uusi jäsen Volvosta Alfaan

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
nicholaus
Viestit: 4
Liittynyt: 14 Joulu 2011, 15:18

uusi jäsen Volvosta Alfaan

Viesti Kirjoittaja nicholaus »

no niin elikkäs volvo saa nyt lähteä ja seuraavaksi tulee 156 2,5 v6 näin olen ajatellut ainakin kunhan sopiva löytyy
kun itsellä oli ajossa muutaman kuukauden noin vuosi sitten 147alfa ja on ne hemmetti loistavia autoja pakko myöntää
että siitä lähtien oman halunnut ei löydy vertaa tuolle ajettavuudelle ja ulkonäölle. siksi tänne kirjoittelin kysyäkseni mielipiteitä
tuollaisesta 156 mallista että jos jotain mitä kannattaisi ottaa huomioon kun menee katsomaan jne? silloin kun ajelin sillä 147
niin rupesin katselemaan että alfa kuskit morjestelivat ja ihmettelin että mitäs kummaa mutta ilmeisesti se käytäntö kohtalo
toveria morjestaa vai?? 8)

Avatar
Streider
Viestit: 491
Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
Car(s): Opel Insignia GS -19
Honda Civic 1.6i DOHC -89
Honda Accord 2.0i tourer -07
Volvo V90CC D5 AWD -19

ex. Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -17, 156 V6 + kaikenlaista..
Paikkakunta: Otalampi

Re: uusi jäsen

Viesti Kirjoittaja Streider »

nicholaus kirjoitti:no niin elikkäs volvo saa nyt lähteä ja seuraavaksi tulee 156 2,5 v6 näin olen ajatellut ainakin kunhan sopiva löytyy
kun itsellä oli ajossa muutaman kuukauden noin vuosi sitten 147alfa ja on ne hemmetti loistavia autoja pakko myöntää
että siitä lähtien oman halunnut ei löydy vertaa tuolle ajettavuudelle ja ulkonäölle. siksi tänne kirjoittelin kysyäkseni mielipiteitä
tuollaisesta 156 mallista että jos jotain mitä kannattaisi ottaa huomioon kun menee katsomaan jne? silloin kun ajelin sillä 147
niin rupesin katselemaan että alfa kuskit morjestelivat ja ihmettelin että mitäs kummaa mutta ilmeisesti se käytäntö kohtalo
toveria morjestaa vai?? 8)
Katoppas "kohtalotoveria", itsellä on sama homma eli Volvosta olen 156 V6 maailmaan siirtymässä 8) velipojalla on farkkuna 156 ja nyt kun noihin Italialaisiin on tullut tutustuttua niin eihän sieltä mitään paluuta takaisin ole, niin ne vei heti sydämen mennessään. No kaikki kyllä lähti kaverin 155:stä mutta kun velipojan autolla pääsi ajelemaan niin siitähän se homma lähti rullaamaan ja ajatuksista tekoja kohti. Itse olen katsellut noita perinteisiä ruostekohtia ja että kaikki pelittää niinkuin pitäisi, sama metsästys itselläkin siis käynnissä.

Niin se neljä vuotta kestänyt varma Volvoilu vaihtuu ajamisen iloon, tunnepohjaista hommaahan tämä on.

nicholaus
Viestit: 4
Liittynyt: 14 Joulu 2011, 15:18

Re: uusi jäsen

Viesti Kirjoittaja nicholaus »

Itse kyllä myös pettynyt volvoon vaikka alunperin tuota jahtasinkin että
Pakko saada. Joo sama homma katsellut myös sitä mistä ollut puhetta
Että joku Hankaa vaihdelaatikkoon myös, yhtä pitäisi nyt mennä ensi
Viikolla katsomaan

Avatar
Nikodemus
Viestit: 233
Liittynyt: 19 Syys 2011, 15:13
Car(s): 156 V6
Paikkakunta: Vantaa

Re: uusi jäsen

Viesti Kirjoittaja Nikodemus »

Itse siirryin Volvoista Alfaan, ennen tätä 156 pelkästään Volvoja siis. Sanon vain vinkkinä, että varaa ostohinnan lisäksi reippaasti rahaa, varaosat ja korjauskustannukset on meinaan ainakin vanhempiin Volvoihin verrattuna hieman eri tasolla, vastineeksi tosin saa sitä ajamisen iloa ja upeat kutosen saundit! Vieläkään en kadu vaihtoa.
Viva la Italia

äölkjhgf
Viestit: 317
Liittynyt: 27 Loka 2011, 16:56

Re: uusi jäsen

Viesti Kirjoittaja äölkjhgf »

Jakohihnan vaihtoväli 60tkm, ei ole halvin vaihtaa ainakaan jos et itse tee. Siis jos on juuri vaihdettu, se on suurehko plussa. Ja kytkimen toiminta kannattaa tarkastaa, että irrottaa kunnolla ja ettei tietenkään luista. Sekin on hintavahko remppa muilla teetettynä. Jäähdytintä voi silmäillä ettei näytä ihan katiskalta, vaihto on kohtuu suuritöinen ja mahd. kalliskin jos muilla teettää, pystyy vaihtamaan ihan ittekki jos on aikaa nysvätä.

Itse olen ollut autoon tyytyväinen, vaikka ed. mainitut viat ja huollot onkin kohdalle sattunut :)

nicholaus
Viestit: 4
Liittynyt: 14 Joulu 2011, 15:18

Re: uusi jäsen

Viesti Kirjoittaja nicholaus »

no nyt myöskin saanut rahaa varata tosin volvo v40 1996 :) auto ollut 1v6kk ja remppoihin mennyt vain 3000e eli ei paljoakaan
ja jotain vaan puuttuu ajettavuudesta sen 147 jälkeen ei vedä volvo vertoja kyllä. olen jo varautunut että osat kalliita tai arvokkaampia mutta se pieni haitta :) vielä kun osaisi itse korjata kaiken

Avatar
Nikodemus
Viestit: 233
Liittynyt: 19 Syys 2011, 15:13
Car(s): 156 V6
Paikkakunta: Vantaa

Re: uusi jäsen

Viesti Kirjoittaja Nikodemus »

äölkjhgf kirjoitti:Jakohihnan vaihtoväli 60tkm, ei ole halvin vaihtaa ainakaan jos et itse tee. Siis jos on juuri vaihdettu, se on suurehko plussa. Ja kytkimen toiminta kannattaa tarkastaa, että irrottaa kunnolla ja ettei tietenkään luista. Sekin on hintavahko remppa muilla teetettynä. Jäähdytintä voi silmäillä ettei näytä ihan katiskalta, vaihto on kohtuu suuritöinen ja mahd. kalliskin jos muilla teettää, pystyy vaihtamaan ihan ittekki jos on aikaa nysvätä.

Itse olen ollut autoon tyytyväinen, vaikka ed. mainitut viat ja huollot onkin kohdalle sattunut :)
Joo, allekirjoitan tuon kytkimen, viime viikolla vaihdettiin ja 1100 euroa pulitin.
Eikös tuo hihnanvaihto väli ollut nyt tuon 3v/60tkm? Mulla oli vaihdettu 2010 kesällä joten oli vielä siinä rajoissa, että uskalsi ottaa.
Niin ja ei se kytkin aina varoittele.. Mulla toimi ihan normisti mutta tähtijousista oli melkein mennyt paineasetelma läpi joten siinä oli vika. Kuulemma yleistä näissä V6?

edit: Ja eikös se kytkin tahtonut porsia tosiaan 150 tkm ->.
Viva la Italia

äölkjhgf
Viestit: 317
Liittynyt: 27 Loka 2011, 16:56

Re: uusi jäsen

Viesti Kirjoittaja äölkjhgf »

160 tkm oli mittarissa, kun vaimo soitteli ettei saa vaihteita päälle. Ja korjaamon setä sanoi että oli painelaakeri melkein mennyt asetelman irrotusjousien/käpälien läpi. Kytkinlevy ei kuulemma juuri uutta hävennyt. Eli näissä kytkin pääsääntöisesti hajonnee niin että ei irrota?? Ja 170tkm kohdalla alkoi jäähdytin pukkaamaan höyryä, kolmanneksi alin kenno oli tullut tiensä päähän. Eli nyt voisi olettaa että on huoletonta ajoa seuraavaan jakopään remppaan asti :)

äölkjhgf
Viestit: 317
Liittynyt: 27 Loka 2011, 16:56

Re: uusi jäsen

Viesti Kirjoittaja äölkjhgf »

Mutta.. enemmän mahtui vikoja suhteessa ajettuihin kilometreihin VW Poloon, joka siis annettiin vaihdossa Alfaan. Ominaisuus oli (ainakin näin liikkeessä väittivät) että öljyä kului 1l/1000km. Ja jäähdytysnestettä miltei saman verran. Ajettu oli mahtavat 78tkm, vm 2005. Vaihteet heitti pelaamasta, oli vaihdekepin alta siirtovivuston ruuvi pudonnut. Myös oikean puolen etupyörän laakeri oli niin väljä että katsastuksesta pomppas. Tuo Alfa kuitenkin on mennyt katsastuksesta läpi ilman huomautuksia. Bensaa vei 8l/100km, vaikka kiihtyvyyttä voi verrata pappatunturiin ylämäessä 2-vaihteella. Eli voisin jopa suositella että ostat sen Alfan :)

Avatar
michael
Viestit: 704
Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
Paikkakunta: Pirkkala

Re: uusi jäsen

Viesti Kirjoittaja michael »

Kannattaa ne helmat ja lattiat katsoa läpi. Yksilöeroja on paljon, vanhakin voi olla hyväkuntoinen mutta toisaalta uudemmanmallinenkin 156 voi olla mätä. Riippuu niin paljon käytöstä ja onko suojattu... Tarjontaan kuitenkin on aika paljon niin ei tarvitse sitä surkeinta ottaa.

projektiosastolla on kauhugallerioita. :drinking:

Avatar
beetta julia
Viestit: 422
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
Paikkakunta: Vaasa

Re: uusi jäsen

Viesti Kirjoittaja beetta julia »

Alfassa ei ole muuta erikoista kun ennakkoluulot!
Jokainen autunasentaja korjaa alfan samoin kun samanikäisen volvon.
Eli tarvitaan vikakoodin lukia/nollaus, tietysti vika pitää korjata.
Alfan vikoja, hammastanko vuotaa. (ohjaustehostin)
Kytkin on kai aika heikko lenkki
ja sitten yläpallonivelet.
Niin ja se narina. (en tarkota eukkoasi)
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: uusi jäsen Volvosta Alfaan

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Jakohihnalla pelotellaan aina... Ei se nyt niin järjettömän kallis ole vaihtaa, jos ei tarvii kerran vuoteen operoida.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: uusi jäsen

Viesti Kirjoittaja Pasi »

beetta julia kirjoitti: Jokainen autunasentaja korjaa alfan samoin kun samanikäisen volvon.
Et oo varmaan 33 ikinä käyny näyttämässä korjaamolla? :lol: :lol: :lol: :lol:

>> Pitäs aurauskulmat säätää....
> Mikäs auto sulla on?
>> Alfa Romeo
> Ja malli
>> 33
> *FACEPALM* *SIGH*

:lol:
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: uusi jäsen Volvosta Alfaan

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Kaikissa autoissa on jakohihna, ja kyllähän se napsahtaa jos tarpeeksi yli menee. Kuulemman mukaan Italialaiset ovat kehitelleen aivan uudenlaisen sähkön joka saa korjaamoiden ihmisten karvat pystyyn ilman jännitteen siirtymistä autosta henkilöön. :mrgreen:
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
mattijus
Viestit: 5264
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Kalukylä

Re: uusi jäsen Volvosta Alfaan

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Asentaja saa saman rahan helpommalla joistain toisenmerkkisistä autoista kuin Alfoista. Jos toisenmerkkisiä on tarjolla, ei ole järkevää ottaa Alfaa työn alle.

Jos nyt ei täysin mennä OT, niin aikoinaan vaihdoin 740TIC traktorin 156 Alfaan.
VMP

Vastaa Viestiin