Autokeskus vai AutoMilano?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Levriero
Viestit: 9
Liittynyt: 10 Touko 2012, 16:01
Car(s): Giulietta 1.4 MultiAir 170hv TCT Super -16
Paikkakunta: Helsinki

Autokeskus vai AutoMilano?

Viesti Kirjoittaja Levriero »

Olen viemässä MiTon ensimmäiseen huoltoonsa lähipäivinä (ikä 1 vuosi, ajettu vajaa 8tkm). Autokeskuksessa huollon hinnaksi ilmoitettiin "runsaat 300", josta postissa tulleella etusetelillä saa viisikymppiä pois. Eilen kolahti postiluukusta AutoMilanon mainoslehtinen, jossa MiTon (ja Giuliettan) vuosihuollon hinnaksi oli laitettu 109 euroa! :shock:

Kertokaa kokeneemmat, sisältääkö Autokeskuksen huolto jotain, mitä AutoMilanon huolto ei sisällä? Vai onko hintaerolle olemassa jokin muu järkevä selitys?

Avatar
Aquatica
Viestit: 15056
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Autokeskus vai AutoMilano?

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Muu järkevä selitys: Autokeskus. Deltassa olis samaa tasoa. Lienee sekin vaikuttaa, että vuosihuolloissa "tarkistetaan ja tarvittaessa lisätään tuulilasinpesunestettä" ymv... Sisällöltään pitäis olla ihan samanlaiset huollot. Itse valitsisin Milanon muutenkin, mutta parhaitenhan selviää: soita AK:hon ja kysy, mitä se tasan tarkkaan sisältää. Sitten soitat Milanoon ja sama.
Öljynvaihdot ymv. voi heitellä hintaa rankallakin kädellä, esim. DAn tarjous 145eur vs. muualta kalliimmalla öljyllä 60...

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Autokeskus vai AutoMilano?

Viesti Kirjoittaja jkk »

milano, muutenkin halvempi (75e/h)ja varmasti osaavaa porukkaa.

Avatar
Stilo
Viestit: 408
Liittynyt: 18 Huhti 2004, 03:27
Car(s): i20 N
Paikkakunta: Lahti

Re: Autokeskus vai AutoMilano?

Viesti Kirjoittaja Stilo »

Autokeskukselta ovat varmaan antaneet määräaikaishuollon hinnan, vaikka tuossa vaiheessa noilla kilometreillä pitäisi tulla vasta väliöljynvaihto / suositeltava 12kk perushuolto joka on sitten selkeesti halvempi. Kannattaa muuten olla tarkkana jos takuuikäistä autoa käyttää jossain muualla kuin valtuutetuilla korjaamoilla, niin vaatikaa jotain todistetta mukaan, että huolto on tehty valmistajan ohjeiden mukaisesti...
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: Autokeskus vai AutoMilano?

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^ei tuommoisia tarvitse vaatia, se on oletettavaa että jos määrä-aikashuolto tilataan niin se suoritetaan huolto-ohjelman mukaisesti ellei asiakas toisin pyydä. Ja jos eivät suorita niin ei siitä ole asiakas vastuussa.

Avatar
Satta
Viestit: 181
Liittynyt: 14 Touko 2011, 11:54
Paikkakunta: Castello di Tavastia

Re: Autokeskus vai AutoMilano?

Viesti Kirjoittaja Satta »

Mitossa on siis takuu voimassa. Ne ovat siinä mielessä riesa, että sitovat auton kalliisiin merkkikorjaamoihin. Mutta sitten, jos jotain tapahtuu ... vaikka moottori leviää! Auton tehdastakuuhan on voimassa, vaikka se olisi huollettu muualla kuin merkkikorjaamossa. Tämä taitaa olla oikein EU:n päätös, minkä pitäisi päteä teoriassa. Käytännössä asia on vähän toinen, maahantuoja ei ainakaan vastaa jonkun kyläkorjaamon töistä, vaan siitä vastaa lähinnä korjaamo itse. Olen itsekin nähnyt tuon mainoksen "vuosihuollosta", joka käytännössä on joukko ilmanpaineiden ja nestemäärien tarkistuksia, jotka jokainen osaa tehdä itsekin. Se on käsitteenä eri asia kuin takuun mukainen määräaikaishuolto, vaikkei sisällöltään siitä aina niin kovasti poikkeaisikaan.

Mukavaa, jos Milanon toiminnasta on hyviä kokemuksia. Aikaisemmin siellä ei osattu säätää kaasuttimia. "Valtuutetun Ferrari-huollon" aikaan siellä toki osattiin vaihtaa öljyt ja tarkistaa ilmanpaineet, mutta kun autoille piti varsinaisesti tehdä jotain, esimerkiksi vaihtaa jakohihnat, ne vietiin Essemiin. Hyvä jos asiat ovat muuttuneet, ja ammattitaito ja viitseliäisyys kehittyneet noista ajoista :roll: .

Itse veisin auton niin kauan kuin takuu on voimassa, myyjäliikkeen tai muuhun maahantuojan valtuuttamaan huoltoon.
"l'Alfa Romeo non è una semplice fabbrica di automobili"

newport
Viestit: 76
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 18:51
Paikkakunta: helsinki

Re: Autokeskus vai AutoMilano?

Viesti Kirjoittaja newport »

autokeskus on ainoa pulju mistä saat päivitykset autoosi...
sulle annettu määräaikaishuollon hinta...pitäis olla vuosihuolto..
jos sulla on multiair-kone niin siihen ei kannata laittaa mitä tahansa öljyä...

Avatar
Stilo
Viestit: 408
Liittynyt: 18 Huhti 2004, 03:27
Car(s): i20 N
Paikkakunta: Lahti

Re: Autokeskus vai AutoMilano?

Viesti Kirjoittaja Stilo »

Ei se takuuikäisyys sido määräaikaishuoltoja viralliseen huoltoverkostoon, mutta takuu edellyttää sitä, että huollot tehdään tehtaan ohjeiden mukaisesti ja heidän laatuluokituksien mukaisilla osilla/välineillä. Tästä kannattaa pitää huolta jos ja kun vie autoa virallisen huoltoverkoston ulkopuolelle, ettei vahingossakaan pääse tapahtumaan tilannetta jossa ns. villi korjaamo tekee huollon väärin ja onnistuu epäselvällä työtilauksella osoittamaan asiakkaan tilanneen jotain muuta kuin piti. Ainakin kannattaa tarkkaan tarkistaa mitä siinä työtilauksella lukee. Jos tilaus on oikein ja työ tehty väärin on silloin kyseessä selkeästi työn tehneen yrityksen virhe. Jos yritys ei suostu tarkkaa tilausta kirjottamaan, kertoo tämä varmaan jo riittävästi kyseisestä yrityksestä.

Vaikka näyttövelvollisuus onkin muualla kuin asiakkaalla, saattaa minuutin viitseliäisyydellä säästyä paljolta vaivalta ja mielipahalta mahdollisten ristiriitatilanteiden kohdalla.
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: Autokeskus vai AutoMilano?

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^Juuri näin.

Avatar
Janski
Viestit: 25
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 02:21
Car(s): GT (2010-2015)
159 (2015-2018)
Giulia Veloce (2021-)
Paikkakunta: Helsinki

Re: Autokeskus vai AutoMilano?

Viesti Kirjoittaja Janski »

Itse voin suositella Milanoa.. olen aina saanut asiantuntevaa, ammattitaitoista ja hyvää palvelua, ja ovat ahkerasti pitäneet ajantasalla työn vaiheista huollon aikanakin. Hinnat ovat myös olleet hyvinkin kohtuulliset, ottaen huomioon että puljua voi pitää jonkinlaisena erikoismerkkikorjaamona.

Mitä itse olen asioinut Autokeskuksessa, niin olen ymmärtänyt että Alfa on heille vain yksi merkki Nissanien ym joukossa, eikä mikään erityinen ylpeydenaihe tahi kiinnostuksen kohde. Automilano on kuitenkin erikoistunut nimenomaan Alfa Romeoon ja Fiatiin, joten uskoisin että on pienempi riski että kohdalle osuu joku totaalitampio, joka ei ole kiinnostunut italialaisista autoista pätkän vertaa ja ajelee itse Nissan Qashqailla.. :)

Milanossa peräti korjataan asioita, eikä tilata heti uusia "plug-and-play" -osia valmistajalta.
"What the hell do you know about surfing? You're from goddamned New Jersey!!"

JukkaJoutsi
Viestit: 5
Liittynyt: 28 Huhti 2012, 19:33
Car(s): Mito Qv

Re: Autokeskus vai AutoMilano?

Viesti Kirjoittaja JukkaJoutsi »

Levriero kirjoitti:Olen viemässä MiTon ensimmäiseen huoltoonsa lähipäivinä (ikä 1 vuosi, ajettu vajaa 8tkm). Autokeskuksessa huollon hinnaksi ilmoitettiin "runsaat 300", josta postissa tulleella etusetelillä saa viisikymppiä pois. Eilen kolahti postiluukusta AutoMilanon mainoslehtinen, jossa MiTon (ja Giuliettan) vuosihuollon hinnaksi oli laitettu 109 euroa! :shock:

Kertokaa kokeneemmat, sisältääkö Autokeskuksen huolto jotain, mitä AutoMilanon huolto ei sisällä? Vai onko hintaerolle olemassa jokin muu järkevä selitys?
Tere, öljynvaihto Ak:ssa reilu satanen, kolmenkympin huolto jarruherkistelyineen 483 euroa. Näin siis Treella. Muistaakseni eka huolto 30 tkm tai kaksi vuotta. Öljyt vaihdatin 15 tkm:ssa.

soundstream
Viestit: 20
Liittynyt: 27 Joulu 2011, 22:12
Car(s): alfa 156 v6 -98, volvo amazon -67, nissan king cab 4x4 -87
Paikkakunta: Porvoo/Sipoo

Re: Autokeskus vai AutoMilano?

Viesti Kirjoittaja soundstream »

^^Olen samaa mieltä Janskin kanssa, minäkin veisin auton ehdottomasi automilanolle.

PSS
Viestit: 426
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
Paikkakunta: Helsinki

Re: Autokeskus vai AutoMilano?

Viesti Kirjoittaja PSS »

Ehdottomasti Milanoon. Autokeskus on sieltä syvältä.

Avatar
EBITDA
Viestit: 1858
Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma

Re: Autokeskus vai AutoMilano?

Viesti Kirjoittaja EBITDA »

Ääni täältäkin Milanolle. Kokemukset (Konalan) Autokeskuksen huollosta varsin karuja. Saattavat tosin hallita Miton tapaiset uudet mallit paremmin.

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Autokeskus vai AutoMilano?

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Oma öljynvaihtotoimeksiantoni Herttoniemen Autokeskuksessa onnistui oikein hyvin. Myös eräs maalausoperaatio Konalan Autokeskuksessa hoidettiin hienosti.

Noista huolimatta saatan pohtia vakavasti mm. tuossa kivenheiton päässä sijaitsevan Auto Milanon käyttämistä, kun tulee aika viedä Mito määräaikaishuoltoon. Yksi ongelmahan auton viemisessä muualle, kuin virallisen maahantuojan pajalla, piilee siinä, että takuukorjauksia tai ohjelmistopäivityksiä ei sitten muualta saa.

Mutta katsotaan nyt. Auto Milano ei ainakaan viime syksynä vaivautunut vastaamaan öljynvaihdon hintaa koskevaan yhteydenottopyyntööni, mutta firma lähetti kyllä n. kuukauden päästä kirjallisen tarjouksen öljynvaihdosta kaikille Autorekisterikeskuksesta löytyville Alfan omistajille. Eipä mennyt siis ihan kuin Strömsössä tuolla kerralla.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15056
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Autokeskus vai AutoMilano?

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Milanolla ei ainakaan sähkönen yhteydenottopyyntö toimi. Mulle selittelivät jotain palomuurista, itse epäilisin kiireelliseksi tai "vähän unohdettu kahtella"-tyyppiseksi tilanteeksi. Puhelimeen vastasivat erittäin nopeasti ja hintatarjous lyötiin tiskiin melkein heti, isommalle rempalle.
Eli ei muuta kuin luuri kouraan ja soittelemaan.

Takuukorjauksethan voi huoleti sitten tehdä siellä AK:ssa, jos jotain tarvihee tehdä. En tiedä, kuinka nirsoja ovat, mutta ainakin Telttan aikana kuullut ja nähnyt kaikenlaista, muun muassa tapauksen, jossa ylätukivarsi oli vaihdatettu muualla (kun sillä ei ollut takuuta, teltta ei halunnut tehdä sitä ns. asiakkaan eduksi) ja myöhemmässä vaiheessa katkenneen jousen syyksi yrittivät saada firmaa, kuka sen tukivarren oli vaihtanut... Tällähän ei ole väliä, että väliä varren vaihdolla ja jousen katkeamisella oli reilusti toistakymmentätuhatta kilometriä.

Avatar
doublesix
Viestit: 2534
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24

Re: Autokeskus vai AutoMilano?

Viesti Kirjoittaja doublesix »

Autokeskuksesta kokemuksia muiden merkkien osalta. Nissan huolto (Herttoniemi) pelasi kiitettävästi. Mini huolto (Konala) oli taas varsinainen farssi ja vitsi.
Alfat on huollettu aina Auto-Milanossa, hinta/laatusuhde kohdallaan. Ja hätäapua on aina löytynyt kun nää yleensä oikkuilee silloin, kun on kiire.

Nykytekniikan aikana huollon tilaaminenkin voi olla yhtä helvettiä. Ennen soitettiin ja varattiin aika. Nyt mennään perse edellä puuhun! :shock:
Ride on!

AAW
Viestit: 1036
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio Veloce Tbi
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm, Stelvio JTD
Paikkakunta: Billnäs

Re: Autokeskus vai AutoMilano?

Viesti Kirjoittaja AAW »

Ehdottomasti ei Automilanolle

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Autokeskus vai AutoMilano?

Viesti Kirjoittaja Pasi »

^ Olisko perusteluja?

Mulla on AutoMilanosta pelkkää hyvää sanottavaa. Varsinkin lukuisissa "hätätilanteissa" on saanut aina apua nopeesti.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

AAW
Viestit: 1036
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio Veloce Tbi
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm, Stelvio JTD
Paikkakunta: Billnäs

Re: Autokeskus vai AutoMilano?

Viesti Kirjoittaja AAW »

Löytyy haulla

Avatar
doublesix
Viestit: 2534
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24

Re: Autokeskus vai AutoMilano?

Viesti Kirjoittaja doublesix »

^Tuntuu olevan samaa itkua, kun sen lentokentän autopesulan kanssa.
Ride on!

AAW
Viestit: 1036
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio Veloce Tbi
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm, Stelvio JTD
Paikkakunta: Billnäs

Re: Autokeskus vai AutoMilano?

Viesti Kirjoittaja AAW »

^Mikä lentokentän autopesula? Yksi on kyllä mällännyt mun duuniauton mutta en ole kyllä muistaakseni siitä mitän kirjoitellut. Sitäpaitsi jos kysytään mielipidettä huoltopaikoista niin miksi en saisi kertoa mielipidettäni paikasta mikä ei ota minkäänlaista vastuuta tehdystä työstä jos tulee vaikeuksia?

Avatar
Suba
Viestit: 3210
Liittynyt: 09 Syys 2008, 19:28
Car(s): -
Giulia super
159 sw
Paikkakunta: Tuusula

Re: Autokeskus vai AutoMilano?

Viesti Kirjoittaja Suba »

^ 66 lienee viitanneen erääseen foorumilla keskustelua herättäneeseen surkuhupaiseen pesutapahtumaan. :mrgreen:
Ei sinun kirjoitteluun.
One life, live it!

peksu
Viestit: 623
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
MB C 180 -16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Autokeskus vai AutoMilano?

Viesti Kirjoittaja peksu »

Yritin talvella tiedustella AutoMilanon hienolla nettikaavakkeella öljynvaihtohuoltoa. Pari viikkoa odotin eikä vastausta. Sitten soitin, mutta paikalla ei ollut ketään, joka olisi osannut sanoa mitä tulisi hinnaksi ja koska voisi tuoda. Puhelimeen vastannut nuori (?) mies otti tiedot ylös ja lupasi yhteydenottoa. Eipä ole mitään kuulunut; eikä kyllä enää tarvitsekaan :evil:

Ei kyllä mitenkään vakuuttanut tuo toiminta - tai siis sen täydellinen puuttuminen.

Vein sitten AK:lle kun tuli alennuskuponkikin ja homma toimi ihan ok. Ja on ainakin nyt takuuasiat kunnossa.

Avatar
_rico
Viestit: 1342
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Autokeskus vai AutoMilano?

Viesti Kirjoittaja _rico »

Mulla on automilanossa hommat toimineet aina hienosti. Huoltojonot ovat välillä hieman pitkiä, mutta hätätilanteissa apua on saanut aina, kun sitä on tarvinnut. Pariin kertaan ovat puhelimessakin jeesanneet, kun itselläni on keinot loppuneet kesken.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Autokeskus vai AutoMilano?

Viesti Kirjoittaja V6 »

hiukan turhia tällaiset mielipidehommat... joka puljusta löytyy ties minkälaisia kokemuksia.. paras olisi varmaan tehdä joku gallup jos haluaa jotain tilastoa siitä mikä on hyvä ja mikä ei, ei sen puoleen itse olen myös käyttänyt Milanoa varmaan jo n 15 vuotta ja aina on hommat pelannu.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5761
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Re: Autokeskus vai AutoMilano?

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

^ Samaa mieltä. Ei kai ole sellaisesta puljua olemassakaan, joka ei olisi joskus saanut jollekin pahaa mieltä aikaiseksi. Itse olen AM:ssa asioinut tasan kerran, kun 156 V6:n laitettiin Novitecin röörit joskus sata vuotta sitten. Kokemusta ei siis juurikaan ole, mutta eiköhän täällä olisi mainostettu jo moneen kertaan, monen eri ihmisen toimesta, jos kyseessä olisi ihan sysipaska mesta - ja tuskin se olisi enää pystyssäkään. Fiilispohjalta siis ääni Auto Milanolle.

Porissa Alfoja kauppaa nykyään Autotalo Pelttari. Motivaatio ja osaaminen on todella surkealla tasolla verrattuna Delta-Auton aikoihin (olen pysynyt D-A:n asiakkaana). Olen seurannut Pelttarin nykyistä toimintaa läheltä työni puolesta, ja henkilökunta on varsin tuttua - tiedän siis tarkkaan mistä puhun. Esimerkkinä, Alfoihin "erikoistunut" myyjä (M.K) siellä totesi minulle reipas vuosi sitten mainitessani myynnissä olevan 156 GTA:n lukuisista viosta, että "ei täällä riitä ammattitaito näin vanhojen paskojen (Alfojen) nyppimiseen". Kusettaminen ja potentiaalisten ostajien miellyttäminen siellä osataan kyllä, mutta ei yhtään mitään muuta. Siellä ei tiedetä mitään alfistien merkkiuskollisuudesta, eikä yhteisöllisyydestä... enkä ole vaivautunut tästä mainitsemaankaan. Tämä nyt ei liity mitenkään PK-seudun Autokeskuksiin, mutta en mitenkään yllättyisi, jos niistä löytyisi samanhenkistä porukkaa. Ei niitä juurikaan kiinnosta, jos jokunen (alfisti)asiakas imaisee herneen nenäänsä - syystä tai toisesta. AM on AK:hon verrattuna aika pieni kioski, ja pitkällä Alfoihin erikoistuneella kokemuksellaan varmasti tiedostavat sen, että tämä on edelleenkin aika pieni piiri, jossa sana leviää. Munauksiin ei siis todellakaan ole varaa.
Spider 1750 TBi, Spider 3.0 V6, 75 2.0 TS, Multipla, X1/9, italialaisia kaksipyöräisiä

Avatar
Aquatica
Viestit: 15056
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Autokeskus vai AutoMilano?

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Cuoren pointti on hyvä. Sama koskee kyllä muitakin pajoja, mitkä "suostuvat" tekemään Alfoihin jotain. Siis pikkusemmat. Ei niillä yksinkertaisesti ole varaa perseillä, jos haluavat jatkossakin alfistien autoja huollella... Ja varmaan ainakin jotkut harrastajista käyttävät käyttiksensä huollossa (siis jos eivät itse kaikkea tee) samassa paikassa, missä Alfatkin käy. Jos on hyvä fiilis ns. hankalasta tapauksesta, voi sinne silloin hyvin mielin viedä sen käyttiksen.

Itse olen siltikin sitä mieltä, että isojen ketjujen hinnoittelupolitiikka on aivan täysin P*rseestä. Poislukien mersu. Olen niin monta omituista tarinaa marsuistakin kuullut, että oikein hirvittää. Jossain mallissa, kuulamma, oli raidetankovikaa (tms.) ja jollakin meni k.o osa vaihtoon ~10vuotiaaseen autoon. Muut paikat puhelivat, että 1000-1500euroa, merkkikorjaamo sanoi jämptin hinnan, joka oli 320eur (tai jotain tuonne päin. Noin kolmannes/vähän alle siitä, mitä kaikki muut sanoi). Osa itsessään ei ollut kallis, vaan töitä laskettiin ~8tuntia. Merkkikorjaamolla vaan sattui olemaan kiinteä vaihtohinta koko roskalle, kesti siinä 5min tai 5 vuotta.

Mutta asiaan: Jokaisessa firmassa käy joskus vahinko. Jokaisessa firmassa ollaan joskus haluttomia kantamaan vastuuta. Valitettavasti. Jos jotain menee rempassa pieleen ja ei suostuta hyvittämään lain vaatimalla tavalla (eli jos vie omat osat, takuu koskenee vain töitä ja eivät kanna vastuuta esim. hajonneista osista, tietenkään), on se huono juttu. Ja eiköhän jokaisella korjaamolla tuollaista tule vastaan aina joskus - hyvällä korjaamolla vaan harvemmin, siis vahingon sattuessa.

JaRoDD
Viestit: 1474
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet, Giulietta MA+TCT

Nykyisellään liikutaan Zafira Tourerilla ja X Typellä.
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: Autokeskus vai AutoMilano?

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

Herttoniemen Autokeskuksesta eivät koe minkäänlaista vastuuta 24 tkm ajetun jakopään kiristimen laukeamisesta, koska heidän varaosatakuunsa (1 vuosi) on mennyt umpeen. Kerrassaan tuuheaa toimintaa valtuutetulta merkkihuollolta. Enpä näillä eväillä taida paljon Autokeskuksessa asioida. Ellen sitten teetä jakopäätä uusiksi 20tkm välein.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15056
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Autokeskus vai AutoMilano?

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Eikös lakikin sano, että pittää ottaa vastuuta? Mites se menikään... Tuotteen täytyy kestää se aika, mitä sen oletetaankin? Esim. taulutelkkarit, läppärit vähintään 2 vuotta (niin, että hyvitetään kaikki. Tilanteesta riippuen jopa 4v...), ja jos jakohihnalla on 3v/60tkm vaihtoväli, tulee sen kestää se. Piste. :P (kuluttajaneuvoja? oliko tää se keissi, jossa sitä kautta on jotain yritettykin?)

Avatar
SaLexi
Viestit: 550
Liittynyt: 05 Marras 2011, 18:56
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Autokeskus vai AutoMilano?

Viesti Kirjoittaja SaLexi »

JaRoDD kirjoitti:Herttoniemen Autokeskuksesta eivät koe minkäänlaista vastuuta 24 tkm ajetun jakopään kiristimen laukeamisesta, koska heidän varaosatakuunsa (1 vuosi) on mennyt umpeen. Kerrassaan tuuheaa toimintaa valtuutetulta merkkihuollolta. Enpä näillä eväillä taida paljon Autokeskuksessa asioida. Ellen sitten teetä jakopäätä uusiksi 20tkm välein.
Ai hitto sentään. Ottivatko tuon kannan kuluttajaneuvojankin yhteydenoton jälkeen? Miten lähdet viemään tuota asiaa eteenpäin? Koska väärässähän he ovat, mutta koittavat pyristellä vastuustan.

Kuluttajaneuvojilla ja -asiamiehillä pitäisi olla kyllä enemmän valtaa ja työkaluja saada yritykset pakotettua sovintoihin.

Avatar
mattijus
Viestit: 5264
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Kalukylä

Re: Autokeskus vai AutoMilano?

Viesti Kirjoittaja mattijus »

JaRoDD kirjoitti:Herttoniemen Autokeskuksesta eivät koe minkäänlaista vastuuta 24 tkm ajetun jakopään kiristimen laukeamisesta, koska heidän varaosatakuunsa (1 vuosi) on mennyt umpeen. Kerrassaan tuuheaa toimintaa valtuutetulta merkkihuollolta. Enpä näillä eväillä taida paljon Autokeskuksessa asioida. Ellen sitten teetä jakopäätä uusiksi 20tkm välein.
http://www.kuluttajavirasto.fi/autot/vi ... b288827e58" onclick="window.open(this.href);return false;
VMP

AAW
Viestit: 1036
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio Veloce Tbi
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm, Stelvio JTD
Paikkakunta: Billnäs

Re: Autokeskus vai AutoMilano?

Viesti Kirjoittaja AAW »

^^Kyllä se näin taisi mennä. Eli kustannus mitä pitäisi jäädä omalle kontolle on prosenttimääräinen osuus jakohihnan vaihdosta suhteessa ajettuihin kilometreihin ja vaihtoväliin. Hyvittihän myös Delta mulle 30% koneen vaihdon kokonaiskuluista 86tkm ajetusta koneesta kun kampiakseli halkesi vaikka se ei ollut edes heidän maahantuoma auto, taisi mennä tehtaan tuotevastuuseen ja oletettuun käyttöikään eli saman periaatteen piikkiin.

JaRoDD
Viestit: 1474
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet, Giulietta MA+TCT

Nykyisellään liikutaan Zafira Tourerilla ja X Typellä.
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: Autokeskus vai AutoMilano?

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

mattijus kirjoitti:
JaRoDD kirjoitti:Herttoniemen Autokeskuksesta eivät koe minkäänlaista vastuuta 24 tkm ajetun jakopään kiristimen laukeamisesta, koska heidän varaosatakuunsa (1 vuosi) on mennyt umpeen. Kerrassaan tuuheaa toimintaa valtuutetulta merkkihuollolta. Enpä näillä eväillä taida paljon Autokeskuksessa asioida. Ellen sitten teetä jakopäätä uusiksi 20tkm välein.
http://www.kuluttajavirasto.fi/autot/vi ... b288827e58" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Mikäli luit noita läpi, niin niillä on yhdistävä tekijä... Myyjä vastaa vahingosta. Mikä ei toki mun logiikkaani uppoa, mutta näin se ilmeisesti menee.

Eli siis nyt hierotaan moottorin kunnostusta myyjäliikkeen kanssa ja he "tappelevat" asian keskenään Autokeskuksen kanssa. Mikä on sekin AK:n puolesta tehty mahdollisimman hankalaksi... Hämeenlinnassa eivät voi asiaan vaikuttaa ja Herttoniemen jälkimarkkinointipäälliköllä on levy rikkoontunut kohtaan "Takuueiolevoimassa, otayhteysmyyjäliikkeeseen. Takuueiolevoimassa, otayhteysmyyjäliikkeeseen...". Myöskään myyjäliikkeen kyselyihin vastaa ainoastaan kertomalla antaneensa vastineen minulle. No, minähän sen sitten lähetin myyjäliikkeelle... Toivottavasti heillä riittää virtaa lähteä vääntämään ak:n kanssa. Vaikka sitten ihan periaatteesta. Meinaa onhan tuo nyt aika käsittämättömän tuuheaa pasketta ja merkkihuolto pitäis olla?

Käkisalmen Carrera
Viestit: 189
Liittynyt: 20 Elo 2011, 08:37
Car(s): 916 Spider 3.0 V6
Lada 1200L 1.6
ex GTV6, 33 1.7QV 8V
Paikkakunta: Kotka

Re: Autokeskus vai AutoMilano?

Viesti Kirjoittaja Käkisalmen Carrera »

Kyllä se on Automilano. Vuodesta 98 huollattanut/korjauttanut Alfojani siellä. Kertakaan ei ole tarvinnut perään soitella ja kysellä. Aina homma toiminut ja myös mystiset on/off -tyyliset viat selvinneet. Ääni siis Milanolle.
Mikään ei ole niin turhaa kuin hyvät neuvot - niitä ei viisat kaipaa eikä tyhmät kuuntele.

Avatar
Streider
Viestit: 491
Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
Car(s): Opel Insignia GS -19
Honda Civic 1.6i DOHC -89
Honda Accord 2.0i tourer -07
Volvo V90CC D5 AWD -19

ex. Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -17, 156 V6 + kaikenlaista..
Paikkakunta: Otalampi

Re: Autokeskus vai AutoMilano?

Viesti Kirjoittaja Streider »

Nyt olen pari kertaa käyttänyt Milanon palveluita eikä kyllä mitään negatiivista sanottavaa. Sovitut hommat on tehty nopealla aikataululla ja homma toimii, ei ole rasvaisilla sormilla lääpitty autoa mistään tms. Siistiä jälkeä ja homma toimii. Nytkin olivat tarkistelleet ja tutkineet ja tehneet hinta-arviot ja kaikki, kun kyselin että jos voivat vähän pikaisesti katsoa että mikä siellä etupäässä on alkanut kolisemaan. Noh, tietohan tunnetusti lisää tuskaa ja tekee tod. näk. pahaa lompakollekin, mutta katsotaan mitä setä löytää leimalla :roll: mutta anyway, ihan kymppi palvelusta ja hoidetuista töistä.

Autokeskuksesta on kokemusta vain sen verran että uuden tuulilasin laittoivat tuossa pari viikkoa sitten Alfaan. No, eipä mulla siitäkään sen ihmeempää valittamista ole, homma toimi ja ei se varttikutonen siellä kauaa märehtinyt. Myös ihan siistiä jälkeä, mitä nyt joku (asiakas varmaankin) oli parkkipaikalla oman autonsa ovella osannut osua Alfan hantin oveen, ja jättänyt hopeisen raidan muistoksi siihen. Lähtenee myllytyksellä, mutta anyway. Mutta itse työstä ja aikatauluista ja hinnoista AK:lle täältä myös pisteet, kyllä siellä lasin autoonsa ainakin vaihdattaa.

Tomppaa
Viestit: 22
Liittynyt: 17 Touko 2011, 23:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Autokeskus vai AutoMilano?

Viesti Kirjoittaja Tomppaa »

Ääni myös Milanolle. Vuosi sittten kun oman Alfan hommasin ( 156 sw sele) Ak:lta, oli jakopääremppa ajankohtainen, ulkoistivat Milanolle kaupanteon yhteydessä. Myös kytkimen kalibrointi kuului kauppaan ja kaikki toimi loistavasti.

Ajelessani pari viikkoa huomasin ettei ilmastointi pelitä kunnolla joten soitto myyjälle, että kuuluuko heidän vastuuseen ja vastaus oli yllättäen että kuuluu tottakai. No tämäkin ulkoistettiin Milanolle AK:n toimesta. Autoa noudettaessa huoltaja sanoi takaiskarin vuotavan et kantsuis korjata (alle kuukaus auton ostosta). No, soitto myyjälle et mitäs tehdään, hetken pähkäiltyään ei korvata kuluvaa osaa koska toimittaessa autoa, iskari ei vuotanu. Pitäisikö asiakkaan huomata tätä kaupanteon yhteydessä? En tiedä, mutta ei kelvannu mulle. Soitto vaihtoautopäällikölle joka lupas tulla vastaan 50%. Ei mielestäni oikein tämäkään joten vaadin kummankin takaiskarin vaihtoa tuotevastuuseen vedoten. Vaihtoautopäällikkö soitti takaisin hieman tuohtuneena ja sanoi "No vie se sitten Malmikartanon Ad:lle ja kysy XX henkilöä että laittavat roskan kuntoon" (taas ulkoistivat merkkihuolto!). Homma toimi myös siellä hienosti.

Siis kaikki muut paitsi AK ovat olleet ystävällisiä ja asiallisia tässä kaupassa. Ei siis varsinaista kokemusta AK:n huolloista, mutta Milano saa minusta asiakkaan vastikään. Ovat jopa auttaneet/neuvoneet puhelimitse tyhmiä kysymyksiäni liittyen öljyihin, sen kulutukseen ja suosituksiin.

Avatar
hjpp
Viestit: 1931
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Re: Autokeskus vai AutoMilano?

Viesti Kirjoittaja hjpp »

^ Jos vanhan auton iskareita joku ilmaiseksi vaihtaa, niin en valtavasti ainakaan suolaisi. :roll:

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Autokeskus vai AutoMilano?

Viesti Kirjoittaja karila »

No, Automilanossa pari vuotta sitten huollossa vaihdettiin tulpat ja laittoivat Boschin tulpat, jotka eivät kait ole ihan sopivimpia Alfaan (159) 35 km ajetut tulpat, käyntihäiriöitä ja hinurilla huoltoon ja uudet tulpat muualla. Automilanoon reklamaatiota ja Boschin tulpat sinne tarkastukseen, pari kertaa kyselin perään ja sanottiin, että menivät Boschille tarkastukseen... no joo, eipä ole sen jälkeen kuulunut mitään asia laitettiinn ns. pöydän alle kun ei osattu hoitaa kunnolla, eli enpä vie sinne enää , palataan tähän Autokeskukseen hetken päästä, kun Alfa nyt siellä huollossa...
- Kari

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Autokeskus vai AutoMilano?

Viesti Kirjoittaja karila »

No niin, Alfa saatu pienen viiveen jälkeen huollosta. Autokeskus Raisio, määräaikaishuolto piti eurolleen paikkansa, jakoketju meni viimein vaihtoon, 208.000 km takana. Auto katsastettu ja kulkee kuin uutena, juu. Asiallista huoltoa, rahalla selvis.
- Kari

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Autokeskus vai AutoMilano?

Viesti Kirjoittaja Pasi »

vapsu kirjoitti:No, Automilanossa pari vuotta sitten huollossa vaihdettiin tulpat ja laittoivat Boschin tulpat, jotka eivät kait ole ihan sopivimpia Alfaan (159) 35 km ajetut tulpat, käyntihäiriöitä ja hinurilla huoltoon ja uudet tulpat muualla. Automilanoon reklamaatiota ja Boschin tulpat sinne tarkastukseen, pari kertaa kyselin perään ja sanottiin, että menivät Boschille tarkastukseen... no joo, eipä ole sen jälkeen kuulunut mitään asia laitettiinn ns. pöydän alle kun ei osattu hoitaa kunnolla, eli enpä vie sinne enää , palataan tähän Autokeskukseen hetken päästä, kun Alfa nyt siellä huollossa...
Njoo... Lähti se minunkin viallinen tulppa Boschille näytille, eikä sieltä ikinä tullut vastausta... Tuskin automilanon vika jos eivät boschilla noteeraa pienen ihmisen ongelmia. Ja minulla sentään meni koko perkeleen kone vaihtoon yhden tulpan takia ... jonka Automilano vaihtoi nokille ilman että olisi tarvinnut käydä "jälkihuollossa" kertaakaan. Ja ei siis ollut automilanon vaihtamat nuo tulpat.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Autokeskus vai AutoMilano?

Viesti Kirjoittaja jkk »

_rico kirjoitti:Mulla on automilanossa hommat toimineet aina hienosti. Huoltojonot ovat välillä hieman pitkiä, mutta hätätilanteissa apua on saanut aina, kun sitä on tarvinnut. Pariin kertaan ovat puhelimessakin jeesanneet, kun itselläni on keinot loppuneet kesken.
Mua neuvo milanon äijä puhelimessa miten vaihdetaan etuiskarit, hätätilanteessakin on aina neuvottu ym. Ooppelikorjaamo ei suostunut edes lainaamaan tai näyttään astran radion irrotustyökalua, sanoi vielä että muuten tekisin sen itse.

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Autokeskus vai AutoMilano?

Viesti Kirjoittaja karila »

Pasi kirjoitti:
vapsu kirjoitti:No, Automilanossa pari vuotta sitten huollossa vaihdettiin tulpat ja laittoivat Boschin tulpat, jotka eivät kait ole ihan sopivimpia Alfaan (159) 35 km ajetut tulpat, käyntihäiriöitä ja hinurilla huoltoon ja uudet tulpat muualla. Automilanoon reklamaatiota ja Boschin tulpat sinne tarkastukseen, pari kertaa kyselin perään ja sanottiin, että menivät Boschille tarkastukseen... no joo, eipä ole sen jälkeen kuulunut mitään asia laitettiinn ns. pöydän alle kun ei osattu hoitaa kunnolla, eli enpä vie sinne enää , palataan tähän Autokeskukseen hetken päästä, kun Alfa nyt siellä huollossa...
Njoo... Lähti se minunkin viallinen tulppa Boschille näytille, eikä sieltä ikinä tullut vastausta... Tuskin automilanon vika jos eivät boschilla noteeraa pienen ihmisen ongelmia. Ja minulla sentään meni koko perkeleen kone vaihtoon yhden tulpan takia ... jonka Automilano vaihtoi nokille ilman että olisi tarvinnut käydä "jälkihuollossa" kertaakaan. Ja ei siis ollut automilanon vaihtamat nuo tulpat.
Minulla nimenomaan AutoMilano vaihtoi Boschin tulpat: Eli jos heillä Boschin edustus, niin AutoMilano kyllä halutessaan saa vastauksen Boschilta... No eipä enää väliä, ei enää AutoMilanoa eikä Boschin tulppia. Turun seudulla hyviä vaihtoehtoja AutoFilaro ja Autokeskus.
- Kari

Vastaa Viestiin