jts vaste kaasuun
Valvoja: Moderators
- veskuk
- Viestit: 290
- Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:41
- Car(s): ex 156 2.0JTS, ex 159 2.4JTDm sw Q-tronic
jts vaste kaasuun
Onko tietoa millä 2.0 JTS saisi vastaamaan kaasun painallukseen nopeammin liikkeelle lähdettäessä? Se on ollut aina vähän sen tuntuinen kuin kiihdytyspumppu ei toimisi kaasutinkoneessa kunnolla. Liekö vain laihaseosmoottorin ominaisuus vai voiko jonku osan, kuten ilmamäärämittari, vanheneminen vaikuttaa. Nyt 123tkm mittarissa.
- willez
- Viestit: 5247
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS
Re: jts vaste kaasuun
sähkösessä polkimessa on yleensä pieni viive,esim.tässä v6:sessa se on erittäin pieni esim.verrattuna muihin merkkeihin..
- palkus
- Viestit: 5568
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: jts vaste kaasuun
jaa-a oliskohan ecun resetoinnista apua. ei se kyllä paljon ihmettele miulla. Työkaveri lainas (korolla mies) ja totesi "tuohan vastaa kaasuun heti"
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: jts vaste kaasuun
Heti toimi mullakin, paitisi kun kaasuläppäkotelon liitin oli löysähkö, mutta kun tuo iski niin silloin palo vika valokin. Millon vaihdettu ilmansuodatin? Imuvuotoja? Ilmamassa mittari? likainen kaasuläppä? imusarjassa karstaa?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- palkus
- Viestit: 5568
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: jts vaste kaasuun
daviega tuossa luetteli hyvän listan. Ilmamassamittari ei ole huolto-osa jollei ole putsarin vaihto ollut ruokotonta, ja saa sen putsattuakin. Tuo imupuolen tukkoisuus vie voimaa sitten läpi kierrosalueen. Sattuu olemaan turhaan vaihdettuna 1 maffi ja pari lambdaa varastossa odottamassa oikeaa tarvetta 

- veskuk
- Viestit: 290
- Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:41
- Car(s): ex 156 2.0JTS, ex 159 2.4JTDm sw Q-tronic
Re: jts vaste kaasuun
Kiitos neuvoista! Tehot on kai tallella, 80-120 menee noin 6 sekuntiin. Ilmanputsari on ok. Ominaisuuteen tottuu, mutta kun sillä saan itse ajaa aika harvoin, tuntuu liikkeelle lähtö aina alussa hieman hankalalta muihin autoihin verrattuna, ennenkuin tottuu antamaan kaasua vähän ennakkoon. Mikähän on oikea ilmamäärämittari 03 malliin? Tai löytyyhän se numero siitä osasta tietysti kun menee ja katsoo...
- palkus
- Viestit: 5568
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: jts vaste kaasuun
ei se viallisella ilmamäärämittarilla 6s pönkäse 80-120. ecu pystyy oppimaan väärin joten se resetointi voisi auttaa.
- veskuk
- Viestit: 290
- Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:41
- Car(s): ex 156 2.0JTS, ex 159 2.4JTDm sw Q-tronic
Re: jts vaste kaasuun
Täytyypä kokeilla resetointia, kai se löytyy Alfadiagista tai FES:stä.
- Epezi
- Viestit: 7544
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: jts vaste kaasuun
Nooh, ei se nyt huolto-osa ole, mutta "kuluva" kuitenkin. Massamittarin puhdistus saattaa vaikuttaa, mutta ei se rikkinäistä korjaa. En silti tarkoita että tässä tapauksessa vika olisi massamittarissa.stoichiometric kirjoitti:Ilmamassamittari ei ole huolto-osa jollei ole putsarin vaihto ollut ruokotonta, ja saa sen putsattuakin.
- palkus
- Viestit: 5568
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: jts vaste kaasuun
^eihän mikään ikuista ole mutta tuo jtässän mittari on kuitenkin erityyppinen kuin esim tessussa ja myös pitkäikäisempi. Putsaamalla saa tietysti vain "herkistettyä"
- Epezi
- Viestit: 7544
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: jts vaste kaasuun
Tuo on totta, huomattavasti pitkäikäisempiä kuin TS tai V6