkertaisena pidetään. Mikähän hemmetti siinä on että takuuviat on "idioottivikoja" joita ei voida hoitaa kunnolla? Eikö ne saa laskuttaa jotakin tahoa joka tapauksessa ja kuvittelis että intresseissä olis tonkia kaikkia juuri multia myöten. Onneksi mulla on vielä reilut pari vuotta aikaa narista..-tai lainata jotakuta miestä asioimaan huollossa mun puolesta :shock: .

harde
Viestit: 349
Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja harde »

Minä kyllä palauttaisin nuo läpät kylmän viileästi. 159:ssä vaihteensiirron nihkeyteen on auttanut vaihteensiirtomekanismin voitelu konehuoneen puolella. Oviverhoilun resonointi taitaa valitettavasti olla ns. tyyppivika Giulietassa. Jotain kai sillekin on tehtävissä. Eikä tuo jousien natina kuulu asiaan. Soita huoltopäällikkö Rummukaiselle maahantuojalle, jo ei asiat ala etenemään!

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

.
Viimeksi muokannut Peeveli, 25 Tammi 2012, 08:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
jeQQ
Viestit: 4362
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Voipi olla, että on laiteltu huonoa öljyä lootaan.. Oottakaa vaan ku talvi tulee.. :)

Avatar
tmv
Viestit: 487
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja tmv »

Peeveli kirjoitti:Onnittelut uudesta autosta! Saako uteliaisuuttaan kysyä, miten 159 piti jälleenmyyntiarvonsa -vai oliko liisari?
Ei ollu liisari ei. Onko pari vuotta vanhalla Alfalla muutakin kuin tunnearvoa? No joo. Loppujen lopuksi väliraha on tietty se mitä vaihtotilanteessa puntaroi. Ja se jäi suunnilleen siihen luokkaan kun olin hahmotellut realistiseksi. Mopo tosin karkasi lapasesta viimeistään varustelistan kanssa leikkiessä... eli siinä meni kaikki järkevän diilin perusteet niin että suhahti :mrgreen:.
Alfa Romeo - immagine di bellezza

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

tmv kirjoitti:
Peeveli kirjoitti:Onnittelut uudesta autosta! Saako uteliaisuuttaan kysyä, miten 159 piti jälleenmyyntiarvonsa -vai oliko liisari?
Ei ollu liisari ei. Onko pari vuotta vanhalla Alfalla muutakin kuin tunnearvoa? No joo. Loppujen lopuksi väliraha on tietty se mitä vaihtotilanteessa puntaroi. Ja se jäi suunnilleen siihen luokkaan kun olin hahmotellut realistiseksi. Mopo tosin karkasi lapasesta viimeistään varustelistan kanssa leikkiessä... eli siinä meni kaikki järkevän diilin perusteet niin että suhahti :mrgreen:.
Ok. Mielenkiinnosta vielä kysyisin tarkennuksena, että ilmeisimmin siis 159:n arvo tippui parissa vuodessa rajusti? Oliko luokkaa 50% uuden hinnasta enää jäljellä jäännösarvoa? Otitko tarjouksia muihin merkkeihin, ja jos otit, oliko hyvytykset millaisia alfaliikkeeseen verrattuna ja ilmenikö sitä etteivät huoli vaihdossa?
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

.
Viimeksi muokannut Peeveli, 25 Tammi 2012, 08:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Eepe
Viestit: 36
Liittynyt: 03 Joulu 2008, 17:59
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Eepe »

Giulietta kuulostaa ihan 280 000 km ajetulta 75:ta. :silly:
T.L

harde
Viestit: 349
Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja harde »

Valojen himmeneminen voisi liittyä flektin käynnistymiseen..

Avatar
h_lauri
Viestit: 6685
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

^^^

Alkaa kuulostaa suomalaisen autolehden tekemältä koeajotarinalta. :-D

Valot taisi himmetä fiiateissakin, kun flekti hyrähti, Cromassa myös silloin, kun luistonesto lähti käyntiin. Usbitikun sijainti ei miellytä itseänikään.

Kytkinjuttu on käyttäjäkohtainen, toiset tykkää herkemmästä ja toiset ei. Radion sammumislogiikan tarkoituksena on kai(?) estää sen jääminen päälle vahingossa - tosin omassani se soi, jos 'avain' on lukossa ja erikseen käynnistettäessä siinä on 20 minuutin rajoitus (muutettavissa valikosta, muistelen).

Ranska ei kyllä liene kovin etelässä, koska jos olisi, Etelä-Eurooppa kattaisi yli puolet maanosasta. :wink:

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

.
Viimeksi muokannut Peeveli, 25 Tammi 2012, 08:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

peksu
Viestit: 623
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
MB C 180 -16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja peksu »

Tuo automaattinen lasinpyyhkijähän toimii siitä kohtaa oikeinkin viisaasti, ettei ala huitomaan heti autoa käynnistettäessä vaan eka pyyhkäisy pitää tehdä manuaalisesti itse (lukee käyttöohjeissakin). Ja ei tuo nyt iso homma ole kertapyyhkäisy tehdä viiksellä. Miksikö fiksu? Talvellahan pyyhkijät saattaavat olla jäätyneet ikkunaan kiinnni. Itse ainakin pidän aina auto-asennossa molempia viiksiä ja ollut toimintaan tyytyväinen. Takalasin automaattipyyhintä on myös kiva, kun laittaa pakin päälle ja pyyhkijä alkaa toimia, jos on sadekeli.

Valojen vaihtumisessa päivävaloilta normaaleille valoille en ole huomannut mitään kummaa. Talliin kun ajaa niin valot syttyy ja poistuessa taas sammuu. Tunnelissa syttyy ja poistuessa sieltä sammuu pienen hetken kuluttua.

D-moodiin laitettaessa mittarivalot vilkkuu? Ei minulla ainakaan muuta tapahdu kuin se merkki siinä ajotietokoneessa näyttää hetken ajan, että D-moodi laitettu päälle.

Rattinappulat on tosiaan aika epämääräiset, mutta kyllä muut toimii ihan kivasti. USB:tä en ole vielä edes kokeillut :? Tuo radion toiminta on tosiaan vähän tyhmä, mutta kaikkeen tottuu.

Start-stop on toiminut ihan hyvin. Käynnistyminen kestää alle sekunnin, mutta turbon herääminen vie sekunnin kaksi joka tuntuu lähtöä hidastavalta. Olen kyllä antanut olla systeemin käytössä koko ajan.
Varmaan tuon systeemin takia autossa on yllättävän reilun kokoinen akku, 63 aH ja ihan Exide-merkkinenkin :shock: . Se akun ympärillä oleva huopapeitto on aika jännä. Tarkoitus lienee suojata akkua suurimpia lämmönvaihteluita vastaan?

Olen vielä ihan tyytyväinen autoon. Rengasmelu karkealla asvaltilla voisi kyllä olla pienempääkin.

peksu
Viestit: 623
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
MB C 180 -16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja peksu »

h_lauri kirjoitti:^^^
Valot taisi himmetä fiiateissakin, kun flekti hyrähti, Cromassa myös silloin, kun luistonesto lähti käyntiin.
-08 Subaru Imprezassakin Xenonit välkkyi kivasti, jos ABS tai ajonvakautus tuli toimintaan mukaan. Häiritsi kyllä jonkin verran ainakin itseäni, mutta asialle ei kuulemma voinut mitään, kun ottavat niin suuren virran.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15055
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Kyllä 08 Lineassakin valot himmahtaa flektin hörähtäessä käyntiin. Samoin tekee myös tuo '99 156. Se flekti kun on aika järeä, vie "hieman" virtaa pistää pyörimään suurella teholla ja sen jälkeen se pitää vielä pitää siinä nopeudessa. Peeveli jos on asunut 80-luvulla tehdyssä, tai vanhemmassa talossa, missä on vaikkapa tiskikonetta tai pyykinpesukonetta käytetty samassa linjassa jonkun valaisimen kanssa, on kyllä takuulla huomannut niidenkin himmenevän hetkellisesti, kun kone hörppäsee kunnolla virtaa verkosta (esim. linkouksen alussa).
Uudemmissakin taloissa sen huomaa, kun laittee korkeakulutuksisen
vehkeen päälle...

Automaattipyyhkijäsysteemihän ei jo yllämainitun talvijäätymisen takia saa lähteä suoraan automaagisesti pyyhkimään, sehän rikkoisi sulatkin. Ja hyvällä tuurilla jotain muuta. Miksi et käytä koko ajan normaaleja ajovaloja, jos vaihtelu ledeistä normivaloihin ärsyttää? Mitä ylipäänsä teet autolla, jos merkistä, mallista ja vuosimallista riippumatta se on ärsyttävä, inhottava, arvo laskee jne? :) Osta se polkupyörä, sen arvo ei laske ihan samalla tavalla ja huollotkin on sen vitosen vuodessa.

Natisevat aurinkoläpät ja vastaavat nyt ole mitenkään outoa, toisaalta resonoiva ovipaneeli voipi olla ärsyttävä (itsellä se johtuu liian korkeista bassosäädöistä, mutta en jaksa välittää. Niin hiljasella kuuntelee, ettei se pääse rutisemaan), mutta kuulostaa nää sun avautumiset vähintäänkin surkuhupaisalta jo. Aivan kuin vertaisit alle 50kiloeuron autoa johonkin 250kiloeuron Maybachiin....

harde
Viestit: 349
Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja harde »

2,7 vuotiaan 159 2,4:n hinta tippui noin 40 %. Taitaa olla tätä suuruusluokka monella muullakin merkillä

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

.
Viimeksi muokannut Peeveli, 25 Tammi 2012, 08:30. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
h_lauri
Viestit: 6685
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Ottaahan ne päähän, hälyäänet. Toiset vaan häiriintyy niistä herkemmin. Itseä hanettaa tällä hetkellä ilmastoinnin kompura, joka kai sahaa oksaansa poikki. Ääni tuntuu voimistuvan, kun ajaa kaarteessa. :shock:

Ei minua ärsyttävien seikkojen arvostelu haittaa yhtään, itsekin olen joskus perkuleen ärsyttävä, jos vaimolta kysytään. :-D Sitä kyllä olen ihmetellyt, miten paineissa toiset ovat arvonalenemien jne. asioiden kanssa. Käyttöauto kun ei ole sijoituskohde.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15055
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Älä nyt Peeveli pienistä, eihän mekään niistä! (pienistä) :)
Lähinnä viittasin noihin sun ihan oikeasti ja rehellisesti toistuviin whineihin ja "whineihin" uudesta autosta ja sen arvonalenemisesta.
Tottakai, ymmärrän, että uudessa autossa oudot äänet on ärsyttäviä. Ei muutakuin huollon kautta kotia; kyllä ne joskus ne saa katoamaan jos tarpeeksi jaksaa taistella. Mutta kun aika usein jotakin valitettavaa vähän kaikesta, niin oli jo pakko vähän kärsästyä tuosta näennäisestä asenteesta :)

Katsos: Auton omistajaa ärsyttää etenkin uuden auton viat/omituisuudet. Muita ärsyttää auton omistajan toistuva (edelleen; hieman kärjistäen ja yleistäen ihan tarkoituksella) valittaminen samoista asioista, tai samasta asiasta. Tämä on kaikki varsin luonnollista ihmisluonteeseen kuuluvaa tsydeemiä ja kirvoittaa tällaisen vastauksen, mitä tässä juuri nyt tarjoan =)

Eikä nämä nykyautot ole ihan oikeasti, tässä kulutusluokassa ainakaan, mitään priimakamaa. Maanantaikappaleita on ainakin maanantaisin, tiistaisin, keskiviikkoisin, perjantaisin ja sunnuntaisin, joten hyvän yksilön saaminen on puhdasta tuuria... Sitten on huonoja yksilöitä, on keskivertoisia yksilöitä ja sitten on täysiä pommeja.

Avatar
tmv
Viestit: 487
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja tmv »

Peeveli kirjoitti:Ok. Mielenkiinnosta vielä kysyisin tarkennuksena, että ilmeisimmin siis 159:n arvo tippui parissa vuodessa rajusti? Oliko luokkaa 50% uuden hinnasta enää jäljellä jäännösarvoa? Otitko tarjouksia muihin merkkeihin, ja jos otit, oliko hyvytykset millaisia alfaliikkeeseen verrattuna ja ilmenikö sitä etteivät huoli vaihdossa?
Laskentatavasta riippuen alenema oli 30-40%. Jos huomioidaan kokonaisuus alennuksineen uuden auton hinnasta niin 40% on lähellä totuutta.

Kysyin kilpailevan tarjouksen ja samaan välirahaan olisi varmaankin jäänyt. Otin tutummalta myyjältä sitten mieluummin kuin tuntemattomalta. Uskon ja toivon että jatkopalvelukin on sitä kautta parempaa.

Kyselin huvikseni myös toiseen merkkiin vaihtoa eri liikkeestä ja eka tarjous oli yllättävän hyvä - vain 1.5k€ huonompi kuin samaan merkkiin. Tosin noheva myyjä käytti siinäkin verrokkina listahintaa eli todellisuus erona oli suurempi, useamman kiloeuron. Toki neuvottelemalla olisi päässyt parempaan tulokseen jos olisi ollut intoa.
Alfa Romeo - immagine di bellezza

Vastaa Viestiin