156 ilmanmassamittari

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
marker
Viestit: 4
Liittynyt: 16 Tammi 2009, 10:04

156 ilmanmassamittari

Viesti Kirjoittaja marker »

Tervehdys,

Kyseessä olisi luultavimmin ilmanmassamittarin vaihto omaan autoon...Mistäköhän saisi kyseisen osan? Löytyykö tarvikkeena vai pitkääkö ostaa alkuperäinen (ilmeisesti Bosch?)...

Autohan on 156 -02 JTS n.147 Tkm ajettu.

Autoon ilmeni kuumimmilla keleillä ikävää nykimistä(jotenkin päiväkohtaista, joskus menee monta päivääkin jolloin nykiminen on kateissa...), 2,3,4 ja 5 vaihteilla kevyesti kiihdyttäessa / täyskaasulla...kulutus on samalla noussut reilusti yli 10l/100 km.

Varotusvaloja ei ole sytyttänyt...paitsi kerran kunnon nykimisession jälkeen kehä kakkosella :)


Apu olisi tarpeen.

Avatar
JaniW
Viestit: 878
Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
+ Penari
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja JaniW »

oletkos varma että kyseessä on ilmamassamittari? Itselläni sama oire korjaantui puolan vaihdolla. Kannattanee käydä luetuttamassa vikakoodit ennen suht hintavan kikkareen tilaamista.

Osanumerolla googlaamalla löytynee toimittaja.

Avatar
Visconti
Viestit: 146
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 16:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Visconti »

Käykö myös epätasaisesti tyhjäkäynnillä? Noi oireet kuulostaa helkkarin tutulta. Ihmetyttää vaan että välillä toimii sitten ihan hyvin niin kuin pitääkin. Ja vikavalotkin sitten häviää. Yksi vaihtoehto on kai myös viallinen puola. Eiköhän noiden pitäisi selvitä parhaiten obd:tä tutkimalla jossain asiantuntevassa huollossa. Vaihtoehtojahan on pk-seudulla useita mistä valita.
Citroen DS5 + Victory Hammer S

Avatar
zzs
Viestit: 411
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
Car(s): Tesla Model S 85 -14
Nössön Lefa 40 kWh -20

ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017)
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja zzs »

Mulla on juuri '02 156 2.0 JTS SW. Sain tänään vikakoodinlukijan (toimii!) ja huomenna aloitan remontit tuossa kadulla.

Jos kiinnostaa, niin tule käymään, niin luetaan vikakoodit ja ihmetellään, jos vaikka meil ois samat viat autoissa:) (pistä yksityisviestiä)

Kannattaa kysyä lopullista hintaa Autoasi J. Hongisto tuossa Pitskussa. Tiputtivat lambdan listahintaa 103e --> 90e, ja viereinen Bosch Car Service vain sanoi, että osta heiltä, jos heillä on varaa tinkiä. Ilmamassamittari Boschilla 145e, voisin luulla, että Hongisto tiputtaisi 125 euroon.

Motonetistä saa muuten kuulemma CRC MAF-spraytä, jolla likaisen ilmamassamittarin voisi puhdistaa. Menee huomenna ostoon mulla, joten jos haluat, vois ruikkia sullekin;)
Viimeksi muokannut zzs, 09 Elo 2010, 22:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Massamittareita saavat tilaamalla joka varaosaliikkeeseen. Tarvikkeitakin on saatavilla mutta niistä on foorumilaisilla ollut huonot kokemukset, eli alkuperäistä Boschia vaan.

Tuolla puhdistusaineellakaan ei korjata rikkinäistä.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

zzs kirjoitti:Ilmamassamittari Boschilla 145e
Boschilla? siis miiissä? varaosaliike tarjosi Boshin hintaan 200€ tiputtivat hinnan jostain päältä 300 tuohon 200 kun oli seissyt hyllyssä...

'02 ja '03 varmana syö samoja mittareita..?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
zzs
Viestit: 411
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
Car(s): Tesla Model S 85 -14
Nössön Lefa 40 kWh -20

ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017)
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja zzs »

DaViega kirjoitti:
zzs kirjoitti:Ilmamassamittari Boschilla 145e
Boschilla? siis miiissä? varaosaliike tarjosi Boshin hintaan 200€ tiputtivat hinnan jostain päältä 300 tuohon 200 kun oli seissyt hyllyssä...

'02 ja '03 varmana syö samoja mittareita..?
Bosch Car Service Pitäjänmäki. Parin sadan metrin päässä Autoasilla saat 15% pois BCS:n hinnoista;)

Taisi olla mallinumero 0280218113.

Avatar
palkus
Viestit: 5475
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja palkus »

Tiputtivat lambdan listahintaa 103e --> 90e, Ilmamassamittari Boschilla 145e,
Ei voi kukaan alfan osia kalliiksi moittia, niin halpoja ovat nuo hinnat.

PRO
Viestit: 745
Liittynyt: 10 Tammi 2008, 20:57
Car(s): 2016 T5
Paikkakunta: Helsinki - Kannelmäki

Viesti Kirjoittaja PRO »

Olen JaniW:n kanssa samaa mieltä. Itselläni täysin samat oireet ja testerissä oireena misfire in cylinder 2... eli puolaa veikkaan...

Avatar
palkus
Viestit: 5475
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja palkus »

^ Yksi ääni lisää, nuo tulppa-puolat eivät ole ikuisia, paremminkin huolto-osia. Markerin vikakuvailu> 99,7% puolamurhe. Oma auto vain kikkaili kun ei meinannut jäädä koodi muistiin kuin hetkeksi joten yksikin ylimääräinen startti ennen lukua niin vikakoodimuisti tyhjä.

Avatar
zzs
Viestit: 411
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
Car(s): Tesla Model S 85 -14
Nössön Lefa 40 kWh -20

ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017)
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja zzs »

Eli Boschin 0221604103 kehiin? hinta oli n. 125€.

Voi olla, että omakin auto kärsii tuosta, kun on Misfireä sun muuta nykimistä ja kuin kolmella kävisi. Tuossa "Tapaus Alfa..."-threadissä.

Vinkkinä vain: Ebaystä saa varmaan viikossa alle 50 eurolla Boschin oikeita puolia. http://cgi.ebay.co.uk/1-x-Alfa-Romeo-Ig ... 0614106845

Voin ostaa samalla, marker, sullekin, niin laitettais postikulut puoliks. Maksais puola posteineen n. 42€/kpl. Muita halukkaita Espoon suunnalla?

roude
Viestit: 274
Liittynyt: 09 Loka 2010, 21:00
Car(s): 166 3.0v6
Alfa Romeo Sprint 1.5QV -87

Re: 156 ilmanmassamittari

Viesti Kirjoittaja roude »

marker kirjoitti:Tervehdys,

Kyseessä olisi luultavimmin ilmanmassamittarin vaihto omaan autoon...Mistäköhän saisi kyseisen osan? Löytyykö tarvikkeena vai pitkääkö ostaa alkuperäinen (ilmeisesti Bosch?)...

Autohan on 156 -02 JTS n.147 Tkm ajettu.

Autoon ilmeni kuumimmilla keleillä ikävää nykimistä(jotenkin päiväkohtaista, joskus menee monta päivääkin jolloin nykiminen on kateissa...), 2,3,4 ja 5 vaihteilla kevyesti kiihdyttäessa / täyskaasulla...kulutus on samalla noussut reilusti yli 10l/100 km.

Varotusvaloja ei ole sytyttänyt...paitsi kerran kunnon nykimisession jälkeen kehä kakkosella :)


Apu olisi tarpeen.
Sama vika, osa sanoo puolaa, osa ilmiä, kertoisko joku et mikä on puola, ja missä sijaitsee?

sama ois pistää nämäkin tilaukseen, oisko kellään uutta linkkiä kun tuo ebay linkki ei toimi eikä ole itellä hajuakaan et mikä moinen puola on englanniksi niin ei saa etsittyä.
hinta ero vanhojen viestien perusteella niin raju ettei paljo kiinnosta suomesta hankkia.
mun auto 156 2.0TS 190tkm 98-

ja mistä sais vikakoodinlukijan edullisesti, kytketäänkö se siihen 16pinniseen liittimeen mikä on siel sulakkeiden seassa?

PSS
Viestit: 426
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
Paikkakunta: Helsinki

Re: 156 ilmanmassamittari

Viesti Kirjoittaja PSS »

Sama vika, osa sanoo puolaa, osa ilmiä, kertoisko joku et mikä on puola, ja missä sijaitsee?
Puola on maa Euroopassa :)

Tässä on aika hyvä selitys:
http://auto.howstuffworks.com/ignition-system.htm
sama ois pistää nämäkin tilaukseen, oisko kellään uutta linkkiä kun tuo ebay linkki ei toimi eikä ole itellä hajuakaan et mikä moinen puola on englanniksi niin ei saa etsittyä.
TÄMÄ voisi toimia. Muut vahvistakoot!
ja mistä sais vikakoodinlukijan edullisesti, kytketäänkö se siihen 16pinniseen liittimeen mikä on siel sulakkeiden seassa?
http://www.alfadiag.net/ on varmasti helpoin tapa, kaapeliadaptereitakin saa kun etsii: http://scantool.imechatronics.com/vagco ... erface.htm jota myydään myös http://www.cellcorner.com/xshp/unlock-p ... rface.html

Onko tuota VAGCOM KKL USB:ta myynnissä Euroopassa?

PSS
Viestit: 426
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja PSS »

Löytyi tällainen kauppa:
http://www.obd.fi/index.php?option=com_ ... &Itemid=29

Onko kukaan hommannut tuolta toimivaa adapteri/lukijayhdistelmää?

roude
Viestit: 274
Liittynyt: 09 Loka 2010, 21:00
Car(s): 166 3.0v6
Alfa Romeo Sprint 1.5QV -87

Viesti Kirjoittaja roude »

tässä olen vielä pohtinut asiaa.. semmonen kyssäri, miten tiedän et mikä puolista on paskana? eiks niitä ole 4? selviääkö vikakoodista? kaapeli on jo tilauksessa, varmaan postissa odottelee.

Avatar
michael
Viestit: 704
Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja michael »

PSS kirjoitti:Löytyi tällainen kauppa:
http://www.obd.fi/index.php?option=com_ ... &Itemid=29

Onko kukaan hommannut tuolta toimivaa adapteri/lukijayhdistelmää?
Tuolta hommattu OBD-DIAG 3001 on toiminut mainiosti.

Avatar
michael
Viestit: 704
Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja michael »

roude kirjoitti:tässä olen vielä pohtinut asiaa.. semmonen kyssäri, miten tiedän et mikä puolista on paskana? eiks niitä ole 4? selviääkö vikakoodista? kaapeli on jo tilauksessa, varmaan postissa odottelee.
Kai se vikakoodistakin voi selvitä. Jos ei, niin puolien ensiö- ja toisiokäämien resistanssin voi mitata yleismittarilla kun ottaa puolan irti autosta. Jos joku puola poikkeaa muista, on se varmaan viallinen. Resistanssille löytynee ohjearvotkin mutta niitä ei tarvita jos joku puola eroaa selvästi muista.

roude
Viestit: 274
Liittynyt: 09 Loka 2010, 21:00
Car(s): 166 3.0v6
Alfa Romeo Sprint 1.5QV -87

Viesti Kirjoittaja roude »

michael kirjoitti:
roude kirjoitti:tässä olen vielä pohtinut asiaa.. semmonen kyssäri, miten tiedän et mikä puolista on paskana? eiks niitä ole 4? selviääkö vikakoodista? kaapeli on jo tilauksessa, varmaan postissa odottelee.
Kai se vikakoodistakin voi selvitä. Jos ei, niin puolien ensiö- ja toisiokäämien resistanssin voi mitata yleismittarilla kun ottaa puolan irti autosta. Jos joku puola poikkeaa muista, on se varmaan viallinen. Resistanssille löytynee ohjearvotkin mutta niitä ei tarvita jos joku puola eroaa selvästi muista.
thanks

stenu
Viestit: 43
Liittynyt: 13 Loka 2009, 20:19
Paikkakunta: Uusikaupunki

Viesti Kirjoittaja stenu »

Kannattaa olla varovainen jos pelkän vikakoodin perusteella osia vaihtaa. Juurikin tuo ilmamassamittari "hajoaa" usein niin että se likaantuu ja alkaa näyttämään liian vähäistä ilmamassaa. Tästä johtuen taas kone saa liian vähän bensaa ja kun se käy laihalla niin tulee sytytyskatkoksia jotka helposti tulkitaan puolaviaksi. Joskus voi myös vikakoodina olla että lambdan korjausarvo tapissaan. Kannattaa siis katsoa mittausarvoista ilmamassaa ja myös lambdan korjausarvoa.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Roude, merkkaa uusi puola, ja pidä vanha tallella. Aina ei selviä pelkästä vikakoodista mikä sylinteri kyseessä
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
beetta julia
Viestit: 422
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja beetta julia »

stenu kirjoitti: Juurikin tuo ilmamassamittari "hajoaa" usein niin että se likaantuu ja alkaa näyttämään liian vähäistä ilmamassaa. Tästä johtuen taas kone saa liian vähän bensaa ja kun se käy laihalla niin tulee sytytyskatkoksia jotka helposti tulkitaan puolaviaksi. Joskus voi myös vikakoodina olla että lambdan korjausarvo tapissaan. Kannattaa siis katsoa mittausarvoista ilmamassaa ja myös lambdan korjausarvoa.
Eikai sytytyksellä ja bensa/ilma seoksella ole mitään tekemistä toistensa kanssa?

Ilmin puhdistuksesta: Mitenkä tapahtuu, aine kai sprayna eli suiihkutetaanko vain putken päistä?
Vai saako purettua?
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11246
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

^ On sillä sen verran tekemistä että tarpeeksi laiha seos ei syty.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
beetta julia
Viestit: 422
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja beetta julia »

Totta, mutta antaa kipinän.
vikakoodi kai vain jos ei kipinää.
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.

stenu
Viestit: 43
Liittynyt: 13 Loka 2009, 20:19
Paikkakunta: Uusikaupunki

Viesti Kirjoittaja stenu »

Moottorinohjaus ei pysty näkemään onko siellä kipinä vai ei. Se pystyy ainoastaan kampiakselin asentoanturin signaalista päättelemään syttyikö seos vai ei. Siis kipinän puuttuminen ja liian laiha/rikas seos antaa saman vikakoodin.

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^Itse asiassa monissa autoissa, puolalta palaa signaali moottorinohjainlaitteelle josta se päättelee miten kipinä onnistui.

stenu
Viestit: 43
Liittynyt: 13 Loka 2009, 20:19
Paikkakunta: Uusikaupunki

Viesti Kirjoittaja stenu »

Ei ole kyllä urani aikana yhtään tommosta tullut vastaan. Onkos sulla jotain lisätietoa asiasta? Missä autoissa tommonen on ja miten se toimii?

Avatar
Jarkkolainen
Viestit: 137
Liittynyt: 05 Elo 2008, 21:52
Car(s): 33 1.7 I.E

Viesti Kirjoittaja Jarkkolainen »

En tiedä tarkemmin mutta OBD koodeista löytyy P030x jonka käsittääkseni osaa Alfakin tunnistaa. P0300 = Multiple Misfire Detected, P0301 = Misfire Detected Cylinder 1 tjsp. Sitikka ainakin osaa, sellaista juuri ropattiin ja puolahan siellä paskana.
OO=\*/=OO

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: 156 ilmanmassamittari

Viesti Kirjoittaja quppe »

Moro!

Mistäs nykyään saisi halvalla ilmamasstamittaria 156 V6 -99 malliin?

Jonkun aikaan ollut tuo ruiskuvalo päällä ja vianluku milanossa antoi ilmiksen syyksi. V6 Camry ei jäänyt niin hyvin kuin pitäisi :|

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: 156 ilmanmassamittari

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Ilmanmassamittarin aiheuttamaa ongelmaa voi vahvistaa ottamalla kyseisen komponentin johdon irti. Jos ongelmat katoaa niin se on siina. Jos ei niin joku muu sen pitaa olla!
Jos toi 'MAF' anturi on masana niin kannattaa kokeilla puhdistaa esim seuraavalla tuetteella:

http://www.ebay.co.uk/itm/CRC-Air-Senso ... 415efc66b8

Uutta hankkiessa kokeilisin http://www.ignitioncarparts.co.uk. Niilla nayttaa olevan hyva hinta/laatu suhde!

Itse ostin halpis kiinalais MAF anturin eBaysta 40 €:lla jota moni ei suosittele. Mutta yli vuoden kayton jalkeen Islannin olosuhteissa se toimi moitteettomasti kunnes myin auton. Alkuperaisia osia kannaattaa kuitenkin ostaa jos valittaa komponentin iasta, ja sen vaikutuksista esim. auton kulutukseen!
Kuva

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: 156 ilmanmassamittari

Viesti Kirjoittaja quppe »

^

Putsaus ainetta ostinkin jo.. Onkos tämä se oikea Boschin malli: bosch 0280217531 kyseiseen moottoriin? Motonetistä kun kyselin ilman sen tarkempaa Boschin mallinumeroa niin oli hintaa 95€ :shock: Osaset antoi hinnaksi 283€ :lol:

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Re: 156 ilmanmassamittari

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

^Osasilla tarjosivat aitoa Boschilaista ja Motonetistä tarviketta? Tarvike ilmiä en suosittele.

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: 156 ilmanmassamittari

Viesti Kirjoittaja quppe »

Jalamari kirjoitti:^Osasilla tarjosivat aitoa Boschilaista ja Motonetistä tarviketta? Tarvike ilmiä en suosittele.

^ kyllä se ainakin boschilaisesta puhu, mut hinta oli kyllä melko alhainen :o Täytyy varmistaa asia

Avatar
Aquatica
Viestit: 15055
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 156 ilmanmassamittari

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Kyllä tuo 90e on varmaan mahdollisuuksien rajoissa ihan aito bossilainen. Muistaakseni 2010 kesällä maksoi autohuoltofirman kautta ~145euroa, halvemmalla olis saanut helpostikin jos itse olis hommannut. Toisessa paikassa arvelivat hinnaksi n. 120e, joten kai tuo 90ekin ihan täysin mahdollinen on...

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: 156 ilmanmassamittari

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Alle satkulla saa kyllä aidon Boschilaisen. Paikallisesta autotarvikkeesta noudin omani hintaan 95€, joten ei se mahdotonta ole.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: 156 ilmanmassamittari

Viesti Kirjoittaja Finest »

Linkki Englannin foorumille:
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147 ... -read.html" onclick="window.open(this.href);return false;"
En jaksanut kokonaan lukea, kun ei ole ainakaan vielä tarvetta. Muista autoista saa samaa osaa mahdollisesti halvemmalla. Varaosanumeroita yms.
Tarvitsee vaihtaa se ilmin anturi vanhaan putkeen.

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: 156 ilmanmassamittari

Viesti Kirjoittaja quppe »

Onko kellään kokemusta tuosta Bosch-0280218019/199 jonka saa motonetistä naurettavaan 94€:n hintaan? Kannattaako edes yrittää..

Avatar
Aquatica
Viestit: 15055
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 156 ilmanmassamittari

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Eikös tuo ole ihan alkuperänen? Sehän siihen nimenomaa kannattaa laittaa, eikä mitään hämärää tarviketta. Noita hämäriä tarvikkeita täälläkin moni kokeillut ja joillakin toiminut, useimmilla ei ainakaan kauaa :) Sama koskee lambdoja.

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: 156 ilmanmassamittari

Viesti Kirjoittaja quppe »

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=56000#56000" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Ainakin tollaisen ketjun bongasin, ettei kaikilla ainakaan toiminut. Mutta tekisi mieli testata :) Niin kysyisin vaan että onko muilla omaa kokemusta Motoilmistä muuta kuin tämä... :roll: Saattaisi ratkaista ehkäpä tuon sammumis ongelman, jota olen toisessa ketjussa ihmetellyt. Tosiaan punaista ruiskua näyttää ja vikakoodit luettu, jossa liian alhaset arvot. Ei sinänsä vaikuta kyllä menoon kai.. Ei ole vertailu kohtia ainakaan :lol:

kimi-
Viestit: 31
Liittynyt: 19 Loka 2011, 17:07

Re: 156 ilmanmassamittari

Viesti Kirjoittaja kimi- »

Erinäisiä käynti ja kulutusongelmia oli omassa 2,0 TS -01 parin vuoden pituiseksi venyneen konerempan jälkeen.
Autoon kokeiltiin ilmi vaihdon yhteydessä myös Piersburgin ilmiä, laatumerkki ja hinta siinä oli Boshin ilmiä korkeampi. Vajaan tankillisen sillä ajoin ja vaihdoin uuteen Boshiin. Kulutus laski selvästi ja käynti ok.

Molemmat ilmit kokeiltiin myös kuumalla koneella samanlaisissa olosuhteissa. Piersburg antoi kertoi ilmamääräksi n. 5,3-5,5g/s tyhjäkäynnillä ja vastaava luku alkuperäiselle Boshin ilmille 3,4-3,6.

Miten paljon tuo ero vaikuttaa ohjausyksikköön voi vaan arvioida, seokset ainakin tasan tarkkaan on sekaisin jos heitto on tuota luokkaa.

Joku päivä pitää ajan kanssa tehdä taulukko ilmamäärälle eri rasituksella ja kierroksilla, näin ilmin kunto on helppo tarkistaa kun ob vertailuluvut.


Eli ainakin minun mielestä muun kun alkuperäisen Ilmin käyttäminen ei tunnu järkevältä vaihtoehdolta.

Vastaa Viestiin