156 2.0jts tarina

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Gkone
Viestit: 6
Liittynyt: 07 Tammi 2012, 16:25
Car(s): Toledo Sport V5

156 2.0jts tarina

Viesti Kirjoittaja Gkone »

Terve,

Uusi alfa-harrastaja ilmoittautuu. Tosin voi olla että harrastus jää vain parin viikon mittaiseksi pienien lievien ongelmien vuoksi :)

Tuli kauhea autokuume viime vuoden lopussa marras-joulukuussa. Katselin mersuja ja Saksanmaan tuotoksia. Lähinnä sporttiset autot nahkasisustuksella kuten esim. CKL kiinnosti tai nelkku Audi. Kävi niin, että pikkuveli näytti sitten nettiautosta 02:sta Sportswagonia. Aluksi olin että ei tuollaista vetovammaista, vaikka auto oli kyllä hieno. No pikkuhiljaa kuitenkin lämpesin ajatukselle hommata SW:n . Kävin koittamassa Raisiossa autoliikkeessä 03 vuosimallin JTS:ää. Hieno oli ajettava, mutta hintaa kuitenkin liiaksi, eikä liike tullut vastaan ollenkaan. Olin iskenyt silmäni Kokkolassa autoliikkeessä olevaan 02 Sportswagoniin aj. 161tkm. Nahkasisustus ja vakio"herkut", 18" alfan kesärenkaat eikä hintakaan ollut paha.

Soittelin liikkeeseen ja kyselin autosta ja hinnasta, jonka jälkeen auto kiinnosti vain yhä enemmän.

Tuli 30.12 jolloin päätimme lähteä hakemaan autoa Kokkolasta Kuopioon. Luonnollisesti koeajoa ja testausta ennen kauppoja. Vielä hiukan saatiin tingittyä hintaa, koska kesärenkaissa oli jälkeä reunakivistä. Kaupat tuli ja oli aika lähteä Kotia kohti. ABC:ltä tankki täyteen e5:sta ja matkaan. Pitkälle ei päästy (liikenneaseman liikennevalot :)) kun mootttorivikavalo syttyi. No onneksi autokauppa oli liikenneaseman vastapäätä. Sisään vain ja kertomaan että vikakoodin lukuun.

Vikakoodit olivat tulleet kaasuläpän asentotunnistimesta ja lambdasta. No huoltomies puhdisti kääsulapän ja nollasi koodit. Vika ei enään toistunut.

No eikun uudestaan matkaan. 100km Kokkolasta kabiininlämmöt hävisivät autosta, mutta jäähd.lämpömittari oli vielä aivan ok. En kiinnittänyt enempää huomiota kun kuitenkin tarkenin autossa. vielä 50km matkaa niin auto alkoi huutaman ylikuumenemista. Auto heti sivuun ja konepellin alle. Jäähd. nesteitä ei enään paisarissa näkynyt. JES. Autoliikekin oli jo mennyt kiinni, ettei sinne voinut soitella. No toisella autolla Kiuruveden ABC hakemaan nestettä. Paisari täyteen ja matka jatkui. Enään ei noussut lämpömittari 50 astetta kuumemmaksi, eli termari olisi entinen. Lieveilmiöksi moottorivikavalo. Kotiin päästessä vikakoodinlukija kiinni ja fiatecuscan käyntiin. Antoi virhettä jäähdytysnesteen lämp. anturista.

Soittelin sitten liikeeseen ja ilmotin että tälläistä hassua pientä vikaa. Sain viedä auton huoltoon termarinvaihtoon ja lasku liikkelle. 4.1.12 oli sitten termarin vaihto.

No tämän jälkeen lämmöt olivat sitten normaalit. Vikakoodia antoi välillä kuitenkin lambdasta. Välillä tuntui että pysähdyksissä kävisi vain kolmella ja tuli myös misfireä. No autoliikkeeseen puhelua ja lupa viedä delta huoltoon ja lasku liikkelle.

Eilen 10.1 Vein auton sitten huoltoon ja kerroin mitä vikaa ja pyysin mittaamaan paineet ja niinkuin uunastelinkin. Huoltomies soitti ja kertoi että kansipahvi on mennyt, eli pakokaasut jäähdytysnesteeseen. Sen lisäksi kiihdtyttäessä kuulemma jotain sirinää kuului moottorista. Huoltomiehen mukaan voi tulla kyseeseen koko moottorin vaihto. Sanoi soittavansa autoliikeeseen ja kertovansa saman
stoorin myyjälle. Soitin itsekin myyjälle, joka ei aluksi vastannut. Soitti kuitenkin takaisin ja kertoi olevansa vapaapäivällä, mutta ottaisi huomenna eli 11.1 yhteyttä johtajaan ja kysymään häneltä kuinka toimitaan. Lupasi ilmoittaa kun on tieto. Vielä ei ole puhelin pirissyt.

Olisi vituttanut, jos yksityiseltä auton olisin hommannut. Nyt on se virhevastuu liikkellä ja Autohan ollut särki jo ostovaiheessa. Nyt vain harmittaa se että ei pääse ajelemaan ja tuhlaamaan polttoainetta :/

Saa nähdä kuinka kiltisti liike mahtaa korjauttaa.
Mikähän siellä sitten mahtaa siristä?

Katsellaan ja kuunnellaan tilannetta

PRO
Viestit: 745
Liittynyt: 10 Tammi 2008, 20:57
Car(s): 2016 T5
Paikkakunta: Helsinki - Kannelmäki

Re: 156 2.0jts tarina

Viesti Kirjoittaja PRO »

Luettuani tuon tuli vaa mielee et nyt vaa peukut pystyy et kaikki kääntyy ostajan hyväksi!

JaRoDD
Viestit: 1474
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet, Giulietta MA+TCT

Nykyisellään liikutaan Zafira Tourerilla ja X Typellä.
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: 156 2.0jts tarina

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

Taitaa olla niin, että tuolle myyjäliikkeelle tulee edukkaammaksi kaupan purku ja sen jälkeen hukata uudestaan moottorivikaisena eteenpäin...

Gkone
Viestit: 6
Liittynyt: 07 Tammi 2012, 16:25
Car(s): Toledo Sport V5

Re: 156 2.0jts tarina

Viesti Kirjoittaja Gkone »

Sain yhteyttä myyjäliikkeeseen ja sovittiin, ettei autoa ole kovinkaan kannattava korjata vaan kyseeseen tulee juurikin kaupanpurku ja varaosiksi. Sovittiin myös että myyntihinnan lisäksi meille aiheutuneet kulut maksetaan. Oikeaa asiakaspalvelumeininkiä. Mitenkähän tästä eteenpäin? Uskallanko ostaa enään alfaa vai onko ne kaikki viisikutoset tälläisiä pommeja? Jotain perää kai siinäkin on että ostaessani alfan, isäni mielestä se ei ollut hyvä homma. No ei voi mersumiestä tyydyttää muu kui mersu. Harmittaa vain niin kivasta merkistä luopua kuin AR

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1731
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: 156 2.0jts tarina

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

onko ne kaikki viisikutoset tälläisiä pommeja?

Oman kokemuksen perusteella ei.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 156 2.0jts tarina

Viesti Kirjoittaja V6 »

Gkone kirjoitti:Sain yhteyttä myyjäliikkeeseen ja sovittiin, ettei autoa ole kovinkaan kannattava korjata vaan kyseeseen tulee juurikin kaupanpurku ja varaosiksi. Sovittiin myös että myyntihinnan lisäksi meille aiheutuneet kulut maksetaan. Oikeaa asiakaspalvelumeininkiä. Mitenkähän tästä eteenpäin? Uskallanko ostaa enään alfaa vai onko ne kaikki viisikutoset tälläisiä pommeja? Jotain perää kai siinäkin on että ostaessani alfan, isäni mielestä se ei ollut hyvä homma. No ei voi mersumiestä tyydyttää muu kui mersu. Harmittaa vain niin kivasta merkistä luopua kuin AR
ei ostit vain tuon JTS mallin jossa on juuri tuo lambda ongelma erittäin yleinen. Osta jollain muulla koneella... tai kai tuonkin saa korjattua eikä vain nollattua niitä koodeja..
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Aquatica
Viestit: 15044
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 156 2.0jts tarina

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Täällä ostettiin 156 2.0 TS puoliyksityiseltä (pikkufirma) ja vikaa on piisannut. Hakemalla varmaan löytyy "Case: 156 2.0 TS '99..." =P Mut eteenpäin on menty, eikä t ää nyt IHAN OIKEASTI ole kovin kalliiksi käynyt, vaikka on tullut isompaakin remppaa - ei sentään konepuolelta!
Se, mitä 156:sta varottaisin, on ruostuminen. Meillähän oli toinen helmakotelo 100% mätä ostohetkellä... nyt on pohjassa vähän siellä täällä jälkeä, että voipi olla paikkaajalle töitä. Toivottavasti ei pahemmin kuitenkaan. Eli KUN hommaat seuraavan Alfan (oli se mikä tahansa, suosittelen silti :)), ihan oikeasti suosittelen sitä puolen tuhannen euron, tai sinnepäin, olevaa kunnon alustan ruostesuojausta. Eiköhän täällä foorumilla aika moni sen ole tehnyt ja osaa varmasti jotain paikkaa suositella. Me ei enää viittitä, alkaa olemaan jo niin ehtoopuolella tuo raasu.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: 156 2.0jts tarina

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Ei ne kaikki ole pommeja. Tuokin vähän vaikuttaisi siltä, että vikojen on annettu kasaantua pikku hiljaa ja sitten kun on kansi ruvennut oireilemaan, on vahinko siirretty seuraavalle, luonnollisesti 10-20 000 € auto on halvempi kuin nykyisen korjaus :lol:

Jos tuossa kohtaa myyjäliike olisi ruvennut asiakkaalla maksattamaan, niin kyllä olisi paksuksi mennyt :crazyeyes:

Oliko se tumman sininen, beigeillä nahoilla ja tarvikevanteilla joista ei oikein osannut sanoa sopiiko vai ei?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5761
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Re: 156 2.0jts tarina

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

V6.
Spider 1750 TBi, Spider 3.0 V6, 75 2.0 TS, Multipla, X1/9, italialaisia kaksipyöräisiä

Avatar
Maunu
Viestit: 3489
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Re: 156 2.0jts tarina

Viesti Kirjoittaja Maunu »

5 vuotta JTS:llä, ei yhtään lambda vikaa eikä moottorin häiriövalon syttymistä. Ainoastaan yksi vakuutusyhtiön lunastus vaimon toimesta kesken ajokauden.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: 156 2.0jts tarina

Viesti Kirjoittaja jkk »

"Sen lisäksi kiihdtyttäessä kuulemma jotain sirinää kuului moottorista"

mitähän mahtaa meinaa? ittellä kuuluu myös pientä sirinää korkeilla kierroksilla 6 - 7 k rpm se on tosin selespeed...

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11242
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: 156 2.0jts tarina

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Cuore Sportivo kirjoitti:V6.
+1
Maunu kirjoitti:5 vuotta JTS:llä, ei yhtään lambda vikaa eikä moottorin häiriövalon syttymistä.
Johtuneeko siitä että on faceliftmalli. Ensimmäisissä JTS:issä taisi olla erilaiset nokat ja ECUn softa jotka aiheuttivat imukanavien karstaantumista ja muuta kiusaa.
- Epäkelpokeräilijä -

JaRoDD
Viestit: 1474
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet, Giulietta MA+TCT

Nykyisellään liikutaan Zafira Tourerilla ja X Typellä.
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: 156 2.0jts tarina

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

Luojan lykky, ettei kaikki Alfat sentään ole tuollaisia vikapesäkkeitä. Mitä näitä kauhujuttuja lukee, niin mulla on käyny hyvä tuuri. Järjestyksessään 3. ja 4. Alfa menossa ja ihan tyytyväinen olen ollut.

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Re: 156 2.0jts tarina

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Kannattaa myös muistaa että merkistä riippumatta tällaisilta foorumeilta saa helposti sellaisen kuvan että vikaa piisaa, tänne kun niistä itketään ja apua haetaan.
Ne joilla vehkeet pelaa ajelee menemään, myös Alfoilla. Alfa foorumi monesta muusta merkistä poiketen varmaan houkuttelee enemmän harrastushenkistä porukkaa jotka sitten käyvät läpi kaikennäköisiä pikkuvikojakin, joista muut kuskit ei liikoja huutele. Myös moneen muuhun merkkiin löytyy heti apua joka korjaamolta kun taas harvinaisempia Alfoja saatetaan katsoa kieroon jo matkan päästä ihan vaan periaatteesta.

Eli jatkat vaan Alfojen parissa kun hyvälle alulle olet päässyt, se palkitsee. Kyllä JTS:nkin kestää ostaa jos hyvän löytää vaikka autotohtorin avulla, mutta moottorin kunnon kanssa saa ostaessa olla tarkkana. Fakta on että kai suorasuihkutustekniikkaan liittyen moni JTS syö sen verran öljyä että sitä pitää lisätä välillä. Monia koneita on sitten ajettu kuivaksi heti alussa kun ei ole tuota tiedetty. Lambda ongelman yleisyydestä olen vähän eri mieltä foorumin kanssa, tai no onhan lambdoja enemmän kuin TS koneessa joten menee niitä varmaan enemmän.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

JeiTiiEs
Viestit: 29
Liittynyt: 28 Maalis 2011, 22:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: 156 2.0jts tarina

Viesti Kirjoittaja JeiTiiEs »

25tkm/reilu 2 vuotta: Termostaatti laitettu heti oston jälkeen koska koneen lämmöt ei noussut normitasolle asti, jäivät hieman alle 70 asteeseen. Tätä en kutsuisi pahaksi viaksi.. Pyyhkijän vivusto viime talvena uusiksi, tämän hajoitin itse kun jäätyneenä väkisin väänsin. Moottorin häiriövalo-->alussa pari kertaa paloi, kunnes putsasin toisen etulambdan liittimestä nastan hapettumasta ja siirsin lambdat pois koneen kyljestä. Ja lopetin tyhjäkäytön kylmällä moottorilla; Suorasuihkutus ja seoksenmuodostus kankeilla öljyillä VVT:ssä selvästi aiheuttavat seoksensäätely(lue lambda..) vikoja, joiden korjaamiseksi lambdoja sitten vaihdellaan. Omaanikin on entisen omistajan aikana vaihdeltu lambdoja ties kuinka monta. Nyt on ajeltu ilman herjoja n.1,5 vuotta. Syö öljyä, kuten suorasuihkutusmoottorit tuppaavat syömään, merkkiin katsomatta. Jotkut yksilöt vievät vähemmän, mutta ominaisuus on. Erittäin tyytyväinen olen autoon ollut, jopa niin tyytyväinen, että toisenkin Alfan hommasin. Ajettavuus, kuljettajaympäristö, ohjaamon melutaso ja ulkonäkö. Kaikki kohdallaan. Suurin vika on ollut kanssaihmisten "Miksi tollasen ostit? v**tu noihan on ihan paskoi"

Vähän asian vieressä alkaa menemään :mrgreen:

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 156 2.0jts tarina

Viesti Kirjoittaja V6 »

JiiTeeÄssä kirjoitti:Lambda ongelman yleisyydestä olen vähän eri mieltä foorumin kanssa, tai no onhan lambdoja enemmän kuin TS koneessa joten menee niitä varmaan enemmän.

ei niitä mene, niissä on joku liitosongelma joka on siis yleinen ja aiheuttaa juuri tuon vikailmoituksen MCSF, onhan V6sessakin lambdoja mutttei niitä juuri mene...riittää kun laittaa hakusanaksi lambda..
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Re: 156 2.0jts tarina

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

^^Ihan kai tässä ollaan asiassa jos kysymys kuului "Uskallanko ostaa enään alfaa vai onko ne kaikki viisikutoset tälläisiä pommeja". Barrikaadeille.

Ei tuossa alkuperäisessä viestissä mun mielestä mitään erikoista ja pitkää vikalistaa ollu lueteltu, mitä nyt yksi vähän tavallista isompi josta olisi mielenkiintoista tietää miksi kansipahvi on mennyt. Termari on normaalia ja sirinä nyt voi kuulua vaikka mistä suojapellistä.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

JeiTiiEs
Viestit: 29
Liittynyt: 28 Maalis 2011, 22:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: 156 2.0jts tarina

Viesti Kirjoittaja JeiTiiEs »

JiiTeeÄssä kirjoitti:^^Ihan kai tässä ollaan asiassa jos kysymys kuului "Uskallanko ostaa enään alfaa vai onko ne kaikki viisikutoset tälläisiä pommeja". Barrikaadeille.

Ei tuossa alkuperäisessä viestissä mun mielestä mitään erikoista ja pitkää vikalistaa ollu lueteltu, mitä nyt yksi vähän tavallista isompi josta olisi mielenkiintoista tietää miksi kansipahvi on mennyt. Termari on normaalia ja sirinä nyt voi kuulua vaikka mistä suojapellistä.
Joo, tarkoitin lähinnä omaa "ihanaa Alfalla ajoa" toitotustani. Ei kyllä minunkaan mielestä kuulostanut varsinaisesti vikalistalta, lähinnä yhdeltä vialta. Jollaisia kyllä löytyy myös muilta merkeiltä.

Gkone
Viestit: 6
Liittynyt: 07 Tammi 2012, 16:25
Car(s): Toledo Sport V5

Re: 156 2.0jts tarina

Viesti Kirjoittaja Gkone »

Ei ole vielä myyjä soitellut. Saa taas kohta soitella sinne.

Aikaisempi auto oli mulla Seat. Seattiforumilla ei ollut ikinä näin aktiivista porukkaa, kuin täällä. Siellä kun kysy jostain ongelmasta, niin seuraavaksi saikin itse vastata kun oli ongelmansa ratkaissut.
Joo ei mitään tietoa siitä kansipahvin palamisesta, eikä varmaan kukaan ikinä aio ottaa selvää, ellei joku osta sitten sitä moottoria. En ainakaan usko, että se on kovin särki. Vetoja autossa kuitenkin oli. Luulempa että ne on kuluneet nokat, jotka siellä ovat sirittäneet.

Vikalistaahan tuossa ei varsinaisesti ole, mutta toi moottori nyt vaikuttaa aika olennaisesti tuohon ajamiseen. Eli siis, jos päätän vielä ostaa alfan, niin mietin kannattaako tuollaisia yli 200tkm ajettuja ostaa? Nyt ei tule enään suoraruiskua vaan ts tai v6. Noiden maksimikilometrit ilman koneen aukaisua? Seatilla meni jo viidettäsataa, eikä moottorissa ollu minkäänlaista ongelmaa, pl. turbon vaihto 375tkm.

EDIT.
Myyjä soitteli ja kertoi sihteerien pistävän myyntihinnan ja kulut tilille. Hienoa toimintaa.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: 156 2.0jts tarina

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Jos JTS on sitten lopullisesti pois laskuista, osta V6, jos täällä jotkut vieroksuvat JTS:ää, niin kyllä noi TS aiheet ovat olleet vähinttäkin yhtä rumaa luettavaa. Mutta kummassakin on ollut se perus källi, eli vääränlaiset öljyt, josta kulumaa ja sitä kautta myös seosvikoja jonka jälkeen alkaa ne vakavammat, 03 JTS joka mulla oli 2,5 vuotta ei herjaillut lambdoja ikinään. Kyllähän tuosta vielä kalun saisi jos diagnoosi myös pysyy kansipahvissa, samalla kertaa menisi nokat.

Siististi liike kuitenkin hoitaa asian, vaikka nyt auton kanssa oli huonoa tuuria, niin uskallat asioida jatkossakin samassa paikassa?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: 156 2.0jts tarina

Viesti Kirjoittaja willez »

Osta veekuus ? Juttujen mukaan tuo JTS kone on muutenkin "tasapaksu" peruskone eikä yhtään alfamainen herkkä kierroskone,niinkuin TS tai bussot..

Gkone
Viestit: 6
Liittynyt: 07 Tammi 2012, 16:25
Car(s): Toledo Sport V5

Re: 156 2.0jts tarina

Viesti Kirjoittaja Gkone »

Kyllä varmasti uskaltaisin asioida kyseisessä liikkeessä hyvän tarjouksen sattuessa. Ei ne liikkeet aina tiedä millaisia autoja he saavat vaihdossa, kun niitä epärehellisiä löytyy. Pitää kattoa alfojen tarjonta ja hyvän löytyessä koittaa vaikka uusiksi!

Avatar
h_lauri
Viestit: 6681
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: 156 2.0jts tarina

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Eikös jotkut ole Kamuxilta saaneet hyviä yksilöitä ja palvelua?

JaRoDD
Viestit: 1474
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet, Giulietta MA+TCT

Nykyisellään liikutaan Zafira Tourerilla ja X Typellä.
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: 156 2.0jts tarina

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

h_lauri kirjoitti:Eikös jotkut ole Kamuxilta saaneet hyviä yksilöitä ja palvelua?
GTA tuli Hämeenlinnan kamuxilta ja olen ollu ihan tyytyväinen saamaani palveluun. Kaverille sieltä löytyi kolmoskorinen Supra - siinä oli vähän ongelmanhoidossa takkua, mutta loppupeleissä sekin hoitu mallikkaasti. Toki toimittiin yhden ja saman myyjän kanssa koko ajan, näissähän tunnetusti voi olla eroja ketjusta riippumatta rajattomasti...

tuttifrutti
Viestit: 36
Liittynyt: 17 Huhti 2008, 00:46
Paikkakunta: helsinki

Re: 156 2.0jts tarina

Viesti Kirjoittaja tuttifrutti »

Huono yksilö ja huonosti huollettu sattui. Minulla oli samanlainen kokemus BMW 320 touringista ja oli vielä vähän ajettukin. Pelkkää vikaa ja jatkuvasti pajalla. Meillä on 156 jts sw -03 ja ollaan tosi tyytyväisiä hankintaan. Mutta onneksi löysimme tämän forumin ja saatiin hyviä neuvoja alfan pidosta..... Tuo öljyn valitseminen on kyllä ehdottoman tärkeää varsinkin jts-moottorissa. Aluksi meilläkin käytettiin mopil 5w-40 ja sitähän kului tolkuton määrä! Nyt ollaan käyetty Racingia 10w-60 muutaman vuoden ja kulutus on pysynyt pienenä. Edes viime talvien kovat pakkaset huolimatta omasta vakavasta epäilyksestä eivät vaikuttaneet autoon. Auto kun auto tarvitsee säännöllistä huoltoa mutta toki niitä maanantaipäivän yksilöitä aina satttuu kohdalle joskus.
Pysy vaan alfassa ja katso tarkkaan huoltokirja jos sellainen on kun ostat.
tuttifrutti sono matti eli juha ja ellu

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: 156 2.0jts tarina

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

tuttifrutti kirjoitti:Auto kun auto tarvitsee säännöllistä huoltoa mutta toki niitä maanantaipäivän yksilöitä aina satttuu kohdalle joskus.
Entäs ne perjantai-illan yksilöt ja pahimmassa tapauksessa loman edeltävän päivän yksilöt jossa on jätetty pari moottorintiivistettä pois ja sähköjohtoja kiinnittämättä. :mrgreen:
Kuva

Gkone
Viestit: 6
Liittynyt: 07 Tammi 2012, 16:25
Car(s): Toledo Sport V5

Re: 156 2.0jts tarina

Viesti Kirjoittaja Gkone »

Noniin, ei tullut toista romeota taloon tällä kertaa. Nyt voitti espanjalainen ja V5 toledo on pihassa.

Vastaa Viestiin