jts vaste kaasuun

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
veskuk
Viestit: 290
Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:41
Car(s): ex 156 2.0JTS, ex 159 2.4JTDm sw Q-tronic

jts vaste kaasuun

Viesti Kirjoittaja veskuk »

Onko tietoa millä 2.0 JTS saisi vastaamaan kaasun painallukseen nopeammin liikkeelle lähdettäessä? Se on ollut aina vähän sen tuntuinen kuin kiihdytyspumppu ei toimisi kaasutinkoneessa kunnolla. Liekö vain laihaseosmoottorin ominaisuus vai voiko jonku osan, kuten ilmamäärämittari, vanheneminen vaikuttaa. Nyt 123tkm mittarissa.

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: jts vaste kaasuun

Viesti Kirjoittaja willez »

sähkösessä polkimessa on yleensä pieni viive,esim.tässä v6:sessa se on erittäin pieni esim.verrattuna muihin merkkeihin..

Avatar
palkus
Viestit: 5568
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: jts vaste kaasuun

Viesti Kirjoittaja palkus »

jaa-a oliskohan ecun resetoinnista apua. ei se kyllä paljon ihmettele miulla. Työkaveri lainas (korolla mies) ja totesi "tuohan vastaa kaasuun heti"

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: jts vaste kaasuun

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Heti toimi mullakin, paitisi kun kaasuläppäkotelon liitin oli löysähkö, mutta kun tuo iski niin silloin palo vika valokin. Millon vaihdettu ilmansuodatin? Imuvuotoja? Ilmamassa mittari? likainen kaasuläppä? imusarjassa karstaa?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
palkus
Viestit: 5568
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: jts vaste kaasuun

Viesti Kirjoittaja palkus »

daviega tuossa luetteli hyvän listan. Ilmamassamittari ei ole huolto-osa jollei ole putsarin vaihto ollut ruokotonta, ja saa sen putsattuakin. Tuo imupuolen tukkoisuus vie voimaa sitten läpi kierrosalueen. Sattuu olemaan turhaan vaihdettuna 1 maffi ja pari lambdaa varastossa odottamassa oikeaa tarvetta :roll:

Avatar
veskuk
Viestit: 290
Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:41
Car(s): ex 156 2.0JTS, ex 159 2.4JTDm sw Q-tronic

Re: jts vaste kaasuun

Viesti Kirjoittaja veskuk »

Kiitos neuvoista! Tehot on kai tallella, 80-120 menee noin 6 sekuntiin. Ilmanputsari on ok. Ominaisuuteen tottuu, mutta kun sillä saan itse ajaa aika harvoin, tuntuu liikkeelle lähtö aina alussa hieman hankalalta muihin autoihin verrattuna, ennenkuin tottuu antamaan kaasua vähän ennakkoon. Mikähän on oikea ilmamäärämittari 03 malliin? Tai löytyyhän se numero siitä osasta tietysti kun menee ja katsoo...

Avatar
palkus
Viestit: 5568
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: jts vaste kaasuun

Viesti Kirjoittaja palkus »

ei se viallisella ilmamäärämittarilla 6s pönkäse 80-120. ecu pystyy oppimaan väärin joten se resetointi voisi auttaa.

Avatar
veskuk
Viestit: 290
Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:41
Car(s): ex 156 2.0JTS, ex 159 2.4JTDm sw Q-tronic

Re: jts vaste kaasuun

Viesti Kirjoittaja veskuk »

Täytyypä kokeilla resetointia, kai se löytyy Alfadiagista tai FES:stä.

Avatar
Epezi
Viestit: 7544
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: jts vaste kaasuun

Viesti Kirjoittaja Epezi »

stoichiometric kirjoitti:Ilmamassamittari ei ole huolto-osa jollei ole putsarin vaihto ollut ruokotonta, ja saa sen putsattuakin.
Nooh, ei se nyt huolto-osa ole, mutta "kuluva" kuitenkin. Massamittarin puhdistus saattaa vaikuttaa, mutta ei se rikkinäistä korjaa. En silti tarkoita että tässä tapauksessa vika olisi massamittarissa.

Avatar
palkus
Viestit: 5568
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: jts vaste kaasuun

Viesti Kirjoittaja palkus »

^eihän mikään ikuista ole mutta tuo jtässän mittari on kuitenkin erityyppinen kuin esim tessussa ja myös pitkäikäisempi. Putsaamalla saa tietysti vain "herkistettyä"

Avatar
Epezi
Viestit: 7544
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: jts vaste kaasuun

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Tuo on totta, huomattavasti pitkäikäisempiä kuin TS tai V6

Vastaa Viestiin