Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
EBITDA
Viestit: 1858
Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja EBITDA »

^ Sama. Eiköhän nuo ole kuuluneet ihan perusvarustukseen.

Avatar
EdotL
Viestit: 909
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): Giulietta QV
ex: 156 V6 -03 & 156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja EdotL »

^^ & ^ Oma autohan on siis sedan, mutta siinäkin tuolle olisi käyttöä. Olettaen että sen saa järkevästi kiinnitettyä. Marmoritiskin hinta tuolle on sitten oma juttunsa.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Vasen etupyörä on sentin taaempana kuin oikea ja casteri siis persiillään. Mikä paikka on vääntynyt? Alta katsoen ei mitään ilmeistä vääntynyttä paikkaa näkynyt. Vääntyykö se napasysteemi helposti?

Avatar
palkus
Viestit: 5511
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^olisko puoleksi optinen harha, jospa puskuri on hiukan eri kohillaan. Sentin heitto on tietysti niin paljon, että joku on vääntynyt. Alatukivarsi tai sen puslat tarpeeksi paskana, kuulemma sitä napajutun vääntymääkin on tapahtunut.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15107
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Mittasitko akselivälin molemmin puolin? Sillähän selvinnee, onko heittoa. Varmaan ihan perusmitallakin saa hyvät arvot, jos vaan saa molemmin puolin samasta kohtaa-samaan kohtaan-mittauksen suoritettua.
Alatukivarsi ainakin aiheuttaa tuota, nimimerkillä alapallo palasina ja oikein tunsi liikkeellelähdössä/jarruttaessa, kun etupyörä "nytkähti". Heittoa oli =P

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Ei ole optinen harha, caster vasemmalla 2°03' ja oikealla 4°05', ohjearvo 3°25' - 4°25'.

Pitkään tutkin pyöräntuentoja enkä löytänyt yhtään vääntynyttä osaa eikä puslissa ole merkittävää väljää. Kuitenkin vasemmalla casteria on silminnähden vähemmän. Mittanauhalla lokarin reunaan mitaten pyörä on sentin taaempana kuin oikealla.

100 % varma en ole, mutta apurunko näytti olevan oikealla ja vasemmalla aavistuksen eri muotoinen. Voiko apurunko olla niin pehmeä että se vääntyy vaikka tukivarsi ja napa säilyy ehjinä? Puskurissa on pyörän edessä skraidu, voisi olla ajettu etupyörä kiinni johonkin.

Avatar
palkus
Viestit: 5511
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

vallan maukas tuo oik caster, tahtoo olla usein ohjearvon alarajalla, joten tuo vasen on lähempänä normaalia vaikka onkin päin persettä. Ei se apurunkokaan mahdottomia kestä, ehkä kolariturvallisuuden takia. Tarvike alatukivarret on usein sinnepäin, mureaan kun kaveri laitto motonettilaisen niin casteri meni 2 astetta päin honkia.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Näyttäisi apurunkoja irtoavan romuroopelta alkaen alta satasen eli paaliin ei tarvitse vielä viedä jos vika tosiaan on siinä, mutta minkälainen via dolorosa sen vaihtaminen on?

Avatar
palkus
Viestit: 5511
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

en ole ottanut auki, mutta moni täällä varmasti on. Ei kai siinä mitään muuta kuin ruuvaamista ja jämähtäneiden ruuvien kanssa kähjäämistä. Kannattais sitä originaalia kyllä jotenkin mitata ensin. Ne vakaajan runkokumit kannattaa sitten ehdottomasti vaihtaa samalla jos apurungon vaihdat.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Joo, täytyy se jotenkin koittaa varmistaa, aika perkeleesti turhaa työtä jos ei olekaan siinä vika.

Vakaajan puslat luonnollisesti vaihtuu jos tuohon lähdetään.

Onkos siinä apurungossa muuta kiinni kuin alatukivarret ja vakaaja?

Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1213
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00,159 1.9 Jtdm Q-tronic -07/2.4 Jtdm -07
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

on siinä vielä ainakin hammastanko kahella isolla pultilla ja moottorin takimmainen kannatin kumi. Pari mitä oon purkanu niin lähtenyt ihan kiltisti ja pultit olleet kuin uusia. Siellä vaan on sitten montaa eri kantaa niissä pulteissa,tyyliin 13,15,17,18,19,22. Samalla vois myös olla järkevää laskea sitä isoa peltiosaa missä on vaihdekeppi kiinni ja kattoo et sen kepin muovisen alaosan pultit ja mutterit on kunnolla kiinni tai vaihtaa koko häkkyrä,kun se kuitenkin jossain kohtaa alkaa oireileen.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.

roude
Viestit: 274
Liittynyt: 09 Loka 2010, 21:00
Car(s): 166 3.0v6
Alfa Romeo Sprint 1.5QV -87

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja roude »

mites muuten ku mun 156:sen pakki vaihde temppuilee välillä, muuten vaihteet toimii aina sulavasti paitsi kun pakkia lyö silmään niin pistää vähän vastaan, ääniä ei mtn kuulu ja ongelma poistuu kun lyö ykkösen päälle, ajaa hieman etijäpäin ja vaihtaa sitten pakille.

muistan jostain joskus lukeeneeni että moinen on ihan normaalia mutta varmistetaa vielä??

Avatar
Aquatica
Viestit: 15107
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Muistelen lukeneeni ihan samaa. En vaan muista, että missä...
Sen sijaan mulla on semmonen homma, että pakki menee joskus "silmään", muttei päälle. Eli keppi kyllä menee ihan asiallisesti sinne minne pitääkin, mutta tuntuu jäävän pois pykälästä. Auttaa kun vetäsee vapaalle ja nostaa kytkimen ja polkasee takasin. Samoin alkanut tuntua tahmaselta vaihtaa vaihteita ylipäänsä... Voisko pelkästään kulunut polkimen sylinteri tehdä tuon? Aamuisin siis on vähän välystä yläpäässä ja muutamalla pumpasella vähän paranee (jotta ottaa koko matkalta jo edes vastuksenomaisesti).
Lueskellessani vanhaa vikavihkosta, löysin myös semmoisen maininnan, että tuo vika olis ollut jo ennen kytkin/vaihelaatikkoremonttia...

Avatar
alezi
Viestit: 70
Liittynyt: 05 Maalis 2012, 16:35
Car(s): Ex: 156 JTS -02
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja alezi »

Terve vaan kaikille, en olekkaan ennen tänne kirjoitellut, seuraillut vain sivusta. Nyt kuitenkin ongelmaa, joten neuvoja kaipaisin. Tänään vaihdoin Alfaani kesärenkaat. Ajaessa ohjaus ei palaudu käännöksen jälkeen samalla lailla kuin ennen. Paikallaan kääntäessä tuntuu molempiin suuntiin pieni "tyhjä" ja samalla jokin kolahtaa. Paikalla kuuluu myös valittavaa narskuntaa kääntäessä, kuulostaa kuin kumi hankaisi jotakin vasten. Jos näillä eväillä joku jotakin keksisi :)

Avatar
Aquatica
Viestit: 15107
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Narina voipi kuulua alapallosta; pahassa kunnossa narahtaa jo siitä kun nouset autosta / istahdat autoon.
Tuo palautuminen voi olla nihkeempää jo pelkästään senkin takia, että on leveämmät renkaat alla... riippuu toki. Pyöränkulmat on hyvä kanssa jossain välissä aina tarkastaa, eihän sitä koskaan tiedä. Etenkin jos joku tukivarsista ottanut osumaa, melkein varmasti on vinossa suuntaan tai toiseen.
Tarkasta myös ohjaustehostimen öljytaso, ettei ol vajetta....

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Tuomas K kirjoitti:100 % varma en ole, mutta apurunko näytti olevan oikealla ja vasemmalla aavistuksen eri muotoinen.
Tänään yritin saada selkoa apurungon muodosta, mutta rullamittan kanssa ei ainakaan heittoja löytynyt. Heiton ei tosin tarvitse olla tukivarren sisäpäässä kovin iso kun se on pyörännavassa sentin...

Tuo apurunko silti on pääepäilty edelleen. Tukivarren takakiinnityksen takaa kun apurunko nousee kohti auton pohjaa on tuon kohdan muodossa puolien välillä pieni ero, ja vasen tukivarsi pääsee koskettamaan apurunkoa täydessä ulosjoustossa heti etummaisen puslan takapuolella.

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

roude kirjoitti:mites muuten ku mun 156:sen pakki vaihde temppuilee välillä, muuten vaihteet toimii aina sulavasti paitsi kun pakkia lyö silmään niin pistää vähän vastaan, ääniä ei mtn kuulu ja ongelma poistuu kun lyö ykkösen päälle, ajaa hieman etijäpäin ja vaihtaa sitten pakille.

muistan jostain joskus lukeeneeni että moinen on ihan normaalia mutta varmistetaa vielä??
Sama homma, liittynee vaihteensiirtäjien asentoon. Vaikeaksi homma menee vasta kun on ajanut parkkiin puolen sentin päähän edelläajavan puskurista mutta en ole vikana pitänyt. OT: Tapahtuu sen verran harvoin, että ekan kerran näin kävi kun peruutin ensimmäistä kertaa Ranta-Esson huollosta pois. Nousin sitten autosta ja kysyin huoltomieheltä asiasta. Esson baarista ohikulkeva "herrasmies" tietysti kuuli sanailun ja tiesi "kyllä se johtuu tuosta merkistä eikä mistään vaihteensiirtäjistä". Kipitti äkkiä matkoihinsa kun aloin kyselemään mitä hän on muuten tykännyt 156:staan ja onko hänellä ollut muitakin Alfan malleja. 6-0.
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen

Avatar
palkus
Viestit: 5511
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^^kyllä se sitten taitaa vimpulassa olla. Varsinkin tuo tukivarren kiinniotto ihmetyttää.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Menee viikon päästä Automilanoon jossa tutkivat.

Auton myyjä varoi tarkasti sanovansa mitään vastuun myöntämiseksi tulkittavaa. No, kuluttajanuvoja sanoi että vaihtohdot on että auto korjataan myyjäliikkeen laskuun tai kaupan purku, ei siinä ole kauheasti keskusteltavaa...

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Jos olisi normi 1 komionmuotoinen alatukivarsi ja iskari, niin sitten sanoisin, että Iskari vaihtoon, ja kannattaa varautua olkatukeen, mutta 156 ylätukivarsi on 1 lusikka liikaa, että voisi heittää varmuudella, ehkä iskari kuitenkin? sehän ne pahimmat paukut renkaan jälkeen ottaa vastaan. Sentti on aika paljon kyllä, luulisi löytyvät mittanauhalla?

Taitavat suhtautua nihkeästi siellä autoliikkessä tähän operaatioon :roll:
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11285
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

156:ssa on päällekkäiset kolmiotukivarret ja olka-akseli eli iskari ei osallistu pyöräntuentaan. Ei pitäisi minun logiikallani myöskään vaikuttaa pyöränkulmiin.

Mulla oli jälkimmäisessä 156:ssa sama ongelma. Koska alatukivarret olivat uudet epäilin aiheuttajaksi joko vinoa apurunkoa tai kieroa olka-akselia, ja ratkaisin ongelman vaihtamalla koko rottelon.
- Epäkelpokeräilijä -

jaacco
Viestit: 342
Liittynyt: 09 Syys 2011, 08:29
Car(s): Giulia benzina

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jaacco »

Mihinkäs olette (wagonissa) laitelleet kiinni jauhesammutinta?

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1737
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Mulla on takana vasemmalla puolen sen tavaralokeron alapuolella, istuu mukavasti siihen eikä ole tiellä.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

Vaihdoin jarrupääsylinterin ja samalla kytkimen nesteet ja ilmasin kytkimen työsylinterin,
aikaa tervaa sieltä tulikin. Poljintuntuma keveni hieman, joku oli purkanut ja putsannutkin sylinterin (pääsylinterin) prokkisosastolla.

Kysymys on kuitenkin mistä saisi uuden "haitaritiivisteen" työsylinteriin, onko motonetin tiivistesarjassa (5€) mahdolllisesti mukana? Heikalla koko sylinteri 25€..
Viimeksi muokannut Finest, 02 Touko 2012, 00:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Fiiu
Viestit: 153
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 03:27
Paikkakunta: Pilkanmaa, Kouvola

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Fiiu »

Onko kellään ollut ongelmia dual zone-ilmastoinnin kanssa? Yritin tänään käsisäädöllä säätää kuumalle ja lämppärin täysille, ei tullut oikeastaan mitään. Töistä kotiin lähtiessä toimi taas vähän aikaa automaatilla ja käsisäädöllä kun yritin niin taaskaan ei tullut mitään vaikka mitä säätöjä yritti..
-Jere-
Alfa Romeo 156 Sportwagon JTS -04
Mitsubishi Colt Gti -92

Mac
Viestit: 75
Liittynyt: 28 Maalis 2006, 21:40

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Mac »

Alkoipa taas Alffan ostaminen mietityttämään ja jos tälläkertaa kokeilisi ~00 156 sw:tä niin olisi muutama kysymys:
Millaiset valot siinä on? 166:n meni vaihtoon, kun sen ajovaloilla ei nähnyt yhtään mitään.
Onko nahkapenkit oikeata nahkaa vai mitä, kun tuli yhtä yksilöä käytyä katselemassa ja jotenkin muovisen oloiset oli.
Saako 2.4 jtd:hen jälkiasennettua vakkarin helposti ja suht kohtuulliseen hintaan?
166 TS -00

Avatar
Aquatica
Viestit: 15107
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Oma mielipide 156:n valoista on kyl, että ovat teholtaan olemattomat. En edes tiedä, mitä polttimoita tuossa seetanissa ('99) on, muttei ne juurikaan valaise tietä tai penkkaa. Liikennemerkit näkyvät kilometrin päästä... Positiivisenä sanottakoon, ettei yksikään ajovalo ole ollut kertaakaan pimeänä 2,5v aikana.
Mutta jos valotehoa haluat, xenonit on se vastaus, toki H7:t valaisee edes vähän, muttei tuppaa kestämään montaa tuntia - elleivät ole saaneet jotain uutta versiota polttimosta jossain tehtyä, joka kestää?

sallas
Viestit: 222
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 18:03
Car(s): Giulietta -13, Lancia Delta -09 ja vääränmaalaiset lelut: 2 x V8 ja tukankuivain MR2 ZZW30
ex: 159 2.4 JTDm -07,156 1,9 JTDm -05 ja pari Fiatia
Paikkakunta: Otava (Mikkeli)

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja sallas »

Noista valoista sen verran että polttimoissa on sitten ihan oikeasti eroja ja paljon.. Että ennen kuin lopullisesti tuomitsee ajovalot, kannattaa testata kunnollisilla polttimoilla ja puhtailla umpioilla että näkeekö niillä oikeasti vai ei :wink:
Ja tokikaan ajovalojen säätöä unohtamatta..

(Että ainakin -05 FL:llä näkee, joskaan ei ole paras mahdollinen, mutta ei missään nimessä huonoinkaan orkkisvaloratkaisu mitä on vastaan tullut)

Avatar
Aquatica
Viestit: 15107
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

No me ei olla uskallettu koskea noihin, kun eivät ole palaneet :D Niin outoa kuin onkin, 2.5v aikana jouduttu vaihtamaan: 1kpl rekisterkilven valo. Vaihdoin toki sen kaverin siinä ohella - näytti olleen alkuperäinen Phillips o_O
Luultavasti ajovalot myös originaalit, pitkät on niin kirkkaat et on voitu joskus vaihtaakin.

Avatar
SaLexi
Viestit: 550
Liittynyt: 05 Marras 2011, 18:56
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja SaLexi »

Oletteko hioneet noita muovisia umpioita takaisin kirkkaiksi? Aika naarmuilla nimittäin tuntuvat olevan, joten paranisikohan näkyvyys paljon, jos vähän näyttäisi hiomavahaa ja laikkaa?

Avatar
jkk
Viestit: 6037
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

mulla on valot suunnattu valmiiks niin alas ettei nappia painamallakaan nouse tarpeeks, niin alhaalle osottaa että voin ajaa surutta aina pitkän päällä, eikä kukaan vilkuta valoja. mitä tehdä? vai onko toi tyypillistä?

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

^^turtlella on kitti, johon kuuluu liukkari, hiomatyynyt ja joku pinnoitusaine.
Motonetistä ostin.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

jkk kirjoitti:mulla on valot suunnattu valmiiks niin alas ettei nappia painamallakaan nouse tarpeeks, niin alhaalle osottaa että voin ajaa surutta aina pitkän päällä, eikä kukaan vilkuta valoja. mitä tehdä?
Väärin suunnattuihin valoihin tulisi ensimmäisenä mieleen kokeilla niiden suuntaamista...

Umpion päällä on ruuvi josta korkeus säätyy.

Avatar
SaLexi
Viestit: 550
Liittynyt: 05 Marras 2011, 18:56
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja SaLexi »

Tuomas K kirjoitti:
jkk kirjoitti:mulla on valot suunnattu valmiiks niin alas ettei nappia painamallakaan nouse tarpeeks, niin alhaalle osottaa että voin ajaa surutta aina pitkän päällä, eikä kukaan vilkuta valoja. mitä tehdä?
Väärin suunnattuihin valoihin tulisi ensimmäisenä mieleen kokeilla niiden suuntaamista...

Umpion päällä on ruuvi josta korkeus säätyy.
Kiitos vinkistä. Itselläkin nimittäin sojottaa valot aivan liian alas, toinen vielä enemmän kuin toinen. Ihmettelen kyllä, miten tuo on edellisestä katsastuksesta mennyt läpi noin...

Nyt kun on jarrutkin rempattu, niin voisikin vielä vaihtaa sen lähivalojen polttimon, säätää nuo valojen korkeudet kohdalleen ja ajaa katsastukseen. Aika luottavaisin mielin jopa.

Avatar
jkk
Viestit: 6037
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

^ mulla mennyt 2 katsastusta läpi noilla lyhdyillä :D

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1111
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Nonni nyt on 156:n saatu huollosta takaisin :)
Kolina johtui vanteessa olevasta lyijy painosta, joka osui olkavarteen??

Nyt on sitten vaihdettu myyjän toimesta 2*alatukivarret, ainakin 1*ylätukivarsi, oikea vetoakseli, etukallistuksenvakaaja kokonaisuudessaan, vastus flektiin ja säädetty pyöränkulmat. Voi olla että vielä jotain muutakin on tehty, saan tänään virallisen listauksen :) Tämähän oli edellisenä päivänä katsastettu, mutta nyt ollaan saatu homma maaliin. Jesh!

Nyt voi taas hymyillen ajella, kun laite on kunnossa, eikä pidä mitään kolinoita! :)

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Tuomas K kirjoitti:Vasen etupyörä on sentin taaempana kuin oikea ja casteri siis persiillään. Mikä paikka on vääntynyt? Alta katsoen ei mitään ilmeistä vääntynyttä paikkaa näkynyt. Vääntyykö se napasysteemi helposti?
Automilano oli sitä mieltä että tuo johtuu siitä että siellä on paikallaan pingpongtukivarsi jonka mitat ei ole samalla hehtaarillakaan alkuperäisen kanssa.

Tekeekö joku oikeasti noin paskoja varaosia :shock:

Avatar
palkus
Viestit: 5511
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^niin kuin kirjoitin aikaisemmin mareasta, heittoa voi olla tolkuttomasti. Muistelisin myös, että siinä apurungon muodossa on muotoeroa per puoli. Itsellä on kyllä niin julmia kokemuksia vuosien varrelta varsinkin sellaisten osien kanssa mitkä joutuvat rasitukselle (pyöräntuenta, sähkövermeet yms ) että paremmasta maksaa mielellään.

Avatar
Albertolli
Viestit: 4205
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Onko kenelläkään pitkäaikaisia kokemuksia motonetin jousista ja iskarin yläpäistä? Vanhoihin rupuautoihin noita on tullut haettua, mutta mietin, että pitäisikö Alfaan kuitenkin laittaa laadukkaampaa osaa? Olisi vähän kiirus niin siksi houkuttaisi hakea kun suoraan varastosta löytyy.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
jkk
Viestit: 6037
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

Albertolli kirjoitti:Onko kenelläkään pitkäaikaisia kokemuksia motonetin jousista ja iskarin yläpäistä? Vanhoihin rupuautoihin noita on tullut haettua, mutta mietin, että pitäisikö Alfaan kuitenkin laittaa laadukkaampaa osaa? Olisi vähän kiirus niin siksi houkuttaisi hakea kun suoraan varastosta löytyy.
mulla n.7kk kokemus, hain katsastukseen yläpäät, iskarit ja jouset eteen. lukemat oli 64% molemmin puolin, kun taas alku peräinen etusetti, 180tkm ajettu oli 54 % ja 70% olisko tuossa jotain suuntaa antavaa tietoa? kyllä talven yli pääsi motonet osilla, ja tuli huomattua, että auto on matalampi.

Avatar
Hegou
Viestit: 29
Liittynyt: 31 Loka 2010, 11:45

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Hegou »

alko alfa välillä vilkuttaa aivan sairaan nopeesti ja välillä normaalisti, mahtaa olla releen vaihtoaika. Mistähän tuosta -99 156 löytyy vilkunrele?

Avatar
mattijus
Viestit: 5283
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Kalukylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Hegou kirjoitti:alko alfa välillä vilkuttaa aivan sairaan nopeesti ja välillä normaalisti, mahtaa olla releen vaihtoaika. Mistähän tuosta -99 156 löytyy vilkunrele?
Tarkista nyt kuitenkin ne polttimot ensin
VMP

Avatar
Hegou
Viestit: 29
Liittynyt: 31 Loka 2010, 11:45

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Hegou »

polttimot on kyllä tarkistettu ja kaikki on ehjiä, en hoksannut sitä laittaa tuohon viestiin. ei nyt ihan kädettömiä ja aivottomia kuitenkaan olla :lol:

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja willez »

eikö vilkkurele ole samassa hätävilkkukatkaisijan kanssa ?

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

^Ai keskikonsolissa?
Ratin alta löytyy, alempi suojamuovi pois ja siinä on.

Edit: omassa vilkku hidastui ja tahti vaihteli

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

jkk kirjoitti:
Albertolli kirjoitti:Onko kenelläkään pitkäaikaisia kokemuksia motonetin jousista ja iskarin yläpäistä? Vanhoihin rupuautoihin noita on tullut haettua, mutta mietin, että pitäisikö Alfaan kuitenkin laittaa laadukkaampaa osaa? Olisi vähän kiirus niin siksi houkuttaisi hakea kun suoraan varastosta löytyy.
mulla n.7kk kokemus, hain katsastukseen yläpäät, iskarit ja jouset eteen. lukemat oli 64% molemmin puolin, kun taas alku peräinen etusetti, 180tkm ajettu oli 54 % ja 70% olisko tuossa jotain suuntaa antavaa tietoa? kyllä talven yli pääsi motonet osilla, ja tuli huomattua, että auto on matalampi.
Yrittäkää rakkaat ystävät ymmärtää ettei se ostopaikka vaikuta niiden osien laatuun :bad-words:

Tuon keskustelun informaatiosisältö on puhdas nolla jos ette mainitse minkä merkkisistä osista on kyse.

Avatar
jkk
Viestit: 6037
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

^ iskaarit oli lip gas merkkiset ja jouset jotku saksankieliset, en millään muista, mutta ei ne alkuperäiset maksa paljoa enempää. laskeskelin että motonetin hinnoilla kuitenkin sais jopa oikeesti laatukamaakin oikeista paikoista?

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Saa sitä laatukamaa sieltä Motonetistakin, on vaan vähän vaihtelevaa.

Siellä kun ei ole mitään "motonet"-osia, vaan ihan tavallisia tarvikeosia.

roude
Viestit: 274
Liittynyt: 09 Loka 2010, 21:00
Car(s): 166 3.0v6
Alfa Romeo Sprint 1.5QV -87

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja roude »

maybetomorrow kirjoitti:
roude kirjoitti:mites muuten ku mun 156:sen pakki vaihde temppuilee välillä, muuten vaihteet toimii aina sulavasti paitsi kun pakkia lyö silmään niin pistää vähän vastaan, ääniä ei mtn kuulu ja ongelma poistuu kun lyö ykkösen päälle, ajaa hieman etijäpäin ja vaihtaa sitten pakille.

muistan jostain joskus lukeeneeni että moinen on ihan normaalia mutta varmistetaa vielä??
Sama homma, liittynee vaihteensiirtäjien asentoon. Vaikeaksi homma menee vasta kun on ajanut parkkiin puolen sentin päähän edelläajavan puskurista mutta en ole vikana pitänyt. OT: Tapahtuu sen verran harvoin, että ekan kerran näin kävi kun peruutin ensimmäistä kertaa Ranta-Esson huollosta pois. Nousin sitten autosta ja kysyin huoltomieheltä asiasta. Esson baarista ohikulkeva "herrasmies" tietysti kuuli sanailun ja tiesi "kyllä se johtuu tuosta merkistä eikä mistään vaihteensiirtäjistä". Kipitti äkkiä matkoihinsa kun aloin kyselemään mitä hän on muuten tykännyt 156:staan ja onko hänellä ollut muitakin Alfan malleja. 6-0.
itellä pitää melkeen joka kolmannella yrityksellä siirtää vaihde takaisin ykköselle ja nitkauttaa autoa vähän eteen päin ennen ku pakki menee päälle. et se toistuu aika usein mutta ei haittaa menoa, siinä häviää sen puoli senkuntia ja koskaan ei ole tarvinut sen kanssa jäädä tappelemaan, aina menee moitteetta pakki silmään kunhan sitä autoa ensin vähän liikauttaa.

myös semmonen tuli huomattua että kovissa kiihdytyksissä kun nakkaa kepin kolmoselta suoraan vitoselle niin vaihteisto vähän narahtaa. kovalla kiihdytyksellä tarkoitan nyt sitä että vedetään talla pohjassa kolmosella 100km/h vauhtiin ja kierrokset pyörii 6 tonnissa kun vaihdetaan. kolmoselta neloselle toimii sulavammin, ehkä tämäkin ominaisuus (vaihdan aina hellällä kädellä mutta tehokkaasti).

tarkoitus olisi vaihtaa vaihteistoöljyt nyt kun jaksaa taas puuhastella ilmojen lämmettyä, mutta mistä 156 vaihteistoöljyn määrän voi tarkastaa???

Avatar
Aquatica
Viestit: 15107
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

156:n laatikon etupuolella on tarkistusproppu ylhäällä. Sitten pohjassa tietysti tyhjennysproppu. Tarkistusproppu on laatikon puolivälin tienoolla kaitpa, sojottaa suoraan eteen - näkyy ainakin tessussa helposti kun kahtelee sinne akun ja moottorin väliin.

Vastaa Viestiin