Giulietta vai MiTo?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Rauta
Viestit: 432
Liittynyt: 27 Touko 2011, 19:45
Car(s): Hyundai Kona Electric ja Peugeot e2008 (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
Paikkakunta: Lohja

Giulietta vai MiTo?

Viesti Kirjoittaja Rauta »

Sellainen tilanne tuli eteen, että pitäisi varmaan loputkin autot vaihtaa tässä perheessä Alfoihin. Vaihtoehtoina olisi tällä hetkellä MiTo QV tai Giulietta 170hv Multiairina. Koolla ei tosiaan meillä ole väliä 8) Lähinnä kysymys onkin siitä, että kummalla saa enemmän vastinetta rahalle? Koeajo on varattuna molempiin tiistaiksi ja silloin asia hyvin pitkälle selviää, mutta mitä mielipiteitä täältä löytyisi puolesta ja vastaan kumpaankin vaihtoehtoon?

sataviisviis
Viestit: 2040
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): 159Tbi 1750 Ti sw, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, 156 CrosswagonQ4, Giulia
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

Osta GT :-D

Avatar
Rauta
Viestit: 432
Liittynyt: 27 Touko 2011, 19:45
Car(s): Hyundai Kona Electric ja Peugeot e2008 (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Rauta »

sataviisviis kirjoitti:Osta GT :-D
No itse asiassa kaikki lähti siitä kun käytiin katsomassa tänään tätä http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/gt/4203738
Ei siinä muuten mitään, mutta oli kuulemma hyytynyt pihaan ja jotain hihnahässäkkää ilmeisesti arvelivat olivan :D Mentiin sitten viereiseen autokeskukseen ja iski kamala kuume hankkia ihan uutta Alfaa pihaan.

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

Eiköhän se valinta ole sinun itsesi tehtävänä. Jokaisella on varmasti oma mielipide eli joko MiTo, Giulietta tai ei kumpaakaan. Eli aivan turhaan kyselet. Aja niillä sen sijaan ja päätä itse.

Olen ajanut itse reilut 2 v sitten Mitolla, tosin se 155-heppainen bensaturbo. Kiva peli. Ulkonäkö maukas ja menevä,mutta sisustus etenkin kojelaudan osalta ei innostanut. Varmasti liikkuu 170 hv QV:nä kivasti, onhan se Giuluettaa kevyempi joten se on selvä ja tuonee esim. mutka-ajossa vielä lisää ajamisen iloa. Pikkuautomaisuus tuntunee hivenen sitten esim. matka-ajossa, kuoppaisilla teillä tai lumisohjossa. Giulietta taas on omaan makuuni kojelaudaltaan persoonallisempi ja retrohenkinen, ja takaovet parantavat käyttömukavuutta vaikka meilläkään siellä ei istu juuri koskaan kukaan. Itseäni arveluttaisi talvella MiTon karmittomat sivulasit, jos joutuisin säilyttämään autoa ulkosalla.

Mutta, molemmat lajeissaan mainioita tai kammottavia pelejä (riippuu onko Alfa-fani vai -foobikko). Koeaja ja tee ITSE valinta -tunteella ja fiiliksellä. 8)
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
Rauta
Viestit: 432
Liittynyt: 27 Touko 2011, 19:45
Car(s): Hyundai Kona Electric ja Peugeot e2008 (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Rauta »

Peeveli kirjoitti:Eiköhän se valinta ole sinun itsesi tehtävänä. Jokaisella on varmasti oma mielipide eli joko MiTo, Giulietta tai ei kumpaakaan. Eli aivan turhaan kyselet. Aja niillä sen sijaan ja päätä itse.

Olen ajanut itse reilut 2 v sitten Mitolla, tosin se 155-heppainen bensaturbo. Kiva peli. Ulkonäkö maukas ja menevä,mutta sisustus etenkin kojelaudan osalta ei innostanut. Varmasti liikkuu 170 hv QV:nä kivasti, onhan se Giuluettaa kevyempi joten se on selvä ja tuonee esim. mutka-ajossa vielä lisää ajamisen iloa. Pikkuautomaisuus tuntunee hivenen sitten esim. matka-ajossa, kuoppaisilla teillä tai lumisohjossa. Giulietta taas on omaan makuuni kojelaudaltaan persoonallisempi ja retrohenkinen, ja takaovet parantavat käyttömukavuutta vaikka meilläkään siellä ei istu juuri koskaan kukaan. Itseäni arveluttaisi talvella MiTon karmittomat sivulasit, jos joutuisin säilyttämään autoa ulkosalla.

Mutta, molemmat lajeissaan mainioita tai kammottavia pelejä (riippuu onko Alfa-fani vai -foobikko). Koeaja ja tee ITSE valinta -tunteella ja fiiliksellä. 8)
Hyvää tekstiä!
Lähinnä tosiaan yritän lähteä edes hieman järjellä liikkeelle, vaikka nämä tunneasioita ovatkin :D Eli onko matkan varrella tullut asioita joita ei normaalissa koeajossa huomaa? Asioita jotka ovat alkaneet matkan aikana ärsyttää? Meillä autot lähtevät suoraa taivasalta tolpan päästä talvisin, eli toki jonkinlainen käyttövarmuus olisi mukavaa ja onko esimerkiksi jotain varusteita joita ehdottomasti kannattaisi ruksata mukaan tai joita toiseen ei edes saa? Näitä kun ei aina tule niin tarkasti ajateltua.

Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

Giulietta. Valkoisena. Nam.
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

Kovin on vähissä asiat jotka ainakaan itseäni Giulietta Multi Airissa ärsyttäisivät. Uudesta alkaen oikean takaovi ei lukittunut ja se korjattiin takuuseen, mutta Autokeskus särki samalla takaoven ikkunannostinmekanismin ja osaa piti odottaa viikko. Autokeskus vielä kolhi auton etulokariin pienen painauman joka sitten vaatimisen jälkeen saatiin kunnostettua Auto Dentin osaavissa käsissä liikkeen piikkiin ilman maalausta. Koska samalla kertaa eivät saaneet korjattua narisevaa kytkinpoljinta, varasin uuden ajan mutta eivät ehtineet sitä ääntä poistaa silläkään kertaa. Eli Autokeskus on ärsyttänyt eniten matkan varrella eniten, ei niinkään itse auto. Autossa on tällä hetkellä kaksi seikkaa jotka pitää mainita ekassa huollossa: nariseva kytkinpoljin ja oikean etuoven resonanssisärinät bassokajarin tahdissa. Muuta ei ole. Kone, loota, alusta, sähkölaitteet, ne kaikki ovat pelanneet täysin ongelmitta, ei edes varoitusvaloja ole syttyillyt. Kilsoja nyt reilut 11 tkm lasissa. Olen Giuliettaan enemmän kuin tyytyväinen, kiva paketti ajettavuutta, ulkonäköä, reipasta kulkua, monikäyttöisyyttä ja raihnaiselle selälleni parhaat istuimet mitä autoistani koskaan on ollut.

Kuvaava olkoon se, että autohulluna ja jopa muutaman kk:n iässä autojani vaihtaneena peruin uusikorisen BMW 1-sarjalaisen koeajon autoliiikkeestä, koska se ei innostanut tarpeeksi sytyttämään peruuttamaton autokuume. :)
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Äänet silti GTlle. Saisi V6 samalla rahalla. Tosin niitä ei kauheasti ole myynnissä..

Avatar
Bird
Viestit: 121
Liittynyt: 09 Syys 2010, 19:09
Car(s): Alfa MiTo QV, BMW 530xd Touring (F11)
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja Bird »

Jos koolla ei ole väliä, niin ottaisin MiTo QV:n. Onhan se kuitenkin jonkin tonnin edullisempi ja omasta mielestäni myös paremman näköinen. Kaksiovinen on vaan sporttisempi kuin neliovinen, vaikka Giulietta harvinaisen tyylikäs auto nelioviseksi onkin. Ja MiToon saa ne neliapilatkin kylkiin. :)

Olen ajanut tuolla 170hv MultiAir-Giulliettalla muutaman kymmenen kilometrin koeajolenkin enkä kyllä havainnut mitään eroa käytännön suorituskyvyssä MiTo QV:hen verrattuna. Mukavan ärhäkkä peli Giuliettakin oli D-moodilla, vaikka painoa onkin noin 150 kg enemmän. Myös tehtaan ilmoittamat arvot tukevat tätä näkemystä, että eroa ei käytännössä ole. Esim. 0-100 km/h kiihdytyksessä ero Giuliettan tappioksi taitaa olla vain 0,2 sekuntia.

Mitä sitten Peevelin mainitsemaan matka-ajoon tulee, niin MiTon kohdalla asiassa ei ole mielestäni mitään moittimista. Kuten tuolla toisaalla olen kirjoitellut, niin keväällä tuli heitettyä lähes 9 000 kilometrin lenkki Euroopassa eikä ajaminen siltikään tympinyt.

Lisäksi täytyy erikseen mainita, että lisävaruste-ksenonit ovat valoteholtaan todella hyvät. TM:n testissäkin taidettiin kehua, että todella harvoin on tullut heillä vastaan autoja, joissa kaukovalojen kiilan kantama on yli 200 metriä. Tämä tekee matka-ajosta pimeänkin aikaan (ja sitähän Suomessa riittää yli puolet vuodesta) yllättävän miellyttävää. Jos ja varmaankin kun Giuliettaan on saatavilla vastaavat ksenonit, niin tähän lisävarusteeseen kannattaa ehdottomasti sijoittaa siinäkin autossa se runsas tuhat euroa, mikäli autoa ei vain kaupunkiajoon osta. Uskoisin, että ksenonit ovat myös jälleenmyyntiarvoa ajatellen sellainen lisävaruste, josta voi saada rahansa takaisin.

MiTon tiloista vielä sen verran, että muutaman kerran on ollut kavereita kyydissä pidemmälläkin reissulla takapenkillä, korkeintaan kaksi samalla kerralla toki vain. Yleensä kommentit ovat kuuluneet, että yllättävän hyvin sielläkin mahtuu olemaan, vaikka äkkiseltään tilat näyttivätkin ahtailta. Pitkät ovet ovat tosin sitten sellainen juttu, mistä kavereita joutuu aina muistuttamaan, että varovasti niiden kanssa, kun mennään parkkipaikalle. Itse tähän on toki jo tottunut, mutta neliovisena Giulietta on tietysti tässä mielessä hieman käytännöllisempi auto.

Ja mitä käyttövarmuuteen tulee, niin mitään ongelmia ei ollut ainakaan ensimmäisenä talvena, vaikka autoa ulkosalla (tolppa sentään on) joudunkin säilyttämään ja pakkasta oli useina öinä jopa noin 30 astetta. Kehyksettömät sivulasitkin ovat oikeastaan aika pieni ongelma: pitää vain muistaa aina raapaista siitä reunalta mahdolliset jäät pois ennen kuin avaa oven.

Mutta kannattaa tosiaan käydä koeajelemassa molempia autoja kunnolla ja tehdä sitten valinta ihan oman fiiliksen mukaan. Minä valitsin MiTo QV:n ja olen ollut siihen oikein tyytyväinen, mutta tuskin olisin ollut pettynyt Giuliettaankaan.

Tämän topikin voisi muuten varmaan siirtää tuonne Kaikkea Alfasta -alueelle?

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Mutta kun tuo hankintahinta ei taida olla ainoa kuluerä...

Veikkaan että hieman enemmän kuluttaa, hieman kalliimmat vakuutukset ja hieman kalliimmat varaosat omaa V6 gt. Näin ainakin oma V6 getvonen. Lisäksi vaikka uuden auton haittapuolena on arvonalenema, niin muuten ei pitäisi yllättäviä kuluja tulla, kun takuu kattaa viat. Vanhassa autossa tuota ylläpidon kalleutta ei aina oikein voi ennakoida.

Eli vaikka gt kutoskoneella varmaan maukas on, niin tuskin sitä mitä topiikin aloittaja kaipaa.

Ja itse topiikista. Molemmat koeajaneena miton ehkä ottaisin. On jotenkin persoonallisempi IMO, ketterämpi ja tuntuu vaihdikkaammalta. Molemmat ovat kuitenkin kohtuu äänekkäitä, joten sekään ei kuppia kallista giulietan puolelle. Eli jos ovien lukumäärällä ja sisätilojen koolla ei isoa merkitystä niin mito IMO.

m.sa kirjoitti:Äänet silti GTlle. Saisi V6 samalla rahalla. Tosin niitä ei kauheasti ole myynnissä..

harde
Viestit: 349
Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja harde »

159 tbi. Giuliettan epätarkka ohjaus ja keskinkertainen penkki ajoasentoineen sekä muoviset ovet karkotti minut, olen kait vanhanaikainen. Miton 155 heppanen kuuloski hyvältä. Makunsa kullakin eikä toisten mielipiteistä kannata hirveästi välittää ainakaan Alfaa ostaessa..

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Jos kysytään kumpi: Mito vai Giulietta, niin minun mielestä GT;n 'äänestäminen' viittaa lukihäiriöön :wink:

Olethan ajannut kummallakin? ja jos haet volvolle korvaajaa, niin Mito saataa käydä ahtaaksi, vaikkain mainitsit, että tila ei ole ongelma ja kyllähän 156 menee ruokaostokset lähes samallalailla kuin pikku volvoon. Itse tykästyin Giuliettaan, ajettavuus oli hyvä, eikä nyt varsinaisesti pettännyt kun silloin hyppäsin Giuliettaan 156;n ratista. Sisustan puolella Giulietta kuitenkin voitti ainakin minun mielestä.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Rauta
Viestit: 432
Liittynyt: 27 Touko 2011, 19:45
Car(s): Hyundai Kona Electric ja Peugeot e2008 (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Rauta »

Tällä hetkellä tuntuma on sellainen, että Mito saattaa sittenkin viedä voiton. Hakusessa olisi kuitenkin erityisesti hauska auto, jota mielestäni isommat 159 sun muut eivät ole. 159 on kokeiltu muutamaan kertaan ja se on, kuten täällä jotkut muutkin ovat muistaakseni todenneet, ehkäpä liian saksalaismainen. Mito ei ehkä iske silmään niin kuin Giulietta, mutta sopivalla värillä siitäkin saa kauniin. Kolmiovisuus on yhdentekevää. Varusteasioita kun tässä mietittiin niin xenonit taitavat tosiaan olla aivan ehdoton lisävaruste. Mitähän muuta tärkeää olisi hyvä ruksata mukaan? Onko bosen humppalaitteisto lisähintansa arvoinen?

Tiistaina tosiaan kunnolla ajelemaan molempia, mutta pelkästään kaupassa istumisen perusteella Miton penkki oli ainakin parempi omaan ruumiinrakenteeseen. Saapa nähdä miten tilanne kehittyy, mutta nyt vaikuttaisi siltä, että Giulietta saa olla aika paljon parempi ajaa että siitä alkaa lisähintaa maksamaan. Mieluummin senkin rahan tuhlaa lisävarusteisiin.

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Viesti Kirjoittaja sanctus »

^Nyt näyttää www.alfaromeo.fi-sivuilla olevan mainos suurinpiirtein otsikolla "MitoQV erikoiserä - kysy lisää jälleenmyyjältäsi". En ole kysynyt, mutta ehkä kannattaa tsekata, jos ko. malli kiinnostaa.

Ja itsekin valitsisin edelleen Miton, vaikka tilat kahdelle aikuiselle, koiralle ja kissalle ovat optimaaliset, mutta jos tuohon lisää vielä lastenistuimen, tilanne käy haastavaksi.

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 956
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Ääni Mitolle (samalla pakko todeta etten ole ajanut Giuliettaa)! Olen koeajanut Miton sillä vanhalla 155 hepoisella t-jet -koneella. Oikein mukava tapaus ja mielestäni paras muisto 30min lenkistä oli se kotoutumisen helppous ohjaamoon. Loppupuolella fiilis, että olisi aina ajanut sillä. Plussaa ajamisen helppous, luontevuus ja tuntuma ajaessa. Jousitus vaikutti jäykältä, mutta vielä mukavalta (esim. 159 1.9 JTS SW tuntui piukemmalta). Kallistelua ei ollut mutkissa, mutta pitoa sitäkin enemmän.

Kabiini ei ole kenties laadukkain, mutta kyllä se fiilis siitä nousisi jos nahat raaskit ruksia listalta - ne perussisustat QV:tä myöten jättää vähän kylmiksi.

Oma Mito olisi 135 Multiair TCT, helmiäisvalkoinen punaisilla nahoilla. Porno :oops: Luulen, että poislukien rata-ajo, tuo 135 heppainen Multiair ja nahat sisälle tarjoaisi ylevimmän ajokokemuksen arjessa. Xenonit olisi kyllä iso plussa.

Avatar
Bird
Viestit: 121
Liittynyt: 09 Syys 2010, 19:09
Car(s): Alfa MiTo QV, BMW 530xd Touring (F11)
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja Bird »

Rauta kirjoitti:Mitähän muuta tärkeää olisi hyvä ruksata mukaan? Onko bosen humppalaitteisto lisähintansa arvoinen?
Mitä brittifoorumia joskus selailin, niin aikalailla tuntui siellä jakavan mielipiteitä tuo, että onko Bose järkevä hankinta vai ei. Yleinen näkemys tuntui kuitenkin olevan, että on se perushifiä parempi, mutta ei välttämättä hintansa arvoinen silti.

Itse päädyin sijoittamaan sen vajaan tonnin Boseen. Koeajojen perusteella en ollut täysin tyytyväinen perushifin tasoon ja järkeilin asian niin, että kun kuitenkin autoon menee noin 30 000 euroa omaa rahaa, niin turha sitten pihistellä tässä ja kenties katua asiaa myöhemmin. Nyt MiTolla lähes 20 000 km ajaneena tämä päätös ei tunnu lainkaan huonolta ratkaisulta: kivempi se on vaan ajella, kun musiikki soi hienosti ja löytyy se subbarikin takakontista. :D

Halvoista lisävarusteista suosittelisin ainakin vakionopeudensäädintä ja parkkitutkaa. Ainakin täällä Itä-Suomen usein hyvinkin tyhjillä mutta silti kohtuuhyvillä maanteillä liikuttaessa vakkari on aivan must, jos/kun haluaa mennä pidempää matkaa leppoisasti. Parkkitutka taas maksaa itsensä heti takaisin, kun sillä välttää yhdenkin pienen töytäisyn. Ja MiTon ulkomitathan eivät auton tietynlaisesta pyöreydestä ja pulleudesta johtuen ole aina ihan niitä helpoiten hahmotettavia.

Itse olen ollut hyvin tyytyväinen myös tuohon Blue&Me-yhteensopivaan TomTomin naviin. Toki halvemmaksi tulisi ostaa pelkkä navigaattori erikseen, mutta jäähän siinä sitten joitakin toimintoja pois. Ja ennen kaikkea kätevää on se, että navigaattorin voi lyödä "tattiin" kojelaudan päälle, eikä tarvitse mitään johtohässäkkää ja imukuppeja viritellä autoon.

Avatar
Rauta
Viestit: 432
Liittynyt: 27 Touko 2011, 19:45
Car(s): Hyundai Kona Electric ja Peugeot e2008 (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Rauta »

Joopajoo, koeajot suoritettu. Enpä olisi uskonut vielä tänään päivällä sanovani tätä, mutta ei kiitos. Ei kumpaakaan.

Ulkonäön ja kylmiltään istumisen perusteella kaikki oli vielä ihan ok. Mutta sitten kun päästiin liikkeelle...En tiedä mikä oli vikana. Mahdollisesti liian suuret odotukset varmaankin. Mito oli ihan ok, mutta en minä halua Alfan olevan "vain ok". Giulietassa oli minkäänlaista urheilullisempaa ajamista varten surkeasti tukevat penkit ja ohjaus oli tunnoton. Molemmista puuttui se "jokin" joka Alfassa pitää olla. Pitää varmaan nukkua yön yli ja koota ajatuksia, mutta karmiva pettymys oli päivän saldona. Tätä vielä vahvisti ajo kotiin 156:lla joka on aivan eri maailmasta näihin uusiin verrattuna.

Taidan uskoa tätä yhtä kirjoittajaa ja lähteä etsimään GT:tä. Tai sitten GTA:ta. Huoh.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

oliko Mitossa sinun mielestä parempi ohjaus? senhän pitäisi olla nimenomaan parannettu Giuliettaan ja tehty erilaisella tekniikalla.

"Stung by criticism of the smaller Mito's stodgy, rubbery electric power steering, the Giulietta has a new system with the motor on the rack instead of the column - less friction; less inertia. The result is a much more natural steering feel and a welcome transparency."

Mutta oikeassa olet eihän se ole mitenkään verrattavissa esim 156seen, mutta se onkin yksi parhaista mitä olen ikinä ajanut. Tosin tuo ohjaus taitaa olla muillakin merkeillä ottanut takapakkia näiden sähköisten ohjausten takia.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Rauta
Viestit: 432
Liittynyt: 27 Touko 2011, 19:45
Car(s): Hyundai Kona Electric ja Peugeot e2008 (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Rauta »

V6 kirjoitti:oliko Mitossa sinun mielestä parempi ohjaus? senhän pitäisi olla nimenomaan parannettu Giuliettaan ja tehty erilaisella tekniikalla.
Näin väittäisin. Giulietassa oli liian kevyt ohjaus ja tunnoton keskialue. En tiedä saiko Mitolla sen parempaa tuntumaa tiehen, mutta jämäkämpi vaste toimi minulle paremmin. En osaa sanoa vaikuttiko asiaan paljon se, että mito oli QV?

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

voipi olla jonkun verran renkaista kiinni, en tiedä onko QVssa normaalia leveämmät pyörät? joten vertailu pitäisi varmaan tehdä Giuliettan QVta vastaan.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
tmv
Viestit: 487
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja tmv »

Rauta kirjoitti:Näin väittäisin. Giulietassa oli liian kevyt ohjaus ja tunnoton keskialue. En tiedä saiko Mitolla sen parempaa tuntumaa tiehen, mutta jämäkämpi vaste toimi minulle paremmin. En osaa sanoa vaikuttiko asiaan paljon se, että mito oli QV?
Omassa Giulietassa on varsin jämäkkä ohjaus. Alla on tosin varustelistalta sporttialusta ja 18" kiekot. Näillä ohjaus ei kyllä ole yhtään liian kevyt. Ei toki yllä 156 tasolle mutta ei mielestäni missään nimessä huono.
Alfa Romeo - immagine di bellezza

Avatar
Rauta
Viestit: 432
Liittynyt: 27 Touko 2011, 19:45
Car(s): Hyundai Kona Electric ja Peugeot e2008 (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Rauta »

tmv kirjoitti:
Rauta kirjoitti:Näin väittäisin. Giulietassa oli liian kevyt ohjaus ja tunnoton keskialue. En tiedä saiko Mitolla sen parempaa tuntumaa tiehen, mutta jämäkämpi vaste toimi minulle paremmin. En osaa sanoa vaikuttiko asiaan paljon se, että mito oli QV?
Omassa Giulietassa on varsin jämäkkä ohjaus. Alla on tosin varustelistalta sporttialusta ja 18" kiekot. Näillä ohjaus ei kyllä ole yhtään liian kevyt. Ei toki yllä 156 tasolle mutta ei mielestäni missään nimessä huono.
Tämä tuli ajettua http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/giulietta/4270127 Paha tosiaan sanoa mikä mätti. Joka tapauksessa ei toiminut ollenkaan omaan makuun.

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Miten tuo ohjaus muuttuu dynamic-moodilla?

Avatar
Kekki
Viestit: 68
Liittynyt: 08 Elo 2011, 20:59
Car(s): Alfa Romeo
159 1750 TBi
(Alfa Rosso)

Alfa Romeo
156 Sportwagon
1.8 T.S. Super
(Alfa Rosso)

Triumph Spitfire 1500

Ex:
Alfa Romeo
Giulietta Multiair
(Alfa Rosso)
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Kekki »

Normal-asennossa Giuliettan ohjaus on varsin kevyt, mikä on kaupunkiajossa ok. Dynamic-moodilla ohjaus on jämäkkä, ja samalla raskaampi kuin 156:ssa.
Omaan käteen 156:n ohjaus sopii paremmin kuin Giuliettan. Silti Giuliettassakin on mielestäni ihan "alfamainen" ohjaustuntuma.
Mitoa en ole osunut ajamaan.
Ei surkutella vaan tehdään.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

no ei se raskaampi ole kuin 156sen omasta mielestäni... ainakaan v6 mallin...Mitoa en ole ajanut joten ei osaa sanoa mitään tuosta.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Farina »

Kekki kirjoitti:Normal-asennossa Giuliettan ohjaus on varsin kevyt, mikä on kaupunkiajossa ok. Dynamic-moodilla ohjaus on jämäkkä, ja samalla raskaampi kuin 156:ssa.
Omaan käteen 156:n ohjaus sopii paremmin kuin Giuliettan. Silti Giuliettassakin on mielestäni ihan "alfamainen" ohjaustuntuma.
Mitoa en ole osunut ajamaan.
Dynamic-asennossa ohjaus muuttuu tosiaan raskaammaksi, mutta samalla siihen tulee (mielestäni) liikaa force-feedback-tuntua, eli raskaus on keinotekoista. Todellinen tuntuma tiehen jää etäiseksi, jos toki paremmaksi kun monessa muussa Nauriksessa yms.

Vaikka 159:n ohjaus ei aivan 156:n ohjaukselle pärjääkään, on se selkeästi pari pykälää tunnokkaampi kuin Miton ohjaus ja kolme pykälää tunnokkaampi kuin Giulietassa. Tuo seikka ja omalle vartalolle sopimaton istuin jättivät Giulietan kauppaan ja tilalle tuli eko-diesel-159...

Avatar
Rauta
Viestit: 432
Liittynyt: 27 Touko 2011, 19:45
Car(s): Hyundai Kona Electric ja Peugeot e2008 (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Rauta »

Dynamic-asennossa ohjaus muuttuu tosiaan raskaammaksi, mutta samalla siihen tulee (mielestäni) liikaa force-feedback-tuntua, eli raskaus on keinotekoista. Todellinen tuntuma tiehen jää etäiseksi, jos toki paremmaksi kun monessa muussa Nauriksessa yms.

Vaikka 159:n ohjaus ei aivan 156:n ohjaukselle pärjääkään, on se selkeästi pari pykälää tunnokkaampi kuin Miton ohjaus ja kolme pykälää tunnokkaampi kuin Giulietassa. Tuo seikka ja omalle vartalolle sopimaton istuin jättivät Giulietan kauppaan ja tilalle tuli eko-diesel-159...
Ollaanko me sukua? :lol: Täysin samanlaiset ajatukset ja nyt on pienen pohdinnan jälkeen haussa 159.

sataviisviis
Viestit: 2040
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): 159Tbi 1750 Ti sw, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, 156 CrosswagonQ4, Giulia
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

Rauta kirjoitti: Taidan uskoa tätä yhtä kirjoittajaa ja lähteä etsimään GT:tä. Tai sitten GTA:ta. Huoh.
Niimpä, meidän perheessä on vielä yksi GT ja MiTo. Kyllä se MiTokin ihan kiva on, mutta pelkästään GT:n ratti ja penkit on nin paljon paremmat. Mielestäni GT:ssä on vielä sitä kunnon alfamaisuutta, varsinkin jos V6 hommaa.

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

^100% samaa mieltä tästä.

Vastaa Viestiin