75 jarrut

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

75 jarrut

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Ostin 7 vuotta tallissa seisseen -89 TS:n

Jarrut oli tietysti ostettaessa jumissa. Uusin taakse jarrulevyt ja palat. Vaihdoin satuloihin kumit ja putsailin myös etujarrut. Samalla tuli vähän uutta jarruputkea ja kaikki jarruletkut.

Huollon jälkeen ei takajarrut alkanut pelittämään, poljin painuu ensin puoleenväliin ja sitten etujarrut jarruttaa. Nopeesti pumppaamalla saa polkimeen vähän tuntumaa ylhäällekkin, mutta taakse ei silti jarruja tule. Nosturilla pumpatessa takajarrut tekee vähän, mutta käsin saa silti rengasta pyöritettyä. Ajamalla ei edes kesärenkailla jäällä saa takajarruja lukkoon.

Pumpatessa lujempaa kuuluu semmonen kurnahdus, vaikuttaisi tulevan paineensäätimestä.
Vaihdoin ensin pääsylinterin käytettyn, ei vaikutusta. Purin vanhan sylkyn eikä sieltä mitään ihmeellistä paljastunut, yhdessä kumissa vähän syöpymää.
Avasin paineensäätimen ja se olikin hieman jumissa, putsailin ja rasvailin mutta ei silläkään ollut vaikutusta. Kurnahdus ääni tulee edelleen, ehkä vähän vaimeampana.

Koitin myöskin vetää lukkopihdeillä kaikkien jarrujen letkut tukkoon, ajatuksena poissulkea vika jarrusylintereistä, vika ei poistunut. Olettaisin sillon vian olevan joko pääsylinterissä tai paineensäätimessä.

Systeemi on nyt ilmattukin noin 7 kertaa. Sekä painetäyttölaitteella että pumppaamalla, perä ylhäällä ja alhaalla. Ei vaikutusta. Vuotoja en ole löytänyt.

Onko ideoita? omani on loppu.

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: 75 jarrut

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Mitenkäs se takaiskuventtiili siinä tehostajan alipaineletkussa? Joskus saattaa jumittaa ja aiheuttaa mielenkiintoisia ilmiöitä. Mokkula on siinä imusarjan päässä olevassa liittimessä.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: 75 jarrut

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Enpä ole tarkastanut, tosin poljintuntuma on samanlainen oli kone käynnissä tai ei.

Avatar
Eero
Viestit: 2853
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Paikkakunta: Janakkala

Re: 75 jarrut

Viesti Kirjoittaja Eero »

Miten lähelle säädit takajarrupalat? Jos en ihan väärin muista niin levyn ja palan väliin sai jäädä todella pieni rako, voisko olla peräti 0,1mm. Viisaat vahvistaa?
Alfa Romeo 75: it may look like a brick, but drives like a ballerina.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5375
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: 75 jarrut

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Mulla on ihan sama homma viimesessä hankinnassa.

uutta on pääsylinteri, putket, letkut, paineensäädin.

ja ei vaan saa poljinta kovaksi... ilmattu on useammat kerrat perä ylhäällä ja keula ylhäällä.

Täällä myös ideat loppu, tuota takapalojen säätöä pitää kokeilla!

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: 75 jarrut

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Säädin kyllä todella lähelle, niin että otti jopa hieman kiinni. Käsijarru toimii hyvin.

ristojärvelä
Viestit: 558
Liittynyt: 14 Loka 2011, 18:44
Car(s): Alfa Romeo GTV6

Re: 75 jarrut

Viesti Kirjoittaja ristojärvelä »

Eero kirjoitti vähän, mutta asiaa. Kannattaisi varmaan tarkistaa takapalojen säätö. 0,1mm levyn ja palojen väliin on korjausoppaiden ohje. Toinen tapa säätää on: takapyörät ylös, pyöritellään renkaita ja säädetään palat levyihin kiinni ja löysätään sitten sen verran, että palat eivät hankaa levyihin pyöriä pyöritettäessä. Itse olen käyttänyt kumpaakin tapaa. Jos levyt ja palat ovat uudet, välysmitan ( 0,1mm ) käyttö lienee helpompaa. Käsijarruvaijeri täytyy löysätä säätämisen ajaksi, ja kiristää se sitten kun jarrut on muuten kuosissa.

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: 75 jarrut

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Hmm... tarkemmin ajateltuna mulla taisi olla käsijarruvaijeri kiinni säädettäessä. Tuohan voisi periaatteessa jopa vaikuttaa asiaan.

kimi-
Viestit: 31
Liittynyt: 19 Loka 2011, 17:07

Re: 75 jarrut

Viesti Kirjoittaja kimi- »

Oletko ilmannut takaa eteenpäin, eli uutta nestettä ilmausruuvin kautta paineella eteenpäin?

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: 75 jarrut

Viesti Kirjoittaja Epezi »

En ole, ei ole ollut tarvittavia laitteita tuohon.

Avatar
palkus
Viestit: 5475
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: 75 jarrut

Viesti Kirjoittaja palkus »

ristojärvelän ohjeilla palat on kyllä kohillaan, mutta pääsylinterin jouduin itse vaihtamaan kun kenkkuili. Nyt täytyy kyllä harkita vakavasti 75 hankintaa, on niin mukavia muistoja. Nuo takajarrut ja ne tuplalortit ja muut herkut saavat miehen kyyneliin (ilosta)

rasvanäppi
Viestit: 491
Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52

Re: 75 jarrut

Viesti Kirjoittaja rasvanäppi »

Joo takajarrupalat pitää olla tosi lähellä eli se 0.1 mm.Mutta huomionarvoinen juju, kun takajarruja säätää, niin säätöruuveissa on harvat kierteet, eli kun vetää palat lukkoon ja sitten löysää niin että pyörä pyörii just ja just. Niin harvasta kierteestä johtuen sinne tulee liikaa välystä, ja poljin painuu liika alas. TOisin sanoen paras tapa on tuo välysmitan käyttö. Kiristetään välysmitan kanssa, mutta senjälkeen säätöruuveja ei saa löysätä.

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: 75 jarrut

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Epezi kirjoitti:Enpä ole tarkastanut, tosin poljintuntuma on samanlainen oli kone käynnissä tai ei.
Eikös tuo viittaisi siihen, että tehostaja ei ole pelissä?
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: 75 jarrut

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^Vähän huonosti ilmaistu, ei se nyt ihan samanlainen ole, mutta tyhjää on kuitenkin alussa, oli kone käynnissä tai ei. Tehostaa kuitenkin.

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: 75 jarrut

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Tarkastin noiden takajarrumäntien säädön, eipä siellä mitään dramaattista heittoa ollut, pientä hienosäätöä kylläkin. Ei vaikutusta polkimeen eikä takajarrujen tehoon.

Uusin vielä tuon testin että laitoin jarruletkuja tukkoon, ja kas takaletkun kun laittoi tukkoon muuttui poljintuntuma normaaliksi. Ilmeisesti edellisella kerralla en ollut uskaltanut lytistää tuota uutta letkua tarpeeksi isolla voimalla.

Syy siis löytyy huoltamistani takajarrusatuloista, tai sitten niissä jarrusatuloille menevissä putkissa on jollain ihmeellisellä tavalla ilmaa.

Koitan vielä tukkia siitä takajarrujen haaroitin palasta molemmat puolet vuorotellen niin nään että kummasta jarrusta vika löytyy.

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: 75 jarrut

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Tulppaus yritys tehty, molemmilla painuu jarru tyhjään. Koitin vielä kaksi ilmausyritystä, ensin painamalla ilmausruuvin kautta ja sitten vielä perinteisesti poljinta pumppaamalla. Ei vaikutusta. Uudet satulat lähti tilaukseen. Perkele.

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Re: 75 jarrut

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Mulla oli samat oireet ekassa 75:ssa kauan sitten, edellinen omistaja oli "kunnostanut" pääsylinterin+ paineensäätimen ja kasannut väärin...

Takajarruille ei mennyt yhtään painetta, ajelin sellasena tovin aikaa talvella ennenkun tajusin mikä mättää.. :evil:

Hankin koko uuden pääsylkän+ ilmaus, ei auttanut.

Sitten vaihdoin toisen paineensäätimen purkuautosta+ kunnon ilmaus ja palojen hienosäätö niin jo toimi hyvin.

Paineensäätimen päästä näkyy muistaakseni 2 lukkorengasta ja niiden uraa, mäntä pitää olla niin sisällä että sisempi rengas lukitsee se paikoilleen, ulompi on jokin lisävarmistin ettei auto muutu jarruttomaksi ensimmäisen pettäessä mutta takajarrupiiri sulkeutuu sillon.

Vertasin autossa ollutta ja purkuosaa niin toisesta puuttui se sisempi lukkorengas ja mäntä oli reilusti ulompana.

Pari vuotta sitten kunnostin punasen 75:en säätimen, mäntä oli mennyt jumiin ja takajarrut huononi hiljalleen, kunnon putsaus, jarrukumirasvaa niin taas toimi. Takajarrujen teho dynamolla kunnossa olevana n 1,1-1,3KN ja viallisena jotain 0,7-0,8KN. Käsijarru puri molemmilla kertaa yli 2KN molemmin puolin.

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: 75 jarrut

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Molemmat sokkarenkaat löytyi omasta säätimestä. Vika ei vaan ole siellä. Tosiaan kun takajarruletkun lyö tukkoon niin jarrupoljin muuttuu normaaliksi.

Uudet satulat saapui postiin, jos koittaisi vielä tälläviikolla saada vaihdettua ja ilmattua.

Robert
Viestit: 95
Liittynyt: 05 Kesä 2009, 18:54
Car(s): 156sw jtd
Paikkakunta: Hyvinkää/ mänksälä / tuusula

Re: 75 jarrut

Viesti Kirjoittaja Robert »

Katooko sieltä neste vai miten epäilet satuloiden olevan rikki? kun poljinhan ei oikeen voi olla pehmeä kuin ilmasta ja vuotamisesta, jos siis se paineen säädin on ehjä.

Yksi vaihtoehto on se että poljin ei nouse tarpeeksi tosin aika harvinaista.

Ilmasitko 4 ruuvista takaa?

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: 75 jarrut

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Enpäs ole yhtään yllättynyt että ei tullut jarruja uusillakaan satuiloilla, hohhoijaa.

Vuotoja ei ole, enkä kyllä millään suostu uskomaan että ilmakaan, on nimittäin kaikki mahdolliset ilmauskonstit kokeiltu. Juu ja on molemmat puolet satuloista ilmattu.

Roomeo
Viestit: 20
Liittynyt: 29 Huhti 2009, 12:54

Re: 75 jarrut

Viesti Kirjoittaja Roomeo »

Takajarruletku vanhetessaan pehmenee ja poljinta painettaessa letku laajenee eikä takajarrut saa painetta.Toisessa tapauksessa
letku oli melkein tukossa ja sama tilanne.

Avatar
jeQQ
Viestit: 4359
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Re: 75 jarrut

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Mitenkäs näissä sitten se jarrupaineensäädin pelittikään? Jos ei kuitenkaan päästäisi töhniä läpi ilmauksessa..

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: 75 jarrut

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Takajarruletku on uusi. Letkun kun laittaa tukkoon niin poljin muuttuu normaaliksi, vika siis on jarruletkun jälkeen. Eli satuloissa.
Viimeksi muokannut Epezi, 14 Joulu 2011, 21:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Tiige
Viestit: 2857
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: 75 jarrut

Viesti Kirjoittaja Tiige »

jeQQ kirjoitti:Mitenkäs näissä sitten se jarrupaineensäädin pelittikään?
Lähinnä mielivaltaisesti. :mrgreen: En ole itse koskaan purkanut ja tutkinut tarkemmin toimintaa. Monesta lähteestä kuullut kuitenkin, että useasti 75 jarruongelmat johtuvat siitä. Usein kai ne alkavat vuotamaan, tai muuten vain jumittavat. Eli kannattaa kokeilla uutta säädintä tai vaihtaa säädettävään (voi olla halvempi kuin alkuperäinen). Vanhat jarruletkut voivat myös aiheuttaa kaikkea mielenkiintoista. Takajarrujen ilmaus on itsellä onnistunut parhaiten paineistamalla jarrunestesäiliö ja sitten käännellyt ilmausruuveja kunnolla auki. Varttikierros ei välttämättä riitä. Silti on saattanut jäädä ilmaa. :roll: Pari päivää ajelua ja uusi ilmaus niin on alkanut löytymään tuntumaa.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
jeQQ
Viestit: 4359
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Re: 75 jarrut

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Varmaan nurinkurinen ilmaus voisi myös toimia. Toisaalta jos se venttiili ei ole auki, niin eipä silläkään konstilla hyvää tulosta saada.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4880
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: 75 jarrut

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Mites nuo piirit meni? Eli jos pääsylinterin toinen piiri ei nostaisi painetta kun polkimen eka milleillä. Sitten kun mäntä pääsee pitemmälle paine pääsee pois. Kun jarruletkut läjässä niin ko.vikakaan ei vaivaisi.
Ja takapiiri on todella hankala ilmattava.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
palkus
Viestit: 5475
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: 75 jarrut

Viesti Kirjoittaja palkus »

^tuo tuli myös mieleen. Jumaliste kun on aikaa vierähtänyt 75 jarruhuollosta sen verran ettei tahdo muistaa mutta se kurnahdus tulee sieltä säätimestä kun liian nopeasti koittaa ilmata, eli hyvin rauhallisesti siten ettei kurnuta. Tuon pääsylinterin vaihdoin juuri siksi kun takapiiri pimeni. Se sylinteri ei näyttänyt mitenkään vialliselta mutta jotenkin sen ongelman siitä löysin ei vaan muistu mikä siellä mätti. Olikos muuten siellä säätimellä oma ilmausruuvi?

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: 75 jarrut

Viesti Kirjoittaja Epezi »

jeQQ: kokeiltu
Alfistipohjoosesta: En nyt satavarmaksi sano, mutta taisi olla niin että etummaisessa piirissä on takajarrut ja toinen etujarru ja takimmaisessa toinen etujarru.
Oon kokeillut nyt kahdella eri pääsylinterillä ja niillä ei ollut keskinäistä eroa lainkaan. Toisen pääsylinterin myöskin purin ja mitään vikaa sieltä en havainnut.

Harrikka
Viestit: 152
Liittynyt: 27 Marras 2005, 22:34
Paikkakunta: Oulu

Re: 75 jarrut

Viesti Kirjoittaja Harrikka »

Siis keulasta katottuna ekaks etujarrupiiri,sitte kabiinin puolella takajarrut.Kuskinpuolen etujarru säätää paineensäädintä.Perää mahdollisimman ylös,niin pitäs onnistuu..

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: 75 jarrut

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^Eikös nuo etujarrut ollut jaettu niin että toinen tulee toisesta piiristä ja toinen toisesta?

Harrikka
Viestit: 152
Liittynyt: 27 Marras 2005, 22:34
Paikkakunta: Oulu

Re: 75 jarrut

Viesti Kirjoittaja Harrikka »

Ei ainakaan noissa,mitkä mulla on.Kävin tsekkaamassa.

Avatar
Shakal
Viestit: 1644
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 07:16
Car(s): Impreza ja mopo
Paikkakunta: Lieto

Re: 75 jarrut

Viesti Kirjoittaja Shakal »

Tiige kirjoitti:kannattaa kokeilla uutta säädintä tai vaihtaa säädettävään (voi olla halvempi kuin alkuperäinen).
Suosittelen myös säädettävään vaihtamiseen. Niitä saa kuitenkin suhkot inhimilliseen hintaan ja saa yleensä jotain tolkkua jarruihin, varsinkin 75:en tapaisiin järjestelmiin joissa ei välillä ole logiikan kanssa mitään tekemistä
Man Behind The Name

-Without heart we would be mere machines

Avatar
gtvaj
Viestit: 1323
Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
Paikkakunta: Kangasala

Re: 75 jarrut

Viesti Kirjoittaja gtvaj »

tuli vaan tossa mieleen, niitähän oli kahta versioo niitä pääsylkkyjä, lähdöt oli eri paikoissa....
mä jouduin vähän miettiin mikä meni mihin.
mutta eipä tuolla kait vaikutusta jos tosiaan oot tukkinut takapiirin ja sen jälkeen ok, ne uudemmat tais olla 91-92 malleissa
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi

legza
Viestit: 897
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 ja Focus
Paikkakunta: Hollola

Re: 75 jarrut

Viesti Kirjoittaja legza »

oletko koittanut paineistamalla jarrunestesäiliön ja sitten ilmausruuveja auki?

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: 75 jarrut

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^jep, useasti.

Purin vielä kerran sen jarrupaineensäätimen, tiiviste oli rikkoutunut. Otin koko tiivisteen pois, eli disabloin paineensäätimen. Ei silti vaikutusta jarruihin. Pääsylinterikin tuli vielä kertaalleen vaihdettua tarkistettuun alkuperäiseen.

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: 75 jarrut

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Tänään tein vielä ilmausyrityksen nro. jotain 10 ja 15 välillä. Nyt loppu meikäläisen hermot, auto meni myyntiin.

nisa
Viestit: 149
Liittynyt: 12 Syys 2010, 16:08

Re: 75 jarrut

Viesti Kirjoittaja nisa »

ootko koittan irrottaa sen haarakappaleen ja puhaltaa paineilmal mikä on siel peräs mistä lähtee ne jappuputket ja mihin se jarruletku tulee jos siel o jotaa sinne kuulumaton roskaa tms?

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: 75 jarrut

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Tämä jäi sitten minun osaltani ikuiseksi mysteeriksi. Auto siirtyy rikkinäisenä seuraavalle omistajalle. Rahaa paloi pelkkien jarrujen epäonnistuneeseen korjaamisen sen verta kun siitä sain myydessä, joten pikkusen aikaisemmin olisi pitänyt luovuttaa. Perkele.

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: 75 jarrut

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Uusi omistaja kävi tänään kääntämässä veistä haavassa, tuoreen leimalapun kanssa. Tehostimen alipaineventtiilin putsauksella oli korjaantunut. Ei sovi omaan järkeen että miksi takajarruille ei tullut tehoa, vaikka kone oli sammuksissa. En kuitenkaan halua enään muistella koko paskaa :lol:

A Bart
Viestit: 1851
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: 75 jarrut

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Kerro sitten ennenkuin rupeat tekemään maseratiin jarruremottia, osaa varautua ajoissa käteisellä :roll:

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: 75 jarrut

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^no nyt tuli jo toinen puukko samaan haavaan.

Vastaa Viestiin