156 laturi(ko)?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Bortzi
Viestit: 45
Liittynyt: 02 Syys 2011, 12:21
Car(s): 156 2.5 V6 '98
Paikkakunta: Tuusula

156 laturi(ko)?

Viesti Kirjoittaja Bortzi »

Joo tässä päästiin taas maistelemaan luigin rakettispagettia, kun eilen totesin jotta on ihme jos ei saa yhtä airbagin valoa sammumaan niin googlettelimpa suhteellisen runsaasti. Haut tuottivat erinnäköisiä vastauksia joilla ei välttämättä ole mitään merkitystä nykyisen pisteen kanssa.

Elikkäs FiatEcuScan antaa 4 vikaa joita en tietenkään tajunnut ottaa ylös, mutta ne kaksi niistä koski kuskinpenkin airbagia ja yksi ECU:n väärää jännite tasoa, viimeistä en nyt muista jotain samoilla linjoilla. Monta kertaa tuli nollattua vikakoodit ja punainen airbagienvalo paloi edelleen. Tämä ei mahtavaa katutuning tiimiämme lannistanut vaan siirryimme seuraavaan alfan henkiseen ongelmaan streoiden toiminta kylmässä autossa oli varsin heikkoa, sammui ja sai virrat samantien ainoastaan sammuakseen uudestaan kunnes lämpeni niin paljon, että sieti toimia jatkuvalla syötöllä, mutta haukan katseellani huomasin, että soittimen valaistus värisi hieman ja tästäpä sitten päätimme mitata laturin toimintaa mittarilla. Toinen pää akun plus-napaan ja toinen runkoon kiinni voltit heittelivät skaalalla 12.X ja satunnaisesti kävivät jopa 13V puolella, eikö alfoissakin latausjännitteen pitäisi olla 14.7 ? Vielläpä suhteellisen tasaisella saannilla.

Eli voiko olla niin, että valo möllöttää taulussa liian pienen jännitteen takia jos näin niin missähän moinen kannattaisi vaihtaa ja mitähän se maksaisi ?
Se on kato sitä motorsporttia.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: 156 laturi(ko)?

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Ihan oikeilla linjoilla olet, kaikki nuo vikakooditkin saattaneet olla liian alhaisesta jänniteestä. Lataus jännite pitäisi olla +14,0, minimissään 13,7 pintaan. yhtään tuusulan sähköfirmoja tuntien, voisin melkein väittää, että jossain lähi tienoilla on sähköliike mikä kunnostaa latureita ja startteja, ja sitten myy niitä hyvinkin kohtuu hintaan.

Eikö ole laturin valoa sytytellyt? :shock: Luulisi, että noin matalilla jännitteillä alkaisi valokin jo heräillä. Varmista vielä, että akun navat, laturin virtaliitin ja akun maa piuha on kunnossa/puhtaita ja ettei niissä ole katkoksia (heiluttelee johtoja kun yleismittarilla pälyilee vastusta)
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Bortzi
Viestit: 45
Liittynyt: 02 Syys 2011, 12:21
Car(s): 156 2.5 V6 '98
Paikkakunta: Tuusula

Re: 156 laturi(ko)?

Viesti Kirjoittaja Bortzi »

Noniin nyt on johtoja heiluteltu ja samalla kytketty lämppärin piuha takaisin sen paikalle oli irronnut näköjään jossain vaiheessa eli korjattiin vika josta ei viellä tiedetty !! Laturi puskee tasasta 14.0V ulos !!! Vikakoodit nollattu airbaginvalo SAMMUTETTU !!!! Oloni on voittoisa ja tahtoisin kiittää kaikkia joita ole asialla häirinnyt.

Huomenna katsastusasemalle kattomaan tuleeko leimaa paperiin vai ostoslistaan... Kebabin äärellä käytyjen keskusteluiden perusteella kyseessä on hyvinkin mahdollisesti jälkimmäinen, mutta sehän selviää huomenna.
Se on kato sitä motorsporttia.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15055
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 156 laturi(ko)?

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

... Täh? Lämppärin piuha irti ja kun sen laitto takas, tulee 14V? Mjinä jen jymarra! Mut hyvä, että valot sammu. PS. oliko sulla 2000 vai 2001 mallinen? Nimittäin jos 2001, kannattaa ajaa väh. 200km ennen katastusta (käyt vaikka motarilla jossain ja tulet takasin :), jotta katoaa vikamuistista. 01 lähtien noita katellaan testerillä jos niistä siltä tuntuu ja noi "kriittiset" vikailmot säilynevät, tietääkseni, nollauksenkin jälkeen muistissa tuon matkaa. Tai näin on ainakin sanottu ja todettu '03 Stilossa :)

Kyllä se katsastuksesta läpi menee, jos päästöissä ei ole mitään... Ei muutaku käyt avaamassa katit ja kumppanit motarilla (niinku jo yllä sanoin, kaksi kärpästä kerralla jne) ja siitä kuumalla koneella konttorille :) Mut hyvä notta jännite löytyi!

Vastaa Viestiin