156 takajarrupalat
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 1656
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio Veloce vm.2021
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004
156 takajarrupalat
Osaako joku sanoa, pitääkö takajarrupalojen "rautalangat" vääntää sinne satulan rakoon vai jätetäänkö ne sinne satulan sisälle siihen asentoon kun ne ovat valmiina? Ja mikä niiden tarkoitus on?
- Finest
- Viestit: 3237
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: 156 takajarrupalat
Palan yläreunassa olevat metallilangat jäävät satulan sisäpintaa vasten.
Periaatteessa siis siihen asentoon missä ovat, tosin kasaan joutuu hieman painamaan kun satulaa mallaa paikalleen.
Edit: Jos et ole varma miten kasaat, niin katso toiselta puolelta. Eli pura kulma kerrallaan.
Kuitenkin tärkeä turvallisuustekijä.
Periaatteessa siis siihen asentoon missä ovat, tosin kasaan joutuu hieman painamaan kun satulaa mallaa paikalleen.
Edit: Jos et ole varma miten kasaat, niin katso toiselta puolelta. Eli pura kulma kerrallaan.
Kuitenkin tärkeä turvallisuustekijä.
-
- Viestit: 1656
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio Veloce vm.2021
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004
Re: 156 takajarrupalat
Sisäpintaan asensin. Niillä taitaa olla tarkoituksena pitää palat varmasti levyssä kiinni eli eivät pääse taaksepäin.
- katiska
- Viestit: 472
- Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
- Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
- Paikkakunta: Villähde
Re: 156 takajarrupalat
Niillä saadaan palat "kellumaan" satulan kiinnitysraudassa olevia liukupintoja vasten. Näin palalla on hieman pelivaraa jousen kanssa liikkuessa.jmi kirjoitti:Sisäpintaan asensin. Niillä taitaa olla tarkoituksena pitää palat varmasti levyssä kiinni eli eivät pääse taaksepäin.
Tiukempi toteutus aiheuttaisi herkemmin palojen jumittautumista (jota kyllä hoitamattomana tuollakin toteutuksella Suomen ilmastossa esiintyy).
Tärkeintä jarrupaloja vaihtaessa on viilata liukupinnat tasaisiksi, palat oikean kokoisiksi/muotoisiksi ja rasvata liukupinnat kuparitahnalla tai vastaavalla jarrurasvalla.
En tyytynyt tavanomaiseen.