1.8TS jakopään kiristimen toiminta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
LeKu
Viestit: 53
Liittynyt: 20 Elo 2011, 14:42
Car(s): 156 1.8TS 2001
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

1.8TS jakopään kiristimen toiminta

Viesti Kirjoittaja LeKu »

Elikkä nyt olisi taasen aikaa laittaa tuota autoa ja tuon kiristimen toiminnan ajattelin vielä tarkistaa
Eli se merkin sijainti? Kääntyykö mutteria kääntämällä? ym ym ym..
Auto on pyörillä liikkuva henkilöiden kuljetukseen tarkoitettu moottorin voimin liikkuva ajoneuvo

Avatar
Epezi
Viestit: 7541
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: 1.8TS jakopään kiristimen toiminta

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Ei kiristy mutteria kääntämällä, vaan itse kiristintä kääntämällä. Jollain ruuvarikikalla sitä varmaan saa kiristettyä, itse oon käyttänyt alkuperäisen työkalun paikalle asennettavaa pulttia johon on hitsattu sopivaan kohtaan epäkeskoksi hiottu prikka.

Nuolenkärki pitäisi tulla kiristimen rungossa olevan reiän kohdalle, kokemukset kertovat että mielummin pikkasen yli merkin.

Avatar
mattijus
Viestit: 5317
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Kalukylä

Re: 1.8TS jakopään kiristimen toiminta

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Itse olen kiroillut pultin ja sopivan ruuvimeisselin kanssa. Laittaa sopivan pultin siihen kiristintyökalun paikkaan ja siitä kampeaa ruuvimeisselillä kiristintä (käyttää siis sitä ruuvimeisseliä vipuna).
Ne harvat kerrat kun moista on jumpannut, niin olen myös laittanut hieman yli siitä merkistä.
VMP

Avatar
LeKu
Viestit: 53
Liittynyt: 20 Elo 2011, 14:42
Car(s): 156 1.8TS 2001
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: 1.8TS jakopään kiristimen toiminta

Viesti Kirjoittaja LeKu »

selailin nettiä ja katoin videon remmin vaihdosta..
rupes kiinnostaa et miksi löysättiin imupuolen nokka akselin pyörästä ne 4 pulttia kun hihna ym ym olivat paikoillaan? :o:
Auto on pyörillä liikkuva henkilöiden kuljetukseen tarkoitettu moottorin voimin liikkuva ajoneuvo

Avatar
mattijus
Viestit: 5317
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Kalukylä

Re: 1.8TS jakopään kiristimen toiminta

Viesti Kirjoittaja mattijus »

LeKu kirjoitti:selailin nettiä ja katoin videon remmin vaihdosta..
rupes kiinnostaa et miksi löysättiin imupuolen nokka akselin pyörästä ne 4 pulttia kun hihna ym ym olivat paikoillaan? :o:
Siksi, että sen hihnan saa kiristettyä
VMP

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Re: 1.8TS jakopään kiristimen toiminta

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Jos käyttää nokka-akselin lukkopaloja. Jos et käytä, älä löysää niitä 4 pulttia.
2 jakohihnaa olen vaihtanut ilman lukkopaloja.

Itse olen kiristänyt kiristimen laittamalla sopivan poranterän siihen reikään tylsä pää edellä. Sitten sopivalla kiintoavaimella painamalla pystyy kiilaamaan kiristintä kireämmälle, kiintoavaimen leuka kun on sellainen kiilamainen.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Vastaa Viestiin