Etuiskarit, gtv 3,0 24V

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Etuiskarit, gtv 3,0 24V

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Moro,

Eli yritetään säästää aikaa, kun sitä nyt meni jo turhaan tuossa värkätessä. Eli etuiskarit tarvitsisin ASAP. Heikalta olisin ottanut, sillä oli varastossa tarvikeiskarit 90e kpl, mutta tilausta seuraavana päivänä ilmoitti, että oli avannut laatikon ja vaikka niiden 3litraseen pakkauksen mukaan piti sopia niin eivät kuulemma sovi. Hyvä että tarkasti. Mutta, mitään korvaavia ei löytänyt viikossa tilalle, ja uudet alkuperäiset kuulemma kustantaa 220e kpl :crazyeyes:

Eli sanoin jo Heikalle, kun ilmoitti ettei nuo passaa, että jos löytää jostain sopivat alle 150e kipale niin saa laittaa tulemaan. Osaisiko joku nyt suoralta kädeltä sanoa mitkä passaa (alkuperäiset tai ei alkuperäiset) ja laittaa linkkiä johonkin missä semmoset myynnissä? Voin sitten tietenkin itse tehdä hintakilpailun eli etsiä sopivan hintaiset samanmerkkiset netistä.

Kaikki apu tarpeen, on nimittäin ihan lopussa nuo iskarit...

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Näyttäis siltä, että tuninki-iskarit tulee halvemmaksi kuin orkkikset, esim nämä:

http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :3002.html

Kellään kokemuksia?

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Oletko muukkoselta kysynyt?
Omaan getvoseen tuli myös väärät etu iskarit(ts:n),niin muukkoselta löytyi hyllystä

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

alfa164 kirjoitti:Oletko muukkoselta kysynyt?
Omaan getvoseen tuli myös väärät etu iskarit(ts:n),niin muukkoselta löytyi hyllystä
Muukkosen oonkin muuten tällä kertaa unohtanu, kun Heikalta on aina saanu halvemmalla. Ja nyt kun Heikka sano, että hänen hyllyssä olevat tarvikeosat eivät sovi vaikka niin niissä luki kuulemma että passaavat 3l getvoseen niin jotenkin sitten unohtu tuo muukkonen. Täytyypä soittaa sillekin...

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Muukkoselta tilattu, varastossa ei ollut, mutta kohtuu järkevään hintaan oli kuitenkin saatavissa ja sopii tuohon 3l 24V malliin.

Mutta samalla kun iskarit kuoli niin auto on alkanut pitää matalli kolinaa ja rahinaa vasemmalla kääntyessä. Kylmänä pahempi kuin vetreänä, mutta kuuluu kyllä nyt aina vasemmalle kääntyessä, nopeudella ei väliä. Pitää yrittää saada äänestä videota. Ja ääni on siis todella kova ja selvä, tod näk kuuluu 100m päähän.

lisäksi maanantaina olinkin kyllä suorallakin jo kilkatusta kuulevinani, mutta voi mennä kyllä ylitarkan kuuntelunkin piikkiin.

Ehdotuksia pitäisikö tilata jotain muutakin osaa noiden iskarien kanssa yhtäaikaa?

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Ja muukkoselta viesti, että ei nuo nyt sitten sovikka ja orkkikset on sen pari sataa...Ei tuo muuten mitään, mutta kun alun perin kerroin, että Heikalta jo kysyin ja hänen varaosat ei sopineet ja siitä huolimatta lupasi hänen varaosien sopivan.

No virheitä sattuu, ei siinä mitään, mutta kun viikot vierii ja osia ei ole saanut vielä edes tilattua. Vinkkejä mistä kysyä vielä? Jos lähden bilstein/koni linjalle niin vinkkejä?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11363
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021, 500e La Prima 2022
Paikkakunta: Lago d'Erba

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ei kai se kaks kertaa kakssataa nyt niin paha raha ole alkuperäisistä pumpuista. Ainakin sopivat, ja saisit homman pakettiin.
- Epäkelpokeräilijä -

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

Tässä yksi hankintapaikka Koneille:

http://www.ebspares.co.uk/alfa_GTV/Koni ... t/info.cfm

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Rasvis kirjoitti:Ei kai se kaks kertaa kakssataa nyt niin paha raha ole alkuperäisistä pumpuista. Ainakin sopivat, ja saisit homman pakettiin.
Ei ookkaan, mutta kun oot varautunu maksamaan vähemmän, ja moneen kertaan varmistanut, että hinta on alle 150e kipale niin hieman kirpasee, kun hinta sitten nouseekin. Eli jos alunperin olis sanottu, että hinta on 200e kipale niin that's fine, mutta kun lähdettiin 90e:sta ja kuitenkin päädyttiin 200:aan, niin se eniten koppaa.

No elämä on ja harrasteauton kai tulee maksaakin (tätä oon ainakin vamolle hokenu :-D )

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Ja kun koni sportit oli kerran orkkisten kans saman hintaset ja peruskäyttöauto ei ole kyseessä (mukavuuden suhteen) niin kokeillaanpas nuita keltaisia nyt sitten. Taakse sitten keväällä tod näk vastaavat. Tästä olisi sitten eibachien kautta helppo päätyä madallukseen, mutta sen verran raapii paikallisissa töyssyissä, että jäänee tontittamatta :-D

Avatar
Tiige
Viestit: 2993
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Paikkakunta: Turenki

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Ne konin sportit voi olla jopa mukavammat kuin ne vakiot. :wink: Riippuu tietysti myös säädöistä.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

routasydän kirjoitti:Tästä olisi sitten eibachien kautta helppo päätyä madallukseen, mutta sen verran raapii paikallisissa töyssyissä, että jäänee tontittamatta :-D
Ja ne madallusjouset löytyy yllättävän läheltä - eli mun tallista.

dumo
Viestit: 81
Liittynyt: 08 Touko 2011, 10:51

Viesti Kirjoittaja dumo »

Hieman OT, mutta minkähänlainen maavara GTV:ssä/Spiderissä on vakiona - esim. helmapellistä maahan mitattuna.

Tulin pohtineeksi onko omassani madallusta, kun raapii pohjasta luvattoman usein. Tällä kaudella ottanut kävelyvauhdissa hidastimeen, pari kertaa parkkipaikalta poistuessa reunakiveen, mökkitiellä n kertaa, jne. Katsastaessa piti nousta pois kyydistä kun olisi muuten raapinut pohjasta nosturille ajaessa. Luigi on suunnitellut ovelasti, kun sivulta katsottuna pyöränkaarissa on hemmetisti tilaa, mutta samaan aikaan normaali hallitunkki ei mahdu helmapellin alle :)...

Avatar
Jalamari
Viestit: 3089
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Re: Etuiskarit, gtv 3,0 24V

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Ei o helppoa. Bilsteinin tai Konin iskareita koittanu GTV V6 turboon metsästää, mutta ei oikein tunnu olevan tarjolla. Takaiskareita kyllä löytyy kun nuo on kaikissa samat, mutta etuiskareita Bilsteiniltä ei Alfisti.netin mukaan ole enää saatavilla. Konilla ei ole tainnut koskaan ollakkaan. Eikös Alusta V6 turbossa ole sama kuin Tessukassa? Mutta keulan painon puolesta 3,0V6 iskarit mahtais olla paremmat. Onkos tuossa alustassa muutenkaan mitään muuta eroa, kuin kallistuksenvakaaja ja sen kiinnitys?

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4146
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Etuiskarit, gtv 3,0 24V

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

^Arvaa olenko tuskaillut saman asian kanssa. Alfisti.net oli jo tilauksessa, ja sitten sanottiin ettei enää eteen löydy. Ebsparesilta kysyin ja ei tienneet mistä saa, mutta heillä ei ole (vaikka 3,0 on). Kukaan ei tunnu tietävän mitä ihan tarkkaan ottaen on eroa,olis nyt luullut että tolppa on sama? Eli eikö tosiaan käy 3,0v6 12v etuiskarit 2,0 turboon :o: Tietoa vaan tänne heti jos jotain selviää. Minulla homma pahasti vaiheessa ja kesä lähenee. Alfisti.net sanoivat että yrittävät houkutella tuotannolle jatkoa...

Help :!:
Ayrton Senna da Silva forever

rasvanäppi
Viestit: 491
Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52

Re: Etuiskarit, gtv 3,0 24V

Viesti Kirjoittaja rasvanäppi »

Onkohan siinä samat etuiskarit, kun 164 v6 24v alfassa mulla olis uudet ylimääräiset. Pieni modifikaatio niille pitää tehdä. Iskarin yläpää joka menee laakerin silmän läpi on 16mm paksu, ja 164:ssa laakerin silmä on 14mm, joten 2mm on sorvattava pois, ja mutterin alle on laitettava niin paljon prikkoja, että kiristyy. Iskarit ovat muistaakseni Monroe merkkiset.

Vastaa Viestiin